![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#301 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En waar zaten uw ogen en oren toen?
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
#302 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En het is nog veel eenvoudiger op te lossen voor medisch personeel. Daar verplicht je het Frans in de Nederlandstalige universiteiten en hogescholen en verplicht je het Nederlands in de Franstalige universiteiten en hogescholen.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
#303 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Nederlandstalige patiënten moeten maar een snelcursus Frans volgen terwijl ze in de ambulance/wachtzaal liggen/zitten te niksen ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
#304 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je kan niet "wij zijn 1 volk, namelijk Belgen" roepen, en tegelijkertijd stellen dat het teveel moeite gevraagd is om die andere zijn taal te leren en dergelijke meer. Als dat teveel gevraagd is (en ik kan daar in komen), dan moet je consequent zijn, en aanvaarden dat dat "anderen" zijn, en met "anderen" moeit ge U niet, en aan "anderen" vraagt ge geen geld. En van die "anderen" hun grondgebied moet ge afblijven.
![]() |
#305 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Hier op het werk trekt het kuispersoneel zelfs zijn plan in beide talen. Ik vraag me af hoever er echte bekommernis is, en hoever er een stok gezocht wordt om .... |
|
![]() |
![]() |
#306 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#307 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zijn dié landgenoten van mij soms té 'hoog' 'begaafd'?
|
![]() |
![]() |
#308 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Voor hoeveel % van de studenten die in brussel zullen werken? Voor hoeveel % van de brusselse patienten die allen in het nederlands willen geholpen worden? Voldoende als motovatie? Kosten/Baten? |
|
![]() |
![]() |
#309 |
Minister-President
|
![]() Ik heb er 30 jaar gewoont en MET ogen en oren open.
#310 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Trouwens, het woordje willen getuigt alweer van demagogie van de bovenste plank. Het gaat niet om willen, het gaat om kunnen.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! Laatst gewijzigd door fox : 30 augustus 2011 om 10:27. |
|
![]() |
![]() |
#311 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Waarom SOMMIGE dokters dat niet doen? Ik zou het ook niet weten. Ik reageer enkel op het medisch drama dat hier voorspeld wordt doordat.... Van de assistent waarover ik het eerder had, vernam ik ook dat er handige boekjes zijn in verschillende talen, om met een "bewuste" patient te communiceren. Hij had die leren kennen op stage in St luc. Dus op uw rechten staan ok, maar niet opblazen tot rampscenario's |
|
![]() |
![]() |
#312 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() In verhouding tot het aantal uren en jaren dat de gemiddelde Vlaamse student Frans onderwezen krijgt is zijn kennis eigenlijk toch wel behoorlijk ondermaats te noemen. Misschien dat het Vlaams Onderwijs op dat vlak toch ook maar eens aan een zelfevaluatie toe is? Ofwel moet de kwaliteit van het Frans als onderwijsvak eens duchtig opgevoerd worden en moet de leermethodiek aangepast worden, of anders kan de schoolgaande jeugd een deel van die tijd eigenlijk nuttiger besteden aan andere talen of zelfs compleet andere zaken.
|
![]() |
![]() |
#313 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik als patient wil geholpen worden, in welke taal mij om het even. Zo zullen er ook patienten zijn die in het nederlands "willen " geholpen worden, omdat ze op hun rechten staan, of omdat ze inderdaad geen andere taal kennen. Wat ik beweer, is er om urgente redenen geen nood is (wel handig) aan dezelfde taal, anders zouden er heel wat meer doden vallen op spoed. Dat er daarna geen dokter of verpleegster gevonden wordt bij opname, die nederlands spreekt en verstaat durf ik te betwijfelen. Dat u op de rechten van de vlamingen staat OK, maar laat het drama achterwege aub |
|
![]() |
![]() |
#314 |
Minister-President
|
![]() Door de lage verloning zijn ziekenhuis- en winkelpersoneel heel moeilijk te vinden. Als daar nog twee- of meertaligheid aan gekoppeld wordt zakken het aantal kandidaten als sneeuw voor de zon. Het zou verrijkend zijn voor onze taalridders dat ze zich eerste informeren over het hoe en waarom en terplaatse nagaan of HUN rechten geschonden worden. Maar nee, clichés eerst want dat is hun reden van bestaan.
#315 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bedoelt u nu dat de flamouches moeten reageren zoals hun Franstalige landgenoten in het scenario van de 'enclavement' en de 'flamandisation' van Bruxelles francophone?
![]() |
![]() |
#316 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Een neef van me werkt nu als verpleger (knelpuntberoep aldaar) in een universitair ziekenhuis in Australië. Voordat hij in aanmerking kwam voor immigratie diende hij aan te tonen, dat hij voldoende Engels kende en daarvoor werkte hij gedurende 2 jaar in een gelijkaardig ziekenhuis in Cambridge (VK). Op zijn vakbekwaamheid viel niets af te dingen gezien hij voordien reeds een 10-jaar in het Gentse UZ werkte. Mocht men alle artsen, verplegers en ander medisch personeel in het Brusselse Hoofdstedelijke Gewest verplichten een 2-jarige stage te doen in het andere taalgebied, mits voorafgaande of paralelle specifieke taalopleiding, dan had men er nu niet de vastgestelde problemen. |
|
![]() |
![]() |
#317 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Moet ik dan concluderen dat u wel héél 'selectief' van uw zintuigen gebruik hebt gemaakt?
![]() |
![]() |
#318 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
#319 |
Minister-President
|
![]() U concludeert wat u wil. Feit is dat de laatste 10 jaar het nederlands er op achteruitgegaan is in het Brusselse, despijts de ludieke optochten van TAK en volgelingen. Of misschien wel juist daarom ...
#320 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |