Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 25 augustus 2011, 13:26   #461
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli Bekijk bericht
Ik breek niets af, maar ik zeg enkel dat alleen incidenten/aanslagen turven niet genoeg is om een volledig beeld te krijgen. Dat dat juist een vertekend beeld geeft, net zoals Jozef Ostyn ook al zei. Je dient ook naar de grootte, aard, en impact te kijken.

Als er bijvoorbeeld op Corsica een afgelegen onbewoond bergchalet van een Fransman door Corsicaanse seperatisten in brand wordt gestoken, is dat qua omvang, aard en impact van een geheel andere orde dan wanneer islamitische terroristen in Madrid een aantal treinen opblaast waarbij 191 doden en meer dan 1400 gewonden vallen, plus de materiële schade natuurlijk.
Je hoeft geen Einstein te heten om dat in te kunnen zien.
Ik zal me altijd een klein krantenberichtje van enkele jaren geleden in een duits dagblad blijven herinneren over een groep "jongeren" die een auto met belgische numerplaat ergens langs een autosnelweg in Sleswijk-Holstein in brand staken met als enige motivatie .. dat het om een auto van een "vreemdeling" ging.

Inderdaad : de "impact" ervan was klein het bericht haalde waarschijnlijk de belgische en/of vlaamse kranten niet. Maar het geeft wel te denken : wij zijn allemaal zonder enige andere reden de aartsvijand van de meeste mensen op deze planeet : want voor hen zijn wij inderdaad "de vreemdeling".

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2011, 13:28   #462
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
Ik zal me altijd een klein krantenberichtje van enkele jaren geleden in een duits dagblad blijven herinneren over een groep "jongeren" die een auto met belgische numerplaat ergens langs een autosnelweg in Sleswijk-Holstein in brand staken met als enige motivatie .. dat het om een auto van een "vreemdeling" ging.

Inderdaad : de "impact" ervan was klein het bericht haalde waarschijnlijk de belgische en/of vlaamse kranten niet. Maar het geeft wel te denken : wij zijn allemaal zonder enige andere reden de aartsvijand van de meeste mensen op deze planeet : want voor hen zijn wij inderdaad "de vreemdeling".
Vandalisme is een misdaad, maar kan niet gelijkgeschakeld worden met terrorisme.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2011, 13:28   #463
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door karo Bekijk bericht
Je bent aan het raaskallen, je wil een oplossing en maakt van jezelf mee de oorzaak van het probleem. Je wil een harde aanpak, je zal dan nog hardere crimis krijgen. (kijk naar de VS). Mijn busje pepperspray blijft netjes in mijn tas zitten, ik gebruik liever geen geweld en heb het ook nog nooit moeten gebruiken.

Daarnaast mag je zeker zijn dat wanneer mensen echt arm zijn en honger hebben ze de straat op gaan, (Arabische revolutie).
Ik weet allang wie er hier raaskalt...de arabische revolutie ging niet over honger en extreme armoede..

Zo zien mensen eruit die op straat komen als ze honger en armoe hebben :

Mens wat ben jij naief..

Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 25 augustus 2011 om 13:43.
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2011, 13:35   #464
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Ik weet allang wie er hier raaskalt...de arabische revolutie ging niet over honger en extreme armoede..

Zo zien mensen eruit die op straat komen als ze honger en armoe hebben :

Mens wat bij jij naief..
Deze zien er anders ook heel hongerig uit:
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2011, 13:39   #465
Macchiavelli
Minister

Macchiavelli's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht

Wat Jozef Ostyn ook al zei; vandalisme is niet hetzelfde als terrorisme.
Waar jij het over hebt, is zonder meer een afkeuringswaardige misdaad, maar terrorisme kun je dat toch niet noemen.

Wat betreft "de vreemdeling" zijn, tja, dat is nu eenmaal des mensen. De mens is van nature zo geprogrammeerd dat andere mensen, vreemden, initiëel met argwaan bekeken en behandeld worden. Dat zit gewoon als natuurlijke overlevingsstrategie in onze genen ingebakken. Daarom zullen vreemdelingen altijd en overal met argwaan bekeken worden, en zeker als dat grote groepen vreemdelingen zijn.
Oud 25 augustus 2011, 13:42   #466
Macchiavelli
Minister

Macchiavelli's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Deze zien er anders ook heel hongerig uit:
Kun je me uitleggen wat deze foto met de discussie te maken heeft?
Oud 25 augustus 2011, 16:33   #467
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Het is inderdaad niet zo dat alle moslims terroristen zijn.
Wel zijn nagenoeg alle terroristen Moslims...
Ik zou wel eens een bron willen voor je stelling dat nagenoeg alle terroristen moslims zijn.
Citaat:
Aanhalen dat er uitzonderingen zijn ondermijnt die simpele vaststelling niet.
Denk je dat bij moslims enkel de uitzondering geen terrorist is?
Daar heb je dan ook wel bronnen voor.
Citaat:
Het is ook niet zo dat alle moslim en marokkanen relschoppers en misdadigers zijn.
Wel zijn moslims en marokkanen sterk oververtegenwoordigd in beide groepen.
Aanhalen dat er uitzonderingen zijn ondermijnt die vaststelling niet...
Denk je dat bij moslims/Marokkanen de uitzondering geen relschopper en misdadiger is?
Nog een bron graag.
Citaat:
Ergo: wanneer je nieuws hoort over aanslagen, misdaden, rellen enzoverder in Belgie (en zelfs daarbuiten) en je zou moeten gokken op de herkomst en geloofsgemeenschap van de daders kan je wereldwijd best gokken op moslims en in Belgie op moslims en ... Marokkanen..
Schuld daaraan hebben niet de vaststellers maar wel de moslims en Merokkanen die deze daden plegen!
Ik wens geen discussie aan te gaan op basis van gokken.
Jij wel?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2011, 16:37   #468
Alboreto

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Waarom?
Waarom wat?
Oud 25 augustus 2011, 16:41   #469
karo
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik breek niets af, maar ik zeg enkel dat alleen incidenten/aanslagen turven niet genoeg is om een volledig beeld te krijgen. Dat dat juist een vertekend beeld geeft, net zoals Jozef Ostyn ook al zei. Je dient ook naar de grootte, aard, en impact te kijken.

Als er bijvoorbeeld op Corsica een afgelegen onbewoond bergchalet van een Fransman door Corsicaanse seperatisten in brand wordt gestoken, is dat qua omvang, aard en impact van een geheel andere orde dan wanneer islamitische terroristen in Madrid een aantal treinen opblaast waarbij 191 doden en meer dan 1400 gewonden vallen, plus de materiële schade natuurlijk.
Je hoeft geen Einstein te heten om dat in te kunnen zien.

Als er Rusland op de Gay parade mensen worden in elkaar geklopt, als er in Noorwegen mensen worden afgeknald als er in londen metro's worden opgeblazen als er huizen in Corsica worden platgefikt, het is allemaal materiaal die in deze cijfers werden opgenomen. Het is daarom dus een objectief kanaal, leer er mee leven.
karo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2011, 16:41   #470
Alboreto

Standaard

Citaat:
Het is inderdaad niet zo dat alle moslims terroristen zijn.
Wel zijn nagenoeg alle terroristen Moslims...
VB Propaganda.
Dit is de realiteit:

Volgens Europol zijn de meeste terroristen zijn separatisten.
https://www.europol.europa.eu/sites/...te-sat2011.pdf

Pagina 38.
Oud 25 augustus 2011, 16:42   #471
Alboreto

Standaard

Citaat:
zie mijn voorgaande post...
Idem
Oud 25 augustus 2011, 16:42   #472
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Uit het artikel van de openingspost:

Het gaat dus over "een groep allochtonen". Ten eerste maken islamitieten het leeuwendeel van de allochtonen uit, en ten tweede staat uitgerekend de groep islamitische allochtonen wijd en zijd voor dit soort hyena-gedrag bekend. Het is daarom aannemelijk dat het hier wel degelijk om islamieten gaat, en niet om Tibetaanse bhoedisten bijvoorbeeld.
Zoals ik zei. "Je weet niet eens of de daders moslims zijn."
Je vindt het aannemelijk.

Waren die gasten in Mere ook moslim?

Laatst gewijzigd door artisjok : 25 augustus 2011 om 16:42.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2011, 16:43   #473
Alboreto

Standaard

Citaat:
Ach, geweld is nooit een oplossing. Als politiemannen een persoon in elkaar slaan is dat in mijn ogen even erg. Voor de doorsnee mens is dat normaal. Het probleem is groten deels onze samenleving, de manier waarop we met elkaar omgaan is het probleem en daar is de meerderheid van de bevolking schuldig aan.
Met hard aanpakken bedoel ik niet 'in elkaar slaan'.
Zware werkstraffen en desnoods een tijdje brommen, of het hard aanpakken door de ouders is nodig in zo'n zware gevallen.
Oud 25 augustus 2011, 16:44   #474
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Als er Rusland op de Gay parade mensen worden in elkaar geklopt, als er in Noorwegen mensen worden afgeknald als er in londen metro's worden opgeblazen als er huizen in Corsica worden platgefikt, het is allemaal materiaal die in deze cijfers werden opgenomen. Het is daarom dus een objectief kanaal, leer er mee leven.
Duidelijk dat het u allemaal eender is, terrorisme of geen terrorisme, doden of geen doden, het allemaal éénder. Dat is veeleer simplistisch dan objectief.
Oud 25 augustus 2011, 16:51   #475
karo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Harde aanpak?

Terug naar heimweeland met criminelen die zich niet kunnen gedragen naar ònze wetten, waarden en normen.

Je raaskalt zèlf, j�*j was degene die met 't excuus 'honger' kwam aandraven om d�*t soort gedrag te verschonen; "Bende van 15 slaat tiener zonder reden in elkaar"; 'honger'! Welja, waarom niet, is eens wat anders...

Op 1 punt heb je gelijk; als mensen honger hebben g�*�*n ze de straat op, maar vergeet niet, er zullen er altijd zijn die 'n 'zondebok' nodig hebben...d�*t is altijd zo geweest en zal dit X niet anders zijn...als je begrijpt wat ik bedoel; http://www.amsterdampost.nl/vanaf-20...opa-verdreven/

Je begrijpt weer niet wat ik bedoel, ik zal het duidelijker stellen. Honger is geen excuus dat ik gebruikte, enkel een bewijs dat het nog erger kan. Des te meer armoede des te meer geweld. Ik zie dat je dat zelfs toegeeft, goed van u.

Nu de verdere uitleg. Wat mij opvalt is het volgende.

Vervelende mensen binnen de stad zijn mogelijk Buitenlanders deze zijn meestal de economisch laagste klasse.
Vervelende mensen in de randstad in mijn tijd Gabbers, Johnnys en Marina's weer de economisch lage klasse.
Vervelende mensen in de Vs afro amerikanen en mexicanen dat zijn de economisch lagere klasse.

Kom je in marokko of turkije dan zijn die mensen zeer tof, aangenaam en gastvrij. Waarom zijn ze in het andere land dan een probleemgroep? Ik denk dat de basis dus wel degelijk bij de economische omstandigheden ligt, wie de criminologie erbij neemt zal dit zeker niet ontkennen.

Als je meer in je portemonnee hebt, hoef je je minder zorgen te maken dan hoef je geen gangsterstreken uit te halen om toch te krijgen wat je wil en krijg je vanzelf een hogere mate van individualisme.
Oud 25 augustus 2011, 16:51   #476
Alboreto

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Duidelijk dat het u allemaal eender is, terrorisme of geen terrorisme, doden of geen doden, het allemaal éénder. Dat is veeleer simplistisch dan objectief.
Jozef, het ging over "Wel zijn nagenoeg alle terroristen Moslims..."

Die statistieken tonen duidelijk aan dat dit een leugen is.
De meeste terroristen zijn separatisten, daarna linkse extremisten, en een minderheid moslim extremisten.

Met de aanslag van 9/11 hebben ze natuurlijk veel slachtoffers gemaakt.
Ze hebben 'geluk' gehad.
Oud 25 augustus 2011, 16:52   #477
karo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Nog eens, dat is een objectieve bron, of jij het daar mee eens bent of niet maakt geen verschil. Het is wat het is.
Oud 25 augustus 2011, 16:54   #478
karo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht

De meeste terroristen zijn separatisten, daarna linkse extremisten, en een minderheid moslim extremisten.

Ze hebben 'geluk' gehad.
Zo is het.
Oud 25 augustus 2011, 16:56   #479
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht

Ze hebben 'geluk' gehad.
Nog eens: diegenen die met dergelijke statistieken werken zijn even simplistisch en zwart/wit bezig als diegenen die zeggen dat alle terroristen moslims zijn. Het is een objectief feit dat het jihadi-terrorisme de grootste en meest gevaarlijke actuele terroristische dreiging vormt. Dat er daarnaast ook nog andere terroristische dreigingen bestaan is ook een feit. Maar alles op één hoop gooien is gewoon kinderachtig.
Oud 25 augustus 2011, 16:57   #480
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Nog eens, dat is een objectieve bron, of jij het daar mee eens bent of niet maakt geen verschil. Het is wat het is.
Volgens die redenering zijn dierenrechtenactivisten die een McDonals in brand steken dus moreel volkomen gelijk aan een terrorist die meer dan honderd mensen doodt. De impact van beide zaken is dus gelijk. Beseft u wel hoe idioot dat is?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be