Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 24 augustus 2011, 14:42   #121
karo
Banneling

Standaard

Citaat:
Saudi Arabia sent troops into Bahrain on Monday to help put down weeks of protests by the Shi'ite Muslim majority, a move opponents of the Sunni ruling family on the island called a declaration of war.

Analysts saw the troop movement into Bahrain, home to the U.S. Navy's Fifth Fleet, as a mark of concern in Saudi Arabia that concessions by the country's monarchy could inspire the conservative Sunni kingdom's own Shi'ite minority.

About 1,000 Saudi soldiers entered Bahrain to protect government facilities, a Saudi official source said, a day after mainly Shi'ite protesters overran police and blocked roads.

"They are part of the Gulf Cooperation Council (GCC) force that would guard the government installations," the source said, referring to the six-member bloc that coordinates military and economic policy in the world's top oil-exporting region.

Bahrain said on Monday it had asked the Gulf troops for support in line with a GCC defense pact. The United Arab Emirates has said it would also respond to the call.

Witnesses saw some 150 armored troop carriers, ambulances, water tankers and jeeps cross into Bahrain via the 25-km (16-mile) causeway and head toward Riffa, a Sunni area that is home to the royal family and military hospital.

Bahrain TV later showed footage it said was of advance units of the joint regional Peninsula Shield forces that had arrived in Bahrain "due to the unfortunate events that are shaking the security of the kingdom and terrorizing citizens and residents."
http://www.huffingtonpost.com/2011/0..._n_835734.html

Citaat:
U.S. And Saudi Arabia Old Friends

In late June, U.S. President Barack Obama welcomed King Abdullah of Saudi Arabia to the White House.
http://www.voanews.com/policy/editor...-98216459.html

Lees deze eens SDX, dit zijn bovendien Objectieve bronnen. In tegenstelling tot jou bron.
karo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2011, 14:43   #122
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fleur__ Bekijk bericht
juist ja, de argumenten zijn op en nu sta je daar mooi met je bek vol tanden. flink, zeer flink! je verdient een snoepje!
Ik heb u hier nog nooit zien argumenteren, alleen onzin uitkramen. Ga vooral rustig verder en laat lastige zaken zoals feiten vooral niet in uw weg staan.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2011, 14:44   #123
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oblique Bekijk bericht
Ik heb de koran gelezen in het Arabisch, zoals het hoort. Niet onderworpen aan vertalingen en mogelijke verkeerde interpraties daarvan. Ik denk niet dat jullie hetzelfde kunnen zeggen. Want wat jullie menen te zeggen wat er instaat klopt voor geen meter.
Dan zijn er heel wat mohamedanen die de koran niet kunnen lezen, omwille van; geen arabisch te kennen. (Arme Turken)

Bovendien; de koran is niet eens opgetekend in 't huidige arabisch, flauwe plezante!
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2011, 14:46   #124
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
ja, het drugsdealertje dat Patrick Mombaerts vermoordde is ook nooit vermeld geworden.

maar als het een "witteke" is dan blijkt er altijd wel de noodzaak tot het vermelden van de volledige naam te zijn, ook al is die nog niet veroordeeld.
Volgens de journalistieke plichtenleer noem je geen namen zolang niemand schuldig verklaard is, BEHALVE (1) als de schuld onweerlegbaar vast staat, of (2) de dader een publiek persoon is.

Maar ik begrijp dat in uw calimerowereldbeeld het indianenverhaal van het gediscrimineerde "witteke" populairder is.
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2011, 14:47   #125
Oblique
Banneling

Standaard

Citaat:
ik neem aan dat U het 7de eeuwse arabische dus volledig machtig bent?
Vandaar dat u de helft van het boekske niet begrepen heeft. Mijn papegaai leest het ook in het arabisch.

Gezien de vele obscure sites waar u lid bent, zal het wellicht om desinformatie gaan, waar u uw info haalt. Mocht u de koran echt gelezen hebben, had u zich al lang bekeerd tot de islam.
Oblique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2011, 14:47   #126
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door karo Bekijk bericht
http://www.huffingtonpost.com/2011/0..._n_835734.html

http://www.voanews.com/policy/editor...-98216459.html

Lees deze eens SDX, dit zijn bovendien Objectieve bronnen. In tegenstelling tot jou bron.
U weet toch ook dat de VS ook bondgenoten zijn van de aartsvijanden van Saoedi-Arabië, met name Jordanië? En vroeger waren ze ook bondgenoot van die andere doodsvijand, Iran, maar die zijn nu geen VS bondgenoot meer en sindsdien gaat het daar veel beter (veel toleranter, democratischer, vredelievender, enz.).

Zou het kunnen dat de VS gewoon samenwerken met bestaande regimes, zolang die binnen een internationaal aanvaardbare context werken?
Oud 24 augustus 2011, 14:50   #127
Oblique
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
De voordelen van een vrij internet zijn dat marginale randfiguren zoals jij ongewild en ongepast hun er niet toe doende mening kunnen verkondigen en bovendien aan geschiedenisvervalsing doen.
Het snijdt aan 2 kanten. Ik erger me er niet aan, idioten als jullie zorgen voor de humoristische noot.
Oud 24 augustus 2011, 14:50   #128
karo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
U weet toch ook dat de VS ook bondgenoten zijn van de aartsvijanden van Saoedi-Arabië, met name Jordanië? En vroeger waren ze ook bondgenoot van die andere doodsvijand, Iran, maar die zijn nu geen VS bondgenoot meer en sindsdien gaat het daar veel beter (veel toleranter, democratischer, vredelievender, enz.).

Zou het kunnen dat de VS gewoon samenwerken met bestaande regimes, zolang die binnen een internationaal aanvaardbare context werken?

Aanvaardbaar? Zij ze aanvaardbaar? Is het aanvaardbaar dat ze de Bahreinse bevolking die opkwamen voor hun rechten het zwijgen opleggen?
karo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2011, 14:51   #129
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Volgens de journalistieke plichtenleer noem je geen namen zolang niemand schuldig verklaard is, BEHALVE (1) als de schuld onweerlegbaar vast staat, .
Wat hier duidelijk het geval was.

Citaat:
Rechercheurs betrapten hem enkele dagen geleden toen hij drugs aan het verkopen was in Schaarbeek, op een boogscheut van zijn ouderlijke woning.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2011, 14:54   #130
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Gezien de vele obscure sites waar u lid bent, zal het wellicht om desinformatie gaan, waar u uw info haalt. Mocht u de koran echt gelezen hebben, had u zich al lang bekeerd tot de islam.

In feite ben ik een undercover bekeerling.

Heb je trouwens al goed op de islamitische sites zoals
http://www.usc.edu/schools/college/c.../muslim/quran/
de koranversies gelezen? Of begrijp je geen engels?
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2011, 14:55   #131
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Wie zegt dat ze christelijk zijn?
Oud 24 augustus 2011, 14:55   #132
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb 'em gelezen!
Oud 24 augustus 2011, 14:55   #133
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door karo Bekijk bericht
Aanvaardbaar? Zij ze aanvaardbaar? Is het aanvaardbaar dat ze de Bahreinse bevolking die opkwamen voor hun rechten het zwijgen opleggen?
De Bahreinse regering heeft om die interventie gevraagd. Het komt wel vaker voor dat landen om militaire bijstand verzoeken aan hun buurlanden.

Persoonlijk meen ik dat het huidige Bahreinse regime een zeer kortzichtige politiek voert die niet zal kunnen blijven duren. Maar ik voel mij niet geroepen om mij daar in hun binnenlandse conflicten te gaan mengen. De religieuze tegenstellingen zijn daar enorm.

Wat Saoedi-Arabië betreft. Ik begrijp hun bezorgheid gelet op de aanwezigheid van een Shia-minderheid in hun oostelijke provincie. Maar op termijn staat ook het Saoedische regime onder sterke druk, niet in het minst door de veranderingen die in de Arabische wereld werden teweeggebracht door de Irak-oorlog.
Oud 24 augustus 2011, 14:56   #134
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Wat hier duidelijk het geval was.
Dat hij drugdealer was misschien - niet dat hij Mombaerts had vermoord. Bovendien was hij maar 13 jaar oud. De wet op de jeugdbescherming verbiedt namen of foto's van minderjarige (vermeende) daders.
Oud 24 augustus 2011, 14:56   #135
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Ik heb 'em gelezen!
Ik ook. Enkele decennia geleden, weliswaar in een Engelse vertaling. Ben toch geen Moslim geworden en ben dat ook niet van plan.
Oud 24 augustus 2011, 14:57   #136
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Wie zegt dat ze christelijk zijn?
Daar gaan we met even veel gemak van uit als de meeste doen wanneer het gaat om allochtonen die steevast 'moslims' genoemd worden.

Laatst gewijzigd door drosophila : 24 augustus 2011 om 14:58.
Oud 24 augustus 2011, 14:59   #137
Oblique
Banneling

Standaard

Citaat:

In feite ben ik een undercover bekeerling.

Heb je trouwens al goed op de islamitische sites zoals
http://www.usc.edu/schools/college/c.../muslim/quran/
de koranversies gelezen? Of begrijp je geen engels?
Ik zou niet weten waarom ik iets zou herlezen in een andere taal, onderhevig aan vertaalfouten/interpretaties. Dus nee, waarom zou, bekeerlinge in denial?
Oud 24 augustus 2011, 15:00   #138
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik zou niet weten waarom ik iets zou herlezen in een andere taal, onderhevig aan vertaalfouten/interpretaties. Dus nee, waarom zou, bekeerlinge in denial?
bedoel je nu dat het 7de eeuwse arabisch de enige taal is die in 1500 jaar geen jota is veranderd en geëvolueerd? Nu ja, het zou kunnen natuurlijk, de rest is ook blijven stilstaan in de 7de eeuw. zo'n hoogstaande rijke taal dat er zelfs geen klinkers nodig waren om te begrijpen wat er staat nietwaar?

en zich dan maar laten ontploffen om 72 hoeren te krijgen terwijl het druiven zijn! dat moet toch tegenvallen als ze ginderboven aankomen vrees ik.

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 24 augustus 2011 om 15:01.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2011, 15:02   #139
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat hij drugdealer was misschien -.
Hoe misschien? Er staat toch duidelijk dat men hem betrapte op het dealen van drugs.

En welke ''zware'' straf hij kreeg voor de moord op Mombaerts weten we allemaal.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2011, 15:02   #140
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daar gaan we met even veel gemak van uit als de meeste doen wanneer het gaat om allochtonen die steevast 'moslims' genoemd worden.
Goed, dan kan heel dat halal-, ramadan-gezever in de gevangenis ophouden, er zitten géén mohamedanen in de bak, er zijn dus ook geen imams nodig.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be