![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#881 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar de slachtregels ,uitgezonderd het herspoelen van de slachters, zijn quasi hetzelfde. So what?
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. De Belgische wetgeving: een 18de eeuws herenhuis waar zelfverklaarde deskundigen al eeuwen aan bricoleren zodanig dat de noodingang in de septische put uitkomt — en alleen inertie het nog recht houdt |
|
|
|
|
|
|
#882 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Komt dit nu door het gruwelijk mishandelen van de dieren voor de slacht, komt dit nu omdat ze onder het genot van een galgenmaal nog een extra portie valium krijgen, of omdat ze ipv de keel overgesneden te worden doodgemasturbeerd worden. Of komt het door de specifieke slachttechnieken of de "nabewerkingen", zoals met de vezel meesnijden, of de lieve glimlach van de verkoopster, dat weet ik niet. Hetgeen ik weet is dat ik mijn vlees liever niet gemarteld zie, en da's iets wat ik zowat in alle draden over dit deeltje van't onderwerp heb verkondigd. En zoals ik al schreef, als toeschouwer van schapenslacht in de tuin door een vroom, devoot en minder ervaren moslim, weet ik dat ik mijn vlees zo niet afgemaakt wil zien worden. (en 1 die geen kompas kon gebruiken, toen ik hier net kwam wonen heb ik hen gezegd, als ze dat beestje zo leggen,dat ze een toegift doen voor Moskou, niet Mekka)
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. De Belgische wetgeving: een 18de eeuws herenhuis waar zelfverklaarde deskundigen al eeuwen aan bricoleren zodanig dat de noodingang in de septische put uitkomt — en alleen inertie het nog recht houdt |
|
|
|
|
|
|
#883 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
Er wordt voortdurend kritiek geuit op het halal slachten, maar weinig tot niet op koosjer slachten. Terwijl de methode dezelfde is. |
||
|
|
|
|
|
#884 | |
|
Minister
|
Citaat:
Volgens de Koninklijke Maatschappij voor Diergeneeskunde (KNMvD) werden in 2010 op 65 slachtplaatsen zo'n 2 miljoen dieren onverdoofd geslacht. Voor de joodse gemeenschap zijn dat er zo'n 2.500 per jaar. Overigens is het ook wel aardig om dit even onder de aandacht te brengen: Niet-moslims eten vaak halal zonder dat ze het weten In België worden veel meer dieren ritueel geslacht dan nodig. Daardoor eten ook niet-moslims vaak halal. Dat zegt Dirk Lips, voorzitter van de Raad voor Dierenwelzijn. In 2010 werd 22 procent van de kalveren geslacht volgens bepaalde religieuze voorschriften. Bij de runderen was dat 11 procent en bij de schapen 92 procent. "Dat is veel meer dan het vlees dat door de moslimgemeenschap geconsumeerd wordt", aldus Lips. Een deel van dat ritueel geslachte vlees komt in de gewone supermarkt terecht, waar het geen label halal meekrijgt. Veel niet-moslims eten dus halal zonder dat ze het weten. En voor de liefhebbers nog het rapport Ritueel slachten en het welzijn van dieren van de Landbouwuniverseit Wageningen.
|
|
|
|
#885 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik heb een verkeerde woordkeuze gemaakt. Hersenspoelen/hersenspoeling of herindoctrineren wil zeggen dat iemands waarden en normen herschikt, veranderd of compleet gewist worden, om zo beter in het plaatje van de hersenspoelers te passen.
Bij de meeste "gevestigde" religieuze samenlevingen is het iets anders, daar hebben ze de babies al vanaf in't begin, en is het geen herindoctrinatie, maar indoctrinatie (eufimistisch genaamd opvoeden). Maar de technieken toegepast zijn wel grotendeels hetzelfde. Een zeer onvolledige lijst. 1) het verplicht zeer regelmatig herhalen van een "waarheid" 2) onbespreekbaar zijn van ideeën buiten die waarheid. 3) pogingen tot zelfstandig denken en het formuleren van afwijkende meningen leverd snelle en soms gruwelijke straffen op.* 4) groepsdruk. Kan een deel van de straffunctie zijn. Citaat:
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. De Belgische wetgeving: een 18de eeuws herenhuis waar zelfverklaarde deskundigen al eeuwen aan bricoleren zodanig dat de noodingang in de septische put uitkomt — en alleen inertie het nog recht houdt Laatst gewijzigd door maddox : 19 augustus 2011 om 11:35. |
|
|
|
|
|
|
#886 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
Ik zie dan ook niet in waarom het koosjer slachten geen of nauwelijks kritiek krijgt en het halal slachten wel. |
||
|
|
|
|
|
#887 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Moeten we dat dan accepteren?
Citaat:
Citaat:
Rooie lap-stier.
||
|
|
|
|
|
#888 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
Voor sommigen wellicht onbegrijpbaar, maar d�*t stond in de tekst. |
||
|
|
|
|
|
#889 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#890 | ||
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Als ge om dierenleed geeft, dan wordt ge veganist, in het andere geval zijt ge hypocriet. Citaat:
Het raakt namelijk mijn koude kleren niet omdat ik atheïst ben. Ik ben dan van mening dat dit geen invloed heeft op het voedsel. Mensen die daar wel een probleem rond maken worstelen volgens mij met hun eigen geloof en dat van een ander.
|
|
|
|
#891 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Als het antwoord van de antwerpse schepen dan is: ge proeft het verschil niet, dan zie ik niet in waarom de moslims hun kinderen dat niet gewoon laten opeten. Nu, voor mijn part houden ze ze thuis van bosklassen hoor, ik zie niet in waarom ze d�*t persé moeten verplichten als ze enkel allah-eten mogen opeten. |
|
|
|
|
|
|
#892 | |
|
|
Citaat:
Blinde vink is inderdaad gehakt en dus zowiezo mals. Het wordt echter ook een tijdje gestoofd om een lekkere saus te kunnen maken. Het toont dus aan dat stoofpotjes niet enkel gemaakt worden om taai vlees zachter te maken. Er zijn er nog hoor, zoals bolletjes in de tomatensaus, wat kan vergeleken worden met een tajine met gehakt. http://www.receptjes.be/recept_tagin...kt_tomaat.html Stoofpotjes zijn ontstaan bij de arme mensen die slechts 1 (open) vuur hadden en enkel de slechtste stukken van het dier konden kopen. Daardoor was een langere gaartijd nodig. Maar ze werden ook gemaakt met andere zaken, bv de waterzooi met vis. Ge gaat toch niet zeggen dat de vis toen ook taai was door het onverdoofd vangen. Arme mensen en stoofpotjes vindt ge in alle culturen. Nu, ik heb gisteren lam gegeten van de lokale halal slager en ik vond het een stuk malser dan dat uit de supermarkt (wat ook halal kan zijn, maar het staat toch niet zo aangegeven).
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein) Laatst gewijzigd door Alboreto : 19 augustus 2011 om 16:43. |
|
|
|
|
|
|
#893 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#894 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#895 | |
|
Banneling
|
Citaat:
http://library.wur.nl/way/bestanden/clc/1893418.pdf Deze bron is al veel betrouwbaarder dan je christenen voor Israël. Uit de tekst : Voornaamste problemen per diersoortJe hebt gelijk, bij halal slachten zijn er meer sneden nodig dan bij koosjer slachten; maar één halssnede bij koosjer slachten strookt niet met de waarheid. Ook uitvoering van de reguliere methode laat te wensen over. Edit : de aangehaalde tekst Het gebeurde razendsnel en uiterst zorgvuldig. Het toe leiden van de kalveren naar de kantelbox, de draai van 180 graden, de enkele halssnede, het was binnen tien seconden gebeurd.http://isreality.nl/%E2%80%98halal-s...heet%E2%80%99/ klopt dus niet. Laatst gewijzigd door artisjok : 19 augustus 2011 om 19:28. |
|
|
|
|
|
|
#896 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
#897 | ||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||||
|
|
|
|
|
#898 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- Halal voedsel: concurrentievervalsing? Waaarovr mentoch ligte melken !! De ene wilhet zus , da andre zo , wat is't nu ???? Watbij hongernood ??
C C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
|
|
|
|
|
|
#899 | |
|
Banneling
|
Op de hamvraag antwoordde ik niet omdat dit hier de discussie niet is.
Maar ik wil gerust antwoorden. Ja, we moeten dat accepteren. We accepteren immers de vrije meningsuiting; dus ook als die gebruikt wordt om te hersenspoelen. We accepteren dat ouders hun kinderen opvoeden, ook als die kinderen gehersenspoeld worden. Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#900 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Islamieten worden wijsgemaakt dat ze enkel halal goederen mogen eten : dus heel het voedselproces wordt oneigenlijk ingenomen door mensen die in kabouterkes geloven, zolang ze zelf hun eigen smurfen maar op de goede posities hebben. Stel het eens voor dat het andersom zou gebeuren: KABOEM voedsel, verplicht voor katholieken en enkel door katholieken verbouwd, verhandeld en gecontroleerd. Yussuf kwam niet meer bij van het verslikken. |
|
|
|
|