Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 30 augustus 2011, 18:32   #101
spherelike
Europees Commissaris

spherelike's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Dat is ook een bekend truukske van u. Beginnen zagen over andere problemen dan het probleem waarover we bezig zijn met de bedoeling om het de verdoezelen.
ik reageer beleefd op de vraag die aan mij gesteld werd in #78

Laatst gewijzigd door spherelike : 30 augustus 2011 om 18:34.
spherelike is offline  
Oud 30 augustus 2011, 18:35   #102
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
ik reageer beleefd op de vraag die aan mij gesteld werd in #78
Zoals de regelneverij die dit kluwen veroorzaakt heeft? Ook door de vlaams nationalisten? http://video.canvas.be/panorama-0603-watt-een-kluwen
alfa16vjtd is offline  
Oud 30 augustus 2011, 18:36   #103
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
En daar ken jij alles van he, is het niet ?
Ik denk inderdaad dat de gegens die jij hier poste over de ziektekosten in 2004 hier een perfekte illustratie van zijn.
spherelike is offline  
Oud 30 augustus 2011, 18:37   #104
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
De mening van één waalse prof die zegt wat u graag wil horen = feiten?
Mogelijks, maar niet absoluut zeker. Uiteraard veel geloofwaardiger dan mijn veronderstelling over de winstverdeling van de "vlaamse lotto".
De rest van mijn beweringen over miskleunen in de bevoegdheden die we al hebben zijn wel feiten, en zijn controleerbaar.
Is er een link naar het artikel van die prof ? Ik zou dat graag zelf eens lezen.
peter1962 is offline  
Oud 30 augustus 2011, 18:39   #105
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Is er een link naar het artikel van die prof ? Ik zou dat graag zelf eens lezen.
Had die er geweest, dan had ik het al gelezen, maar nu moet ik wachten tot ik er een tegenkom, ik koop niet iedere brochure of boek of tijdschrift waarnaar men hier verwijst.
spherelike is offline  
Oud 30 augustus 2011, 18:40   #106
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Zelfs al zou de N-VA uit de Vlaamse regering stappen dan blijven de parlementairen evenzeer hun vergoeding houden.

Eigenlijk bazel je er maar wat op los.
Maar mens, doe niet zo onnozel. Ik heb het hier niet over 'parlementaire weddes'. Ik heb het hier over de voordelen van het delen in de macht. Maw, de vleespotten van de politieke macht. Daar heeft de NVA nu ook van geproefd en ze vinden dit heerlijk. Ministers met auto's en chauffeur, ze mogen op TV, politieke benoemingen, extraatjes hier, snoepreisjes daar, enz, enz. Precies hetzelfde gedrag als de ooit o zo verfoeide zogenaamde 'traditionele partijen'.

Laatst gewijzigd door system : 30 augustus 2011 om 18:42.
system is offline  
Oud 30 augustus 2011, 18:42   #107
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zo is het niet gelopen.

Tijdens de onderhandelingen op een moment dat nog niets vastlag, en alles nog mogelijk was, smeet beke de financieringswet op tafel, waarvan hij waarschijnlijk wist dat die al in een voorakkoord zat tussen BDW en EDR, volgens mij gewoon om een akkoord tussen die twee te torpederen.

Tijdens onderhandelingen, als je merkt dan één of andere geheime voorafspraak blijkbaar niet nageleefd wordt door een partij, dan vraag je een time out, en dan ga je appart, en praat je het uit, en kijk je of je ja akkoord nakomt of opzegt.
Dit is niet zo gegaan, BDW is zonder meer mee op de kar van Beke gesprongen, en hij heeft zijn akkoord en zijn woord gebroken.
Zowel CD&V als Groen! hadden al verschillende keren aangedrongen om de financierings-wet mee te bespreken. Die werd dus niet door Beke "op tafel gesmeten". Nochtans heeft Bart de Wever die boot lang afgehouden, omdat het de bedoeling was om eerst een communautair akkoord te hebben, en dan pas over de financieringswet te spreken (het was zeker niet de bedoeling daar niet over te spreken!). Alleen was het op een bepaald moment niet vol te houden, in het licht van de terugtrekking van de PS op alle fronten. Di Rupo had duidelijk zijn hand overspeeld en kreeg zijn eigen partij (en vooral de Brusselse fractie rond Laurette Onkelinx) niet mee.
Citaat:
Dat van niet genoeg hefbomen was op dat moment nog helemaal niet zeker, alles kon nog. Dat was praat achteraf, toen er ind e pers kwam dat er blijkbaar een geheim voorakkoord was, om de twijfelachtige houding van "heilige bart" goed te praten, vooral naar de eigen achterban, wat het is compleet ongeloofwaardig.
Allez kom. Van alles wat Di Rupo beloofd had in Vollezele bleven uiteindelijk nog hoogstens wat borrelnootjes over.
Citaat:
En zoals ik al een tijd geleden gezegd heb. Ik ga dit niet bewijzen, want dat kan ik niet zonder mensen in de wind te zetten. Maar zo is het gelopen.

Nu is het rustig afwachten tot de eerste zeloot mij zonder bewijs van leugenaar beschuldigd. Een kritische bedenking bij het gedrag van "heilige bart" lijkt mij zo goed als uitgesloten, dus wacht ik op het onvermijdelijke.
Je bent dus een pathologische leugenaar. Nu content?
fonne is offline  
Oud 30 augustus 2011, 18:45   #108
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Je geeft geen antwoord.
Hoe gaat N-VA SP.A en CD&V onder druk zetten in de Vlaamse regering?
N-VA moet niemand onder druk zetten. Ze moeten gewoon consequent het regeerakkoord uitvoeren. En met de minister van Begroting in N-VA rangen is dat redelijk gemakkelijk te regelen. Geen visa voor uitgaven buiten de begroting. Als SP.A en CD&V het regeerakkoord niet meer willen naleven is het aan die partijen om zich uit de regering terug te trekken!
fonne is offline  
Oud 30 augustus 2011, 18:47   #109
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Je bent dus een pathologische leugenaar. Nu content?
Oef ik begon als te denken dat de laatste zeloot die de partijversie onvoorwaardelijk slikt van het toneel verdwenen was.
Er zijn dus nog zekerheden in het leven.
spherelike is offline  
Oud 30 augustus 2011, 18:53   #110
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
neen, nog gene knack tegengekomen.
Al eens van Internet gehoord en van Google?
’De Walen leven boven hun stand’ (Jules Gazon)
Citaat:
Ik heb het nu eens niet over de financien, omdat ik vast geloof, dat door de liberale nationalisten de vlaamse dommekloot geen cent zal zien van het geld dat uitgespaard wordt. Het zal verwijnen in voordelen voor bedrijven, ondernemers,
Die daarmee dan hun werknemers een goed loon uitbetalen, en ne schonen otto van de firma gunnen.
Citaat:
allerlei projecten die bestudeerd en herbestudeerd worden zonder knopen door te hakken.
Dat is het terrein van CD&V, SP.A en Groen!.
Die hebben heel veel monden te voeden.
Citaat:
Bovendien zijn we op heel wat terreinen de zo verguise walen aan het inlopen, en in een serieus tempo. We vergaan in de regelneverij en de burocratie, alles duurt hier eeuwen, om een simpele vergunning te krijgen.
En als Geert Bourgeois daar effectief iets aan doet staan de sossen klaar om het te saboteren. Zoals met de bouwvergunningen.
Citaat:
Er wordt zodanig naar de overkant gekeken, en zodanig alle verantwoordelijkheid op de ander geschoven, dat nog weinigen zien hoe het hier aan het lopen is, in gebieden waar we nu al de volle bevoegdheid hebben, en voldoende centen.
Daarom dat er al een interne Vlaamse staatshervorming is. Wij zijn echt niet blind voor de problemen op Vlaams niveau hoor. Integendeel, er wordt hard aan gewerkt door de N-VA ministers. Ondertussen vult de CD&V de puttekes in de wegen, en de SP.A .... ja wat doen die eigenlijk in de regering?
Citaat:
Het zit er blijkbaar zo ingebakken, dat ik me nu al afvraag op wie ze de eigen onkunde gaan steken eens vlaanderen onafhankelijk zal zijn?
25 jaar SP.A in de Vlaamse regering heeft van Vlaanderen een klein-Beligë gemaakt dat dringend eens moet uitgemest worden. Hopelijk is er in 2014 een meerderheid zonder collaborateurspartijen mogelijk.
fonne is offline  
Oud 30 augustus 2011, 18:53   #111
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Maar mens, doe niet zo onnozel. Ik heb het hier niet over 'parlementaire weddes'. Ik heb het hier over de voordelen van het delen in de macht. Maw, de vleespotten van de politieke macht. Daar heeft de NVA nu ook van geproefd en ze vinden dit heerlijk. Ministers met auto's en chauffeur, ze mogen op TV, politieke benoemingen, extraatjes hier, snoepreisjes daar, enz, enz. Precies hetzelfde gedrag als de ooit o zo verfoeide zogenaamde 'traditionele partijen'.
1.
Als je mijn naam niet weet mag je Guido schrijven.

2.
Welke extraatjes zullen we missen?

3.
Dat het ons niet om de postjes te doen is hebben we ondertussen ruimschoots bewezen.
- Bourgeois die uit de vlaamse regering stapte (gezet werd) in september 2008
- N-VA die nu niet in de regering wil stappen zolang er geen goed akkoord is (ondertussen mogen we al niet meer).
Oud 30 augustus 2011, 18:57   #112
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
toen BDW het opblies was EDR der helemaal niet goed van, en heeft hij zelfs gezegd aan BDW (met iedereen erbij) dat dit niet de afspraak was. Dit hebben verschillende onderhandelaars aan verschillende kranten bevestigd. Toen is het dus uitgelekt. Voor dit deel hoef je geen inside informatie te hebben.
Bedoelt u nu dat we de heer Di Rupo - de man die erin geslaagd is président van de PS te worden - op z'n woord moeten geloven?

Wie zijn trouwens die verschillende bevestigende onderhandelaars, en in welke kranten kan ik hun bevestigingen nalezen?

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline  
Oud 30 augustus 2011, 19:01   #113
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oef ik begon als te denken dat de laatste zeloot die de partijversie onvoorwaardelijk slikt van het toneel verdwenen was.
Er zijn dus nog zekerheden in het leven.
Dan moet je voor de verandering maar eens één van uw uitspraken met feiten en cijfers onderbouwen.
fonne is offline  
Oud 30 augustus 2011, 19:01   #114
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
hebt blijkbaar een probleem met de tijdsas.
De wever heeft eerst in volle onderhandelingen, toen nog niets beslist was op de kar van beke gesprongen.
De uitleg over onvoldoende hefbomen is pas achteraf gekomen nadat algemeen bekend werd dat er een geheim herenakkoord was dat door BDW opgeblazen werd.
als dat zo zou zijn dan zeg ik: puik gedaan van de wever
born2bewild is offline  
Oud 30 augustus 2011, 19:03   #115
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Bedoelt u nu dat we de heer Di Rupo - de man die erin geslaagd is président van de PS te worden - op z'n woord moeten geloven?

Wie zijn trouwens die verschillende bevestigende onderhandelaars, en in welke kranten kan ik hun bevestigingen nalezen?
Zowat de enige die dat verhaaltje tegen beter weten in bleef verspreiden was Paul Magnette. Maar die man is dan ook nog nooit op een waarheid betrapt geweest.
fonne is offline  
Oud 30 augustus 2011, 19:04   #116
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Je geeft geen antwoord.
Hoe gaat N-VA SP.A en CD&V onder druk zetten in de Vlaamse regering?
af en toe een filmke van peeters en gennez op youtube zetten, voor en na
born2bewild is offline  
Oud 30 augustus 2011, 19:17   #117
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Kortom, hij valt weer in de oude plooi van het voorbije jaar. Veel geblaat maar niks doen.

Een keer geproefd aan de vleespotten van het Vlaams parlement, laat men die extratjes niet vlug meer vallen. Ook de NVA niet.

Niet vaak, maar hier ik ben akkoord met Mitterand: 'nationalisme = oorlog'. En met Dewever als nationalist is dit maar net hetzelfde: alles afbreken, mensen tegen mekaar opzetten, de boel in het honderd laten lopen om zijn eng, schraal, en monocultureel dwergstaatje dat hij dan Vlaanderen noemt ons door de strot te duwen.
De klassieke Belgicistische prietpraat. Wanneer iemand in Vlaanderen eist dat de deelstaten in la Belgique een grotere eigen beleidsbevoegdheid, een grotere eigen fiscaliteit en de bijhorende responsabilisering toegeschoven krijgt dan is dat "nationalisme" . Wanneer die persoon niet akkoord gaat met het ondergraven van de wettelijke positie van de Vlamingen in Brussel (plan Di Rupo), dan is het "nationalisme". Wanneer je niet akkoord bent met de sluikse uitbreiding van "Bruxelles" (plan Di Rupo) dan is het opnieuw "nationalisme". Er wordt hier door sommigen reeds héél lang een klaagzang aangeheven over de te geringe Nederlandstalige liedjes op VRT (wat dus allesbehalve monoculturalisme is) , maar volgens system worden we een "monocultureel dwergstaatje". Er zijn in Europa nogal wat dwergstaatjes, zowel geografisch als inzake bevolkingsaantal kleiner dan Vlaanderen, maar die sociaal-economisch het stukken beter doen dan het strontstaatje dat la Belgique heet.
Oud 30 augustus 2011, 19:25   #118
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

4x10E6's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door matthias999 Bekijk bericht
http://www.hln.be/hln/nl/1274/De-for...rakkoord.dhtml

Hij legt al meteen een bom onder de onderhandelingen

Hij is niet van plan om uit de regering te stappen.

Groot gelijk, respect man.
Fout. Tijdens de uitzending van Terzake bleek vooral wat een 'klein mannetje' Bart De Wever is.

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
4x10E6 is offline  
Oud 30 augustus 2011, 19:25   #119
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
De klassieke Belgicistische prietpraat. Wanneer iemand in Vlaanderen eist dat de deelstaten in la Belgique een grotere eigen beleidsbevoegdheid, een grotere eigen fiscaliteit en de bijhorende responsabilisering toegeschoven krijgt dan is dat "nationalisme" . Wanneer die persoon niet akkoord gaat met het ondergraven van de wettelijke positie van de Vlamingen in Brussel (plan Di Rupo), dan is het "nationalisme". Wanneer je niet akkoord bent met de sluikse uitbreiding van "Bruxelles" (plan Di Rupo) dan is het opnieuw "nationalisme". Er wordt hier door sommigen reeds héél lang een klaagzang aangeheven over de te geringe Nederlandstalige liedjes op VRT (wat dus allesbehalve monoculturalisme is) , maar volgens system worden we een "monocultureel dwergstaatje". Er zijn in Europa nogal wat dwergstaatjes, zowel geografisch als inzake bevolkingsaantal kleiner dan Vlaanderen, maar die sociaal-economisch het stukken beter doen dan het strontstaatje dat la Belgique heet.
Voor de volledigheid, doen die die dwergstaatjes het beter of slechter dan Vlaanderen?
Effect is offline  
Oud 30 augustus 2011, 19:27   #120
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
Fout. Tijdens de uitzending van Terzake bleek vooral wat een 'klein mannetje' Bart De Wever is.
hihi, "mijn vriend Bart"
worden de anderssocialisten zenuwachtig?

Laatst gewijzigd door born2bewild : 30 augustus 2011 om 19:28.
born2bewild is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be