Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 28 augustus 2011, 09:45   #41
karo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
misschien kan je eens van de veronderstelling uitgaan dat mensen als Alice al lang vanalles bereikt hebben, waaronder een heleboel ervaring.

U bent blijkbaar geeneens op de hoogte van het begrip "stage" lopen zoals dat door ervaren personen wordt aanzien, die zèlf stagiairs onder hun hoede moeten nemen.
Ik kan u vertellen dat een stagiaire een zware belasting betekent voor de begeleider en als men er 50% uitkrijgt voor de 50% extra inspanningen die men moet leveren, is het resultaat geslaagd.

Als ik zo lees wat U hier allemaal uitkraamt vrees ik dat ik bij jou zelfs geen 50% resultaat zou kunnen krijgen.

Het gaat niet over mij en ook niet over Alice Cynara. Ik veronderstel dat uw argumenten op zijn?
karo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2011, 09:52   #42
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door karo Bekijk bericht
U bent een oerconservatief persoon, het gevolg zal zijn dat u met uw dwaze veronderstelling en bijhorende 'logica' (als je dat dan al logisch kan noemen) niets, maar dan ook niets zal bereiken.
Citaat:
Het gaat niet over mij en ook niet over Alice Cynara. Ik veronderstel dat uw argumenten op zijn?
over wie had je het dan?
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2011, 09:54   #43
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
waar had jij het dan over met "door een band te schappen voorkom je overlast"?
Wat er staat
"Door een band te scheppen voorkom je inderdaad overlast. Dat heb je goed gezien."
Dat jij daar iets anders van maakt is voor jouw rekening.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2011, 09:55   #44
karo
Banneling

Standaard

Citaat:
over wie had je het dan?
Over die post het bijhorende afgekraak dat zelf geen vooruitgang zal nog kan boeken is een conservatieve stelling.
Oud 28 augustus 2011, 09:56   #45
karo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Wat er staat
"Door een band te scheppen voorkom je inderdaad overlast. Dat heb je goed gezien."
Dat is ook zo, door samen te werken en daarbij de buurt meer te betrekken geef je kwaadwilligen geen kans om weer te gaan overheersen.
Oud 28 augustus 2011, 09:58   #46
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
misschien kan je eens van de veronderstelling uitgaan dat mensen als Alice al lang vanalles bereikt hebben, waaronder een heleboel ervaring.

U bent blijkbaar geeneens op de hoogte van het begrip "stage" lopen zoals dat door ervaren personen wordt aanzien, die zèlf stagiairs onder hun hoede moeten nemen.
Ik kan u vertellen dat een stagiaire een zware belasting betekent voor de begeleider en als men er 50% uitkrijgt voor de 50% extra inspanningen die men moet leveren, is het resultaat geslaagd.

Als ik zo lees wat U hier allemaal uitkraamt vrees ik dat ik bij jou zelfs geen 50% resultaat zou kunnen krijgen.
Waaruit blijkt dat dat de persoon die je aanspreekt geeneens op de hoogte is van het begrip "stage" lopen?

Je kan veel blabla verkopen over stage lopen, maar het punt is dat dit een ook band schept.

Laatst gewijzigd door artisjok : 28 augustus 2011 om 09:58.
Oud 28 augustus 2011, 10:10   #47
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat er staat
ik begrijp dit inderdaad:

- een band scheppen (= een verplichting nakomen)
- overlast voorkomen (= als je die "verplichting" niet nakomt, breken we de boel af).

Zuivere maffia/dhimmie praktijken dus.
Oud 28 augustus 2011, 10:11   #48
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Waaruit blijkt dat dat de persoon die je aanspreekt geeneens op de hoogte is van het begrip "stage" lopen?

Je kan veel blabla verkopen over stage lopen, maar het punt is dat dit een ook band schept.
hoeveel stagiaires heb jij al begeleid? Ik een stuk of twintig in de loop der jaren.
Die "band" is zeer relatief om niet te zeggen onbestaand.

Ze kwamen dan inderdaad ook het de gemeentelijke school waar het bedrijf gevestigd was. Geen van allen werden ooit aangeworven vermits het niveau te laag was. Over welke "band" heb je het dan? Dat de caissière in de plaatselijke supermarkt je herkent als zijnde "mijn stagebegeleidster"?

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 28 augustus 2011 om 10:13.
Oud 28 augustus 2011, 10:12   #49
karo
Banneling

Standaard

Citaat:

- overlast voorkomen (= als je die "verplichting" niet nakomt, breken we de boel af).

Als jij een band schept met uw buren, zijn er dan verplichtingen aan verbonden?

Overlast kan je voorkomen door samen te werken met uw buren en zo samen deze overlast na te komen. Lees mijn vorige post, daar schreef ik meer over dit feit. Artisjok heeft eveneens een paar zeer juiste opmerkingen gemaakt.
Oud 28 augustus 2011, 10:15   #50
karo
Banneling

Standaard

Citaat:
hoeveel stagiaires heb jij al begeleid? Ik een stuk of twintig in de loop der jaren.
De manier waarop stagiaires of de stageplaatsen gegeven worden hebben dezelfde gevolgen voor de personen die zich aanbieden als bij een open vacature, dat was nu net mijn punt. Ik dacht dat het duidelijk genoeg was? Wat zou ik in godsnaam anders willen bedoelen?
Oud 28 augustus 2011, 10:16   #51
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Als jij een band schept met uw buren, zijn er dan verplichtingen aan verbonden?

Overlast kan je voorkomen door samen te werken met uw buren en zo samen deze overlast na te komen. Lees mijn vorige post, daar schreef ik meer over dit feit. Artisjok heeft eveneens een paar zeer juiste opmerkingen gemaakt.
Als mijn buren overlast veroorzaken omdat ik niet wil dat ze dagelijks langs de achterdeur komen koffiedrinken, dan vind ik het zeker niet noodzakelijk om aan die "band" te voldoen om zo de overlast te vermijden: dat is chantage en maffia/dhimmiepraktijken.

Een bedrijf is een onderneming. Als elke onderneming nu nog eens gaat verplicht worden om in alle onderdanigheid het schorremorrie uit de buurt aan te werven omdat ze anders het personeel lastigvallen en beroven, dan zijn we toch wel héél ver aan het afzakken naar middeleeuwse toestanden.

Overlast is géén standaardinstelling die je middels chantagemiddelen moet vermijden.
Overlast is NOOIT toegestaan.

Verkrachting is evenmin een standaardinstelling omdat je geen burka draagt. Of vind je ook dat iemand met een minirok "erom vraagt" en dus maar beter andere kleding draagt zodat ze geen "overlast" krijgt?

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 28 augustus 2011 om 10:18.
Oud 28 augustus 2011, 10:20   #52
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:

Ze kwamen dan inderdaad ook het de gemeentelijke school waar het bedrijf gevestigd was. Geen van allen werden ooit aangeworven vermits het niveau te laag was. Over welke "band" heb je het dan? Dat de caissière in de plaatselijke supermarkt je herkent als zijnde "mijn stagebegeleidster"?
Ik maar enkele, mijn man ieder schooljaar continue.
Als jij een stagiair begeleidt en er ontstaat niets van band scheelt er toch iets.
Oud 28 augustus 2011, 10:23   #53
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:

Jij maakt er inderdaad iets anders van.
Maar dat wisten we al.

Doe je dat om te kunnen afwijken? Omdat je geen argumenten hebt tegen
"Een band scheppen voorkomt overlast".
Oud 28 augustus 2011, 10:24   #54
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
De manier waarop stagiaires of de stageplaatsen gegeven worden hebben dezelfde gevolgen voor de personen die zich aanbieden als bij een open vacature, dat was nu net mijn punt. Ik dacht dat het duidelijk genoeg was? Wat zou ik in godsnaam anders willen bedoelen?

waarover heb je het in godsnaam?
Ik heb het over "stagelopen" in functie van het behalen van een diploma.

Of heb je het over het systeem waarbij schoolverlaters een contract van zes maanden krijgen (éénmaal verlengbaar) en zo onder een speciaal statuut vallen?

Het "stagiairsysteem" dat vooral voor de bedrijven lucratief is (minder werkgeversbijdragen) schept helemaal geen band: het zijn tijdelijke contracten. In het beste geval wordt het verlengd tot één jaar. Zeer vervelend voor de stagebegeleiders want die stagiairs vullen wèl een open functie in, alleen kan de stagebegeleider dat elke zes maanden opnieuw gaan uitleggen in de hoop dat ze het na een maand begrepen hebben.
Ik heb er twee moeten laten ontslaan wegens totaal incompetent en zelfs voor valsheid in geschrifte!

Welke "band"?
En denk je nu wérkelijk dat bedrijven zich gaan toespitsen op het aanwerven van zulke mensen uit de buurt van het bedrijf om overlast op de andere personeelsleden te vermijden?
"I'll make you an offer you cannot refuse"?

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 28 augustus 2011 om 10:26.
Oud 28 augustus 2011, 10:28   #55
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Jij maakt er inderdaad iets anders van.
Maar dat wisten we al.

Doe je dat om te kunnen afwijken? Omdat je geen argumenten hebt tegen
"Een band scheppen voorkomt overlast".
zoals ik reeds schreef: gaan we terug naar de tijd van lange rokken omdat een minirok "verkrachting veroorzaakt" en een burka "verkrachting vermijdt"????

een band scheppen met de verkrachter voorkomt verkrachting? een burka aandoen voorkomt ook verkrachting?

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 28 augustus 2011 om 10:30.
Oud 28 augustus 2011, 10:28   #56
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik maar enkele, mijn man ieder schooljaar continue.
Als jij een stagiair begeleidt en er ontstaat niets van band scheelt er toch iets.
juist ja.

ik wist niet dat scholen het gespuis uit de buurt als stagiairs aanwerft om "overlast" te vermijden.

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 28 augustus 2011 om 10:31.
Oud 28 augustus 2011, 10:34   #57
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
zoals ik reeds schreef: gaan we terug naar de tijd van lange rokken omdat een minirok "verkrachting veroorzaakt" en een burka "verkrachting vermijdt"????

een band scheppen met de verkrachter voorkomt verkrachting? een burka aandoen voorkomt ook verkrachting?
Je denkt toch niet dat een minirok een verkrachting veroorzaakt, hoop ik.

On-topic
Heb je nu iets in te brengen tegen "een band scheppen voorkomt overlast"?
Oud 28 augustus 2011, 10:40   #58
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een bedrijf is een onderneming. Als elke onderneming nu nog eens gaat verplicht worden om in alle onderdanigheid het schorremorrie uit de buurt aan te werven omdat ze anders het personeel lastigvallen en beroven, dan zijn we toch wel héél ver aan het afzakken naar middeleeuwse toestanden.
Ik zou graag eens een historische bron zien die dergelijke praktijken uit de middeleeuwen documenteert. Want volgens mij is hetgeen je hier schrijft over de middeleeuwen je reinste onzin.

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 28 augustus 2011 om 10:43.
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2011, 10:41   #59
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Je denkt toch niet dat een minirok een verkrachting veroorzaakt, hoop ik.

On-topic
Heb je nu iets in te brengen tegen "een band scheppen voorkomt overlast"?
Jij en Karo beweren dat je verplicht bent een "band" te scheppen als bedrijf met de omgeving, om overlast te voorkomen.
Dat is JULLIE standpunt, niet het mijne.

Mijn standpunt is dat overlast (ofte verkrachting/beroving/vandalisme) sowieso NOOIT plaats moet vinden en dat daarvoor aan geen chantage moet worden voldaan om het te vermijden (burka dragen / buurtjongeren als stagiair aanwerven / parking laten gebruiken).
Oud 28 augustus 2011, 10:52   #60
karo
Banneling

Standaard

Citaat:
Jij en Karo beweren dat je verplicht bent een "band" te scheppen als bedrijf met de omgeving, om overlast te voorkomen.
Dat is JULLIE standpunt, niet het mijne.

Mijn standpunt is dat overlast (ofte verkrachting/beroving/vandalisme) sowieso NOOIT plaats moet vinden en dat daarvoor aan geen chantage moet worden voldaan om het te vermijden (burka dragen / buurtjongeren als stagiair aanwerven / parking laten gebruiken).
Jij komt af met dwaze argumenten die geen oplossing bieden, een versterkte burcht is iets middeleeuws. Net daarom dat het bedrijf een vernieuwende strategie zoekt. Dit bedrijf begrijpt de reden en de oorzaak van het probleem, door samen te werken en daarbij de buurt meer te betrekken geef je kwaadwilligen geen kans om weer te gaan overheersen. Ze zijn namelijk een minderheid geen meerderheid. Door samen te werken met zij die deze buurt een kans willen geven zijn ze in hun opdracht al half geslaagd, om nog meer slaagkans te krijgen zullen ze dus moeten volharden in hun strategie.

Laatst gewijzigd door karo : 28 augustus 2011 om 10:52.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be