![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#9441 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Natuurlijk is dat steeds op basis van diploma's, capaciteiten. Als 20 procent dan degene die een informatica diploma behalen allochtoon is, mag je toch verwachten dat in een ICT-bedrijf, er minimum 10 tot 15 procent allochtonen werken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9442 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat in rurale gebieden waar geen allochtoon te vinden is? Krijgen die aparte TV programma's zonder "afspiegeling van de stadse maatschappij"? Want waarom zouden die mensen naar gekleurde TV presentatoren moeten kijken als er geen afspiegeling is in hun dorp? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9443 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9444 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Neen ik weet dat niet. http://www.undp.org.tr/publicationsD...%20Measure.pdf |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9445 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik stel : Er zijn cijfers over behaalde diploma's. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9446 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In de vorige beheersovereenkomst stond enkel een streefcijfer voor het aantal vrouwen in het management (33 procent). Nu moet de omroep tegen 2014 minstens 1,5 procent personen met een handicap, 4 procent nieuwe Vlamingen en 40 procent vrouwen tewerkstellen. Ook het percentage van 33 procent vrouwen in het management wordt behouden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9447 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Niet iedereen met een univ diploma is geschikt om/wil in een beheersraad zetelen.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9448 | |
Banneling
|
![]() Dank je.
Citaat:
Dan moet er dus gewerkt worden aan die discriminatie en racisme en aan die scholing. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9449 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar als een land als Noorwegen of Zweden (dat weet ik niet meer) genoeg capabele vrouwen vindt die dit willen doen, dan moeten wij dat toch ook kunnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9450 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En zelfs als..expliciet een vrouw /allochtoon of gehandicapte kiezen voor een job blijft discriminatie.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9451 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als dat het natuurlijk verloop is in een gelijke kansenbeleid so be it..maar quota blijven discriminerende forceringen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9452 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9453 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je kan hier wel met % werken, maar dat gaat in praktijk niet. Je hebt nu eenmaal grote bedrijven en kleine bedrijven. Wat moet een bedrijf doen die maar 2 It`ers in huis nodig hebben en er al 2 hebben? Eentje buitenknallen en een allochtoon aannemen omdat dat moet terwijl ze dan 50% allochtonen in huis hebben? ![]() Maar nogmaals...je hebt het over als als als...hoeveel allochtonen die afstuderen worden geweigerd? Geef eens wat cijfers over je beweringen over allochtonen en vrouwen.
![]() |
![]() |
![]() |
#9454 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() JIj beweerd dat discriminatie nodig is omdat men vrouwen en allochtonen weert om de verkeerde redenen. Awel, hoe weet je dat dan? Geef de cijfers voor JOUW BEWERINGEN! Waarom je dat moet geven? Voor mij moet je niets, maar als je mensen wil doen geloven dat er enige waarheid zit achter je woorden, raad ik je dat gewoonweg aan. Cijfers over behaalde diploma`s zeggen niets over de jobs waar mensen voor gaan, laat staan over de discriminatie. Fenomeen van tegenwoordig is dat hooggeschoolden moeilijk aan een job geraken...is dat discriminatie? Nee, dat is het jobaanbod. Dus nogmaals, kom eens met wat cijfers over je beweringen.
![]() |
![]() |
![]() |
#9455 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Positieve discriminatie bestaat helemaal niet, wanneer je de ene groep bevoordeeld is dat hoe dan ook het achterstellen van andere groepen. Wat wel kan is een goed sociaal beleid, waarbij bijvoorbeeld extra maatregels zijn voor alle langdurig werklozen, ongeacht origine. DE uitbouw van sociale economie is ook een goede sociale maatregel, iedereen met grote afstand tot de arbeidsmarkt kan daar terecht.. Ik zou nooit een baan willen omdat ik een vrouw ben, wel omwille van mijn capaciteiten, ik knok om iets te bereiken liever dan de calimerohoed te dragen! ![]() Laatst gewijzigd door alice : 31 augustus 2011 om 11:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9456 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Men moet hier niets, dat is de keuze van de mensen zelf. En NOGMAALS, als er zoveel vrouwen en allochtonen geweigerd worden met toch de juiste diploma`s...geef ze dan maar. Waar zijn ze, met hoeveel zijn ze? 1, 2 een handje vol? Een bus vol en dan houd het op? Hoeveel zijn er zo? En als je dat niet kan aangeven lul je gewoon wat uit je nek over discriminatie.
![]() |
![]() |
![]() |
#9457 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je moet hoe dan ook vak solliciteren, en zelfs al heb je meerdere gesprekken, dan nog overkomt het iedereen dat er voor iemand anders gekozen wordt! Met discriminatie heeft dat niets te maken...wel met manier van selecteren.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9458 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() http://www.hbvl.be/Archief/guid/helf...e-2facf5df1678
De helft valt al af...nu nog even de cijfers weten van degene die wel een diploma halen en welk diploma en dan kunnen we kijken hoeveel hiervan toch werk geweigerd word....
![]() |
![]() |
![]() |
#9459 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Men volgde toen een groepje van 3 Turkse of Marokaanse kerels van een jaar of 20 die een interimkantoor binnengingen en beweerden dat ze gediscrimineerd werden. Ze gingen dus binnen en op ongelooflijke arrogante en brutale manier gaan ze ergens aan een tafeltje zitten en riepen iets in de vorm van "al werk voor mij?" Euhm, ja nee, antwoorde de vrouw aan de andere kant..."zie je wel" riepen ze toen "wij worden gediscrimineerd". Ik zal het nooit vergeten. En wat me ook opvalt is dat men verwachtte dat er enorm veel meldingen zouden komen...maar jaren later...je hoort er niets meer over.
![]() |
![]() |
![]() |
#9460 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Goed opgemerkt. Citaat:
Moet ik ook nog eens uitleggen waartoe die maatregel dient? |
||
![]() |
![]() |