![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() De EU heeft het hoger onderwijs gestroomlijnd, zodat studenten hun studieresultaten kunnen meenemen naar andere landen. Maar Franstalig België doet nog moeilijk. Een Schotse student met goede papieren werd in Namur niet toegelaten zonder een jaar over te doen. Hij ging toen naar Tilburg en maakt zich nu op voor Hamburg. Maar als hij is afgestudeerd dan wordt zijn diploma in België niet erkend. Want Franstalig België heeft zo zijn eigen normen, "om de identiteit te handhaven", zegt een ambtenaar
Bron : Le Vif |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() zou een vlaming ook zijn jaar moeten herdoen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Erger, een kennis met een Vlaams diploma die jarenlang in het Waalse onderwijs les gaf, kwam tot de vaststelling dat deze 'Waalse' jaren in Vlaanderen niet meetellen als ervaring. Haar jaar vrijwilligerswerk in een Scandinavisch land daarentegen wel. Begrijpen wie kan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
|
![]() Citaat:
Ik lees daar dat dit voor Nederlendse diploma's automatische geldt. Behalve o.a. voor de opleiding verpleegkunde. In het geval uit Wallonië, bron van het onderwerp uit deze topic, Ging het over een opleiding rechten. Het lijkt me dan ook logisch dat je een buitenlandse opleiding niet zo maar erkent. Omdat de wetgeving per land nogal verschillend kan zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() Daar heb je een punt, maar waarom gaat dat dan wel in Tilburg ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
|
![]() Citaat:
Ik denk dat er geen algemene regels zijn. Uit de link die ik hierboven gaf kan je opmaken dat er wel een speciale overeenkomst is tussen Vlaanderen en Nederland die veel verder gaat dan met andere landen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |