![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#11741 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11742 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Klopt datte ? Citaat:
Om jouw analogie te gebruiken... Noem dat dan maar de stotteraars tot doofstommen onder de hetero's. Nu mag je me nog steeds eens duidelijk maken wat het verschil is tussen die stotterende tot doofstommen en die andere stotteraars tot doofstommen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#11743 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Uw persoonlijk waardeoordeel kan me gestolen worden. Ik vind persoonlijk dat homoseksualiteit perfect evenwaardig is aan heteroseksualiteit. Ze hebben beide voordelen en nadelen, die elkaar uitbalanceren. Of je met homoseks kan voortplanten heeft geen enkele relevantie in dit subjectieve waarde-oordeel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11744 |
Minister-President
|
![]() U kan het niet. Dat is de enige waarheid. U kan het niet omdat er geen enkele fout is die boven de 1% uitkomt.
Zwart op wit. Maar u wil niet omdat u na enkele uren nadenken nog altijd geen alternatief hebt gevonden. Met heel het forum als mijn getuige, quote desnoods deze post. Als u 1 evolutionaire fout in de mens kan opnoemen die meer dan 1% voorkomt, dan mag u de moderatie deze post melden waarop ze mij mogen bannen. Uiteraard geldt homoseksualiteit niet als voorbeeld. Dit is de uitgelezen kans om objectief te bewijzen dat u gelijk hebt. Cijfers zijn nog altijd beter dan gedachtenexperimentjes en persoonlijke waardeoordelen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11745 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() zeg dat wel... maar niet in de betekenis dat ge de vinger op uw vermeende de wonde legt...eerder het tegendeel
Citaat:
Kunnen we dan besluiten dat ze beiden ( relatie incluis seks en voortplanting ) zeker dezer dagen nog nooit zo 'los' van elkaar gestaan hebben ? Citaat:
jonge jonge...laat dat op de man gespeel nu toch eens. Je zet enkel je ongelijk in de verf |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#11746 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Als ik zeg dat men zich met homoseksualiteit (lees; seks tussen wezens van hetzelfde geslacht) niet kan voortplanten en met heterosekualiteit (lees: seks tussen wezens van verschillend geslacht) wel,... ... en daarom homosekualiteit minderwaardig is, want ze mist een niet onbelangrijke functie,... Dan luiden de argumenten van zij die zich daarmee niet akkoord kunnen verklaren als volgt: Het is niet juist want je valt mensen aan... Het is niet juist want homoseksuelen kunnen zich wel voortplanten... Het is niet juist want als je homosekueel bent, vallen er meer vrouwen voor je,... Het is niet juist want seksualiteit en voortplanting hebben niks met elkaar te maken,... Het is niet juist, want jij zegt niks juist. Het is niet juist, want jij bent homofoob. Het is niet juist, want jij bent een creationist. Het is niet juist, omdat het niet juist is. Komaan zeg..... Citaat:
Citaat:
Citaat:
Paulus. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#11747 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11748 |
Minister-President
|
![]() Ik heb vorige week een industriële pc verkocht aan 4000 euro. Deze pc bevatte een pentium 3 processor en kan enkel MS-DOS draaien. De klant moest exact deze configuratie hebben en was bereid er meer voor te betalen dan een pc die volgens de cijfertjes 100 keer zo krachtig is. Waardeoordelen zijn altijd subjectief.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11749 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kijk maar: Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/MyopieMyopie is geen ziekte, maar een refractiefout in het optische systeem van het oog. En nu zal u mij ondanks uw erewoord geen gelijk geven. Zo voorspelbaar. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11750 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je weet verdomd goed genoeg dat tot op dit eigenste moment ging over seksueel verkeer en voortplanting en niet over gameten. En weet ge ... ge geraakt zelfs nog verder van huis Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#11751 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Waarom zegt u nog niet dat Elvis leeft? Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11752 |
Minister-President
|
![]() Paulus,
Ik vind dat je je talenten verspilt aan een discussie die eng, eenzijdig en steriel verloopt. Je baseert je argumentatie op de voortplanting waardoor je stelt dat vormen van sexualiteit die daar niet aan toe komen minderwaardig zijn. Maar dat is erg beperkt en arbitrair. Sexualiteit heeft vele andere 'waardevolle' aspecten. Zo helpt het een liefdevolle relatie in stand houden en geeft het genot aan beide partners. Of aan jezelf wanneer de nood hoog is. En indien je argumentatie wordt doorgevoerd dan zou elke sexuele handeling die de voortplanting onmogelijk maakt - voorbehoedsmiddelen weet je wel - ook erg 'minderwaardig' zijn. We leven ondertussen wel in de 21e eeuw. En, als klap op de vuurpijl, met het argument 'voortplanting' hoog in het vaandel is het summum van sexualiteit - echt top of the bill - de man die elke vrouwtje dat hij tegenkomt bespringt om zich voort te planten. Ja, een monogame liefdevolle heterosexuele relatie is daarbij vergeleken écht minderwaardig. Tenminste naar je waardemeting. Het is maar hoe je het beziet. Maar dit bezie je door een gekleurde bril: alle vormen van sexualiteit komen in alle culturen voor. Ze zijn dus allemaal natuurlijk. En wat natuurlijk is kan je moeilijk 'minderwaardig' noemen zonder de natuur te verkrachten middels arbitraire regeltjes die enkel uit de koker van diegenen die zich als 'rentmeester' boven de natuur proberen te plaatsen kunnen komen. Elke sexuele relatie waar liefde en genegenheid aan de basis liggen dient gekoesterd te worden en in geen geval als minderwaardig bestempeld. Menselijke warmte is volwaardig. Altijd.
![]() |
#11753 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
U heeft gelijk, met homoseks kan men zich niet voortplanten. Maar deze eene stelling is onvoldoende om een hele geaardheid als minderwaardig te bestempelen. Een voorbeeld: vrouwen zijn objectief minder sterk dan mannen. Dus ze zijn minderwaardig. Uw stelling is vergelijkbaar. U weigert andere aspecten in rekening te brengen.
Argumentvormen uit deze link zijn uit den boze. de historische figuur Jezus Christus Laatst gewijzigd door Effect : 29 augustus 2011 om 20:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11754 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Argumentvormen uit deze link zijn uit den boze. de historische figuur Jezus Christus Laatst gewijzigd door Effect : 29 augustus 2011 om 20:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11755 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Zoals ik zeg, waardeoordelen zijn altijd subjectief. Als uw 16-jarige wagen een DAF met functionele variomatic is zou u verschieten hoeveel u er nog voor kan krijgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11756 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Argumentvormen uit deze link zijn uit den boze. de historische figuur Jezus Christus Laatst gewijzigd door Effect : 29 augustus 2011 om 20:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11757 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoi vriend.
Citaat:
Citaat:
Het is een erg klein verschil, weet ik wel, maar met grote gevolgen. Zoals je weet verschillen mens en aap genetisch ook niet zo erg veel, maar toch genoeg om van 'een aap' en van 'een mens' te kunnen spreken en zo weldegelijk een gedegen onderscheid te maken. Citaat:
Wij hebben een voortplantingstelsel dat tot doel heeft om samen met een partner van het andere geslacht, ons voort te planten. Neemt inderdaad niet weg, dat het ook leuk is, dat het bevredigd, dat het voor een zekere intimiteit zorgt enz... dat is evident. Maar het is leuk, het bevredigd enz... om de voortplanting te stimuleren. Dat zijn geen functies op zich, maar elementen met een doel. En als je het toch functies wil noemen, dan staan ze ten dienste van een grotere functie, nl het voortplanten. Net zoals het spijsverteringstelsel tot doel heeft om voedingstoffen om te zetten in energie voor ons lichaam, eten wij niet uitsluitend tot dat doel. Wij eten ook omdat we trek hebben bijvoorbeeld, of omdat het leuk en sociaal is om samen te eten, of omdat we onze smaakpapillen eens willen testen en strelen, noem maar op... Soms willen we zelfs niet eten, omdat we willen vermageren bijvoorbeeld, maar kunnen het toch niet laten omwille van de goede smaak. Maar uiteraard zijn we daarom niet met een spijsvertering uitgerust. We zijn uitgerust met een spijsverteringstelsel om ons te kunnen voeden. Smaak en zo hebben daarmee te maken. Het ademhalingsstelsel, krak hetzelfde. Dat dient om het lichaam van zuurstof te voorzien voor de verbranding. Maar je kunt het natuurlijk ook gebruiken om nicotine mee op te nemen. Dat is een persoonlijke keuze een persoonlijke invulling voor persoonlijk plezier. Maar laten we wel wezen. We zijn niet uitgerust met een ademhalingsstelsel met als doel te kunnen sigaretten roken. Zo ook hebben het plezier, het goed gevoel, de eventuele intimiteit enz... te maken met het voortplanten. Uiteraard, is de persoonlijke invulling van het seksuele leven bij de mens een persoonlijke keuze. En dat mag ook. Men mag seks hebben louter voor het plezier en men mag dat zelfs als enig doel van de seksualiteit gaan invullen. Dat is een persoonlijke zaak. Al gaat men in de meeste gevallen moeten grijpen naar voorbehoedsmiddelen, precies om de normale natuurlijke gang van zaken te stremmen naar die persoonlijke invulling. Citaat:
Ik maak een onderscheid tussen de persoonlijke invulling van het seksuele leven en de reden waarom we met seksualiteit uitgedost zijn. Maar dat heb ik hierboven al uit de doeken gedaan. Citaat:
Ik heb het over de waarde van seksualiteitsvormen, niet over de waarde van relatie's en ook niet over de waarde van homofiele mensen. ik zou niet durven. Want daar komt inderdaad veel meer bij kijken dan seksualiteit alleen. Een relatie is veel meer dan de eventuele sekualiteitsbeleving dat er in zou kunnen voorkomen en een mens is veel meer dan zijn geaardheid alleen. Citaat:
Maar je doelt natuurlijk op homoseksualiteit. Naar mijn mening is deze geaardheid een foutje als een ander van moeder natuur. Het betreft een disharmonie in de seksuele oriëntatie met het lichaam. Mannen en vrouwen zijn duidelijk complimentair met elkaar en het vrouwenlichaam voorziet zelfs babyvoeding op het nodige moment. Dit alles in het licht van de voortplanting. Homoseksualiteit, lijkt me botsen aan die lichamelijke gegevenheden. Botsen met de natuur. Citaat:
Maar zoals eerder al gezegd, gaat het mij niet om de waarde van relaties. Maar conform de titel van de thread over een welbepaalde seksualiteitsvorm. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 29 augustus 2011 om 22:14. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#11758 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
wiki is doorheen de ganse thread als betrouwbare bron aanvaard geweest. Ook u hebt deze gebruikt om bepaalde zaken te funderen. Kom nu niet af, dat als zelfs wiki het een fout noemt, met hogere percentages dan dat u op homoseksualiteit zou durven kleven,... ...te doen alsof dat niet zo is. Ik herhaal nog even wat u allemaal verklaarde: Citaat:
Citaat:
Citaat:
Paulus. PS. Als je natuurlijk eerlijk toegeeft, zoals je uitdrukkelijk zei dat te zullen doen, nl dat homoseksualiteit, weldegelijk een foutje van moeder natuur zou kunnen zijn... ... dan speel je weer mee voor mij. Iedereen kan zich eens laten gaan op een forum en ik ben geen onmens. Laatst gewijzigd door Paulus : 29 augustus 2011 om 22:32. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#11759 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Wat heeft geaardheid hier mee te maken? |
|
![]() |
![]() |