![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#9461 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9462 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik denk dat beiden een groot probleem is en we dus aan beide moeten werken. Het heeft ten andere niet veel zin om aan die scholing te werken, als dat diploma niks waard is omdat er gediscrimineerd wordt op afkomst. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9463 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik had het wel degelijk over een ICT-bedrijf omdat daar genoeg IT-ers zijn om een quota in te stellen. Citaat:
Maar je gaat toch niet ontkennen dat er discriminatie is. Je stelde zelf meermaals dat je nooit allochtonen zou in dienst nemen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9464 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9465 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9466 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9467 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9468 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9469 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9470 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Als daar geen cijfers over zijn kan je ook moeilijk zeggen of het een echt probleem is en wat de quota dan wel moet zijn. Leg eens uit hoe je quota wil bepalen als je niet weet over hoeveel % het gaat? Daar ben ik ook wel eens benieuwd naar. Onzin, ik heb gezegt dat ik geen allochtonen meer aanneem van een bepaalde afkomst.
Laatst gewijzigd door illwill : 31 augustus 2011 om 12:32. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9471 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ga eens kijken naar het beroepsonderwijs wat de verhoudingen zijn, en daar zit niemand die kan zeggen dat hij/zij al gediscrimineerd is geweest op de arbeidsmarkt... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9472 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9473 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Je kan maar quota opleggen als er voldoende personeel is. Je ziet zelf wel in dat dit een gegronde reden is, dus geen discriminatie. Citaat:
Citaat:
Eigenzinnig vond zelfs dat het er mooi uitziet. http://forum.politics.be/showthread....94#post5661294 Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#9474 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Mag er nu ook al niet meer gezegd worden dat er gediscrimineerd wordt op de arbeidsmarkt? Citaat:
http://www.hbvl.be/Archief/guid/helf...e-2facf5df1678 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9475 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Andere kwestie, wat als het slecht gaat en er moet 2 man weg en je hebt 110 man in dienst en de laatste 2 waren allochtonen? Dan zou men op vlak van ancienniteit de laatste 2 moeten buitengooien... maar dan voldoe je niet meer aan jouw quota...kortom het bedrijf is verplicht om de allochtonen in dienst te houden en dus eigenlijk van dag 1 werkzekerheid hebben terwijl de autochtonen toch zonder werk kunnen vallen terwijl ze langer aan het werk zijn, hun werk goed doen...? Ga dat maar eens uitleggen. Als, maar dat is mijn punt nu net...geef cijfers hoe dikwijls dit gebeurt. Onzin! Nogmaals, niet iedereen solliciteerd of krijgt de functie waarvoor hij/zij heeft gestudeert! Je kan enkel quota opleggen indien bepaalde mensen voor bepaalde functies geweigerd worden omwille van onterechte redenen. En dat weet je momenteel niet. Dus kan je ook geen quota opleggen. Zoja...je beweerd de nodige cijfers te hebben...geef mij eens een quota en geef dan ook voor welke bedrijven het moet gelden? Ja, maar niet voor allochtonen. Ik ben zelf allochtoon. Wat wil je nu, ook quota`s opleggen enkel voor allochtonen die moslim zijn? Eigenlijk wil je gewoon positieve discriminatie voor moslims?
![]() |
![]() |
![]() |
#9476 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#9477 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En ook een quota voor homo`s, lesbiennes, ex criminelen, schoolverlaters, bijna gepensioneerden, zwangere vrouwen, mentaal/fysiek gehandicapten,...Je kan moeilijk zeggen dat je wel quota oplegt voor die soort van persoon en niet voor de ander soort van persoon...anders doe je aan discriminatie en dat mag niet...
![]() Leg gewoon voor alles en iedereen quota`s op. Het zou nogal wat worden op onze arbeidsmarkt.
![]() |
![]() |
![]() |
#9478 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9479 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nogal een verschil wanneer dit is omwille van huidskleur of omdat je minder dan anderen aan de selectievoorwaarden voldoet? Wat noemt u eigenlijk discriminatie, iedereen die niet aangenomen wordt en een andere huidskleur heeft, vrouw is of tot een minderheid behoort op één of andere wijze? Allemaal "discriminatie" wat we gaan wegwerken met verplichte quota? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9480 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ik ben heel benieuwd naar zijn vb van quota's en voor wie dan precies...
Laatst gewijzigd door illwill : 31 augustus 2011 om 16:20. |
||
![]() |
![]() |