Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 31 augustus 2011, 11:17   #61
Bulevardi
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Ik las dat ze sommige uitzendingen in het Arabisch en het Turks zouden geven. Waarom dan geen Amazigh, Urdu, Indonesisch en Perzisch? gaan ze discrimineren?
Hemeltjelief, er bestaat iets als ondertiteling.
Ik kijk vaak op Canvas naar BBC reeksen die van het Engels naar het Nederlands zijn ondertitelt.
Wat men allemaal niet kan tegenwoordig

Laatst gewijzigd door Bulevardi : 31 augustus 2011 om 11:17.
Bulevardi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2011, 11:19   #62
OilOnFire
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht
Vier ervan hebben zondag als speciale dag. Een andere de sjabbat, nog een andere vrijdag, en vrijzinnigheid heeft geen speciale dag.
Een 4 zondagen week dan maar, (niets is teveel voor onze andersgelovige medebroeders.) De drie overige dagen zou er dan gewerkt kunnen worden.

Alles bij mekaar een goede vooruitgang voor de tewerkstelling!

Tenzij een meerderheid geen afstand wil doen van verworvenheden.

Bv: zaterdag = 1e weekenddag, donderdag. = brugdag en: vrijdag = Lange-Wapperdag.
OilOnFire is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2011, 11:21   #63
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Beetje raar. België is traditioneel Katholiek en ze hebben geen zender meer. Nu weet ik dat onze samenleving allesbehalve Katholiek te noemen is, maar ik dacht wel dat er nog Katholieken bestonden hier.
Goh, er is op zondag een flauwe, gemoderniseerde viering en dan is er nog het vage programma Braambos. De Joodse Omroep is ook erg modern en vrijzinnig.

Er zijn maar een aantal tv-zenders voor "echte" katholieken, maar Telenet biedt die niet aan, en ze zijn ook niet Nederlandstalig. Kirche-TV en EWTN komen in mij op. Er is wel een Nederlandstalige katholieke radiozender, Radio Maria, die Telenet ook zou kunnen aanbieden op de Digibox, maar dat gebeurt niet...

Er is geen markt voor, geloof ik.
Albrecht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2011, 12:04   #64
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bulevardi Bekijk bericht
Ik kijk vaak op Canvas naar BBC reeksen die van het Engels naar het Nederlands zijn ondertitelt.
het wordt nogal omslachtig om alles in 10 talen te ondertitelen denk je niet? of wat stel je voor als oplossing?
er is in Nederland (of was - ik geloof dat ze ook betrapt werden op sjoemelen en oplichting) een moslimomroep en die ondertitelde de arabische teksten in het turks en nederlands geloof ik, maar waarom dan niet in Urdu en tamazight? of moeten die mensen niet kunnen volgen? En dan heb je nog de indonesiers? die hoeven helemaal niks te begrijpen of zo? Nee hoor, ik denk dat ze minstens in een taal of vijf moeten ondertitelen dan. Nietwaar?

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 31 augustus 2011 om 12:07.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2011, 12:20   #65
Bulevardi
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
het wordt nogal omslachtig om alles in 10 talen te ondertitelen denk je niet? of wat stel je voor als oplossing?
Als het op onze openbare omroep VRT is, zullen al die talen ondertiteld worden in het Nederlands.

Als ik naar een BBC reportage kijk op Canvas, in het Engels, wordt die toch ook maar enkel in het Nederlands ondertiteld, ook voor de Spaanssprekenden die op dat ogenblik naar VRT kijken?
Oud 31 augustus 2011, 12:21   #66
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Maar ze mogen/moeten wel kijken naar islamitisch onderricht op tv...

Gesproken als een echte dh...een raszuivere atheist zoals ik pleit er eerder voor om ALLe gesoepsidieerde religieuze onzin van de staatsomroep te halen ipv er nog meer leugens bij te zetten..
Er is toch niemand die je verplicht om te kijken.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2011, 12:24   #67
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
In de vier jaar dat ze bij de chiro is, is er inderdaad 1 viering geweest.
Ze heeft zelfs voorgelezen in de kerk.
Oud 31 augustus 2011, 12:26   #68
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lavox Bekijk bericht
Ik leer die mensen wel zo kennen, daarvoor heb ik geen mis voor nodig op tv, of op welke manier leer ik die mensen daarmee kennen dan? Ik ken de orthodoxen ondertussen ook al heel goed, dankzij hun misvieringen op tv zeker?
Met misvieringen leer je ze inderdaad niet kennen.
Ik vind het dan ook een gemiste kans voor al die omroepen die zich beperken tot het uitzenden van gebedsstonden.
Oud 31 augustus 2011, 12:42   #69
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Als het op onze openbare omroep VRT is, zullen al die talen ondertiteld worden in het Nederlands.

Als ik naar een BBC reportage kijk op Canvas, in het Engels, wordt die toch ook maar enkel in het Nederlands ondertiteld, ook voor de Spaanssprekenden die op dat ogenblik naar VRT kijken?
ja maar, daar hebben de turken toch niks aan als het een arabierisch programma is?
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2011, 12:58   #70
Bulevardi
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
ja maar, daar hebben de turken toch niks aan als het een arabierisch programma is?
En wat hebben die Turken aan een Engelstalig BBC programma dat op Canvas wordt getoond ?

Willen ze het in een andere taal, dan moeten ze naar een zender kijken die deze taal uitzendt.
Vb BBC voor Engels, ZDF voor Duitsland, Al Jazeera voor Arabisch, VRT voor moslims die het in het Nederlands (ondertiteld) willen zien?

Laatst gewijzigd door Bulevardi : 31 augustus 2011 om 12:59.
Oud 2 september 2011, 08:17   #71
OilOnFire
Gouverneur

Standaard Godsdienst op Teve

Alle diensten, religieuze tolkshows en reportages lekker op 'www'. - en op 'tv': alle berichtgevingen, nieuwsberichten en journalen ruim religieus getint.

Vertalingen via 'teletekst'

Alles is goed en nuttig, vanaf de nadruk zal worden gelegd op: het naleven van de regels welke het menselijk gedrags-hygiëne, -patroon dienen te bevorderen.

Dit laatste lijkt essentieel en is broodnodig.
OilOnFire is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2011, 08:23   #72
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
uitzendingen en programma's van eigen bodem MOETEN in de taal van het gewest zijn, het nederlands dus en niks anders..

BBC reeksen zijn buitenlandse programma's gemaakt in de taal van het land van herkomst
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2011, 09:33   #73
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht
Het is vooral schandalig dat niet-erkende religies bv. in de gevangenis bij vrijzinnigheid worden gerekend. Daar wordt naar wat ik heb gehoord misbruik mee gepleegd.

Er zal ook wel een hoop geld gaan naar die vage programma's zoals Braambos.
Ken ik niet maar ik zou er niet van verschieten.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2011, 09:35   #74
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Kan je dit uitleggen?
Om te kunnen samenleven is het net belangrijk dat we openstaan voor de ander en elkaar leren kennen.
Openstaan voor anderen is niet meer van toepasing voor wat er in Belgie aan het gebeuren is. Openstaan, daar heeft niemand problemen mee.
Oud 2 september 2011, 09:37   #75
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Neen, maar ze mogen wel met katholieke kinderen in dezelfde klas, naar de chiro en de dansles.
Waarom niet...sta je er niet voor open misschien?
Oud 2 september 2011, 09:39   #76
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Op de openbare omroep?

Geen probleem mee. Maar dan wel een maximum aantal uren per week.
Ik vind dat religie moet kunnen op tv, maar het mag zeker niet overheersen.
En dan liefst op de uren wanneer er weinig mensen kijken, dus niet in prime time.
Nee, op hun eigen zender.
Oud 4 september 2011, 10:26   #77
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als ik me niet vergis werd er vroeger zelfs de katholieke eucharistieviering uitgezonden op de gesubsidieerde openbare omroep.
En daar hadden toen en nu veel mensen last van! Terwijl daar waar het woordje "islam" valt, waar ook ter wereld, je inderdaad met een héél ander probleem en gevaar zit opgescheept! Na de haatzaaierij in bepaalde mosks nu ook nog wat indoctrinatie van de reeds hier aanwezige moslims zelf via onze eigen media? Afwachten en meeluisteren!De "godsdienstvrijheid" nietwaar. Vooral de vrijheid om je godsdienst op een ander te gaan installeren tot de maatschappij er in zijn geheel onder te lijden heeft.... Overal waar de islam er aan komt is er niets dan vreugde en feest!
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2011, 12:26   #78
Bulevardi
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
uitzendingen en programma's van eigen bodem MOETEN in de taal van het gewest zijn, het nederlands dus en niks anders..

BBC reeksen zijn buitenlandse programma's gemaakt in de taal van het land van herkomst
En die ondertitelt men dus naar het Nederlands op VRT.
Net als alle andere anderstalige uitzendingen, kan men dus ook een Arabische uitzending vertalen. Ik zie technisch niet wat het probleem is om iets te gaan ondertitelen.

Laatst gewijzigd door Bulevardi : 5 september 2011 om 12:26.
Oud 5 september 2011, 12:31   #79
Andre B
Vreemdeling

Standaard

Ik heb er als atheist een zeer groot probleem mee, dat de belastingbetaler moet opdraaien voor gelijk welke godsdienst dan ook. Godsdienst is in mijn ogen een belachelijke, maar weliswaar vrije keuze, maar als iemand die keuze maakt moet hij of zij er zelf voor betalen en niet de gemeenschap.
Andre B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2011, 12:42   #80
Bulevardi
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andre B Bekijk bericht
Ik heb er als atheist een zeer groot probleem mee, dat de belastingbetaler moet opdraaien voor gelijk welke godsdienst dan ook. Godsdienst is in mijn ogen een belachelijke, maar weliswaar vrije keuze, maar als iemand die keuze maakt moet hij of zij er zelf voor betalen en niet de gemeenschap.
Maar zoals illwill al aanhaalde:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill
Dat al de godsdiensten hun geld samenleggen en zelf betalen voor de flauwe kul die ze willen uitzenden.
Als die verenigingen zelf de kans krijgen om iets uit te zenden op specifieke uren (liefst niet tijdens primetime, maar op zondagvoormiddag ofzo), mits betaling, dan heb ik daar geen problemen mee. Hierdoor is de atheïstische belastingbetaler niet noodzakelijk de dupe.
Elke religie eens om de week afwisselend...en ondertiteld in de voertaal van VRT: Nederlands.

Laatst gewijzigd door Bulevardi : 5 september 2011 om 12:43.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be