Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 augustus 2011, 16:23   #11561
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Dat is een mogelijkheid. Ik kan er nog andere bedenken. Een lesbische vrouw die zich laat zwanger maken door een homoseksuele man, waarna het kind wordt opgevoed door de lesbische vrouw en haar partner èn de homoseksuele man en zijn partner. Er zullen ongetwijfeld nog andere mogelijkheden zijn.
Of twee lesbische vrouwen die zwanger worden van twee homo's.
En dan voedt elk koppel 1 kindje op (of meer indien er meerlingen bij zijn).
Oud 27 augustus 2011, 16:40   #11562
regenboog
Schepen

regenboog's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Het is zo idillisch dat ik ook al ernaar verlang om kind te worden van een pot en een flikker. Kan ik dan mischien kiezen bij wie ik mag blijven - bij de papa's of de mama's? of gooien ze kantje bordje? verwisselen ze regelmatig van het kind?

jezus jezuske...(nee, ik ben niet eens gedoopt
regenboog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2011, 16:47   #11563
Alboreto

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door regenboog Bekijk bericht
Het is zo idillisch dat ik ook al ernaar verlang om kind te worden van een pot en een flikker.
Regenboog, tot nu toe vond ik u een redelijk interessante discussiepartner, maar als ge op dit elan blijft doorgaan zal ik begin mijn mening over u moeten bijstellen.
Eerst 'parasiet', nu 'pot en flikker'.

Citaat:
Kan ik dan mischien kiezen bij wie ik mag blijven
Niemand heeft te kiezen op dat vlak.
Het is mogelijk dat ge geboren wordt in de hoorn van afrika en dat uw vader al dood is, en uw moeder u noodgedwongen moet achter laten in de woestijn, of ge kunt opgroeien bij twee mensen waarvan 1 uw biologische en 1 liefhebbende ouder.
En alle mogelijkheden daar tussen.
Welke ge krijgt is een kansspel.
Oud 27 augustus 2011, 16:57   #11564
regenboog
Schepen

Standaard

Citaat:
Hier heb toen geen antwoord op gekregen.
Citaat:
Een gezin is al sowieso een grote evenwichtsoefening, of niet soms?; In een gezin met maar 1 vader en 1 moeder, die van elkaar houden, is al circus genoeg, en nog meer - als die papa en die mama van elkaar niet meer houden. En die zijn allebei gewoon papa en mama van een gemeenschappelijk kind.
En jij komt me vertellen over twee papa's en twee mama's, vier personen dus die ouderlijk gezag moeten uitoefenen over een kind waarvan twee 'echtste' (biologische en sociale) ouders niet eens een koppel vormen. Hun inspraak in de opvoeding berust louter op afspraak en de intussen opgebouwde persoonlijke relatie met het kind, die onvermijdelijk niet even vertrouwelijk zal zijn met elk van zijn 'ouders', misschien niet evenredig met zijn 'status', of zijn inzet. En dat tot grote ergernis van ze allemaal.
Vertel me beter wat er zal gebeuren eens dat viertal elkaar in de haren vliegt. Plus eventueel de nieuwe partners van elk van de vier.
De vraag is: hoeveel mensen aanspraak kunnen maken op 1 kind om nog een beetje geloofwaardig te kunnen blijven?
Oud 27 augustus 2011, 17:00   #11565
Alboreto

Standaard

Citaat:
Hier heb toen geen antwoord op gekregen.
Die vragen zijn van geen tel in mijn voorstel.
Maar vele van die vragen hebt ge ook met hetero koppels.
Als die uit elkaar gaan en hertrouwen hebt ge ook 4 personen in het spel.
En de meesten kunnen het ook doen werken.

Maar ge hebt op 1 punt gelijk, er is nergens een garantie op een stabiele omgeving. Noch bij hetero, noch bij holebi koppels.

Laatst gewijzigd door Alboreto : 27 augustus 2011 om 17:01.
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2011, 17:01   #11566
regenboog
Schepen

Standaard

Citaat:
Regenboog, tot nu toe vond ik u een redelijk interessante discussiepartner, maar als ge op dit elan blijft doorgaan zal ik begin mijn mening over u moeten bijstellen.
Eerst 'parasiet', nu 'pot en flikker'.
Tja, zo zullen die kinderen bekend zijn onder hun vriendjes.

Maar ik veronschuldig me toch.

Citaat:
Niemand heeft te kiezen op dat vlak.
Het is mogelijk dat ge geboren wordt in de hoorn van afrika en dat uw vader al dood is, en uw moeder u noodgedwongen moet achter laten in de woestijn, of ge kunt opgroeien bij twee mensen waarvan 1 uw biologische en 1 liefhebbende ouder.
En alle mogelijkheden daar tussen.
Welke ge krijgt is een kansspel.
Dit is geen kansspel. Je kunt niet zomaar worden geboren uit homo en lesbienne. Ik bedoel, hier kan je meer vat op krijgen (tegengaan) dan op de toestanden op de Hoorn van Africa.

Laatst gewijzigd door regenboog : 27 augustus 2011 om 17:08.
Oud 27 augustus 2011, 17:07   #11567
regenboog
Schepen

Standaard

Citaat:
Die vragen zijn van geen tel in mijn voorstel.
Maar vele van die vragen hebt ge ook met hetero koppels.
Als die uit elkaar gaan en hertrouwen hebt ge ook 4 personen in het spel.
En de meesten kunnen het ook doen werken.

Maar ge hebt op 1 punt gelijk, er is nergens een garantie op een stabiele omgeving. Noch bij hetero, noch bij holebi koppels.
Heterocircus versus homocircus (met vier homo's en lesbiennes):
1. Het 'homocircus' is al van meet af aan groter, met verschillende soorten ouders.
2. Onopzettelijk veroorzaakt vs. opzettelijk gecreeerd. Doodslag uit zelfverdediging vs. moord met voorbedachten rade.

Laatst gewijzigd door regenboog : 27 augustus 2011 om 17:11.
Oud 27 augustus 2011, 17:16   #11568
Alboreto

Standaard

Citaat:
Maar ik veronschuldig me toch.
Dat siert u.

Citaat:
Dit is geen kansspel.
Ik bedoel dat ge als kind niet te kiezen hebt uit welke personen ge geboren wordt.

Citaat:
Je kunt niet zomaar worden geboren uit homo en lesbienne.
Tuurlijk wel.
Er ken een aantal mensen die pas op latere leeftijd toegeven aan hun aard en ondertussen kinderen hebben.

Die kinderen hebben dan bv 2 mamma's en een papa.
Dat blijkt heel goed te werken.

Citaat:
Ik bedoel, hier kan je meer vat op krijgen (tegengaan) dan op de toestanden op de Hoorn van Africa.
Ge kunt proberen uw mening op te dringen om kinderen te behoeden voor iets wat gij denkt dat niet goed is.
Maar uiteindelijk ligt die beslissing nog altijd bij de ouders.
Oud 27 augustus 2011, 17:28   #11569
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
U denk dat homoseksualiteit exclusief is. Echter holebi's hebben dankzij hun geaardheid een beter inzicht in het andere geslacht wat resulteert in meer, en kwalitatief betere partners (van beide geslachten). Wanneer ze zich willen voortplanten kunnen ze dat dan ook op een superieure manier doen ten opzichte van mensen die exclusief hetero zijn. Dit is een publiek geheim, en een beetje taboe, maar u zou niet de eerste man zijn die zich afvraagt waarom homo's zoveel mooie vriendinnen hebben. Ik geef u de reden.
U weerlegt mijn stelling langs geen kanten toch? Dat zou u als zelfverklaard wetenschapper toch moeten inzien?

U heeft het zelfs over publieke geheimen en taboe's....? Moet ik dat voor gefundeerde argumentatie gaan aanzien?

Stel dat u gelijk zou hebben. Ik zeg wel "stel". Dan kunt u er toch niet van tussen dat die homofiel met zijn groot succes bij de vrouwen, zich niet op homoseksualiteit kan verlaten om aan nakomelingen te komen?

Neen, hij moet veraad plegen aan zijn geaardheid en zich op heteroseksualiteit gaan beroepen. En waarom? Precies om datgene wat ik zeg nl: omdat heteroseksualiteit functioneler is. Waarom zou hij dat doen als hij met homosekualiteit hetzelfde zou kunnen?

Hoe kunt u nu toch ook maar één seconde gaan denken dat homoseksualiteit evenwaardig zou zijn, als zelfs de homofiel zich daarop niet kan verlaten om aan nakomelingen te komen? Ik begrijp dat echt niet.

Citaat:
Functioneel en waardebepaling zijn bovendien subjectieve begrippen en niet zwart-wit. In sommige gevallen is homoseksualiteit beter, in andere gevallen is heteroseksualiteit beter, wat de reden is dat beide bestaan in de geobserveerde frequentie.
Neen dat is niet zo. Homoseksualiteit is op geen enkel moment beter of functioneler of meerwaardig aan heteroseksualiteit. Nooit kan je met deze seksualiteitsbeleving aan kinderen komen. Nooit. Er zal altijd een mannelijk en een vrouwelijk element aanwezig moeten zijn. Altijd.

Citaat:
Evolutie rekent ook niet in termen van minder- of meerwaardig, dat bent U, Paulus de creationist, die deze term op de geaardheid plakt.
Dat doe ik inderdaad. En moeder natuur doet dat ook. Een spontane abortus bij minderwaardige foetussen komt nog steeds heel frequent voor.

Citaat:
Wanneer homo's zich voortplanten, zal het blijven bestaan.
Ook als zij zich niet voortplanten zal het blijven bestaan. Al de homo's die ik ken hebben heteroseksuele ouders.

Citaat:
Aangezien homoseksualiteit statistisch aan een opmars bezig is, moet het minstens enkele evolutionaire voordelen hebben, waarvan ik er u net slechts eentje gegeven heb.
Dat zou betekenen dat de natuur geen fouten zou maken en iedereen weet dat dit niet zo is. Er blijven mindervalide mensen geboren worden, die minder functioneel zijn. Sommige hebben een minderwaardige manier van lopen, van zien van horen enz... Daardoor kunnen ze vaak niet bij het leger werken bijvoorbeeld.

Dat het voorkomt is absoluut geen bewijs dat het evolutuionaire voordelen zou hebben.

U weerlegt me langs geen kanten.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 27 augustus 2011 om 17:32.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2011, 17:29   #11570
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Buiten die bewering is er ook geen draad
Daar is mijn stelling die dat tegenspreekt.

Citaat:
In deze draad staan er honderden.
er staan er op elke pagina enkele.
Neen.

Citaat:
Gewoon lezen en ge vindt ze.
Ik lees gewoon en vind ze niet.

Paulus.
Oud 27 augustus 2011, 18:21   #11571
Apocalyps
Minister

Apocalyps's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Er is dan ook van enige bemoeienis geen enkele sprake. Nergens wordt gesteld wat een ander moet doen en laten.
Waar komt die anale fixatie dan toch vandaan?
Citaat:
Met andere woorden uw posting slaat nergens op, en valt te klasseren onder 'onterechte verwijten'.

Paulus.
Mijn postings slaan met bakstenen tegen uw voorgevel.
Oud 27 augustus 2011, 18:31   #11572
Apocalyps
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Bovendien zal een normaal en emotioneel stabiel mens geen ettelijke duizenden berichten op een politiek forum besteden aan het minderwaardig verklaren van homoseksualiteit en dus ook homoseksuelen. Dat kan alleen maar een uiting zijn van een diepgewortelde homofobie.
Of een diepe kast.
Oud 27 augustus 2011, 18:47   #11573
regenboog
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Apocalyps Bekijk bericht
Of een diepe kast.
Ergo, iemand die overal met z'n homoseksualiteit dweept en op hetero's neerkijkt is zelf een verdrongen hetero.
Oud 27 augustus 2011, 20:07   #11574
Apocalyps
Minister

Standaard

Citaat:
Ergo, iemand die overal met z'n homoseksualiteit dweept en op hetero's neerkijkt is zelf een verdrongen hetero.
Doe geen moeite, een ander mens zijn seksuele intimiteit is niemands zaak. Noch de mijne noch de uwe.
Oud 27 augustus 2011, 20:09   #11575
regenboog
Schepen

Standaard

Citaat:
Doe geen moeite, een ander mens zijn seksuele intimiteit is niemands zaak. Noch de mijne noch de uwe.
Totdat er derden worden bij betrokken.
Oud 27 augustus 2011, 20:20   #11576
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Paulus.
Oud 27 augustus 2011, 20:36   #11577
Apocalyps
Minister

Standaard

Citaat:
Sorry, ik doe niet aan trio's.
Oud 27 augustus 2011, 20:38   #11578
regenboog
Schepen

Standaard

Citaat:
Sorry, ik doe niet aan trio's.
Kinderen.
Oud 27 augustus 2011, 20:42   #11579
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Homoseksualiteit is minderwaardig aan heteroseksualiteit, omdat ze minder functioneel is. Ze is minder functioneel omdat er met homosekualiteit geen voortplanting mogelijk is. We danken ook ons aller bestaan aan heteroseksualiteit, wat met homoseksualiteit niet mogelijk was geweest.

Functionaliteit en waardebepaling zijn onmiskenbaar met elkaar verbonden. Daarom kost een Blackberry meer dan een GSM en verdient een dokter meer dan een verpleegster.

Uiteraard zeg ik daar niets mee over de waarde van de homofiel. Een mens is immers veel meer dan zijn geaardheid alleen en we mankeren allemaal wel wat
En nu gij:

U denk dat homoseksualiteit exclusief is. Echter holebi's hebben dankzij hun geaardheid een beter inzicht in het andere geslacht wat resulteert in meer, en kwalitatief betere partners (van beide geslachten). Wanneer ze zich willen voortplanten kunnen ze dat dan ook op een superieure manier doen ten opzichte van mensen die exclusief hetero zijn. Dit is een publiek geheim, en een beetje taboe, maar u zou niet de eerste man zijn die zich afvraagt waarom homo's zoveel mooie vriendinnen hebben. Ik geef u de reden.
Effect, luister eens naar mij.

Als ik beweer dat renners veel sneller vooruitgaan met hun fiets, dan zwemmers in het zwembad,...

... dan weerleg je mijn stelling toch niet door te zeggen dat jij een zwemmer kent die nog veel harder kan fietsen dan mijn coureurs?

Begrijp je dat?

Want dit is weldegelijk wat je doet.

Paulus.
Oud 27 augustus 2011, 20:43   #11580
Apocalyps
Minister

Standaard

Citaat:
Kinderen.
Noch kinderwens.

Laatst gewijzigd door Apocalyps : 27 augustus 2011 om 20:44.
Apocalyps is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be