![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#281 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik denk eerder dat de noodzaak ontbreekt. In vlaams brabant sloven de meeste neringdoeners zich uit om de franstaligen in hun taal te bedienen. In brussel zijn vlamingen een vlaams maar een fractie meer. Frans is (volgens hen zeker) een wereldtaal. Stel dat u franstalig zou zijn, en een tweede taal zou willen leren. Je hebt de belgische context, die nederlands op de eerste plaats zet, maar waarvoor zo goed als geen noodzaak bestaat om het te kunnen. Als ik echt eerlijk ben, zou ik ook eerst een andere wereldtaal leren alvorens nederlands te leren. In mijn studietijd had ik ook een voorkeur voor engels boven frans, en waarschijnlijk de meeste vlaamse studenten. |
|
![]() |
![]() |
#282 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn vriendin is in het ziekenhuis in Oostenrijk beland. Gelukkig was er niets levensbedreigend aan de hand maar het was wel een serieus probleem omdat ons Duits echt veel te slecht is om goed genoeg aan te duiden wat exact het probleem was. Uiteraard is dat niet de schuld van het verplegend personeel, wij zijn namelijk te gast in Oostenrijk en we moeten maar Duits kunnen. Als ik echter in Brussel in de kliniek beland verwacht ik vlekkeloos Nederlands, zo simpel is dat. En draai nu maar weer wat verder rond de pot demagoogje
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
#283 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
#284 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
#285 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
present.
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
|
![]() |
![]() |
#286 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
|
![]() |
![]() |
#287 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
#288 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
uiteraard werkt het handiger als je dezelfde taal spreekt. Maar hij bracht tal van voorbeelden aan, waarbij er geen communicatie mogelijk is, en er toch de juiste diagnose gesteld wordt. Vandaar mijn oproep om niet te dramatiseren. Maak voor uzelf uit, of het echt een medische bekommernis is, of eerder communautaire scherpslijperij, wat vermomd als. |
|
![]() |
![]() |
#289 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik stel vast dat er meer en meer frans gesproken wordt in de winkels van vlaams brabant, zowel door personeel als door klanten. Dus niet minder. Ik gebruik het woord racist NIET Ik ken geen rexistische pers in brussel, laat staan meutes ervan |
|
![]() |
![]() |
#290 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het zegt genoeg dat jij de verwachting om in het Nederlands geholpen te worden in een ziekenhuis aanziet als communautaire scherpslijperij.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
#291 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
We hebben onderwijs gesplitst, moeten we ons nu niet druk maken dat ze hun eigen beleid voeren. Bij federaal onderwijs hadden we dat kunnen verplichten. |
|
![]() |
![]() |
#292 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
#293 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ze mogen hun eigen beleid voeren, maar wij mogen toch ook conclussies trekken over dat beleid? de conclussie voor mij is dat de Franstaligen helemaal niet in België geloven, toch niet als tweetalig land. ze blijven leven in de waan dat België een Franstalig land is waar er spijtig genoeg ook Nederlandstaligen wonen.die Nederlandstaligen mogen in bepaalde gebieden hun taal spreken, maar vanaf het moment dat er 1 Franstalige komt wonen, wordt dat gebied per definitie onmiddellijk en voor eeuwig Franstalig.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
#294 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U probeert de Vlamingen te beschuldigen van het zich niet houden aan afspraken terwijl u er geen probleem mee hebt dat de franstaligen ze dagdagelijks met de voeten treden. U noemt dat practisch, pragmatisch en kostenbewust terwijl normale mensen dat dogmatisch en hypocriet noemen.
![]() |
![]() |
#295 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
#296 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Constipatie?
![]() |
![]() |
#297 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]()
#298 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
#299 |
Europees Commissaris
|
![]() We zitten op 13099
![]() |
![]() |
![]() |
#300 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik stel vas dat er weinig vlamingen (al of niet tweetalig) zoeken naar een job in brusselse ziekenhuizen. Ik heb geen weet van favoritisme bij de aanwerving, waarbij vlamingen die voldoen zouden geweigerd worden. Aangezien we heel wat hefbomen niet meer hebben, door de regionalisatie, kunnen we er weinig aan doen, tenzij de strikte toepassing afdwingen, met gevolgen voor de zorgbehoefenden, en dat lijkt mij geen goed idee. Vlaanderen zou natuurlijk iets kunnen bedenken om eigen volk te motiveren om de plaatsen te gaan opvullen. Maar aangeizn het nu al een knelpuntberoep is, zal dat ten koste van de service in vlaanderen gaan. Stel jij maar voor hoe het NU oplosbaar is, ik zou het echt niet weten. Met holle rethoriek over akkoorden die in de praktijk niet haalbaar zijn komen we nergens. |
|
![]() |