![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#321 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Er is maar één antwoord mogelijk gezien er geen veranderingen zijn in Guinea die deze massale exodus richting België kunnen verklaren: mensenhandelaars die een deel van het leefloon willen. Mensen uit Guinea vragen hier dus asiel aan, en masse. Hoe gaat dat dan in de praktijk? Een voorbeeldje: - men doet een asielaanvraag en vestigt zich in een asielcentrum. Iedere keer de aanvraag is afgekeurd dient men weer een nieuwe in. Inmiddels heeft men toch al onderdak. Wat kan men inmiddels doen om zijn aanvraag te steunen: - zeggen dat je homo bent (is in eigen land een reden tot sociale uitsluiting en erger) - een ziekte krijgen of voorwenden of dokter omkopen voor een vals attest (bij voorkeur ook uit het land van herkomst) - een partner vinden (bij voorkeur een Belgische) en nog beter: samen een kind verwekken (=Belg), al dan niet dmv IVF op kosten van ... - de aanvraag zevenhonderd maal herhalen - hopen op een regularisering van de regering omdat men te lang in het asielcentrum gezeten heeft - klacht indienen tegen allerhande instanties - dreigen - inmiddels kan men een leefloon krijgen, mogelijk ook een ocmw-woonst betrekken, ... Eens één asielaanvraag goedgekeurd of geregulariseerd om wat voor reden dan ook, kan het feest beginnen: de hele familie kan overkomen, al dan niet via schijnhuwelijk nr. 648 of terwijl het niet eens echt familie is ... Een nieuwe trend is overigens dat het kind eerst naar België gestuurd wordt (minderjarig!), dan volgt de familie ... Eigenlijk is het walgelijk dat degenen die hier uiteindelijk geraken als prinsen behandeld worden, terwijl degenen die hier nooit kunnen en zullen geraken achter moeten blijven, al kruipend en bijtend in het stof. Al het geld dat naar migratie gaat kan veel beter besteed worden, daar, ter plekke. In plaats van iedereen naar hier te halen en zo de samenleving daar te ontwrichten, alsook de onze, en dingen in mekaar proberen te passen die nu eenmaal moeilijk samengaan... Citaat:
Misschien moet je contact opnemen met fedasil en vragen waarom deze mensen de status kregen toegewezen en word je dan wat wijzer. Maar ik noteer alvast niks nieuws: dat je niet weet waarover je spreekt wanneer het gaat over migratie en ons Belgische migratiebeleid. Om te zien welke rechten een asielaanvrager heeft, verwijs ik u door naar een site van bv. fedasil of de site van een willekeurig asielopvangcentrum. Om te zien welke rechten een migrant ("nieuwe Belg") heeft, verwijs ik u door naar de website van het OCMW en naar alle instanties die een "minderhedenbeleid" voeren.
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 18 augustus 2011 om 16:37. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#322 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#323 | ||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Ze proberen dus het land binnen te komen via asielaanvraag. Citaat:
Citaat:
Het gezin (partner en minderjarige kinderen) kan dan overkomen. Niet de hele familie. Citaat:
Citaat:
Je hebt wel gelijk, het is walgelijk dat er nog mensen uitgebuit worden "al kruipend en bijtend in het stof". Citaat:
Welke sociale voordelen en de rechten hebben illegalen? Maar je weet het niet. Wat vertelde je dan in je vorige post? (voor een single een kleine 500 euro per maand, wat voor een gans gezin kan oplopen tot een kleine 3000 euro per maand, |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#324 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Natuurlijk niet Artisjokje. Niets van dat alles. Als ze geen kost en inwoon krijgen, is er een kleine vergoeding.
Citaat:
Met dank aan de Belgische Pravda voor de artikels.
![]() |
![]() |
#325 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Cfr. supra.
![]() |
![]() |
#326 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#327 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wel pech sinds de komst van flatscreens.
![]() |
![]() |
#328 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#329 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#330 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#331 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bronnen?
![]() |
![]() |
![]() |
#332 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#333 |
Banneling
|
![]() http://nl.wikipedia.org/wiki/Huisjesmelker Cijfers voor wat? Voor dikwijls? Dikwijls is geen cijfer. Als ik geen cijfers ken, geef ik er geen, en dan vind ik er cijfers geen uit. Misschien moet je dat ook doen in de toekomst. |
![]() |
![]() |
![]() |
#334 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is de WIKI-page waarop een verklaring voor het woord huisjesmelker staat. Dat vroeg ik dus niet. Wat een huisjesmelker is, dat weet ik zelf ook. Je geeft me dus geen relevante bron voor wat je beweert. Citaat:
Je beweert: Citaat:
En in plaats daarvan kom je met een verklaring van het woord huisjesmelker! Schaam je! Citaat:
Mooi dat je bekent dat je zonder enige bron, een loze stelling poneerde. Citaat:
Citaat:
Cfr. supra.
Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 19 augustus 2011 om 10:05. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#335 |
Banneling
|
![]() Oops....
"het" zet zich over naar andere draden precies? ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 19 augustus 2011 om 10:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#336 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dit is die verklaring Huisjesmelker is de populaire Nederlandse benaming voor malafide huiseigenaren. Bonafide huiseigenaren worden ook wel huisjesmelkers genoemd, met name als zij in de ogen van de huurders veel huur vragen.En dit gaf ik De huizen worden verhuurd aan mensen die om woonruimte verlegen zitten, zoals (internationale) studenten, seizoenarbeiders en mensen zonder legaal verblijfsstatuut (zgn. "illegalen"). Citaat:
Citaat:
Ik wacht dus nog steeds op die cijfers en bronnen. Je gaf veel cijfers met bronnen die niet aantoonden wat je beweerde. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#337 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#338 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je hebt geen cijfers. Het is genoteerd. Trek je dan ook je bewering in dat huisjesmelkers DIKWIJLS verhuren aan illegalen? Je hebt immers niet eens cijfers om deze bewering te onderbouwen, laat staan bronnen waar je die cijfers haalde. Wel?
![]() |
![]() |
![]() |
#339 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Niet. We laten enkel migranten toe die een meerwaarde betekenen voor onze maatschappij, dat wilt zeggen vaklui, gediplomeerden en knelpuntberoepen. En ze moeten taalvaardig zijn in ten minste het frans of engels, en nederlands willen aanleren. Al de rest is verpaupering van onze maatschappij en leidt tot miserie voor die mensen die totaal niet mee kunnen in onze kennismaatschappij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#340 | |
Banneling
|
![]() Neen, ik heb geen cijfers. Daarom gaf ik er geen.
Dat vertel ik al de hele tijd. Citaat:
Neen, ik trek mijn bewering dat "Een illegaal woont dikwijls in het "huis" dat een huisjesmelker verhuurt." niet in. |
|
![]() |
![]() |