![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bende hypocrieten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Niks van , al ben ik het totaal niet eens met Max , maar hij is de enige die niet hypocriet is ! roken verbieden in de horeca , maar wel tabbak blijven verkopen voor de accijnzen ........ ik heb al uitgerekend , ben een regelmatige bezoeker van bruine kroegen , en als da verbod er komt ga ik minder op café ....... dat schilt me rond de 500 € per maand !
![]() |
![]() |
#23 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Parlementslid
|
![]() horeca verbruik , alcohol , extra sigaretten , is ne snack gaan eten , vervoer naar de kroeg ......
eigenlijk kom sommige maanden niet toe met 500 €
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ahok, ik dacht dat je niet rookte, dat je het zuiver over drankverbruik had.
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
en momenteel is er hier in't dorp 1 dag waarop er enkel een zaak open is waar niet gerookt mag worden , das goed om een paar pintjes te drinken en dan verder te gaan naar iemand prive waar wel gerookt mag worden !
![]() |
![]() |
#27 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ik tegenwoordig drink dan drink ik ook wel teveel maar ondertusen zit er tussen twee beurten ook al meer dan een maand tussen.
Laatst gewijzigd door Xenophon : 20 maart 2011 om 19:50. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Ik heb er geen probleem mee dat mensen roken in het openbaar.
Hun gezondheid is hun zaak. Het feit dat men de lucht vervuild, tot daar aan toe. Die is reeds omzeep dankzij koning auto. Maar de vervuiling op straat is niet te onderschatten. Rokers zijn zo nonchalant arrogant dat ze hun plastieken verpakking van hun doosje sigaretten zomaar op straat laten slingeren, hun peuken zonder enige schaamte op grond gooien,... en ga zo maar door. (sluikstorten dus) Die mensen beseffen wellicht niet eens dat ze een misdrijf plegen. Rokers hebben geen respect voor zichzelf, geen respect voor de natuur en zijn dus egoïstisch. "omdat er zich geen vuilbak of asbak op 10 meter afstand van mij bevindt" hoor ik dan als excuus. Dus men is gewoon te lui om even verder te lopen tot men een recyclage eenheid tegenkomt. Als ik nu mijn blikje frisdrank ook altijd zomaar op straat gooi omdat er niet meteen een vuilbak in de buurt is, het zou er mooi bijliggen. Ze zullen me zelfs scheef bekijken. Maar een sigarettenpeuk, geen probleem. Een paar jaar geleden ging men hiervoor in Brussel eens boetes uitschrijven, voor mensen die hun kauwgom of ander afval op straat lieten slingeren. Heb ik dat ooit al eens 1 keer weten gebeuren? Neen. Onlangs was het "dag van de schoonmaak" en deelde men in het station infopamfletten uit. Wat doen de mensen? Ze laten die flyers gewoon slingeren op de perrons, trappen,... zelfs te lui om naar die vuilbak te stappen die 5 meter verder stond. Op zo'n momenten ben ik echt beschaamd dat ik in deze maatschappij leef. Pas op, wij moeten dan het voorbeeld vormen voor de allochtonen die zich hiernaar moeten integreren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Jaarlijks zijn dat tientallen miljarden peukjes - chemisch afval dus - die zomaar op straat gegooid worden, de grond vervuilen of in rivieren en zeeën terecht komen. Hier zouden zeer grote boetes moeten op staan, maar dan zullen de rokers uiteraard zich weer wentelen in zelfmedelijden en allerlei drogredenen aanbrengen om toch maar hun verantwoordelijkheid niet op te nemen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Banneling
|
![]() Ik vind dat ze frieten met mayonaise dan ook moeten verbieden.
En frisdrank met suiker En alcoholhoudende dranken en snoepgoed en chocolade en koffie en thee kortom, gewoon brood en water zal wel goed genoeg zijn zeker? |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Minister-President
|
![]() Misschien kunnen we opnieuw het Fort van Breendonk gaan openstellen om rokers in onder te brengen ? Als niet-roker ben ik volledig te vinden voor het algehele rookverbod in de horeca, maar laten we nu niet overdrijven ! Een mens heeft nog altijd het recht in zijn wagen, thuis of in een park een sigaretje op te steken. I don't care !
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
|
![]() Citaat:
Sigarettenpeuken zijn ongelooflijk vervuilend en het zijn de rokers die daar in de allereerste plaats verantwoordelijk voor zijn. Het zijn dan ook de rokers die hun verantwoordelijkheid dienen op te nemen en, bij nalatigheid, beboet dienen te worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
|
![]() Citaat:
- Vind je dat men mag roken in de nabijheid van kinderen ? Ga je er van uit dat de ouders het wel het beste zullen weten ? Opmerking: kinderen kunnen niet altijd zomaar de kamer verlaten en zijn heel vatbaar voor rookverwante aandoeningen. - Wat vind je van de tientallen miljarden peukjes die het milieu aantasten ? Schouders ophalen en zo laten ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() Ik deponeer overigens mijn peuken bijna altijd in vuilbakken. Bijhouden ga ik ze echter niet als er in de wijde omtrek geen peukenbakken/vuilbakken te vinden zijn.
Once he saw the officials of a temple leading away someone who had stolen a bowl belonging to the treasurers, and said, "The great thieves are leading away the little thief." Laatst gewijzigd door donzigschaap : 28 augustus 2011 om 19:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() Als de taksen op rookwaren niet volstaan, zijn er nog altijd de belastingen die geïnd worden om straten proper te houden (die dienen daar toch voor mag ik hopen?). Ze mogen natuurlijk ook altijd stoppen met die taksen en belastingen te innen. Dan kunnen we eens een nieuwe weg inslaan, met geprivatiseerde straten waar verantwoordelijke eigenaars voor instaan en met geprivatiseerde afvaldiensten die meer ingrijpen op plaatsen waar daar vraag naar is (want dan verdienen ze meer!). Tot dan is dit eigenlijk een non-issue dat door de overheid gebruikt wordt om de aandacht af te leiden van het eigen wanbeleid.
![]() |
![]() |
#37 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik denk ook niet dat het kwaad kan om de rokers bijgevolg op de vingers te tikken en hen te verplichten om hun peuken bij zich te houden. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#39 |
|
![]() Mag ik hieruit afleiden dat je akkoord gaat dat de overgrote meerderheid van rokers, als ze niet gecontroleerd worden, tot in het oneindige verder gaat met het milieu te verontreinigen met hun peuken ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
In mijn ogen is een oplossing pas denkbaar wanneer het compleet tegenovergestelde van wat u voorstelt bereikt is, namelijk minder overheid. Controle vind ik trouwens maar een vies woord.
![]() |