![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#641 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Begaafdheid is bewezen voor een groot deel erfelijk. 2 zwak begaafden die voorkomen uit zwak begaafde ouders gaan geen hoog begaafd kind voort brengen, dat is wetensschappelijk bewezen. Dat er nu zo veel hoog begaafden naar boven komen, is niet omdat er meer zijn, maar omdat er meer, beter en sneller getest word. Begaafdheid is trouwens een relevant gegeven en afhankelijk van de leefomgeving. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#642 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hé waarom zou een hoog-begaafde iets leren waar hij niks kan mee doen? Of denk je dat ze zulke voorstanders zijn van nutteloze bezigheid therapie? Dat zijn meer zaken die geschikt zijn voor de wat laag begaafden immers, zo'n beetje van alles laten doen in de hoop dat er wat blijft hangen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#643 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#644 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#645 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
1)Waarom zou ik kaf van het koren moeten scheiden, daar zijn laag-begaafden voor. 2)Waarom zou ik niet iets leren waar ik niets mee kan doen. Ik wil niets doen. 3)Ik ben voorstander van alle nutteloze bezigheid-therapieën voor laag-begaafden. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#646 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ge zijt niet mee in de wereld van Pokemon zekers
![]() (ik ook niet zulle)
![]() |
#647 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor mij zijn "hoogbegaafden" waar men moet voor zorgen, die die eigenlijk liever meer en interessanter stof zouden zijn, dat sneller kunnen assimileren en dus rapper vooruit gaan. Dat het gewoon zonde is om die tegen hun goesting traagskes wat te simpele stof te geven, en die niks lievers vragen dan dat het meer en sneller is. Als ze dat niet leuk vinden, dan is er geen reden om hen te forceren, nee ?
![]() |
![]() |
#648 |
Europees Commissaris
|
![]() Tis inderdaad frustrerend als je een taal kent die al lang dood is maar niet eens een fietsband kan plakken.
Anderzijds : hou ze allemaal maar a-technisch. Dan blijf ik veel werk hebben. |
![]() |
![]() |
![]() |
#649 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb mij nooit de klassieke talen beklaagd en zit met handen en gezond verstand in de industriële praktijk. Alleen had ik toen beter ook kooklessen gehad ... ![]() Laatst gewijzigd door Descartes Jr : 26 augustus 2011 om 07:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#650 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ge wordt er godvernonde kwaad van!!! ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#651 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar je moet tussen de hoog begaafden ook onderscheid maken. 1) Je hebt er daar tussen die gewoon niet opvallen omdat ze zich aanpassen aan hun omgeving en op een onopvallende manier werken en klaar staan voor hun zwakkere collega studenten. 2) Je hebt de eenzaten, zij houden zich besig met alles en nog wat en lijken stil in een hoekje te zitten. Vaak hebben zij ook een vorm van autisme. 3) Je heb dan nog de hoogbegaafden die neerkijken op de maatschappij en er enkel hun profijt willen uit halen. 4) Je heb een groep hoog begaafden die verwachten dat de maatschappij hun problemen gaat oplossen en hen voordelen gaat bezorgen omdat ze slimmer zijn dan de rest en de rest minachten. En dan heb je nog de onderverdeling van hoog IQ met laag TQ en hoog IQ met hoog TQ en dan heb je nog de onhandige en handige die je moet onderscheiden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#652 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar zij moeten voor sommige zaken ook moeite doen als ze de kennis willen blijven behouden. Terwijl je een hoog begaafde kan leren lezen en schrijven en rekenen in een spel, moet je daar voor zwak begaafden echt tijd in steken en aandachtig mee bezig zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#653 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
de meeste hoogbegaafden hebben helemaal geen hoogbegaafde ouders.
![]() |
![]() |
#654 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#655 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() ooit aan gedacht dat dat lezen en schrijven misschien geen goeie manier is om tot communicatie te komen en dat enkel zwakbegaafden dit vlot kunnen aanleren omdat hun hersenen geen weerstand bieden aan onnodige ballast?
![]() |
#656 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ze dan de rekening onder hun neus krijgen , dan... enz... ![]() (Hurricane, heb jij interesse voor spitfires ?) Laatst gewijzigd door Boduo : 26 augustus 2011 om 20:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#657 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laat eens horen dan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#658 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gene zever. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#659 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Over veralgemenen gesproken: waar zitten al die jonge afgestudeerde techniekers trouwens? Ik zie er weinig als stielman werken. En als ze al een zaak beginnen, dan is het om zo rap mogelijk de pr en het bureauwerk te doen, en nemen ze een paar buitenlandse sukkelaars aan die hun handen moeten vuilmaken. Laatst gewijzigd door discuz : 26 augustus 2011 om 22:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#660 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De sector maakt zich grote zorgen dat er geen meer bijkomen en dat wie het wel kan snel naar het pensioen begint te komen. En hun tweede grote zorg is dat wie er wel in afstudeert tegenwoordig 0 dagen werkplaats ervaring heeft en dat de opleiding totaal verkeerd is. Dus afgestudeerd maar ongeschikt. t' was misschien latijn voor die jongens? ![]() |
|
![]() |
![]() |