![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Sar
![]() |
#102 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Sar
![]() |
#103 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zelfs Bart De Wever zal uiteindelijk gaan toegeven. Bart staat ook niet graag aan de kant hoor. Sar
![]() |
#104 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Sar
![]() |
#105 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zelfs Bart krijgtdit verkocht aan zijn achterban. Sar
![]() |
#106 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Zaterdag avond een lekkere BBQ gehouden voor de collega's van mijn lieftallige partner.
Allemaal Walen. Na een paar glazen sangria, witte/rode wijn en een pouske om U tegen te zeggen (ik had namelijk mijn ganse Wiskyverzameling bovengehaald) kwam het onderwerp onvermijdelijk op de Belgische situatie. Plots dé vraag: Waarom willen jullie Vlamingen van ons scheiden? Zijn wij misschien minder? Als ik met u praat dan praat ik toch met een landgenoot...ik zie geen verschil tussen iemand van Oostende of Arlon.... Waarom waarom waarom.... Na een strenge blik van mijn allerliefste heb ik even mijn keel moeten schrapen...waar moet men beginnen...hoe dat uitleggen aan een half dozijn universitairen die enkel de Waalse pers lezen...kuch... Zeer voorzichtig heb ik dan gesteld: "kijk...jullie bevinden zich hier op Vlaams grondgebied...u bent door een Vlaming uitgenodigd...het was zeer gezellig en aangenaam...maar welke taal heeft u hier gesproken?...heeft er iemand van jullie zich bij het binnenkomen verontschuldigd dat wij de ganse avond zouden communiceren in de taal van Molière?...willen we afspreken dat jullie volgende keer als ik bij jullie wordt uitgenodigd uit courtoisie de ganse avond in het Nederlands gaan communiceren?...of gaan we de egalité weglaten van de fraternité, liberté? Wat de politiek betreft: Waarom gedragen jullie zich als dramaqueens als het over burgemeesters gaat in ons land terwijl wij uit beleefdheid en schroom onze kiezen op elkaar houden als het over Michel "mens sana in campari soda" gaat? als het over Van Cauwenberghe gaat of over Charleroi tout court? over Mathot? over Lizin?....parceque on n'a rien a foutre avec les histoires de "votres" bourgemestres... Vlaanderen stemt voor twee derde rechts-centrum rechts...en generaties lang krijgen wij een linkse extreem-linkse regering...hoelang zouden jullie dat aanvaarden?... Vlaanderen genereert 90% van de export en 80% van het BNP en als dank worden wij in de Waalse pers weggezet als nazi's en fascisten... Het werd zeer stil en de priemende blik van mijn partner begon stilaan pijn te doen... Daarom sloot ik af met: "waar is jullie legendarische Waalse fierheid. Jullie waren, helemaal alleen en zonder Vlamingen, de rijkste en machtigste natie ter wereld...en toen kwam de sossenziekte...tot de dag van vandaag...." Rap nog een fleske Wisky opengedaan en over de perikelen van Du Chatelet bij Standart begonnen...
#108 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#109 |
|
![]() Een paar uur later zijn we strontzat in elkaars armen gevallen en hebben lallend de schoonheid van onze vrouwen bezongen...
![]()
#110 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#111 | |
|
![]() Citaat:
Maar: laat ons, eerlijkheidshalve, de zaken een proberen te bekijken van hun kant. Ik heb dat al ettelijke keren geschreven hier op dit forum maar toch ga ik het nog eens herhalen: Stel u voor: U wordt geboren in pakweg Clermont-sur-Berwinne. U bent gezond en wil het leven aangaan met twee rechterhanden en een zak vol goede wil. U doet uw best op school, keeping your nose clean, en doet er alles aan om goede cijfers te halen, een goede vriend voor uw omgeving te zijn en een goede zoon/dochter voor uw ouders. U volgt met brio een zware universitaire richting en stemt gewetensvol MR omdat u vindt dat hard werk en solidariteit een garantie biedt voor vrijheid en prosperité... U studeert af en zoekt werk waar het te vinden is...neem nu het onderwijs...daar doet u verder uw best en probeert er alles aan te doen om de jeugd op de goede weg te brengen/houden. Bovendien moet u zich verplichten in een verbintenis met een bank om 25 jaar lang af te betalen voor een huisje in de rij en een tweedehands Renault Clio. U bent spaarzaam en leest La Libre...kijkt zoals iedereen in Wallonië elke avond een uurtje A2 of TF1 en af en toe het lokale nieuws op La Une. Op de verkiezingsavond wordt u meegedeeld dat zich in Vlaanderen een politieke formatie heeft gevormd met enkel fascisten en neo-nazi's en dat die nu reeds 43% vertegenwoordigen. Daar komt er een Bayerische billenkletser verkondigen dat uw politici enkel bijdragen tot een deficiet en dat dit niet meer houdbaar is. Je wordt beleefd uitgenodigd op de BBQ van een vrij beroepende Vlaming die het financieel goed doet, zeer goed frans praat, een bloedmooie waalse is komen wegkapen en zijn best doet om zijn waalse vrienden het naar hun zin te maken. Leg daar nu maar eens uit aan die mens dat hij de brute pech heeft om in Wallonië geboren te zijn ipv dertig km meer naar het noorden. Leg maar uit dat die partijen, waarop hij nooit of te nimmer heeft gestemd en die hij terecht verafschuwt, van zijn land een puinhoop hebben gemaakt en zijn cultuur de risé van noord Europa hebben gemaakt. (Ik kan mij die schaamte heel goed voorstellen als ik denk aan onze Vlaamse helden zoals Verhofstadt, Eyskens, Maertens, Dehaene, Anciaux, Gheysels, Claes, Vandenbossche en dat soort crimineel krapuul) Erger nog: Bobonne Marie-Emmerence is een rasechte Vlaamse en Oncle Jean-Bernard ook...tssss...
![]() |
#112 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#113 | |
|
![]() Citaat:
U moet weten: de gemiddelde Waal is niet alleen beroofd van enige democratische rechtvaardigheid maar ook van zijn rijkdom ergo toekomst ...
![]() |
#114 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Edit: en nu lees ik dat Vlijmscherp dat reeds gezegd had.
Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman. Laatst gewijzigd door Nebur : 22 augustus 2011 om 10:59. |
|
![]() |
![]() |
#115 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Blijkbaar schijnt men dit steeds opnieuw te vergeten... |
|
![]() |
![]() |
#116 |
Minister-President
|
![]() Vergeten impliceert dat het onbewust is.
#117 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
|
![]() Citaat:
Opinies BELGIAN JOURNAL: ONGECENSUREERD, NON-CONFORMISTISCH, BELGISCH Hoe grappig Vlaams-nationalisten kunnen zijn: een mooi voorbeeld ![]() Omtrent de nederlaag van "Hallebarde" "Shadowke" geeft eens commentaar bij een bericht uit het dagblad Le Soir... ![]() FONNE, of het verlies van een laatste greintje geloofwaardigheid... BREEK DE CENSUUR Een Vlaamse held :bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag: |
|
![]() |
![]() |
#119 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 |
|
![]() Ik bedoelde of hij zelf geprobeerd had om in het Nederlands te spreken of 'gewoon' meteen in het Frans begon...
Opinies BELGIAN JOURNAL: ONGECENSUREERD, NON-CONFORMISTISCH, BELGISCH Hoe grappig Vlaams-nationalisten kunnen zijn: een mooi voorbeeld ![]() Omtrent de nederlaag van "Hallebarde" "Shadowke" geeft eens commentaar bij een bericht uit het dagblad Le Soir... ![]() FONNE, of het verlies van een laatste greintje geloofwaardigheid... BREEK DE CENSUUR Een Vlaamse held :bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag: |
![]() |