Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Discussie gesloten

Discussietools
Oud 21 augustus 2011, 18:38   #61
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

harriechristus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door OilOnFire Bekijk bericht
Hartelijk bedankt voor al het goeds maar, ik hoef uw excuses niet!?
dat klinkt al niet erg aardig.
Citaat:
Uw inkomkaarten voor de 'Hemeltent' mag U gerust voor uw eigen gebruik behouden omdat ik: hier op Aard, al geruime tijd mijn Hemel alsook mijn hel heb gevonden.
Vertel: ik word nieuwsgierig.
Citaat:
Jezus, was ook maar een zondaar hij kon echter wel 'zijn vrienden' steeds herkennen. Op dezelfde manier dat hij 'De Duivel' blindelings zou hebben herkent.
Ik neem aan dat je er bij bent geweest en er alles over kunt vertellen.

Citaat:
Nochtans leefde hij slechts ongeveer de helft van uw levensaandeel tot heden? (blijkbaar rest er nog wat werk aan de 'Godswinkel' hé, alvorens aan de 'Big Trip' te beginnen)
Jezus is eeuwig, net als ik, maar op aarde is Hij nooit geweest.
Dat is een sprookje, bedacht door de katholieke kerk.
En er zal geen Big Rip zijn, want het heelal zal in de toekomst omgebouwd worden tot een ruimtevaartcultuur.
Wel zullen er heel veel na Mij komen die hetzelfde verhaal zullen vertellen als ik: mijn discipelen dus, tot er weer een nieuwe Christus zal verschijnen.
Tenminste: als onze wereld niet onder zal gaan en nooit meer boven zal komen.
Citaat:
Ten slotte, om toch maar 'on-topic' te blijven. Zou het best kunnen dat 'Captain Kirk' en zijn luitenant 'Spock' Jezus van dichter bij hebben gezien dit: = via hun 'nep' ruimteschip Enterprise'. @?§*...
Mmmm...is me niet zo duidelijk wat je hier bedoelt.

Maar die ouwe Jezus zal het vast wel weten, want die wist immers alles.

harriechristus is offline  
Oud 21 augustus 2011, 21:51   #62
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®staaf
Een eerste spoeling met Champagne komt er al aan!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Oh, oh: gij dronkenlap, en dan ook nog zo duur: kapitalist dus ook al.

Daaraan zal de wereld onder gaan...
Sorry, Harrie, maar het is jouw schuld.
Jij suggereerde dat ik moest doorspoelen, wat ik dan ook prompt deed.
Intussen zijn het 3 flessen champi geworden, 2 flesjes wit, een magnum rood, een grappaatje, en een cognacje.
Ik denk dat ik voldoende doorgespoeld heb.
En wie weet zoals je zegt, weer een dagje dichter bij mijn ondergang.
But who cares.....
Oud 21 augustus 2011, 21:59   #63
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Intussen zijn het 3 flessen champi geworden, 2 flesjes wit, een magnum rood, een grappaatje, en een cognacje.
But who cares.....
Altijd maar beloven.
giserke is offline  
Oud 21 augustus 2011, 22:02   #64
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Altijd maar beloven.
Mijn ondergang is nabij, uw afgang al een tijd achter de rug.
Oud 21 augustus 2011, 23:04   #65
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
But who cares.....
Je bent het uurtje jacuzi vergeten.
Oud 22 augustus 2011, 05:20   #66
OilOnFire
Gouverneur

Standaard

Citaat:
dat klinkt al niet erg aardig.Vertel: ik word nieuwsgierig.Ik neem aan dat je er bij bent geweest en er alles over kunt vertellen.

Jezus is eeuwig, net als ik, maar op aarde is Hij nooit geweest.
Dat is een sprookje, bedacht door de katholieke kerk.
En er zal geen Big Rip zijn, want het heelal zal in de toekomst omgebouwd worden tot een ruimtevaartcultuur.
Wel zullen er heel veel na Mij komen die hetzelfde verhaal zullen vertellen als ik: mijn discipelen dus, tot er weer een nieuwe Christus zal verschijnen.
Tenminste: als onze wereld niet onder zal gaan en nooit meer boven zal komen.
Mmmm...is me niet zo duidelijk wat je hier bedoelt.

Maar die ouwe Jezus zal het vast wel weten, want die wist immers alles.

Zo is het 'Harry'!

Stoei jij maar leuk verder met uw enkele 'pesterige' materialistische 'Forumvriendjes' . Dat ligt u nog het best en is in uw bereik, om de humaniteit te reden hé.

Laatst gewijzigd door OilOnFire : 22 augustus 2011 om 05:21.
OilOnFire is offline  
Oud 22 augustus 2011, 05:51   #67
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk ook niet dat dat kan, evenmin wij alles zouden kunnen wat we willen.
Er zijn wetten die eeuwig zijn en in de logica verankerd liggen en er zijn ook wetten die we zelf maken.
Ook scheppen wij een wereld (dat doen de microwezentjes ook) die we niet zomaar even kunnen veranderen.
Bovendien kan een atoomsplitsing helemaal geen kwaad.
Ze gaan er echt niet dood van en hun systeem is daar op berekend.
Wij zijn nu nog mensen en in de verre toekomst zullen we langzamerhand microwezentjes worden.
Hier is niet precies te bepalen waar de grens ligt.
Eerst moeten we ruimtevaarders worden.
Van nog kleinere MINI-microwezentjes.
Wel zijn de microwezentjes eerst mensen geweest als wij.
Dat heb ik al gezegd: wij zijn de eerste in een oneindige reeks.

Of als je het over generaties hebt, moet je het dan omkeren en zijn we de allerlaatste in een oneindige reeks zonder eerste, want die reeks is oneindig.

Maar ik tel van ons af, dat is gemakkelijker tellen.
Harrie, je beantwoordt geen enkele vraag, merk je dat zelf niet?
Als jouw reeks oneindig is, betekent dat ook dat je voor elke stap naar beneden, je er niet komt met je 10 tot de 57ste, en dat je die telkens gaat moeten kwadrateren. Voor elke stap.

Religie heeft altijd de neiging om de vraag "hoe is het begonnen?" te beantwoorden met de oplossing der oplossingenen: in den beginne was er iets dat geen begin had. Zonder dat ze door hebben dat ze daarmee zeggen "eigelijk willen we daar niet over nadenken".
Met als absolute winnaar van die onwetendheid "it's turtles all the way down".

Jij denkt de oplossing gevonden te hebben en merkt niet eens dat je het nog veel erger maakt. In plaats van 1 beginnend wezen dat geen begin nodig heeft, maak je er een oneindig aantal wezens van.
Als antwoord op 1 vraag, geef je een oneindig aantal nieuwe vragen, en denk je dat je die ene vraag hebt opgelost. Simpel gezegd: Het domste antwoord dat op die vraag ooit is gegeven, maak je een oneindig aantal keer dommer, en dan beweer je dat je de slimste mens bent die ooit bestaan heeft.

Jou een morosoof noemen is dan ook een gigantisch compliment. Je bent het kwadraat daarvan.

Laatst gewijzigd door Travis66 : 22 augustus 2011 om 05:53.
Travis66 is offline  
Oud 22 augustus 2011, 08:08   #68
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
But who cares.....
Het kan mij inderdaad weinig schelen.

Maar het zou kunnen dat je zelf misschien wel eens denkt: "wat heeft dit eigenlijk voor zin?"

Wat zou ik graag harriechristus willen wezen met een nuchter verstand.
Oud 22 augustus 2011, 08:11   #69
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mijn ondergang is nabij, uw afgang al een tijd achter de rug.
Nee, hoor, dat heb je helemaal verkeerd gezien.

Mijn tijd moet nog komen.

Ja; het zelfs heel goed mogelijk dat de mensen pas na mijn dood wakker worden voor mijn atoomtheorie.

Ik ben mijn tijd immers ver vooruit.

Alleen als deze wereld volkomen onder gaat (en daar zijn de mensen hard mee bezig), dan heeft ook mijn atoomtheorie voor deze wereld geen zin meer.

Nochtans: de waarheid daarvan is eeuwig.

En deze blijft.
Oud 22 augustus 2011, 08:14   #70
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door OilOnFire Bekijk bericht
Zo is het 'Harry'!

Stoei jij maar leuk verder met uw enkele 'pesterige' materialistische 'Forumvriendjes' . Dat ligt u nog het best
ik heb weinig andere keuze, helaas.
Citaat:
en is in uw bereik, om de humaniteit te reden hé.
Nou: van die humaniteit is niet veel over gebleven.

Dat is meer bestialiteit geworden.

Mij is het om de goddelijkheid te doen.
Oud 22 augustus 2011, 08:36   #71
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Harrie, je beantwoordt geen enkele vraag, merk je dat zelf niet?
Het is weer de bekende leugen.
Als je meent dat ik iets niet beantwoord, dan moet je met duidelijke bewijzen komen.
Citaat:
Als jouw reeks oneindig is, betekent dat ook dat je voor elke stap naar beneden, je er niet komt met je 10 tot de 57ste, en dat je die telkens gaat moeten kwadrateren. Voor elke stap.
Dat moet je toch echt beter uitleggen, zowel wat je met naar beneden bedoelt, als waarom er dan gekwadrateerd moet worden.
Zo is het een slag in de ruimte wat je zegt.

Wij moeten ons in de toekomst verenigen met 10^57 andere heelallen, en dat zal zich elke keer weer herhalen, dus bij de macroreuzen opnieuw enzovoort.

En wat jij dan bedoelt is waarschijnlijk dit: als het zich steeds herhaalt, dan wordt het natuurlijk: 10^57 x 10^57 x 10^57 enzovoort, en wel in de omgekeerde richting van de microkosmos, dus als het ware "naar beneden".

Want daar stapelt het zich op.

Oké, dat is dan juist gezien.

Was geen vraag van jou, maar je hebt dit zelf opgemerkt.
Prima dus.

3 bonuspunten verdiend.
Citaat:
Religie heeft altijd de neiging om de vraag "hoe is het begonnen?" te beantwoorden met de oplossing der oplossingenen: in den beginne was er iets dat geen begin had.
Dat is het beginsel der tijd en dat is de eeuwigheid, en dat is GOD, maar dat is ook het heelal zelf, dat ook eeuwig is, dus zonder definitief begin.
Citaat:
Zonder dat ze door hebben dat ze daarmee zeggen "eigelijk willen we daar niet over nadenken".
Met als absolute winnaar van die onwetendheid "it's turtles all the way down".
Het is geen onwetendheid mijnerzijds, maar wel dat de tijd eeuwig is, zonder begin en zonder einde.
En verder is er niet alleen sprake van een uitwendige eeuwigheid, maar ook van een inwendige eeuwigheid in de microkosmos, omdat een seconde bij ons voor de microwezentjes gelijk is aan ongeveer 10 biljard jaar (10^16 jaar) en voor de minimicrowezentjes is dat 10^39 jaar, enzovoort).
Citaat:
Jij denkt de oplossing gevonden te hebben en merkt niet eens dat je het nog veel erger maakt. In plaats van 1 beginnend wezen dat geen begin nodig heeft, maak je er een oneindig aantal wezens van.
Zo is het: één wezen kan nooit alles weten en nooit alle macht bezitten.
Een oneindig aantal wezens kan dat wel.
Citaat:
Als antwoord op 1 vraag, geef je een oneindig aantal nieuwe vragen, en denk je dat je die ene vraag hebt opgelost.
Voor jou ontstaan er vele nieuwe vragen omdat je het eerste antwoord niet goed begrijpt en vervolgens geen nieuwe vragen weet te stellen, maar me dan in de maling neemt.
Dat is dan heel erg dom en minderwaardig te noemen.
Hier past bescheidenheid en respect voor je je mond open doet.
Citaat:
Simpel gezegd: Het domste antwoord dat op die vraag ooit is gegeven, maak je een oneindig aantal keer dommer, en dan beweer je dat je de slimste mens bent die ooit bestaan heeft.
Dat is dan weer heel erg dom van jou, dat je je zelf verlaagt tot zulk een domme reactie.
Deze mensheid is mateloos dom, ja, op het achterlijke af.
Jij bent er één van.
Citaat:
Jou een morosoof noemen is dan ook een gigantisch compliment. Je bent het kwadraat daarvan.
Zoals het kruis der schande van ene Jezus een ereteken is geworden, zo is het mij een groot compliment een Morosoof te zijn.

Het is de meest heilige wetenschap in een drie-eenheid van filosofie, natuurwetenschap en theologie.

Kortom: het is de heilige geest.

Weet je nog meer beledigingen: schaam je niet en vertel ze gerust.
Ik heb ze al bij bosjes gehoord en de mens is zeer inventief in deze.
Maar om nog iets origineels te bedenken zal steeds moeilijker worden.

Die van die Morosoof heb ik al honderden keren gehoord.
Niks nieuws dus.

Oud 22 augustus 2011, 09:19   #72
Travis66
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Het is weer de bekende leugen.
Als je meent dat ik iets niet beantwoord, dan moet je met duidelijke bewijzen komen.
Dat moet je toch echt beter uitleggen, zowel wat je met naar beneden bedoelt, als waarom er dan gekwadrateerd moet worden.
Zo is het een slag in de ruimte wat je zegt.

Wij moeten ons in de toekomst verenigen met 10^57 andere heelallen, en dat zal zich elke keer weer herhalen, dus bij de macroreuzen opnieuw enzovoort.

En wat jij dan bedoelt is waarschijnlijk dit: als het zich steeds herhaalt, dan wordt het natuurlijk: 10^57 x 10^57 x 10^57 enzovoort, en wel in de omgekeerde richting van de microkosmos, dus als het ware "naar beneden".

Want daar stapelt het zich op.

Oké, dat is dan juist gezien.

Was geen vraag van jou, maar je hebt dit zelf opgemerkt.
Prima dus.

3 bonuspunten verdiend.
Dat is het beginsel der tijd en dat is de eeuwigheid, en dat is GOD, maar dat is ook het heelal zelf, dat ook eeuwig is, dus zonder definitief begin.
Het is geen onwetendheid mijnerzijds, maar wel dat de tijd eeuwig is, zonder begin en zonder einde.
En verder is er niet alleen sprake van een uitwendige eeuwigheid, maar ook van een inwendige eeuwigheid in de microkosmos, omdat een seconde bij ons voor de microwezentjes gelijk is aan ongeveer 10 biljard jaar (10^16 jaar) en voor de minimicrowezentjes is dat 10^39 jaar, enzovoort).
Zo is het: één wezen kan nooit alles weten en nooit alle macht bezitten.
Een oneindig aantal wezens kan dat wel.
Voor jou ontstaan er vele nieuwe vragen omdat je het eerste antwoord niet goed begrijpt en vervolgens geen nieuwe vragen weet te stellen, maar me dan in de maling neemt.
Dat is dan heel erg dom en minderwaardig te noemen.
Hier past bescheidenheid en respect voor je je mond open doet.
Dat is dan weer heel erg dom van jou, dat je je zelf verlaagt tot zulk een domme reactie.
Deze mensheid is mateloos dom, ja, op het achterlijke af.
Jij bent er één van.
Zoals het kruis der schande van ene Jezus een ereteken is geworden, zo is het mij een groot compliment een Morosoof te zijn.

Het is de meest heilige wetenschap in een drie-eenheid van filosofie, natuurwetenschap en theologie.

Kortom: het is de heilige geest.

Weet je nog meer beledigingen: schaam je niet en vertel ze gerust.
Ik heb ze al bij bosjes gehoord en de mens is zeer inventief in deze.
Maar om nog iets origineels te bedenken zal steeds moeilijker worden.

Die van die Morosoof heb ik al honderden keren gehoord.
Niks nieuws dus.

Vragen zijn geen beledigingen Harrie. Jou een Morosoof noemen is dat ook niet. Als ik tegen iemand van 2 meter lang zeg dat hij groot is, beschouwd hij dat als een compliment. Als ik tegen iemand van 1m50 zeg dat hij klein is, beschouwd hij dat als een belediging. Nochtans zijn beide vaststellingen gewoon waarnemingen van dezelfde orde.
Zo is jou een morosoof noemen ook simpel een vaststelling.

Anyway, ik zal het eenvoudig proberen te vertellen. Stel dat jouw theorie klopt, en laat ik ze even verkleinen voor de discussie. Stel dat je 2 heelallen nodig hebt om het volgende macro heelal te bouwen. Dat praat wat makkelijker.

Dan kan je dus van 2 heelallen een volgende "generatie" bouwen. Als je daarbovenop nog een nieuwe generatie wil maken, moet je starten, niet met 2 heelallen, maar met 4. En als je daarbovenop nog een derde "generatie" wil, dan had je moeten starten met 8 Heelallen.
Dat wil dus zeggen dat het aantal heelallen per "laag" elke keer de de helft zal zijn van de vorige "laag". Omdat je er maar twee nodig hebt. Of dat de vorige "laag" of "generatie" het dubbele moet zijn van de huidige.

In jouw geval kunnen we zelfs niet spreken van een verdubbeling maar van een 10 tot de 57ste macht. Een getal dat zo belachelijk groot is, dat we het al niet meer kunnen bevatten. Maar kom, dat kunnen we aan onze eigen beperkte voorstellingsvermogen wijten. Jij gaat dat getal dan nog tot in de oneindigheid tot dezelfde macht verheffen. Je moet dus echt een oneindig aantal Heelallen per laag hebben, of het feest gaat niet door.

En AL die heelallen, moeten met elkaar communiceren (heb je zelf toegegeven). Iets dat per definitie (het getal oneindig) onmogelijk is. (en dan zwijg ik nog over het tijdreizen dat je daarvoor nodig hebt).

Waardoor jouw theorie dus ook onweerlegbaar onmogelijk is. QED.

Laatst gewijzigd door Travis66 : 22 augustus 2011 om 09:21.
Travis66 is offline  
Oud 22 augustus 2011, 09:40   #73
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Vragen zijn geen beledigingen Harrie.
vragen worden dan ook nooit als beledigingen beschouwd, maar beantwoord.
Te zeggen dat ik ze niet beantwoord is wel een belediging, want dan moet je met bewijzen komen.
Citaat:
Jou een Morosoof noemen is dat ook niet.
Dat is het wel, want ik ben zeker geen waangeleerde.
Citaat:
Als ik tegen iemand van 2 meter lang zeg dat hij groot is, beschouwd hij dat als een compliment. Als ik tegen iemand van 1m50 zeg dat hij klein is, beschouwd hij dat als een belediging. Nochtans zijn beide vaststellingen gewoon waarnemingen van dezelfde orde.
Zo is jou een morosoof noemen ook simpel een vaststelling.
Het berust nergens op en kun je ook niet bewijzen.
Je bewijst alleen maar je eigen onverstand.
Citaat:
Anyway, ik zal het eenvoudig proberen te vertellen. Stel dat jouw theorie klopt, en laat ik ze even verkleinen voor de discussie. Stel dat je 2 heelallen nodig hebt om het volgende macro heelal te bouwen. Dat praat wat makkelijker.
Vooruit maar.
Citaat:
Dan kan je dus van 2 heelallen een volgende "generatie" bouwen. Als je daarbovenop nog een nieuwe generatie wil maken, moet je starten, niet met 2 heelallen, maar met 4. En als je daarbovenop nog een derde "generatie" wil, dan had je moeten starten met 8 Heelallen.
Dat is zo en dat had ik al beantwoord, namelijk dat dit juist is.
Of heb je mijn antwoord niet gelezen?
Citaat:
Dat wil dus zeggen dat het aantal heelallen per "laag" elke keer de de helft zal zijn van de vorige "laag". Omdat je er maar twee nodig hebt. Of dat de vorige "laag" of "generatie" het dubbele moet zijn van de huidige.
Inderdaad: het is 1, 2, 4, 8, 16, enzovoort.
Citaat:
In jouw geval kunnen we zelfs niet spreken van een verdubbeling maar van een 10 tot de 57ste macht. Een getal dat zo belachelijk groot is, dat we het al niet meer kunnen bevatten.
Dat kan best. Zo zijn er 10^80 atomen in het nu bekende heelal.
Je kunt het je alleen niet voorstellen, maar dat is iets anders.
Het is gewoon een kwestie van rekenen.
En het is zelfs niks (oneindig klein) in relatie tot de oneindigheid.
Citaat:
Maar kom, dat kunnen we aan onze eigen beperkte voorstellingsvermogen wijten. Jij gaat dat getal dan nog tot in de oneindigheid tot dezelfde macht verheffen. Je moet dus echt een oneindig aantal Heelallen per laag hebben, of het feest gaat niet door.
Zo is het: de oneindigheid is het principe en in een oneindig heelal is zelfs elke laag eigenlijk oneindig, alleen niet met elkaar verenigd.
Citaat:
En AL die heelallen, moeten met elkaar communiceren (heb je zelf toegegeven). Iets dat per definitie (het getal oneindig) onmogelijk is.
Waarom zou dat onmogelijk zijn?
Naar mate het aantal heelallen stijgt (dat contact met elkaar heeft), wordt het communicerend vermogen groter.
Overigens wordt de oneindigheid zelf nooit bereikt.
Het is in werkelijkheid eindeloos.
Dus het wordt groter en groter met de oneindigheid als limiet, die in werkelijkheid niet bereikt kan worden, zoals er in een oneindige reeks ook geen eerste is (of laatste).
Citaat:
(en dan zwijg ik nog over het tijdreizen dat je daarvoor nodig hebt).
Waarom heb je daarvoor tijdreizen nodig en waarom zou dat onmogelijk zijn?

Citaat:
Waardoor jouw theorie dus ook onweerlegbaar onmogelijk is. QED.
Ik heb geen weerlegging gehoord.

Je hebt alleen gezegd dat het onmogelijk is zonder enig argument te noemen.

Ook waarom ik een Morosoof zou zijn heb ik niet mogen horen.

Kortom: ze zegt maar wat zonder eerst iets te begrijpen en dan pas te reageren, hetzij met vragen als je iets niet begrijpen, hetzij met inhoudelijke tegenargumenten.

Volgende keer beter alsjeblieft.
Oud 22 augustus 2011, 09:47   #74
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

eerste foto van een microwezentje !!!

Naam: microwezentje.jpg
Bekeken: 116
Grootte: 8,5 KB
lantjes is offline  
Oud 22 augustus 2011, 10:15   #75
ahuramazda
Provinciaal Statenlid

ahuramazda's schermafbeelding

Standaard

Een spiegel

Beste harry christus,

Ik begrijp u, echt waar. Ikzelf ben ook introverter dan de gemiddelde mens. Ik neem aan dat u zich altijd al een buitenbeentje heeft gevoeld. Dit heeft op zijn beurt waarschijnlijk gezorgd dat u liever de eenzaamheid opzocht in uw jonge jaren. In uw eenzaamheid heeft u een kind gebaard. Een kind waarvan u nu geen afstand meer wilt doen. Net als het kind die zijn lievelingsbeertje niet wenst af te staan wanneer dat hoort.

U bent waarschijnlijk nog altijd op zoek naar uw Maria, maar helaas heeft u de mythe van de wijze grieken nooit als weerspiegeling durven beschouwen. Ik heb het hier over het verhaal van Narcissus die verliefd werd op zijn eigen spiegelbeeld, nooit reagerend op de lokroepen van zijn liefkozende Echo.

Het is uw kind die u weerhoudt uw Maria te vinden, zoals u waarschijnlijk al heeft ondervonden bij het onderzoeken of uw potentiele Maria wel uw kind zou aanvaarden als het hare. Nog weigert u afstand te doen van uw kind en zo zal uw geliefde eenzaamheid uw noodlot worden.

Ik begrijp maar al te goed dat het voor u nu nog lastiger is dan ooit om dit te aanvaarden en u zult mij waarschijnlijk beschouwen als een duivel of een of ander booswicht.

Laat mij u verzekeren dat niets minder waar is. Ik wens voor u niets lievers dan het beste. Als dat betekent dat u liever kiest voor de zekerheid van het geluk in uw waanzin dan voor de onzekerheid van het geluk in de werkelijkheid dan wens ik u die vrijheid. Ik hoop enkel dat u niet verwacht van ons dat wij u in diezelfde eenzaamheid zullen volgen.

(P.S. Indien u bereidt bent om uw aanpak inzake de materie die u zo liefkoost te veranderen gelieve mij een PM te sturen zodat ik u meer persoonlijk van dienst kan zijn.)

- F. Nietzsche

Laatst gewijzigd door ahuramazda : 22 augustus 2011 om 10:39.
ahuramazda is offline  
Oud 22 augustus 2011, 11:08   #76
Travis66
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
vragen worden dan ook nooit als beledigingen beschouwd, maar beantwoord.
Te zeggen dat ik ze niet beantwoord is wel een belediging, want dan moet je met bewijzen komen.
Dat is het wel, want ik ben zeker geen waangeleerde.
Het berust nergens op en kun je ook niet bewijzen.
Je bewijst alleen maar je eigen onverstand.
Vooruit maar.Dat is zo en dat had ik al beantwoord, namelijk dat dit juist is.
Of heb je mijn antwoord niet gelezen?
Inderdaad: het is 1, 2, 4, 8, 16, enzovoort.
Dat kan best. Zo zijn er 10^80 atomen in het nu bekende heelal.
Je kunt het je alleen niet voorstellen, maar dat is iets anders.
Het is gewoon een kwestie van rekenen.
En het is zelfs niks (oneindig klein) in relatie tot de oneindigheid.
Zo is het: de oneindigheid is het principe en in een oneindig heelal is zelfs elke laag eigenlijk oneindig, alleen niet met elkaar verenigd.
Waarom zou dat onmogelijk zijn?
Naar mate het aantal heelallen stijgt (dat contact met elkaar heeft), wordt het communicerend vermogen groter.
Overigens wordt de oneindigheid zelf nooit bereikt.
Het is in werkelijkheid eindeloos.
Dus het wordt groter en groter met de oneindigheid als limiet, die in werkelijkheid niet bereikt kan worden, zoals er in een oneindige reeks ook geen eerste is (of laatste).
Waarom heb je daarvoor tijdreizen nodig en waarom zou dat onmogelijk zijn?

Ik heb geen weerlegging gehoord.

Je hebt alleen gezegd dat het onmogelijk is zonder enig argument te noemen.

Ook waarom ik een Morosoof zou zijn heb ik niet mogen horen.

Kortom: ze zegt maar wat zonder eerst iets te begrijpen en dan pas te reageren, hetzij met vragen als je iets niet begrijpen, hetzij met inhoudelijke tegenargumenten.

Volgende keer beter alsjeblieft.
Het argument was: "per definitie".

Ik leg uit: Oneindig, betekent dat je nooit met alle heelallen kan communiceren. Anders is het niet oneindig meer. Dat verstaan mensen onder het woord "oneindig".
(En oneindig is nodig, anders moet jij gaan uitleggen waaruit de eerste microwezens opgebouwd zijn, en wat de laatste in godsnaam met hun vrije tijd gaan doen.)

Nu zeg je zelf, dat het systeem niet werkt als je niet met alle heelallen kan communiceren.En dan ben ik uitgepraat.
Oud 22 augustus 2011, 12:28   #77
ahuramazda
Provinciaal Statenlid

Standaard

delete

- F. Nietzsche

Laatst gewijzigd door ahuramazda : 22 augustus 2011 om 12:28.
ahuramazda is offline  
Oud 22 augustus 2011, 13:08   #78
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lantjes Bekijk bericht
eerste foto van een microwezentje !!!

Bijlage 82535
Microwezentjes zijn geen vlooien en bovendien veel kleiner.

Kleiner dan een quark = 10^-15 mm, en wel: 10^-22 mm
Oud 22 augustus 2011, 13:14   #79
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ahuramazda Bekijk bericht
Een spiegel

Beste harry christus,

Ik begrijp u, echt waar. Ikzelf ben ook introverter dan de gemiddelde mens. Ik neem aan dat u zich altijd al een buitenbeentje heeft gevoeld. Dit heeft op zijn beurt waarschijnlijk gezorgd dat u liever de eenzaamheid opzocht in uw jonge jaren. In uw eenzaamheid heeft u een kind gebaard. Een kind waarvan u nu geen afstand meer wilt doen. Net als het kind die zijn lievelingsbeertje niet wenst af te staan wanneer dat hoort.

U bent waarschijnlijk nog altijd op zoek naar uw Maria, maar helaas heeft u de mythe van de wijze grieken nooit als weerspiegeling durven beschouwen. Ik heb het hier over het verhaal van Narcissus die verliefd werd op zijn eigen spiegelbeeld, nooit reagerend op de lokroepen van zijn liefkozende Echo.

Het is uw kind die u weerhoudt uw Maria te vinden, zoals u waarschijnlijk al heeft ondervonden bij het onderzoeken of uw potentiele Maria wel uw kind zou aanvaarden als het hare. Nog weigert u afstand te doen van uw kind en zo zal uw geliefde eenzaamheid uw noodlot worden.

Ik begrijp maar al te goed dat het voor u nu nog lastiger is dan ooit om dit te aanvaarden en u zult mij waarschijnlijk beschouwen als een duivel of een of ander booswicht.

Laat mij u verzekeren dat niets minder waar is. Ik wens voor u niets lievers dan het beste. Als dat betekent dat u liever kiest voor de zekerheid van het geluk in uw waanzin
Het is geen waanzin, maar de waarheid, die ik vertel.
Citaat:
dan voor de onzekerheid van het geluk in de werkelijkheid dan wens ik u die vrijheid. Ik hoop enkel dat u niet verwacht van ons dat wij u in diezelfde eenzaamheid zullen volgen.
Een gezamenlijke eenzaamheid is geen eenzaamheid meer.

Bovendien: ben ik wel zo eenzaam met een oneindig aantal microwezentjes?

Veel meer is de moderne mens erg eenzaam in een verder levenloos heelal, waar heel ver weg ook nog wel wezens wonen, maar voor de rest is het een kale boel.

Werkelijk eenzaam voel ik me pas tussen al die domme mensen, veel minder eenzaam met God.
Citaat:

(P.S. Indien u bereidt bent om uw aanpak inzake de materie die u zo liefkoost te veranderen gelieve mij een PM te sturen zodat ik u meer persoonlijk van dienst kan zijn.)
Ik verander helemaal niets.

De waarheid wordt niet veranderd, wel de leugen van deze wereld die zal verdwijnen in haar ondergang.

Oud 22 augustus 2011, 13:26   #80
ahuramazda
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Ik verander helemaal niets.
Zoals ik al vermoedde, u blijft hardnekkig vasthouden aan uw enige liefde.

Bedenk misschien het volgende:

Liefde voor één is een barbaarsheid, ze gaat namelijk ten koste van alle andere liefde.

Uw liefde voor de wezentjes is er om uw haat jegens de realiteit te maskeren.
In werkelijkheid bent u een levensverachter die een zeer sterke muur heeft opgebouwd als verdedigingsmechanisme. Zo hoeft u immers nooit gekwetst te raken of uw mening te herzien want u bevindt zich altijd achter de muur.

Uw theorie lijkt mij dan ook zeer gelijkaardig aan de tekenfilm waar kleine wezentjes in het lichaam vertoefden van een echte mens, om zo verschillende functies van het menselijk lichaam te verduidelijken. Me dunkt dat u die tekenfilm iets te serieus heeft doorgetrokken. Dus zelfs al beweert u een origineel idee gehad te hebben, in realiteit is dit inmiddels al lang niets meer dan een leuke kinderlijke fictie.

- F. Nietzsche

Laatst gewijzigd door ahuramazda : 22 augustus 2011 om 13:34.
ahuramazda is offline  
Discussie gesloten

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be