Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 augustus 2011, 16:53   #1021
donzigschaap
Gouverneur

donzigschaap's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers Bekijk bericht
Het is een straf van God
Een journalist van het Nieuwsblad had daar ook wat over geschreven, in dezelfde stijl.

Hij is ondertussen ontslagen als ik het goed begrepen heb.
Oud 22 augustus 2011, 17:58   #1022
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door donzigschaap Bekijk bericht
Een journalist van het Nieuwsblad had daar ook wat over geschreven, in dezelfde stijl.

"De storm die PP11 donderdagavond insloot, had een bijna bijbelse dimensie en boorde zich diep in mijn denken. Sodom en Gomorra leek het wel. En zoutpilaren te over achteraf. Rond de wei wemelde het van angstige ouders. Mensen die hun kinderen enkele uren daarvoor zonder veel bezorgdheid naar het grootste zuip, neuk- en drugsfest van België hadden laten gaan. Een dierentuin voor predatoren, een witwasfestival voor immoraliteit. Ook hier moeten de organisatoren zich dringend over bezinnen. Muziek moet geen orgie zijn, maar een feest. Pret kan zonder slikken."

Tsja daar had Peter Dupont het klootjesvolk even mee in paniek. Confronteer deze kwezels nooit met zichzelf , want dan speelt het diepgewortelde minderwaardigheidscomplex weer op. Kritiek op het zoveelste falen van het eigen volk past niet in de incestcultuur. En dan wordt het klootjesvolk héél onaangenaam.

Exit Peter.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2011, 18:09   #1023
donzigschaap
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
"De storm die PP11 donderdagavond insloot, had een bijna bijbelse dimensie en boorde zich diep in mijn denken. Sodom en Gomorra leek het wel. En zoutpilaren te over achteraf. Rond de wei wemelde het van angstige ouders. Mensen die hun kinderen enkele uren daarvoor zonder veel bezorgdheid naar het grootste zuip, neuk- en drugsfest van België hadden laten gaan. Een dierentuin voor predatoren, een witwasfestival voor immoraliteit. Ook hier moeten de organisatoren zich dringend over bezinnen. Muziek moet geen orgie zijn, maar een feest. Pret kan zonder slikken."

Tsja daar had Peter Dupont het klootjesvolk even mee in paniek. Confronteer deze kwezels nooit met zichzelf , want dan speelt het diepgewortelde minderwaardigheidscomplex weer op. Kritiek op het zoveelste falen van het eigen volk past niet in de incestcultuur. En dan wordt het klootjesvolk héél onaangenaam.

Exit Peter.
Een artikel dat bol staat van meningen als: anti-drugs/anti-sex/anti-festival/anti-vrijheid. Ik kan niet zeggen dat ik het erg vind dat de redacteur alsnog besliste om het artikel van het net te halen, want het had evengoed rechtstreeks uit een boekje van Sharia4Belgium (of diens christelijke tegenhanger) kunnen komen. Het ontslag zal er wel gekomen zijn door de vele mails die de redactie kreeg, een gevolg van het online plaatsen van rommel. Ik had persoonlijk eerder de redacteur - die dit onder ogen kreeg en het online plaatste - ontslagen.

Laatst gewijzigd door donzigschaap : 22 augustus 2011 om 18:19.
donzigschaap is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2011, 18:10   #1024
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door donzigschaap Bekijk bericht

Had ik al eerder vernomen.

Er zijn dus koppen gerold, maar die van de vrije meningsuiting... Dat is blijkbaar niet toegestaan als het om bepaalde Goden gaat. :-/
Oud 22 augustus 2011, 18:12   #1025
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht

Exit Peter.
Kun je me even tonen waar de paniek was ? Of verzin je maar iets ?
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2011, 18:13   #1026
donzigschaap
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Er zijn dus koppen gerold, maar die van de vrije meningsuiting... Dat is blijkbaar niet toegestaan als het om bepaalde Goden gaat. :-/
Nu zal hij zijn mening op een blog of iets dergelijks moeten uiten.

Stop eens met Chokri Mahassine een god te noemen. Het is ondertussen wel duidelijk wat uw spreekwoordelijke rode lap is.

Laatst gewijzigd door donzigschaap : 22 augustus 2011 om 18:14.
donzigschaap is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2011, 18:15   #1027
Steve_M

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ah, dat is nieuw. Tegenwoordig zijn de kranten blijkbaar al verplicht om elke halve gare een forum te bieden. In naam van de vrijheid van meningsuiting dan nog wel. Nuja, ik had liever gezien dat ze zijn "opiniestuk" gewoon op de website hadden laten staan.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2011, 18:17   #1028
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Ik heb even het desbetreffend artikel gelezen van Peter Dupont, en het is een misbaksel vol vooroordelen, Bijbelse referenties en onwaarheden.

Ontslag vind ik misschien erover, maar dat zoiets gepubliceerd kan worden, begrijp ik niet.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2011, 18:49   #1029
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Waar jij toch wilt op inspelen. Totaal zinloos. Enkel het rationele telt .. uiteindelijk.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2011, 21:33   #1030
Groentje-18

Standaard

Citaat:
De dramatische gebeurtenissen op Pukkelpop hebben uiteindelijk vier levens geëist. In de chaos na de ramp werd één dodelijk slachtoffer te veel geteld. Dat schrijven de Concentra-kranten.
In een van de ziekenhuizen waar de slachtoffers naartoe werden gebracht, stierf donderdagnacht iemand die enkele uren daarvoor in kritieke toestand was opgenomen. Die persoon werd per abuis bij de dodelijke Pukkelpop-slachtoffers geteld. Hasselts burgemeester Hilde Claes geeft de vergissing nu toe, schrijven de kranten.

Intussen blijkt ook dat het aantal gewonden hoger ligt dan de 140 lichtgewonden en 11 zwaargewonden waarvan oorspronkelijk sprake. Tientallen jongeren gingen immers niet langs de hulpposten op de weide of lieten zich niet naar het ziekenhuis brengen, maar werden naar huis gebracht en raadpleegden daar een arts.

Drie mensen vechten nog steeds voor hun leven.
http://www.hln.be/hln/nl/1313/Festiv...aar-vier.dhtml

De chaos was dus compleet.

Het zijn er hoe dan ook vier te veel en laten we hopen dat het cijfer niet nog meer stijgt.

En btw: neen, ik heb niets tegen Chokri. Maar ik vind het wel bizar dat de vraag naar aansprakelijk-/verantwoordelijkheid voor zoveel leed niet gesteld mag worden...

Hoe "plots" die hevige storm kwam aanzetten blijkt overigens ook uit het feit dat in heel Limburg de boeren massaal hun hooi begonnen te oogsten. Ik heb dit ook zien gebeuren en op het moment zelf er niet bij nagedacht.
Zij volgden het weerbericht blijkbaar iets nauwer op. Nochtans hangen er geen mensenlevens van af.
Oud 22 augustus 2011, 21:59   #1031
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
(...) En btw: neen, ik heb niets tegen Chokri. Maar ik vind het wel bizar dat de vraag naar aansprakelijk-/verantwoordelijkheid voor zoveel leed niet gesteld mag worden...
(...)
Bedankt. Het doet mij plezier dat je dit begint door te hebben. De vraagstelling omtrent verantwoordelijkheid.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2011, 22:09   #1032
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
http://www.hln.be/hln/nl/1313/Festiv...aar-vier.dhtml

De chaos was dus compleet.

Het zijn er hoe dan ook vier te veel en laten we hopen dat het cijfer niet nog meer stijgt.

En btw: neen, ik heb niets tegen Chokri. Maar ik vind het wel bizar dat de vraag naar aansprakelijk-/verantwoordelijkheid voor zoveel leed niet gesteld mag worden...

Hoe "plots" die hevige storm kwam aanzetten blijkt overigens ook uit het feit dat in heel Limburg de boeren massaal hun hooi begonnen te oogsten. Ik heb dit ook zien gebeuren en op het moment zelf er niet bij nagedacht.
Zij volgden het weerbericht blijkbaar iets nauwer op. Nochtans hangen er geen mensenlevens van af.
Maar er zijn wel duizenden fruitbomen gesneuveld...
En daar kan de belastingbetaler ook voor opdraaien...

Laatst gewijzigd door freelancer : 22 augustus 2011 om 22:10.
freelancer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2011, 23:04   #1033
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

opnieuw windhozen-alert voor limburg.
Oud 23 augustus 2011, 00:04   #1034
discuz
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Bedankt. Het doet mij plezier dat je dit begint door te hebben. De vraagstelling omtrent verantwoordelijkheid.
Pukkelpop, de stad Hasselt en de onderaannemers kunnen misschien de toer opgaan van de gemeente Utrecht.

Vijf jaar geleden vielen er daar een dode en verschillende gewonden toen een kadetrap instortte als gevolg van een constructiefout waarvan de stad op de hoogte zou zijn geweest.

Na vijf jaar onderzoeken, rapporten en rechtzaken acht het gemeentebestuur zich 'wel verantwoordelijk, maar niet juridisch aansprakelijk'.

Citaat:
De gemeente Utrecht heeft inmiddels, vijf jaar na het incident, met de meeste slachtoffers een ‘goede schadevergoedingsregeling’ getroffen, zegt een woordvoerder. Er wordt nog gewerkt aan de afhandeling van een schadeclaim, de laatste. ‘De gemeente neemt de verantwoordelijkheid om de schade netjes af te handelen, maar stelt zich niet aansprakelijk. ”Aansprakelijkheid” is een woord van juristen en verzekeraars’, zegt de woordvoerder.

De woordvoerder erkent het belang van de ‘gevoelswaarde’ van het erkennen van aansprakelijkheid. ‘Juist daarom probeert de gemeente het allemaal goed af te handelen, zowel materieel al immaterieel. Dat lukt ook naar tevredenheid van betrokkenen, tot nu toe,’ zegt de woordvoerder. Dat de gemeente niet ook de aansprakelijkheid erkent heeft volgens haar een meer technische reden: in verzekeringsvoorwaarden staat dat je niet ‘zomaar’ aansprakelijkheid kunt erkennen.

Na het zomerreces gaat de gemeente waarschijnlijk nog in gesprek met de slachtoffers om te horen hoe het met ze is en hoe ze nu in het geheel staan. ‘Ik hoop dat dat een goed afrondend gesprek is.’
http://www.binnenlandsbestuur.nl/nie....1601061.lynkx

Yeah right.

Laatst gewijzigd door discuz : 23 augustus 2011 om 00:05.
discuz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2011, 10:02   #1035
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door discuz;5644541[B
]Pukkelpop, de stad Hasselt en de onderaannemers kunnen misschien de toer opgaan van de gemeente Utrecht. [/b]

Vijf jaar geleden vielen er daar een dode en verschillende gewonden toen een kadetrap instortte als gevolg van een constructiefout waarvan de stad op de hoogte zou zijn geweest.

Na vijf jaar onderzoeken, rapporten en rechtzaken acht het gemeentebestuur zich 'wel verantwoordelijk, maar niet juridisch aansprakelijk'.

http://www.binnenlandsbestuur.nl/nie....1601061.lynkx

Yeah right.
.

Laatst gewijzigd door freelancer : 23 augustus 2011 om 10:10.
Oud 23 augustus 2011, 10:12   #1036
Groentje-18

Standaard

Ik hoop dat iemand van jullie die zo hard schreeuwt dat niemand ook maar psychisch leed heeft opgelopen gisteren de fora, facebooken, gsm, ... of wat dan ook gebruikt heeft om iets te horen van wat de jongeren en zelfs niet betrokkenen voelden toen er een onweer opkwam.
Deze nacht ben ikzelf overigens drie keer uit mijn bed gedonderd. Het heeft hier ook weer redelijk vies gedaan. (Ik zei het al, al kan ik er geen zekerheid opplakken en is het misschien gewoon een indruk: maar de onweders van de laatste jaren lijken toe te nemen in ernst alsook lijken ze bepaalde regio's van Limburg (die rond het kanaal veelal en rond Genk dat ook iets dieper ligt "Genk ligt in een gat" is toch een uitdrukking die ik hier al jaren hoor om te verklaren waarom het meestal al vies moet doen vooraleer het goéd weer is in Genk) als neerstrijkplaats te kiezen.

Nja, ik vind dat erg. Dat net vlak na deze feiten weer zo'n hevige onweders moeten volgen terwijl de hele jeugd, hun ouders, kennissen en familieleden net ...

Edit: De KMI-website ligt overigens plat en ik vraag me nog steeds af wanneer er publiek gemaakt wordt waarop Chokri zich beroepte voor zijn weersinformatie en of hij maatregelen heeft genomen. Naar het schijnt stelde enkel een Amerikaanse journalist een kritische vraag hieromtrent op de persconferentie, die ik niet kan herbekijken op de VRT-site.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 23 augustus 2011 om 10:15.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2011, 10:51   #1037
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik hoop dat iemand van jullie die zo hard schreeuwt dat niemand ook maar psychisch leed heeft opgelopen gisteren de fora, facebooken, gsm, ... of wat dan ook gebruikt heeft om iets te horen van wat de jongeren en zelfs niet betrokkenen voelden toen er een onweer opkwam.
Deze nacht ben ikzelf overigens drie keer uit mijn bed gedonderd. Het heeft hier ook weer redelijk vies gedaan. (Ik zei het al, al kan ik er geen zekerheid opplakken en is het misschien gewoon een indruk: maar de onweders van de laatste jaren lijken toe te nemen in ernst alsook lijken ze bepaalde regio's van Limburg (die rond het kanaal veelal en rond Genk dat ook iets dieper ligt "Genk ligt in een gat" is toch een uitdrukking die ik hier al jaren hoor om te verklaren waarom het meestal al vies moet doen vooraleer het goéd weer is in Genk) als neerstrijkplaats te kiezen.

Nja, ik vind dat erg. Dat net vlak na deze feiten weer zo'n hevige onweders moeten volgen terwijl de hele jeugd, hun ouders, kennissen en familieleden net ...

Edit: De KMI-website ligt overigens plat en ik vraag me nog steeds af wanneer er publiek gemaakt wordt waarop Chokri zich beroepte voor zijn weersinformatie en of hij maatregelen heeft genomen. Naar het schijnt stelde enkel een Amerikaanse journalist een kritische vraag hieromtrent op de persconferentie, die ik niet kan herbekijken op de VRT-site.
Zou er geen onderzoek moeten ingesteld worden waarom de KMI-website plat ligt?...
Want wat als hetzelfde weer op komst is?

Laatst gewijzigd door freelancer : 23 augustus 2011 om 10:54.
Oud 23 augustus 2011, 11:48   #1038
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dat artikel is gewoon 1 grote scheldpartij op mensen die naar pukkelpop gaan. Wat heeft dat te maken met het bekritiseren van 'bepaalde Goden'?
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2011, 11:48   #1039
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, de chaos was 'niet compleet'.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2011, 11:52   #1040
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat een vurig pleidooi. Hopelijk zie je een verschil tussen een overbodige gebruikershandleiding (wel, overbodig voor 99.9% van de populatie, dat het erop staat wijst er helaas op dat iemand het toch ooit nodig gevonden heeft...) en zwaar gehavend of zelfs niet meer terugkeren van iets dat een feest moest worden gevonden en waarvan je de goede organisatie als een vanzelfsprekendheid ervaart.
Je hele betuttelingspleidooi is erg luek. Misschien kan je ze allemaal weer verplichte legerdienst geven? Maar hier is het niet op z'n plaats. Ik heb het ten andere niet zo voor mensen die vinden dat een ander maar eens deze of ene les moet leren en die daar desnoods nog een handje bij willen helpen ook.
Ik denk niet dat mensen legerdienst nodig hebben om te beseffen dat bomen kunnen omwaaien bij hevige wind.

Citaat:
Het merendeel zijn jongeren, kinderen van mensen. 60 000 kinderen, dat zijn ze grosso modo een dierbare van mij komt uit die leeftijdsgroep. Ik zie ze en anderen uit die leeftijdsgroep dag na dag, in het gewone leven. Niet in een klassituatie.
Soms gedragen ze zich als volwassenen, soms nog als kinderen, soms heel kwetsbaar. Zoals toen.
Dat je daartegen samlveert is spijkers op laag water zoeken, of een weigering (of niet kunnen?) om dingen niet strikt letterlijk te interpreteren.
50-jarigen zijn OOK kinderen van mensen. Maar we benoemen die niet als 'kinderen'.
Bijna iedereen wil z'n mama als ie in zo'n storm zit. Ook 50-jarigen. Iedereen is kwetsbaar op z'n moment, je wordt immers knal met je neus op de feiten gedrukt dat niemand je kan redden uit zoiets. Dat maakt nog niet dat het allemaal 'pubers' zijn. Je overdrijft en je draait en keert zoals het je uitkomt. 'het kon nog erger want daar waren helemaal geen 60000 mensen' versus '60000 kinderen'.
'Helemaal reddeloos en verloren en alles chaos en geen beetje coördinatie', maar dit is evenzeer pukkelpop 2011: http://www.youtube.com/watch?v=pHOZzY-d9XE

Citaat:
We zullen zien. Hopelijk wordt die conclusie getrokken. Voor velen zal dat ook het geval zijn. Doch velen zullen de gruwel die ze toen hebben gezien en gevoeld en het zien daarvan nooit meer vergeten. Ik vind dat ze dat niet hoeven te zien, zeker niet op die leeftijd. Misschien omdat ik zelf nogal veel leed heb meegemaakt en gezien op te jonge leeftijd en ik dat nooit iemand zou toewensen, of misschien omdat ik zie wat het doet met de jongeren die ik kende als vrolijk, enzovoort...
Niemand hoéft inderdaad zoiets mee te maken.
Maar 't is gebeurd eh, en er is geen enkele reden om het te gaan overdrijven. Sommigen zijn getraumatiseerd, sommigen niet. Sommigen voelden zich compleet radeloos op het moment zelf, sommigen niet. De ene reactie is niet 'beter' of 'begrijpelijker' dan een ander. Er zijn trouwens nogal veel mensen die heel wat hebben meegemaakt in hun jonge jaren, en daar heel goed zijn uitgekomen. Dat zijn geen psychopaten ofzo hoor, dat zijn ook gewoon mensen.

Citaat:
Maar voor jou is dat anders, jij zou dat graag zien en hebt daar zelfs een uitzonderlijke interesse voor, heb ik zo begrepen. (Dat is overigens je goed recht hoor. Ieder zijn ding.)
Wat zou ik graag zien? Hopen getraumatiseerde mensen? Neen, dat zou ik niet graag zien.
Citaat:
Ik vermoed dat mijn moedergevoelens iets meer ontwikkeld zijn dan de uwe, ook.
dat kan goed zijn. ik noem volwassenen niet baby, en als ik een boreling zie denk ik altijd spontaan aan kip aan 't spit.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be