Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 23 augustus 2011, 10:49   #81
EddyBal
Perm. Vertegenwoordiger VN

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
De zoveelste mythe. Di Rupo had Dewever aangeboden dat iedereen in zijn eigen taal sprak. Het was Dewever die Frans wilde spreken.
Leugens.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 23 augustus 2011, 10:57   #82
backfire
Minister-President

backfire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De zoveelste mythe. Di Rupo had Dewever aangeboden dat iedereen in zijn eigen taal sprak. Het was Dewever die Frans wilde spreken.
Dat is een grove leugen.
Oud 23 augustus 2011, 11:13   #83
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door matthias999 Bekijk bericht
Zever nie, als NVA echt puur voor de postjes gingen (zoals groen! en spa) dan hadden ze blindelings JA gezegd op de nota.
Dat durft de NVA niet federaal. Bang dat de partij goed afgestraft wordt bij de volgende verkiezingen.
Het Oosten is offline  
Oud 23 augustus 2011, 11:16   #84
backfire
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Dat durft de NVA niet federaal. Bang dat de partij goed afgestraft wordt bij de volgende verkiezingen.
Wel, het is vanzelfsprekend een politieke overweging om geen beslissingen te nemen die een risico inhouden dat een deel van het kiezerspubliek afhaakt omdat het niet akkoord gaat met die beslissing. Dat is nogal wiedes, nee? En je kan dat moeilijk in een verwijt rollen, of het moet zijn dat je van politiek absoluut geen kaas hebt gegeten.

Ten tweede zou je beter geschreven hebben: dat WIL de N-VA niet federaal. Aangezien de nota (en dus de regeringsnota) niet in hun kraam past, lijkt het me ook wiedes dat ze daar niet mee akkoord gaan.

Maar je uitspraak past in de manier waarop de N-VA in haast elke stap wordt gehekeld: ze 'willen' niet, ze 'durven' niet, blablablabla.
(edit): ze 'kunnen' het niet, die was ik nog vergeten.

Laatst gewijzigd door backfire : 23 augustus 2011 om 11:17.
backfire is offline  
Oud 23 augustus 2011, 11:18   #85
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
Dat is een grove leugen.
maakt niet veel uit. Ik zou ook liever hebben dat Onkelinx tegen mij frans spreekt, want ik versta de ballen niet als ze nederlands probeert uit te braken.
Cynara Cardunculus is offline  
Oud 23 augustus 2011, 11:21   #86
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Eventjes samenvatten :

Het Oosten haat de N-VA vanuit het diepste van zijn hart, wat veelvuldig blijkt uit zijn posts.Daarna vertelt hij dat de N-VA precies is zoals alle anderen.
Conclusie : de partij waar Het Oosten voor stemt haat hij evenzeer.
Of toch niet ?
Rare jongens, die belgicysten.
Onzin. Wanneer iemand niet akkoord is met de NVA of die partij aanvalt, dan is men een NVA-hater. Ik wil gewoon zeggen dat de NVA een partij is zoals alle anderen. En dat ze heel erg gelijkt op het Vlaams Belang. Hetgeen ook niet mag verbazen want ze komen alle twee uit dezelfde hoek.

Het VB echter is duidelijk ondemocratisch en de NVA geeft de schijn van democratisch te zijn. Maar iedereen die kritiek geeft op De Wever krijgt bakken haatmails toegestuurd, of wordt versleten voor 'slechte' Vlaming', of NVA-hater, of wordt onverholen bedreigd met: 'wacht maar eens tot we aan de macht zijn...!' Het zijn gevaarlijke mensen deze miltanten van de NVA.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 23 augustus 2011 om 11:25.
Het Oosten is offline  
Oud 23 augustus 2011, 11:24   #87
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dit is wat jan segers destijds over de kwestie schreef in zijn editoraal in het laatste nieuws

Citaat:
Journalist Jan Segers van Het Laatste Nieuws beschrijft het taalgebruik tijdens de onderhandelingen.

Donderdag rond 21 uur post een Franstalige krantenjournalist een berichtje op Twitter. Een niet nader genoemde Franstalige onderhandelaar heeft hem zonet gezegd dat Bart De Wever tijdens het overleg van die middag "de hele tijd Nederlands heeft gesproken pour nous énerver". Met als ondertoon: waar haalt hij het lef vandaan, die De Wever, om tijdens onderhandelingen geen Frans maar Nederlands te spreken?Navraag leert dat Bart De Wever die middag inderdaad een monoloog van een halfuur in het Nederlands heeft gehouden. Daarmee wou hij de Franstaligen duidelijk maken dat ze de gevraagde 500 miljoen extra voor Brussel pas zouden krijgen als onderdeel van een nieuwe financieringswet. "Bart wou genuanceerd en gedetailleerd uitleggen waar het op stond", luidt het bij N-VA. "Maar hij was moe en opgejaagd, en dus deed hij dat voor één keer in zijn eigen taal en niet in het Frans, zoals gewoonlijk."
Het is dus duidelijk hé mijn beste,één keer Nederlands praten wordt dus aanzien als een regelrechte provocatie...

Natuurlijk mag iedereen zijn taal praten,als het maar frans is...

http://www.n-va.be/citaten/de-wever-...s-te-enerveren

Laatst gewijzigd door Svennies : 23 augustus 2011 om 11:36.
Svennies is offline  
Oud 23 augustus 2011, 11:29   #88
backfire
Minister-President

Standaard

Citaat:
Onzin. Wanneer iemand niet akkoord is met de NVA of die partij aanvalt, dan is men een NVA-hater. Ik wil gewoon zeggen dat de NVA een partij is zoals alle anderen. En dat ze heel erg gelijkt op het Vlaams Belang. Hetgeen ook niet mag verbazen want ze komen alle twee uit dezelfde hoek.

Het VB echter is duidelijk ondemocratisch en de NVA geeft de schijn van democratisch te zijn. Maar iedereen die kritiek geeft op De Wever krijgt bakken haatmails toegestuurd, of wordt versleten voor 'slechte' Vlaming', of NVA-hater, of wordt onverholen bedreigd met: 'wacht maar eens tot we aan de macht zijn...!' Het zijn gevaarlijke mensen deze miltanten van de NVA.
Uit een interview met N-VA-ondervoorzitter Ben Weyts (DS, 20/8)

Citaat:
Krijgt u dreigmails?'Ja. En ik laat veiligheidshalve mijn mailbox niet lezen door mijn vrouw. Soms spelen de mails op
de man, met referenties naar persoonlijke gegevens. Ten tijde van de affaire rond politiebaas
Ferdinand Koekelberg kreeg ik zelfs telefoontjes. Mij stoort dat niet. Maar ik begrijp het niet. Bart
De Wever kan het zich zelfs niet meer veroorloven rond te lopen in Brussel, toch niet zonder
begeleiding. Sommige Franstaligen denken werkelijk dat ze met een demon te maken hebben. En
dat klimaat wordt door de Franstalige media gevoed. Tegenwoordig wordt het ook ernstiger
genomen door de politie.'
Oud 23 augustus 2011, 11:31   #89
Nyquist
Minister-President

Nyquist's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Laat dat nu wel de definitie van postjespakken zijn he, de eigen principes verloochenen om aan de macht deel te nemen.
Nyquist is offline  
Oud 23 augustus 2011, 11:34   #90
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nyquist Bekijk bericht
Laat dat nu wel de definitie van postjespakken zijn he, de eigen principes verloochenen om aan de macht deel te nemen.
Nét datgene waar de generaties vanaf Martens tot en met Verhofstadt zo in uitblonken...
Svennies is offline  
Oud 23 augustus 2011, 11:41   #91
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er moet hier niets verloochend worden. De NVA is gewoon bang. Bovendien wil de NVA het einde van België. Ze kan dus moeilijk gaan meewerken. Dat zijn de twee pijlers waaop de NVA steunt. En bijgevolg blijft ze maar aan de kant staan. Zoals het VB.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 23 augustus 2011 om 11:42.
Het Oosten is offline  
Oud 23 augustus 2011, 11:47   #92
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Anderzijds is er niets makkelijker dan zich te verschuilen achter Principiële Zuiverheid uit angst om enige verantwoordelijkheid te moeten dragen.
drosophila is offline  
Oud 23 augustus 2011, 11:51   #93
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Anderzijds is er niets makkelijker dan zich te verschuilen achter Principiële Zuiverheid uit angst om enige verantwoordelijkheid te moeten dragen.
Zoals het VB.
Het Oosten is offline  
Oud 23 augustus 2011, 11:53   #94
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zoals het VB.
En N-VA.
drosophila is offline  
Oud 23 augustus 2011, 11:53   #95
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er moet hier niets verloochend worden. De NVA is gewoon bang. Bovendien wil de NVA het einde van België. Ze kan dus moeilijk gaan meewerken. Dat zijn de twee pijlers waaop de NVA steunt. En bijgevolg blijft ze maar aan de kant staan. Zoals het VB.
Het VB is niet aan de kant gaan staan,maar ze zijn aan de kant gezet door alle andere partijen hé systemmeke...

Wat een mooie democratie toch,elimineer politiek wat u niet bevalt en sluit het op in een cordon sanitaire...
Svennies is offline  
Oud 23 augustus 2011, 11:54   #96
Nyquist
Minister-President

Nyquist's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is mogelijks waar, maar als Het Oosten de N-VA beschuldigt van postjespakken en enkele posts later beschuldigt van geen postjes te durven pakken, dan vind ik dat tegenstrijdige uitspraken.
Nyquist is offline  
Oud 23 augustus 2011, 11:56   #97
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Het VB is niet aan de kant gaan staan,maar ze zijn aan de kant gezet door alle andere partijen hé systemmeke...

Wat een mooie democratie toch,elimineer politiek wat u niet bevalt en sluit het op in een cordon sanitaire...
Het VB heeft zichzelf onmogelijk gemaakt Fonne. Net zoals nu de NVA.
Het Oosten is offline  
Oud 23 augustus 2011, 11:56   #98
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ach zo,de Martens én verhofstadt doctrine zijn dus een zegen geweest voor het land...

Hoor mijn woorden,kijk niet naar mijn daden...

De puinhoop die erover blijft zal de uwe zijn...

Ik zal mij wel verder in europa gaan amuseren om naderhand kritiek te leveren op diegenen die na mij de smeerboel van verrotting en corruptie moeten opkuisen...
Svennies is offline  
Oud 23 augustus 2011, 11:57   #99
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het VB heeft zichzelf onmogelijk gemaakt Fonne. Net zoals nu de NVA.
U bent ernaast,maar dat is wat u betreft eerder een gewoonte dan een uitzondering...

Het is Svennies....
Svennies is offline  
Oud 23 augustus 2011, 11:59   #100
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is mogelijks waar, maar als Het Oosten de N-VA beschuldigt van postjespakken en enkele posts later beschuldigt van geen postjes te durven pakken, dan vind ik dat tegenstrijdige uitspraken.
Systemmeke kan niet beter....

Zelfs niet onder een andere nick schrijven zonder op slag herkend te worden...
Svennies is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be