Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 28 augustus 2011, 16:42   #161
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Waar stel ik dat?

Ik stel dat bedrijven er goed aan doen zich te verankeren in de buurt.
Ik heb nog gewerkt voor een bedrijf die dat niet deed, en de omwonenden zijn en masse opgekomen tegen een uitbreiding.
Het bedrijf is moeten uitwijken naar ergens anders (zonder mij).

Mocht het bedrijf meer mensen uit de buurt hebben te werk gesteld, het zou anders kunnen gelopen zijn.

Bedrijven hebben de macht iets te veranderen in de buurt.
Ik vind het een goede zaak dat er ten minste nog bedrijven zijn die dat proberen.
Gij niet?
Ik vind niet dat die verankering moet gebeuren door buurtbewoners aan te nemen, omdat die verankering het doel is.
Die buurtbewoners moet je aannemen wanneer het de beste kandidaat is, anders discrimineer je en dat is hoe dan ook fout.

Of een bedrijf kan uitbreiden hangt af van o.a stedebouwkundige vergunningen die wel of niet gegeven worden en niet van buurtbewoners, zou maar erg wezen!
U stelt de zaken van een bedrijf wat uitweek dus niet echt correct voor lijkt me..
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2011, 16:42   #162
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
" Nieuwe aanpak" ?? Bedrijven opleggen buurtbewoners aan te nemen omdat er anders een terreurbewind in de wijk wordt gevoerd tegenover andere werknemers???
Alice, stop nu toch eens met alweer met de stropoppen te spelen.
Niemand zegt dat, waar haalt ge dat toch.
Oud 28 augustus 2011, 16:46   #163
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Alice, stop nu toch eens met alweer met de stropoppen te spelen.
Niemand zegt dat, waar haalt ge dat toch.
Citaat:
Ik heb nog gewerkt voor een bedrijf die dat niet deed, en de omwonenden zijn en masse opgekomen tegen een uitbreiding.
Het bedrijf is moeten uitwijken naar ergens anders (zonder mij).
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2011, 16:47   #164
Alboreto

Standaard

Citaat:
Ik vind niet dat die verankering moet gebeuren door buurtbewoners aan te nemen, omdat die verankering het doel is.
Dus als er een doel is mag het niet voor u?
Wat is dat nu voor een redenering?

Citaat:
Die buurtbewoners moet je aannemen wanneer het de beste kandidaat is, anders discrimineer je en dat is hoe dan ook fout.
Helemaal niet.
Een deel van de werking van een bedrijf is om winst te maken.
Door meer werknemers uit de buurt aan te werven bespaar je op verplaatsingsvergoeding, parkeervergoeding (of parkeerruimte), ...

Het is het geheelplaatje dat moet bekeken worden.
Natuurlijk is het niet de bedoeling om incompetent personeel aan te werven.

Citaat:
Of een bedrijf kan uitbreiden hangt af van o.a stedebouwkundige vergunningen die wel of niet gegeven worden en niet van buurtbewoners, zou maar erg wezen!
Ik zie dat ge weinig af weet van stedenbouw.
Een van de stappen in het verkrijgen van een vergunning is dat de omwonenden bezwaar kunnen intekenen.
En de dienst stedenbouw moet daar rekening mee houden.

In praktijk zijn het dus dikwijls de bewoners die uitmaken of een bedrijf uitbreidt of niet.

Citaat:
U stelt de zaken van een bedrijf wat uitweek dus niet echt correct voor lijkt me..
Daar is geen letter van overdreven.
Oud 28 augustus 2011, 17:02   #165
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Alice, wordt eens wakker zeg.
"De beste kandidaat". wat is dat? Die met de beste diploma's, met de meeste ervaring,... Hoe wordt dat bepaald?
Een kandidaat aanwerven is altijd een afwegen van meerdere factoren.
Inclusief : Is die niet te oud en te duur? Is het een vrouw die nog aan kinderen zal beginnen? Is die sociaal genoeg om in grop te werken, en niet te sociaal om iedereen bezig te houden met zijn gebabbel; Is die niet te dik of te klein of te ziekelijk,...

Citaat:
Ga eens kijken naar Bekaert in Zwevegem. Je denkt toch niet dat ze zo hadden kunnen uitbreiden in hartje Zwevegem als niet half Zwevegem er werkte. Geen politicus had dat durven stemmen.
Terwijl je daar bent. Bezoek het zwembad (water gefilterd met zuurstof) en sportcomplex. En vraag wie dat hielp/helpt betalen.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2011, 21:58   #166
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dus als er een doel is mag het niet voor u?
Wat is dat nu voor een redenering?

Helemaal niet.
Een deel van de werking van een bedrijf is om winst te maken.
Door meer werknemers uit de buurt aan te werven bespaar je op verplaatsingsvergoeding, parkeervergoeding (of parkeerruimte), ...

Het is het geheelplaatje dat moet bekeken worden.
Natuurlijk is het niet de bedoeling om incompetent personeel aan te werven.

Ik zie dat ge weinig af weet van stedenbouw.
Een van de stappen in het verkrijgen van een vergunning is dat de omwonenden bezwaar kunnen intekenen.
En de dienst stedenbouw moet daar rekening mee houden.

In praktijk zijn het dus dikwijls de bewoners die uitmaken of een bedrijf uitbreidt of niet.

Daar is geen letter van overdreven.
Mensen aannemen om met als doelstelling te verankeren in een buurt als doelstelling? Nee, niet mee eens, het doel moet zijn die mensen aannemen die het best passen binnen en functie, ongeacht wie dit is of waar die persoon woont, hoevaak moet ik dit trouwens nog herhalen?
Wat is nu eigenlijk de bedoeling, een zinvolle discussie of bewust allerlei drogredenen aan halen ( wanneer er een doel is mag het niet???) om de discussie weer eens lam te gooien?

Een deel van de werking is winst maken?? Op welke planeet leeft u eigenlijk? Voor zowat ieder bedrijf is dat de hoofddoelstelling; daarom zoeken zij werknemers met het beste profiel voor hun specifieke functies!

Daar komt de verplaatsingvegoeding weer.. daar is al uitgebreid op in gegaan, werkgevers zijn hiertoe niet verplicht en indien wel geldt dit voor alle werknemers ook voor wie dichterbij woont.

Ik zie dat u weinig afweet van stedebouwkundige vergunningen,je kunt wel bezwaar aantekenen maar dan moet dit gegrond zijn, zeggen dat je een bedrijf niet leuk vind omdat er te weinig mensen uit de wijk zelf werken is totale onzin. Niet de bewoners maar wetgeving bepaald of een bedrijf kan en mag uitbreiden, waar haal je in vredesnaam die onzin vandaan dat bewoners dat beslissen!
Oud 28 augustus 2011, 22:04   #167
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Alice, wordt eens wakker zeg.
"De beste kandidaat". wat is dat? Die met de beste diploma's, met de meeste ervaring,... Hoe wordt dat bepaald?
Een kandidaat aanwerven is altijd een afwegen van meerdere factoren.
Inclusief : Is die niet te oud en te duur? Is het een vrouw die nog aan kinderen zal beginnen? Is die sociaal genoeg om in grop te werken, en niet te sociaal om iedereen bezig te houden met zijn gebabbel; Is die niet te dik of te klein of te ziekelijk,...

Ga eens kijken naar Bekaert in Zwevegem. Je denkt toch niet dat ze zo hadden kunnen uitbreiden in hartje Zwevegem als niet half Zwevegem er werkte. Geen politicus had dat durven stemmen.
Terwijl je daar bent. Bezoek het zwembad (water gefilterd met zuurstof) en sportcomplex. En vraag wie dat hielp/helpt betalen.
Maar Arti toch..mogen bedrijven zelf nog beslissen wie ze wel of niet aanwerven en als de beste kandidaat beschouwen? En ja, leeftijd, gender bepalen vaak mee je kansen op de arbeidsmarkt, vandaar de sociale wetgeving, goed he?
Wat is je punt dan eigenlijk?

Maar vertel eens, over Bekaert in Zwevegem, en het zwembad, want je wil precies iets kwijt.. doe maar hoor! Of dacht je nu echt dat ik morgen een treinkaartje richting Zwevegem neem omdat jij dat nodig vind?
Oud 29 augustus 2011, 06:14   #168
Alboreto

Standaard

Citaat:
Mensen aannemen om met als doelstelling te verankeren in een buurt als doelstelling? Nee, niet mee eens, het doel moet zijn die mensen aannemen die het best passen binnen en functie, ongeacht wie dit is of waar die persoon woont, hoevaak moet ik dit trouwens nog herhalen?
Wat is nu eigenlijk de bedoeling, een zinvolle discussie of bewust allerlei drogredenen aan halen ( wanneer er een doel is mag het niet???) om de discussie weer eens lam te gooien?
Hey, dat waart gij die daarover begon, niet ik.
Nee, het moet niet het doel zijn, maar het kan een maatregel zijn om een betere rapport te krijgen met de buurt.

Citaat:
Een deel van de werking is winst maken?? Op welke planeet leeft u eigenlijk?
Dus winst maken is geen deel van de werking van het bedrijf.
Stop met spijkers op laag water te zoeken, Alice.

Citaat:
Daar komt de verplaatsingvegoeding weer.. daar is al uitgebreid op in gegaan, werkgevers zijn hiertoe niet verplicht en indien wel geldt dit voor alle werknemers ook voor wie dichterbij woont.
Natuurlijk, zoals al 10 keer gezegd, maar de verplaatsingsvergoeding voor mensen uit de buurt is ofwel nihil, ofwel veel goedkoper dan deze voor mensen die verder weg wonen.

Citaat:
Ik zie dat u weinig afweet van stedebouwkundige vergunningen
Lol

Citaat:
je kunt wel bezwaar aantekenen maar dan moet dit gegrond zijn, zeggen dat je een bedrijf niet leuk vind omdat er te weinig mensen uit de wijk zelf werken is totale onzin.
Dat is inderdaad totale onzin, blij dat ge het beseft.
Wat echter realiteit is, is dat bewoners bezwaar kunnen intekenen en dat ze dat ook doen.
Indien ze er werken zullen ze veel minder geneigd zijn dat te doen, in tegendeel, ze zullen anderen proberen te overtuigen het ook niet te doen.

Citaat:
Niet de bewoners maar wetgeving bepaald of een bedrijf kan en mag uitbreiden, waar haal je in vredesnaam die onzin vandaan dat bewoners dat beslissen!
Ik haal dat uit de realiteit, Alice.
In het voorbeeld dat ik gaf was het bezwaar 'het bedrijf brengt de woon-functie van de buurt in het gedrang'.
Het bezwaar werd in eerste instantie goedgekeurd door de gemeente en in beroep bevestigd door het gewest.

Ik begrijp dat ge dat niet leuk vind, wij ook niet trouwens, maar bewoners hebben een vrij grote macht in het al dan niet goedkeuren van bouwvergunningen.
Oud 29 augustus 2011, 06:17   #169
Alboreto

Standaard

Citaat:
Maar Arti toch..mogen bedrijven zelf nog beslissen wie ze wel of niet aanwerven en als de beste kandidaat beschouwen?
Ja, Alice, mogen ze dat?

Als een bedrijfsleider van mening is dat het zoeken van geschikte werknemers in de buurt voordelen kan opleveren voor het bedrijf, mag die bedrijfsleider dat dan doen van u?
Als de lokale werknemer, alles in beschouwing gelaten de meest geschikte werknemer is, mag dat dan van u?

Want daarover gaat het.
Het bedrijf wordt tot niets verplicht, het doet dat uit eigen beweging.
Oud 29 augustus 2011, 06:28   #170
Karel Martel B

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ls een bedrijfsleider van mening is dat het zoeken van geschikte werknemers in de buurt voordelen kan opleveren voor het bedrijf, mag die bedrijfsleider dat dan doen van u?
Maar blijkbaar gaat het niet om voordelen, maar om geen nadelen.

CC heeft dus gelijk van het woord "afpersing" in de mond te nemen.

In normale wijken worden bedrijven niet gekoeieneerd tot ze lokaal volk aan nemen.

Dat de bedrijfsleider dan zegt "fuck this" en dan ook naar een normale wijk vertrekt hoeft niemand te verwonderen.

Dat er vervolgens linkiewinkies staan te duiden dat het niet mooi meer is dat het helemaal niet de schuld is van die incivieke buurtbewoners hoeft ook al lang niet te verwonderen, die mannen zijn voor niets beschaamd.

Liberals say that guns are for killing people because that’s what they use them for.
Karel Martel B is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2011, 06:57   #171
Alboreto

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Maar blijkbaar gaat het niet om voordelen, maar om geen nadelen.
Allemaal goed en wel, maar mag die bedrijfsleider doen wat die wil doen?

Laatst gewijzigd door Alboreto : 29 augustus 2011 om 06:57.
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2011, 07:59   #172
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
In het voorbeeld dat ik gaf was het bezwaar 'het bedrijf brengt de woon-functie van de buurt in het gedrang'.Het bezwaar werd in eerste instantie goedgekeurd door de gemeente en in beroep bevestigd door het gewest.

Ik begrijp dat ge dat niet leuk vind, wij ook niet trouwens, maar bewoners hebben een vrij grote macht in het al dan niet goedkeuren van bouwvergunningen.
Bij het standaard verplichte onderzoek Commodo et Incommodo wordt effektief aan de omwonenden de gelegenheid gegeven om mogelijke bezwaren voor inplanting van bedrijven of uitbreiding van bedrijven in te dienen.
Daarvoor moeten de redenen uiteraard gegrond zijn.

"Bedrijf X" heeft te weinig personeelsleden uit onze eigen straat aangeworven, geldt daarbij niet als reden! Wat wèl geldt is vb. lawaaioverlast of verkeersoverlast. Die elementen worden nu eenmaal niet beinvloed door het aantal personeelsleden uit de eigen buurt.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2011, 17:33   #173
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

-

Laatst gewijzigd door Pericles : 29 augustus 2011 om 17:34.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2011, 18:43   #174
Conscience
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door karo Bekijk bericht
Het kan en komt iedereen ten goede, lees even mee.

Bron http://www.foyer.be/spip.php?page=ar...d_rubrique=177
Misschien 's eerst kijken naar de vacatures die deze jongens hebben.
Dit is gewoon een lege ballon:

Account Executive
Account Manager
Account Director
Art Director FR
Copy Concept NL
Copy Concept FR
Copy Web NL

Die zullen uit die wijk komen?
M.i. heeft dat bedrijf van de situatie geprofiteerd om toegevingen te verkrijgen.
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2011, 18:45   #175
Alboreto

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
"Bedrijf X" heeft te weinig personeelsleden uit onze eigen straat aangeworven, geldt daarbij niet als reden! Wat wèl geldt is vb. lawaaioverlast of verkeersoverlast. Die elementen worden nu eenmaal niet beinvloed door het aantal personeelsleden uit de eigen buurt.
Zoals ik al schreef:
Citaat:
Wat echter realiteit is, is dat bewoners bezwaar kunnen intekenen en dat ze dat ook doen.
Indien ze er werken zullen ze veel minder geneigd zijn dat te doen, in tegendeel, ze zullen anderen proberen te overtuigen het ook niet te doen.
Oud 29 augustus 2011, 20:44   #176
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hey, dat waart gij die daarover begon, niet ik.
Nee, het moet niet het doel zijn, maar het kan een maatregel zijn om een betere rapport te krijgen met de buurt.

Dus winst maken is geen deel van de werking van het bedrijf.
Stop met spijkers op laag water te zoeken, Alice.

Natuurlijk, zoals al 10 keer gezegd, maar de verplaatsingsvergoeding voor mensen uit de buurt is ofwel nihil, ofwel veel goedkoper dan deze voor mensen die verder weg wonen.

Lol

Dat is inderdaad totale onzin, blij dat ge het beseft.

In het voorbeeld dat ik gaf was het bezwaar 'het bedrijf brengt de woon-functie van de buurt in het gedrang'.
Het bezwaar werd in eerste instantie goedgekeurd door de gemeente en in beroep bevestigd door het gewest.

Dus we kunnen afsluiten?
U bent het ermee eens dat een bedrijf de beste kandidaat moet aannemen ongeacht wie dit is of waar die persoon woont? Goed zo..
U bent het ermee eens dat een bedrijf winst hoort te maken, en dat dit de doelstelling is en mag zijn?
Mag ik even een link naar dat bedrijf wat de woonfunctie in gevaar bracht? Dat kan natuurlijk een gegronde klacht zijn, maar is al heel wat anders dan wat u beweerde, over de " vrij grote macht van bewoners" alsof zij beslissen en dat voldoende zou zijn.
Wat ik wel of niet " leuk" vind heeft er weinig mee te maken, wel of wat u zegt waar is, een halve waarheid of hele leugen.. blijkbaar was het een halve waarheid..
Oud 29 augustus 2011, 21:09   #177
Alboreto

Standaard

Citaat:
Dus we kunnen afsluiten?
Wat mij betreft wel.

Citaat:
U bent het ermee eens dat een bedrijf de beste kandidaat moet aannemen ongeacht wie dit is of waar die persoon woont?
Tuurlijk, en als het best past in de plannen van het bedrijf om lokale mensen te aanvaarden moet dat kunnen.

Citaat:
U bent het ermee eens dat een bedrijf winst hoort te maken, en dat dit de doelstelling is en mag zijn?
Tuurlijk. Er zijn natuurlijk ook VZW's en bedrijven die een sociaal doel voor ogen hebben, maar ik vermoed dat ge die niet bedoelt.

Citaat:
Mag ik even een link naar dat bedrijf wat de woonfunctie in gevaar bracht?
Nope, zoals al eerder gezegd, eerdere ervaringen met mensen zoals hier op dit forum nopen me om mijn identiteit verborgen te houden, dus ge kunt stoppen met vissen.

Citaat:
Dat kan natuurlijk een gegronde klacht zijn, maar is al heel wat anders dan wat u beweerde, over de " vrij grote macht van bewoners" alsof zij beslissen en dat voldoende zou zijn.
Dat was een voorbeeld over de macht van de omwonenden en wat er tegen kan gedaan worden.
Ge kunt natuurlijk altijd uw vingers in de oren steken en 'lalalaaaa' roepen, maar het is de realiteit, Alice.

Citaat:
Na een klacht van tientallen buurtbewoners heeft de Raad van State de bouwvergunning voor jeugdhuis Ahoy aan de Kosterijstraat in Wijnegem ingetrokken. Ook de buitenschoolse kinderopvang in hetzelfde gebouw is nu bedreigd.
http://www.gva.be/antwerpen/wijnegem...s-ahoy-in.aspx

Citaat:
De Raad van State heeft de bouwvergunning ingetrokken van 31 sociale woningen in de Molenblokstraat in Neder-Over-Heembeek. Dat heeft Brussels volksvertegenwoordiger Marion Lemesre (MR) gemeld. Het nieuws wordt bevestigd door het wijkcomité dat naar de Raad van State stapte.

De omwonenden hekelden het project voor sociale woningbouw in de Molenblokstraat en benadrukten dat het aanbod aan sociale woningen in Neder-Over-Heembeek reeds voldoende groot was
http://www.vastgoedplatform.be/raad-...iale-woningen/

Citaat:
Omwonenden konden zich niet vinden in de plannen. 'We willen heel duidelijk maken dat we niets hebben tegen bebouwing op het terrein, maar het moet wel aanvaardbaar zijn', zegt Karel Coudré die samen met heel wat andere buurtbewoners naar de Raad van State stapte.
http://www.nieuwsblad.be/article/det...cleid=EN1GT8P1

enz...

Zorg eerst voor een goede verankering in de buurt en zulke dingen zullen minder een probleem vormen.
Oud 29 augustus 2011, 21:17   #178
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus we kunnen afsluiten?
U bent het ermee eens dat een bedrijf de beste kandidaat moet aannemen ongeacht wie dit is of waar die persoon woont? Goed zo..
Mag ik even een link naar dat bedrijf wat de woonfunctie in gevaar bracht? Dat kan natuurlijk een gegronde klacht zijn, maar is al heel wat anders dan wat u beweerde, over de " vrij grote macht van bewoners" alsof zij beslissen en dat voldoende zou zijn.
Wat ik wel of niet " leuk" vind heeft er weinig mee te maken, wel of wat u zegt waar is, een halve waarheid of hele leugen.. blijkbaar was het een halve waarheid..
ik ben alvast benieuwd...
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2011, 21:59   #179
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
ik ben alvast benieuwd...
Lag in de buurt van dat 'recreatiedomein'.

Bon; ik vind dit 'n schitterend plan.

Alle huidige werknemers stilaan wegsaneren en vervangen door 'stagiaires', die vanzelfsprekend 't statuut van werknemer krijgen, enkel mensen uit de buurt aannemen, op die manier hoeft niemand met de auto naar 't 'werk' te rijden, maar kan men erheen lopen, parkeerplaats kan men 7/7 openstellen voor 'basketinitiaties', weg met prikkeldraad en bewaking, is dan niet meer nodig, op dat 'plein' zal er enkel nog gespeeld worden.

Ook ga ik er vanuit dat 't bedrijf zich aanpast aan de religieuze wensen van de 'stagiaires(werknemers'; 5 X/dag uitgebreide bidpauzes met voorafgaande wissewasjes anders is 't gebed niet geldig.

1 Maand/jaar verlof, of enkel nachtdienst werken, kwestie van zich te kunnen houden aan hun religieuze overtuiging in die moeilijke maand, elk jaar schuift die maand verlof even op.

Vrouwen en mannen - uiteraard - gescheiden.

De stagiaires/werknemers 'n aandeel in 't bedrijf geven, 'n soort van 'coöperatief' bedrijf van maken, 't kaderpersoneel wegsaneren, de stagiaires/werknemers 't bedrijf laten leiden, met 'n aandeel in 't bedrijf motiveert dat enkel maar om goed te presteren.

Langzaamaan kunnen we dat bedrijf dan uitbouwen tot 'n soort van 'kolchoz'.

Iedereen blij; de hele buurt blij, de stagiaires blij, en 't bedrijf...wacht even...
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2011, 22:41   #180
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

-

Laatst gewijzigd door SDX : 29 augustus 2011 om 22:41.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be