Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 22 augustus 2011, 08:39   #101
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Uw minimumbod verdwijnt hier onder het ludiek over-en-weer geschut, mijnheer.
In zover alle “grendels”, faciliteiten en voorrechten worden afgeschaft, en in zover elke stem in België eenzelfde waarde heeft, is uw voorstel zeer democratisch.

Vermits uitvoering ervan echter de Belgische Franstaligen in een eeuwige rol van onmondige minderheid zou duwen en het aldus het Belgisch Franstalig staatsregime de doodsteek zou geven, zullen uw Franstaligen het nooit of nimmer aanvaarden.

Het is niet anders.
Inderdaad, dit is onaanvaardbaar.

Sar
Oud 22 augustus 2011, 08:40   #102
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
Je verwart 'rechtvaardig' met 'de eigen wens'. Het lijkt '1984' van Orwell wel; daar werd de nieuwe taal ook zo ineen gestoken zodat de bevolking uiteindelijk enkel kan denken wat bepaalde mensen willen wat ze denken. Staatsgrenzen op zich hebben totaal niets met rechtvaardigheid te maken. In de praktijk zorgt een opsplitsing voor een discriminatie, wat het (op de manier waarop de voorstanders ervan het willen) in de praktijk onrechtvaardig maakt, tenzij er écht een nog grotere discriminatie bestaat van de inwoners van de regio die onafhankelijk wordt in de niet-onafhankelijke structuur, wat in België allang niet meer het geval is.
Ik weet ook niet waar hij het lef vandaan haalt om zo iets ook maar durven voor te stellen.

Sar
Oud 22 augustus 2011, 08:41   #103
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
maar de Nederlandstalige partijen vinden dat dit veel te ver gaat.

maw, er is totaal geen mogelijkheid om tot een evenwichtig akkoord te komen, er kan dus maar 1 conclussie getrokken worden: er zijn geen Belgische akkoorden meer mogelijk, splitsen is de enigste mogelijkheid.

ik had in feite nooit verwacht dat net jij dit zo duidelijk zou maken.
Waarom zou dit te ver gaan voor de nederlandstalige partijen?
Zelfs Bart De Wever zal uiteindelijk gaan toegeven.
Bart staat ook niet graag aan de kant hoor.

Sar
Oud 22 augustus 2011, 08:42   #104
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
waar moeten we tekenen?

allé, ik ga er natuurlijk van uit dat je alle blokkeringsmechanismes en pariteiten afschaft hé.
Dat is iets teveel van het goede. Dit gaan de Vlamingen nooit aanvaarden.

Sar
Oud 22 augustus 2011, 08:43   #105
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming Bekijk bericht
dus, even recapituleren:
We geven brussel aan de walen, de faciliteiten worden uitgebreid over het grootste stuk van vlaams-brabant (dus geven we dat ook aan de walen), de vlamingen worden buitengestampt uit Brussel en moeten maar verhuizen naar Antwerpen, de grendels voor de Vlamingen in Brussel worden uiteraard afgeschaft, maar voor de franstaligen op federaal niveau behouden (en desnoods versterkt), ....

Dat krijgt zelfs Van Besien niet door zijn partijbestuur Als je dit echt meent Bruno, is het met u nog erger gesteld dan ik dacht. Ik hoop alleen maar dat dit een soort rare vorm van humor is
Waarom zou dit te ver gaan?
Zelfs Bart krijgtdit verkocht aan zijn achterban.

Sar
Oud 22 augustus 2011, 09:17   #106
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
U begrijpt dat dit mijn minimumbod is.
Waar zijn de smileys?
Vito is offline  
Oud 22 augustus 2011, 09:19   #107
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Zaterdag avond een lekkere BBQ gehouden voor de collega's van mijn lieftallige partner.
Allemaal Walen.
Na een paar glazen sangria, witte/rode wijn en een pouske om U tegen te zeggen (ik had namelijk mijn ganse Wiskyverzameling bovengehaald) kwam het onderwerp onvermijdelijk op de Belgische situatie.

Plots dé vraag: Waarom willen jullie Vlamingen van ons scheiden? Zijn wij misschien minder? Als ik met u praat dan praat ik toch met een landgenoot...ik zie geen verschil tussen iemand van Oostende of Arlon.... Waarom waarom waarom....

Na een strenge blik van mijn allerliefste heb ik even mijn keel moeten schrapen...waar moet men beginnen...hoe dat uitleggen aan een half dozijn universitairen die enkel de Waalse pers lezen...kuch...

Zeer voorzichtig heb ik dan gesteld: "kijk...jullie bevinden zich hier op Vlaams grondgebied...u bent door een Vlaming uitgenodigd...het was zeer gezellig en aangenaam...maar welke taal heeft u hier gesproken?...heeft er iemand van jullie zich bij het binnenkomen verontschuldigd dat wij de ganse avond zouden communiceren in de taal van Molière?...willen we afspreken dat jullie volgende keer als ik bij jullie wordt uitgenodigd uit courtoisie de ganse avond in het Nederlands gaan communiceren?...of gaan we de egalité weglaten van de fraternité, liberté?
Wat de politiek betreft: Waarom gedragen jullie zich als dramaqueens als het over burgemeesters gaat in ons land terwijl wij uit beleefdheid en schroom onze kiezen op elkaar houden als het over Michel "mens sana in campari soda" gaat? als het over Van Cauwenberghe gaat of over Charleroi tout court? over Mathot? over Lizin?....parceque on n'a rien a foutre avec les histoires de "votres" bourgemestres...

Vlaanderen stemt voor twee derde rechts-centrum rechts...en generaties lang krijgen wij een linkse extreem-linkse regering...hoelang zouden jullie dat aanvaarden?...

Vlaanderen genereert 90% van de export en 80% van het BNP en als dank worden wij in de Waalse pers weggezet als nazi's en fascisten...

Het werd zeer stil en de priemende blik van mijn partner begon stilaan pijn te doen...

Daarom sloot ik af met: "waar is jullie legendarische Waalse fierheid. Jullie waren, helemaal alleen en zonder Vlamingen, de rijkste en machtigste natie ter wereld...en toen kwam de sossenziekte...tot de dag van vandaag...."

Rap nog een fleske Wisky opengedaan en over de perikelen van Du Chatelet bij Standart begonnen...
Oud 22 augustus 2011, 09:36   #108
Bokkenreyder

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Zaterdag avond een lekkere BBQ gehouden voor de collega's van mijn lieftallige partner.
Allemaal Walen.
Na een paar glazen sangria, witte/rode wijn en een pouske om U tegen te zeggen (ik had namelijk mijn ganse Wiskyverzameling bovengehaald) kwam het onderwerp onvermijdelijk op de Belgische situatie.

Plots dé vraag: Waarom willen jullie Vlamingen van ons scheiden? Zijn wij misschien minder? Als ik met u praat dan praat ik toch met een landgenoot...ik zie geen verschil tussen iemand van Oostende of Arlon.... Waarom waarom waarom....

Na een strenge blik van mijn allerliefste heb ik even mijn keel moeten schrapen...waar moet men beginnen...hoe dat uitleggen aan een half dozijn universitairen die enkel de Waalse pers lezen...kuch...

Zeer voorzichtig heb ik dan gesteld: "kijk...jullie bevinden zich hier op Vlaams grondgebied...u bent door een Vlaming uitgenodigd...het was zeer gezellig en aangenaam...maar welke taal heeft u hier gesproken?...heeft er iemand van jullie zich bij het binnenkomen verontschuldigd dat wij de ganse avond zouden communiceren in de taal van Molière?...willen we afspreken dat jullie volgende keer als ik bij jullie wordt uitgenodigd uit courtoisie de ganse avond in het Nederlands gaan communiceren?...of gaan we de egalité weglaten van de fraternité, liberté?
Wat de politiek betreft: Waarom gedragen jullie zich als dramaqueens als het over burgemeesters gaat in ons land terwijl wij uit beleefdheid en schroom onze kiezen op elkaar houden als het over Michel "mens sana in campari soda" gaat? als het over Van Cauwenberghe gaat of over Charleroi tout court? over Mathot? over Lizin?....parceque on n'a rien a foutre avec les histoires de "votres" bourgemestres...

Vlaanderen stemt voor twee derde rechts-centrum rechts...en generaties lang krijgen wij een linkse extreem-linkse regering...hoelang zouden jullie dat aanvaarden?...

Vlaanderen genereert 90% van de export en 80% van het BNP en als dank worden wij in de Waalse pers weggezet als nazi's en fascisten...

Het werd zeer stil en de priemende blik van mijn partner begon stilaan pijn te doen...

Daarom sloot ik af met: "waar is jullie legendarische Waalse fierheid. Jullie waren, helemaal alleen en zonder Vlamingen, de rijkste en machtigste natie ter wereld...en toen kwam de sossenziekte...tot de dag van vandaag...."

Rap nog een fleske Wisky opengedaan en over de perikelen van Du Chatelet bij Standart begonnen...
En Fieseler, wat was de impact van je betoog?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 22 augustus 2011, 09:47   #109
Fieseler

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
En Fieseler, wat was de impact van je betoog?
Een paar uur later zijn we strontzat in elkaars armen gevallen en hebben lallend de schoonheid van onze vrouwen bezongen...
Oud 22 augustus 2011, 09:49   #110
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Een paar uur later zijn we strontzat in elkaars armen gevallen en hebben lallend de schoonheid van onze vrouwen bezongen...
Ze wisten dus niet waarover het in werkelijkheid ging?

Citaat:
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 22 augustus 2011, 10:36   #111
Fieseler

Standaard

Citaat:
Ze wisten dus niet waarover het in werkelijkheid ging?
Ik denk van wel hoor...

Maar: laat ons, eerlijkheidshalve, de zaken een proberen te bekijken van hun kant.

Ik heb dat al ettelijke keren geschreven hier op dit forum maar toch ga ik het nog eens herhalen:
Stel u voor: U wordt geboren in pakweg Clermont-sur-Berwinne. U bent gezond en wil het leven aangaan met twee rechterhanden en een zak vol goede wil.
U doet uw best op school, keeping your nose clean, en doet er alles aan om goede cijfers te halen, een goede vriend voor uw omgeving te zijn en een goede zoon/dochter voor uw ouders.
U volgt met brio een zware universitaire richting en stemt gewetensvol MR omdat u vindt dat hard werk en solidariteit een garantie biedt voor vrijheid en prosperité...
U studeert af en zoekt werk waar het te vinden is...neem nu het onderwijs...daar doet u verder uw best en probeert er alles aan te doen om de jeugd op de goede weg te brengen/houden. Bovendien moet u zich verplichten in een verbintenis met een bank om 25 jaar lang af te betalen voor een huisje in de rij en een tweedehands Renault Clio.
U bent spaarzaam en leest La Libre...kijkt zoals iedereen in Wallonië elke avond een uurtje A2 of TF1 en af en toe het lokale nieuws op La Une.
Op de verkiezingsavond wordt u meegedeeld dat zich in Vlaanderen een politieke formatie heeft gevormd met enkel fascisten en neo-nazi's en dat die nu reeds 43% vertegenwoordigen.
Daar komt er een Bayerische billenkletser verkondigen dat uw politici enkel bijdragen tot een deficiet en dat dit niet meer houdbaar is.

Je wordt beleefd uitgenodigd op de BBQ van een vrij beroepende Vlaming die het financieel goed doet, zeer goed frans praat, een bloedmooie waalse is komen wegkapen en zijn best doet om zijn waalse vrienden het naar hun zin te maken.

Leg daar nu maar eens uit aan die mens dat hij de brute pech heeft om in Wallonië geboren te zijn ipv dertig km meer naar het noorden.
Leg maar uit dat die partijen, waarop hij nooit of te nimmer heeft gestemd en die hij terecht verafschuwt, van zijn land een puinhoop hebben gemaakt en zijn cultuur de risé van noord Europa hebben gemaakt.
(Ik kan mij die schaamte heel goed voorstellen als ik denk aan onze Vlaamse helden zoals Verhofstadt, Eyskens, Maertens, Dehaene, Anciaux, Gheysels, Claes, Vandenbossche en dat soort crimineel krapuul)

Erger nog: Bobonne Marie-Emmerence is een rasechte Vlaamse en Oncle Jean-Bernard ook...tssss...
Oud 22 augustus 2011, 10:45   #112
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Ik denk van wel hoor...

Maar: laat ons, eerlijkheidshalve, de zaken een proberen te bekijken van hun kant.

Ik heb dat al ettelijke keren geschreven hier op dit forum maar toch ga ik het nog eens herhalen:
Stel u voor: U wordt geboren in pakweg Clermont-sur-Berwinne. U bent gezond en wil het leven aangaan met twee rechterhanden en een zak vol goede wil.
U doet uw best op school, keeping your nose clean, en doet er alles aan om goede cijfers te halen, een goede vriend voor uw omgeving te zijn en een goede zoon/dochter voor uw ouders.
U volgt met brio een zware universitaire richting en stemt gewetensvol MR omdat u vindt dat hard werk en solidariteit een garantie biedt voor vrijheid en prosperité...
U studeert af en zoekt werk waar het te vinden is...neem nu het onderwijs...daar doet u verder uw best en probeert er alles aan te doen om de jeugd op de goede weg te brengen/houden. Bovendien moet u zich verplichten in een verbintenis met een bank om 25 jaar lang af te betalen voor een huisje in de rij en een tweedehands Renault Clio.
U bent spaarzaam en leest La Libre...kijkt zoals iedereen in Wallonië elke avond een uurtje A2 of TF1 en af en toe het lokale nieuws op La Une.
Op de verkiezingsavond wordt u meegedeeld dat zich in Vlaanderen een politieke formatie heeft gevormd met enkel fascisten en neo-nazi's en dat die nu reeds 43% vertegenwoordigen.
Daar komt er een Bayerische billenkletser verkondigen dat uw politici enkel bijdragen tot een deficiet en dat dit niet meer houdbaar is.

Je wordt beleefd uitgenodigd op de BBQ van een vrij beroepende Vlaming die het financieel goed doet, zeer goed frans praat, een bloedmooie waalse is komen wegkapen en zijn best doet om zijn waalse vrienden het naar hun zin te maken.

Leg daar nu maar eens uit aan die mens dat hij de brute pech heeft om in Wallonië geboren te zijn ipv dertig km meer naar het noorden.
Leg maar uit dat die partijen, waarop hij nooit of te nimmer heeft gestemd en die hij terecht verafschuwt, van zijn land een puinhoop hebben gemaakt en zijn cultuur de risé van noord Europa hebben gemaakt.
(Ik kan mij die schaamte heel goed voorstellen als ik denk aan onze Vlaamse helden zoals Verhofstadt, Eyskens, Maertens, Dehaene, Anciaux, Gheysels, Claes, Vandenbossche en dat soort crimineel krapuul)

Erger nog: Bobonne Marie-Emmerence is een rasechte Vlaamse en Oncle Jean-Bernard ook...tssss...
Tja, je kunt met die pech leren leven of je handen uit de mouwen steken op alle gebied om er iets aan trachten te veranderen! Het is kiezen of delen! Nu, in België bestaat er nog een derde mogelijkheid: je kunt anderen het in je plaats laten oplossen: dat is minder inspannend!

Citaat:
Bokkenreyder is offline  
Oud 22 augustus 2011, 10:56   #113
Fieseler

Standaard

Citaat:
Tja, je kunt met die pech leren leven of je handen uit de mouwen steken op alle gebied om er iets aan trachten te veranderen! Het is kiezen of delen! Nu, in België bestaat er nog een derde mogelijkheid: je kunt anderen het in je plaats laten oplossen: dat is minder inspannend!
Als Vlaams Nationalist denk ik dat uw boodschap zou moeten gericht worden op de Vlaams nationlisten eerder dan op de slachtoffers van la Belgique aan de andere kant van de taalgrens.
U moet weten: de gemiddelde Waal is niet alleen beroofd van enige democratische rechtvaardigheid maar ook van zijn rijkdom ergo toekomst ...
Oud 22 augustus 2011, 10:58   #114
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dDat krijgt zelfs Van Besien niet door zijn partijbestuur Als je dit echt meent Bruno, is het met u nog erger gesteld dan ik dacht. Ik hoop alleen maar dat dit een soort rare vorm van humor is
Ik vermoed dat dit een gefaalde poging is om de nota van De Wever (van midden oktober zeker?) te parodiëren.

Edit: en nu lees ik dat Vlijmscherp dat reeds gezegd had.

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.

Laatst gewijzigd door Nebur : 22 augustus 2011 om 10:59.
Nebur is offline  
Oud 22 augustus 2011, 11:17   #115
vrijevlaming
Banneling

vrijevlaming's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nebur Bekijk bericht
Ik vermoed dat dit een gefaalde poging is om de nota van De Wever (van midden oktober zeker?) te parodiëren.

Edit: en nu lees ik dat Vlijmscherp dat reeds gezegd had.
de nota BDW, die nochtans door iedereen aan vlaamse kant , politici (behalve vb) én opiniemakers, als een goede en evenwichtige nota werd aanzien.
Blijkbaar schijnt men dit steeds opnieuw te vergeten...
vrijevlaming is offline  
Oud 22 augustus 2011, 11:46   #116
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
de nota BDW, die nochtans door iedereen aan vlaamse kant , politici (behalve vb) én opiniemakers, als een goede en evenwichtige nota werd aanzien.
Blijkbaar schijnt men dit steeds opnieuw te vergeten...
Vergeten impliceert dat het onbewust is.

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.
Nebur is offline  
Oud 22 augustus 2011, 11:58   #117
matthias999
Minister

matthias999's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Waarom zou dit te ver gaan voor de nederlandstalige partijen?
Zelfs Bart De Wever zal uiteindelijk gaan toegeven.
Bart staat ook niet graag aan de kant hoor.

Sar
Er is hier ene serieus aan het zeveren.
matthias999 is offline  
Oud 22 augustus 2011, 18:41   #118
BWarrior

BWarrior's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Zeer voorzichtig heb ik dan gesteld: "kijk...jullie bevinden zich hier op Vlaams grondgebied...u bent door een Vlaming uitgenodigd...het was zeer gezellig en aangenaam...maar welke taal heeft u hier gesproken?...heeft er iemand van jullie zich bij het binnenkomen verontschuldigd dat wij de ganse avond zouden communiceren in de taal van Molière?...
Heb je zelf geprobeerd in het Nederlands te praten?
BWarrior is offline  
Oud 22 augustus 2011, 18:49   #119
den ambetantsten
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Heb je zelf geprobeerd in het Nederlands te praten?
Ehm... kadert dat dan in het aanbieden van de andere kaak of hoe moet ik dat precies interpreteren?
den ambetantsten is offline  
Oud 22 augustus 2011, 18:51   #120
BWarrior

BWarrior's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den ambetantsten Bekijk bericht
Ehm... kadert dat dan in het aanbieden van de andere kaak of hoe moet ik dat precies interpreteren?
Ik bedoelde of hij zelf geprobeerd had om in het Nederlands te spreken of 'gewoon' meteen in het Frans begon...
BWarrior is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be