![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#241 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het is niet de eerste keer dat dit gebeurt. En het gebeurt regelmatig. http://www.foxnews.com/us/2011/08/14...air-killing-5/ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#242 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#243 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#244 |
Minister
|
![]() Dit soort dingen zijn vaak zeer plaatselijk. Ze kunnen een dag op voorhand niet zeggen waar precies de ergste stormcellen zich zullen vormen. Daarom geven ze een algemene waarschuwing. Het is naar mijn inziens de verantwoordelijkheid van de evenementorganisatie om de radar in de gaten te houden. Als je een uur of twee tijd hebt om maatregelen te nemen kan dat veel verschil maken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#245 |
Europees Commissaris
|
![]() Ja, maar sommigen kwamen met buienradar af om te zeggen dat het wel voorspeld was.
![]() |
#246 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
zo tot 1min24 zie ik iets dat we benoemen als zware neerslag en hevige rukwinden. Wat derna komt is volgens mij geen 'code oranje' meer.
![]() |
![]() |
#247 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Maar jij lijkt in je post tot een conclusie zonder dat je weet of: 1) de constructies die weggeblazen zijn op Pukkelpop wel degelijk gecertifieerd waren tot 130km/u. 2) ze op een correcte manier geplaatst waren. 3) er door de organisatie voldoende maatregelen genomen werden voor de naderende storm. Laatst gewijzigd door discuz : 19 augustus 2011 om 11:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#248 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#249 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In het kader van het goedpraten van de linkse vriendjes:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het heeft altijd zin om schuldigen aan te wijzen. But how would you know? Citaat:
Als dag 1 was afgelast waren er 0 doden geweest ...toch? |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#250 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Geen Pukkelpop, geen doden, daar is inderdaad geen speld tussen te krijgen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#251 | |
Minister
|
![]() Getuigenis van een festivalbezoeker op de site van de NOS:
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#252 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#253 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een van de festivalgangers is daarover duidelijk: "Nee, we zijn niet gewaarschuwd. We wisten wel dat er een storm ging komen. Er werd vooraf al gezegd dat de tenten waren voorbereid op slecht weer en dat ze een storm van 9 Beaufort aankonden. Ze zeiden dat er een stormpje zou komen." "Ze hebben op geen enkel moment omgeroepen dat er iemand gevaar zou lopen. Ze hebben het laten begaan, op zijn Belgisch. In België dichten we de put pas als het varken verdronken is. Ik weet niet wat ik nu moet gaan doen, ik zit te wachten tot we weer naar huis kunnen. Ik denk dat Pukkelpop dit trauma nooit te boven gaat komen." http://nos.nl/artikel/265569-een-jon...-vriendin.html |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#254 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat moet natuurlijk onderzocht worden. Maar het hoeft niet per sé de schuld van de organisatie zijn eh. je kan je gewoon nooit 100% beschermen tegen weer. punt. Tavek zegt: zeilen minder stevig maken zodat ze rapper wegwaaien. Fijn, maar dan zit je wel met het probleem dat mensen dan geen beschutting meer hebben tegen ander rondvliegend materiaal. Of tegen hevige hagel - hagelstenen kunnen echt dodelijk zijn. Verwachten mensen niet wat veel? Je gaat naar een festivalletje met boompjes en tentjes. Als het heel hevig ontweert kan het eens mis gaan. Ik ben al naar festivals geweest waar het podium amper meer is dan wat aaneengesjorde palen, bij wijze van spreken. Als daar zo'n onweer uitbreekt waait dat podium langs alle kanten weg, wie de paal door z'n lijf gespiesd krijgt heeft flink veel pech gehad. Als je naar pukkelpop gaat weet je op voorhand dat er iets kan misgaan in extreme omstandigheden. Er kan hevig onweer ontstaan, of er kan iets onploffen en paniek uitbreken en je kan dan vertrappeld worden, er kan zelfs een terroristische aanslag plaatsgrijpen (de veiligheidsmaatregelen zijn niet van die orde dat ze een zelfmoordterrorist zullen tegenhouden). Je neemt dus een risico. Ik vind wat er op de Love Parade gebeurde nog steeds 'erger' als het gaat om falende organisatie. Daar was een proces aan de gang dat had gestopt kunnen worden mocht er voldoende security gestaan hebben. Die hadden de mensen die terugkeerden om ook die trap te nemen kunnen wegtrekken naar 20 meter verderop, waar genoeg ruimte was. Ik heb in ieder geval nog nooit tijdens een onweer in een tent gestaan met het idee "nou, die tent staat hier, dus deze kan zeker dit weer aan, anders zou ze hier niet staan".
![]() |
![]() |
#255 |
Parlementslid
|
![]() Love Parade-toestanden de ene helft verheerlijkt de organisatie en de andere helft doet alsof ze het allemaal gepland hadden. Ik denk nu ook wel dat de organisatie niet volledig vrij van blaam is, het was ten slotte aangekondigd. Het was ook een uitzonderlijke toestand, hoewel meestal uitzonderlijke toestanden als maatstaf genomen worden naar mijn weten. Hoe ze er na de feiten mee omgingen was echt zeer professioneel en gedisciplineerd, hoewel ik de oorspronkelijk hebzuchtige beslissing erg kwalijk vond. Er had meer gedaan kunnen worden, maar het helemaal vermeden hebben lijkt me sterk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#256 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik begin me meer en meer af te vragen of die gast eigenlijk wel zou beseffen wat voor onzin hij elke keer weer verkondigt. In het begin was ik er gewoon van overtuigd dat we met de zoveelste construct te maken hadden, maar het is moeilijk voor te stellen dat iemand dat zolang zou kunnen volhouden.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#257 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Met drie doden ging het feestje van de sossen gewoon nog door. Ik durf alles te zeggen. Jij niet? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#258 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
La vie n'est bonne qu'à deux choses, découvrir les mathématiques et enseigner les mathématiques ~Siméon Poisson (Wiskundige) ]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[ Laatst gewijzigd door gehuigert : 19 augustus 2011 om 11:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#259 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#260 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
zoals ik zei: onderzoeken of de organisatie meer had kunnen doen + ge kunt niet tegen alles beschermen. straks verwacht men nog van festivalorganisatoren dat ze garanderen dat je niet gaat sterven door uitzonderlijk onweer. ![]()
![]() |