![]()  | 

Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.  | 

| 	

|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | 
| Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... | 
![]()  | 

| 
		 | 
	Discussietools | 
| 		

| 
		#561 | ||
| 

Perm. Vertegenwoordiger VN 

| 

Citaat: 

Mag ik opmerkingen dat namen vervalsen niet mag. Als jij 'sjok' typt moet je ook niet gaan janken bij de moderators als men jou bij voornaam noemt. 

Citaat: 

| 
||
| 
		 | 

| 
| 		

| 
		#562 | |
| 

Minister-President 

| 

Citaat: 

Je hebt hier een handvol mensen die zichzelf fatsoenlijk voordoen, maar op geen enkele manier als oprechte debaters geklasseerd kunnen worden. Hertog is er daar zeker een van. Het duurt eventjes, maar uiteindelijk vallen ook zo'n figuren door de mand. 

Studies show that those who rely on the [corporate] media for their information have a poor understanding of the issues and are unable to discern misrepresentations in political advertising.  | 
|
| 
		 | 

| 
| 		

| 
		#563 | ||
| 

| 

Citaat: 

(Lang geleden trouwens. Ik hoop dat je het goed stelt, Andy) 

Citaat: 

| 
||
| 
		 | 

| 
| 		

| 
		#564 | ||
| 

Minister-President 

| 

Citaat: 

Citaat: 

Studies show that those who rely on the [corporate] media for their information have a poor understanding of the issues and are unable to discern misrepresentations in political advertising.  | 
||
| 
		 | 

| 
| 		

| 
		#565 | 
| 

Europees Commissaris 

| 

De cultureel-marxisten en Islamieten zijn weer aan het verbroederen. 

https://stratlingo.com  | 
| 
		 | 

| 
| 		

| 
		#566 | 
| 

Minister-President 

| 

De cultureel-marxisten en islamieten verbroederen en verzusteren altijd en overal. Liefst met een glaasje wijn in een restaurant. Maar als het echt niet anders kan ook gewoon onder uw bed. 

| 
		 | 

| 
| 		

| 
		#567 | ||
| 

| 

Citaat: 

Citaat: 

| 
||
| 
		 | 

| 
| 		

| 
		#568 | 
| 

Europees Commissaris 

| 

Haaaaaa. 

| 
		 | 

| 
| 		

| 
		#569 | 
| 

Europees Commissaris 

| 

Drinken de Islamieten tegenwoordig alcohol? 

| 
		 | 

| 
| 		

| 
		#570 | ||
| 

| 

Citaat: 

Citaat: 

Om met je laatste zin te beginnen: Even serieus blijven, Suqar. Dat jullie (jij en Andy) er zo over denken vind ik jammer maar het zal me verder aan me reet roesten. Ik herken mij er niet in. Ik vind het vooral jammer omdat ik van jullie de meeste berichten prima kan waarderen, ondanks onze inhoudelijke en politieke verschillen. Andy is vaak wat rationeler en jij wat ''temperamentvoller'' maar ook dat laatste kan ik prima waarderen. Verder vond ik je erg sympathiek in de complimentendraad. Jullie laatste berichten zijn behoorlijk vals maar ook dat is voor mij geen reden om het discussieren met jullie te stoppen. Over het ''brullen'', ''zionisme'' en ''jodenhater'' gesproken: Ik vind (en kan dat ook moeiteloos aantonen) dat veel moslims met de paplepel wordt ingegeven dat joden niet zouden deugen. Daarin staan ze niet alleen, bij conservatieve katholieken kom je vaak hetzelfde tegen. Daarnaast staan wij aan verschillende kanten van het midden-oosten debat. Tegelijkertijd vind ik de meeste moslims die ik ken lieve mensen, ondanks een mening die ze al dan niet zouden hebben. Een mens is nu eenmaal veel meer dan zijn mening. Ik weiger ook alle moslims over één kam te scheren. Als u ál mijn berichten zou lezen dan zou u dat weten. Wij zijn het dus niet eens, het zij zo. Ik bevind me in het politieke midden, tenminste zo beschouw ik mijzelf. Dat betekent dat zowel links als rechts tegenspreek en dat ik geen politieke vrienden heb (want een allemansvriend heeft nu eenmaal geen vrienden). Daarnaast vind ik niet dat moslims de oorzaak zijn van alle kwaad maar het zijn ook geen heiligen. Als dat voor jullie niet zwart/wit genoeg is dan is dat maar zo. Daar kan ik niet mee zitten. Ik kan prima omgaan met mensen die hinderlijk discussieren en vervelende trucjes gebruiken. Ik kan prima omgaan met mensen wiens mening het tegenovergestelde is dan die van mij, of ze nu neonazi, moslimfundamentalist of trotskist zijn. Schelden, vals berichten, het doet me allemaal niets en ik haal mijn schouders erover op. Wat jullie verder vinden van mijn houding ten opzichte van artisjok kan me ook niet schelen. Ik heb jullie ''kampen'' best gevolgd en de onderlinge gevechten die jullie hebben gevoerd. Ik wil niet tot een bepaald ''kamp'' of ''clan'' o.i.d. behoren. Áls artisjok eens een keer een mening formuleert ben ik het eerder met haar eens dan met haar tegenpartij, dat is juist het paradoxale. Maar ik merk dat ik door mijn ergernissen over haar smerige methoden steeds meer in een richting wordt gedwongen en ik pas ervoor daaraan mee te doen. Voor de rest gaat ze haar goddelijke gang maar. Ik zal tegen haar geen ''driehoekjes'' drukken en geen meldingen doen. Ik zal ook niemand proberen te overtuigen van mijn gelijk of mensen oproepen haar óók te negeren. Ze doet haar best maar, maar ik heb besloten dat mijn tijd te kostbaar is om op haar berichten te reageren. Ik kom hier om te discussieren, niet om als pion te dienen in artisjoks vieze spelletjes.  | 
||
| 
		 | 

| 
| 		

| 
		#571 | ||
| 

Minister-President 

| 

@Hertog: 

Ik ga niet reageren op de discussie omtrent artisjok. Ik deed dat immers voordien ook niet. Over de rest wil ik het volgende wel kwijt. Zo nu en dan bots ik op de grenzen van m'n eigen menselijkheid en medeleven. 't Is gemakkelijk om je te identificeren met mensen waarmee je iets gemeenschappelijk hebt en om hen te geven. Wanneer die gemeenschappelijke basis niet blijkt te bestaan, dan houdt het daar op voor mij. Emotioneel ophouden bedoel ik. In discussies in internationaal merk ik dat erg duidelijk bij mezelf wanneer ik dingen lees van bepaalde trollen. (Je kent ze vast ook wel.) Dan bereik ik alvast vrij snel een punt waarbij die mensen me gestolen kunnen worden. Compleet en totaal. (Het omgekeerde is natuurlijk ook waar. De mensen die het dichtst rond me staan delen nogal wat van m'n ideeën en hebben ook wel wat gemeenschappelijk met mij. Of er is toch minstens ergens een intellectuele klik. Zonder die klik zou ik die mensen gewoon nooit goed hebben leren kennen.) Ik vermoed dat die houding (een onbewuste houding, zeker geen bewuste keuze) een soort verdedigigsmechanisme is. Mijn dag bestaat slechts uit vierentwintig uren. En ook op emotioneel vlak kan ik soms wel degelijk andermans leed bijzonder hard aantrekken. Maar daar zijn grenzen aan. Ik kan dat gewoon niet bij iedereen, en focus me dus op die personen die me het nauwst aan het hart liggen en waarmee ik me het makkelijkst kan identificeren. Ik vermoed dat dat menselijk is. Tot zover mijn rationalisering ervan. Ik meende een hele tijd terug een zekere gelijkenis met u gevonden te hebben. Een zekere belezenheid, een zekere rust in de uiteenzettingen en naar alle waarschijnlijkheid min of meer gelijklopende interesses. Indien die er niet geweest zouden zijn, zouden we elkaar zelfs op dit forum nauwelijks ontmoet hebben. Maar na verloop van tijd kan ik er niet buiten dat we in nagenoeg elke discussie tegenover elkaar staan. Niet omdat we de zaken anders lezen of interpreteren, niet omdat we van mening verschillen over wat er gebeurt, maar omdat onze morele oordelen uit elkaar liggen. (Bvb met betrekking tot de flotilla's viel me dat op.) Als dat een keer gebeurt, dan negeer je die tegenstelling en ga je voort. Maar als dat voortdurend gebeurt, en je staat voortdurend aan de andere kant, dan betekent dat voor mij wel degelijk iets. Je zegt dat onze meningen verschillen mbt het Midden-Oosten. Ik zou het verwoorden als: onze meningen verschillen mbt zowat alles in het Midden-Oosten, en dat houdt niet enkel op bij Israël. Op vlaamsnationalistisch en economisch vlak staan we eveneens tegenover elkaar. En een reeks aanvaringen (en harde woorden) met mensen wiens meningen en persoonlijkheden ik ten zeerste apprecieer hebben die kloof zeker niet kleiner gemaakt. Indien u meent dat die kloof veel kleiner is dan ik denk, dan loont het misschien de moeite dat ook uit uw reacties te laten blijken. (Je hoeft daarvoor absoluut de loftrompet niet af te steken bij al wat ik hier neerschrijf. Ik heb het meer algemeen over een vermeende kloof tussen u en enkele anderen.) Indien die kloof toch zo diep is, dan is dat zo maar. Sommige gebeurtenissen maken gewoon duidelijk welke weg je op moet. Op dit forum zijn dat natuurlijk maar kleine gebeurtenissen en kleine beweginkjes. Of je daarvan wil wakker liggen of niet laat ik vanzelfsprekend geheel aan u over. Enerzijds is het maar een forum. Anderzijds is het nooit slecht om bepaalde signalen als signalen op te vangen. mvg, Andy Edit: Citaat: 

Citaat: 

Studies show that those who rely on the [corporate] media for their information have a poor understanding of the issues and are unable to discern misrepresentations in political advertising. Laatst gewijzigd door Andy : 27 augustus 2011 om 20:37.  | 
||
| 
		 | 

| 
| 		

| 
		#572 | |||||||||||||||
| 

| 

Citaat: 

Citaat: 

Citaat: 

Citaat: 

Citaat: 

Citaat: 

Citaat: 

Citaat: 

Citaat: 

Citaat: 

Citaat: 

Citaat: 

Citaat: 

Citaat: 

Citaat: 

Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 27 augustus 2011 om 21:19.  | 
|||||||||||||||
| 
		 | 

| 
| 		

| 
		#573 | ||
| 

Secretaris-Generaal VN 

| 

Citaat: 

In de geschiedenis heeft geweld meer conflicten beëindigd dan enige andere methode om geschillen bij te leggen. Citaat: 

Ik heb alleen het geluk gehad dat mijn opvoeding en de vriendenkring voorkomen hebben dat ik in een geweldadig groepje had rondgedwaald. 

De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 28 augustus 2011 om 11:11.  | 
||
| 
		 | 

| 
| 		

| 
		#574 | |
| 

Secretaris-Generaal VN 

| 

Citaat: 

sus antigoon sociale en politieke voordelen, maar van onze roots doen we geen afstand, dit zou verraad zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil, enkel nodig voor het één en ander te bekomen.  | 
|
| 
		 | 

| 
| 		

| 
		#575 | 
| 

| 

Andy en Suqar_7loe: Ik heb daarvoor nu nog even te weinig tijd maar ik wil graag uitgebreid op jullie berichten antwoorden. Mijn reactie volgt dus nog. 

| 
| 
		 | 

| 
| 		

| 
		#576 | ||
| 

| 

Citaat: 

Wat u zegt is zeer herkenbaar maar ik heb een gespiegelde ervaring. Op dit forum is iemand actief die een persoonlijke vriend van mij is. Tot voor kort dacht ik dat wij over alles - in de basis - hetzelfde dachten. Ik ken zijn manier van redeneren, ik weet wat hij wel en niet meent, ik kan zien wanneer hij provoceert of te ver gaat, maar over het algemeen delen wij dezelfde morele oordelen. Althans, dat dacht ik. Tot aan de Israëlische inval in Gaza. Toen stonden wij lijnrecht tegenover elkaar. En dát is iets wat ik tot dan toe niet voor mogelijk had gehouden. Het zat mij dwars dat ik hem niet kon overtuigen. Wij dachten immers hetzelfde, wij hadden immers dezelfde morele oordelen...waarom zag hij dan niet hetzelfde in als wat ik inzag? Die worsteling merkte ik bij hem ook op over mij. Uiteindelijk hebben wij ons er maar bij neergelegd dat wij op dit punt heel erg verschillen. Ik moet ook zeggen dat de midden-oosten discussie één van de meest gepolariseerde is. Voor wat betreft de aanvaringen met mensen wiens meningen en persoonlijkheden u apprecieert kan ik een aantal dingen zeggen: Ik ben geen achttienjarige. Ik ga iets langer mee dan dat en ik neem mijn ervaringen, goede en slechte, mee in mijn discussies. Ik heb soms aan beide kanten gestaan van een (politiek) conflict. Soms omdat ik niet anders kon, soms omdat mijn mening evolueerde, soms omdat ik me op de hoogte willen stellen van 'de andere kant. Ik herken een aantal 'trucjes' en ik word erg kriegel van de 'grote woorden' als 'racisme', 'imperialisme', 'zionisme' en dergelijke. Ik ben erg gekant tegen racisme in welke vorm dan ook, ik ben erg tegen onrecht in welke vorm dan ook, ik ben voor individuele vrijheid én voor gelijke kansen voor iedereen. Daarnaast geloof ik ook nog eens in de maakbare samenleving, iets wat tegenwoordig als een linkse hobby wordt gezien. Maar het 'gelul' ben ik ook een beetje zat. Een paar voorbeelden: - Ik heb - denk ik - op dit forum wel een halve pagina volgeschreven over hoe begrijpelijk ik het vind dat Palestijnen massaal hebben gekozen voor Hamas. Gezien hun omstandigheden en uitwegmogelijkheden. Maar als sommige net doen alsof het conflict in 1947 is begonnen met gewapende imperialistische en zionistische moordenaars die de arme Palestijnen hebben verjaagd, dan word ik daar erg chagrijnig van. Net alsof die mensen niet berooid en zonder bezittingen van de boot kwamen, net alsof ze niet in een vijandige nationalistische omgeving terechtkwamen, bijna dezelfde als die ze ontvluchtten. 'Wat nou imperialisme' denk ik dan. 'Imperialisme' gaat over staten en regeringen, niet over mensen. - Ik heb een tijd in Indonesië gewoond, ten tijde van de dictator Suharto. Veel om me heen gekeken, veel gezien, veel mensen gesproken: Iedereen haatte Suharto maar iedereen was ook bang wat er zou gebeuren als hij weg zou zijn 'want hij hield de moslims in toom'. Dit werd mij gezegd door... moslims. Zij waren bang (1997, 1998) voor de fundamentalisten en voor wat ze teweeg zouden brengen. Ik heb ook staaltjes gezien van wat ze teweeg kúnnen brengen. Tegelijkertijd was iedere moslim die ik ontmoette vriendelijk, gastvrij, tolerant, open en zeer ruimhartig. 'Wat nou islamofobie' denk ik dan. Ik weet dat de ene moslim de andere niet is maar ik weet ook dat de politieke islam (afkomstig uit het Arabisch schiereiland), niet iets is waar ik voorstander van ben, zacht gezegd. - Een laatste voorbeeld: In Indonesië hebben de bewoners van alle andere eilanden flink de pest aan Javanen. Javanen gelden als racistisch en imperialistisch. Eén van de redenen daarvoor is dat de president alleen een Javaan kan zijn (ongeschreven wet), een andere is de 'transmigrasi': Javanen (islamitisch) worden massaal gemigreerd naar de andere (hindoeïstische, christelijke, animistische) eilanden om ervoor te zorgen dat islamitische Javanen overal een meerderheid worden>'imperialisme'. Vanuit hun gezichtspunt is dat waar, tótdat je met Javaanse jongeren gaat praten: Java is meer dan overbevolkt. Javaanse tieners tegen me dat niemand van hen na school een baan zou krijgen omdat de werkloosheid er onnoemlijk hoog is. Hun enige kans op een baan is migreren naar één van de andere eilanden (Bali, Sumatra etc) en dat gingen ze dan ook massaal doen. Nu zal de (overwegend Javaanse) regering best wel bijbedoelingen hebben, zoals elke regering, maar om die werkloze jongeren nu te betitelen als 'racistische imperialisten' of zelfs 'kolonialisten' is zonder enige grond. Zoals ik al zei: Dat soort termen kun je gebruiken voor staten of regeringen, niet voor mensen. Hoewel je ook overal kwaadwillenden tegenkomt. En zo is het met meer situaties. Als ik dat soort redeneringen en generalisaties zie dan reageer ik erop, soms misschien (te) fel. Citaat: 

Te vaak wordt vergeten dat mensen in bepaalde omstandigheden en onder bepaalde voorwaarden op een bepaalde manier gaan denken of handelen. Ik geloof niet in het 'Grote Gelijk'. Veel conflicten zijn een gevolg van actie/reactie, en vaak heeft de ene kant voor 51% en de andere voor 49% gelijk, afhankelijk van je positie (ik zei het al eerder). Meer reactie volgt later. HvG PS. Bedoelt u nu in uw tekst dat ik ergens (humanitaire) bombardementen zou hebben goedgekeurd? Dat lijkt me eerlijk gezegd sterk. Waar dan?  | 
||
| 
		 | 

| 
| 		

| 
		#577 | 
| 

| 

Verder: 

Het opduiken tussen kleinburgers en de gemiddeldjes: Daar schaam ik me niet voor. Integendeel. Vaak verbaas ik me over mensen die zeggen op te komen voor ''het volk'' en tegelijkertijd dedain vertonen ten opzichte van de kleinburger. De kleinburgers zijn nu juist vaak degenen die nog enige menselijkheid tonen in conflicten. Degenen die denken in mensen in plaats van in grote politieke ideologieen. Ik geloof in vrijheid van meningsuiting en het zo min mogelijk beperken ervan. Dat is omdat ik denk dat democratie en het botsen van meningen een ''zelfreinigend'' vermogen hebben. Dáármee, en dat besef ik heus wel, bevind ik me niet altijd in even fris gezelschap. Als ik dan links en rechts om me heen kijk zie ik Stalinverheerlijkers, moslimbashers en holocaustontkenners allemaal pleiten voor ''ongelimiteerde vrijheid van meningsuiting''. Gelukkig staan er ook altijd een paar mensen tussen die dezelfde mening daarover hebben als ik.  | 
| 
		 | 

| 
| 		

| 
		#578 | ||||||||||
| 

| 

Citaat: 

Citaat: 

Citaat: 

Citaat: 

Citaat: 

Kijk, ik ben het vaak niet met je eens en je kunt soms behoorlijk vals zijn maar ik heb er respect voor hoe je je weet staande te houden tussen sommige berichten waarin het je wel heel moeilijk wordt gemaakt. Stiekem denk ik dat ''Circe en consorten'' zoals jij ze noemt daarom ook het liefst met jou in discussie gaan. Je geeft tenminste normaal weerwoord. Redwasp is cool maar af en toe ''te cool'', moslim! en porpo zijn droogkloten en Kallikles schiet af en toe veel te ver door. Daar kun je prima mee discussieren totdat hij ineens weer ergens chagrijnig door is geworden. Citaat: 

Ik zeg dus niet dat iederéén zo is, wel dat het vaak in de opvoeding wordt meegenomen. Citaat: 

Citaat: 

Citaat: 

Citaat: 

| 
||||||||||
| 
		 | 

| 
| 		

| 
		#579 | 
| 

Banneling 

| 

@Hertog van Gelre 

Gelieve nu verder per PM te kommeren en te roddelen. Had je on-topic nog iets te vertellen?  | 
| 
		 | 

| 
| 		

| 
		#580 | |
| 

Banneling 

| 

Citaat: 

Je laat heir nogmaal zien dat uw 'vermeende' bekwaamheid zeker ondergeschikt is aan uw 'trolmethodieken' Vooral het extreemlinkse deel van dit forum heeft grote problemen met 'andersdenkenden', de 'fatsoenlijken' daarvan verbannen zichzelf voor hun eigen gemoedsrust, anderen trachten echter met racismevalkuilen dit forum of haar leden te beschadigen om hun doel te bereiken..  | 
|
| 
		 | 

|