Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 31 augustus 2011, 11:37   #9461
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Waarom MOETEN wij dat ?

Als dat het natuurlijk verloop is in een gelijke kansenbeleid so be it..maar quota blijven discriminerende forceringen
Wij moeten dat ook kunnen als we discriminatie (deels) willen wegwerken.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2011, 11:39   #9462
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Werk dan maar vooral aan de scholing/opvoeding, me dunkt dat dit het grootste probleem is..
Waarom denk je dat dat het grootste probleem is?

Ik denk dat beiden een groot probleem is en we dus aan beide moeten werken.
Het heeft ten andere niet veel zin om aan die scholing te werken, als dat diploma niks waard is omdat er gediscrimineerd wordt op afkomst.
Oud 31 augustus 2011, 11:45   #9463
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Niet als er al 40% werken in een ander bedrijf.
Je kan hier wel met % werken, maar dat gaat in praktijk niet.
Je hebt nu eenmaal grote bedrijven en kleine bedrijven.

Wat moet een bedrijf doen die maar 2 It`ers in huis nodig hebben en er al 2 hebben? Eentje buitenknallen en een allochtoon aannemen omdat dat moet terwijl ze dan 50% allochtonen in huis hebben?
Een ICT-bedrijf met 2 IT-ers noem ik geen ICT-bedrijf.
Ik had het wel degelijk over een ICT-bedrijf omdat daar genoeg IT-ers zijn om een quota in te stellen.

Citaat:
Maar nogmaals...je hebt het over als als als...hoeveel allochtonen die afstuderen worden geweigerd? Geef eens wat cijfers over je beweringen over allochtonen en vrouwen.
Er zijn daar geen cijfers over. Discriminatie bij een aanwerving is moeilijk vast te stellen. Tenzij er interim-medewerker klokkeluider speelt. Daarom is een wet ook niet voldoende.

Maar je gaat toch niet ontkennen dat er discriminatie is. Je stelde zelf meermaals dat je nooit allochtonen zou in dienst nemen.
Oud 31 augustus 2011, 11:46   #9464
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Het staat er inderdaad niet, dat kwalificatie ven geen belang is.
Goed opgemerkt.

Ja, dat is en blijft discriminatie. Hoeveel keer moeten we dat nu nog herhalen?
Moet ik ook nog eens uitleggen waartoe die maatregel dient?
Citaat:
Ja, natuurlijk. Maar de ene discriminatie is toch geen excuus voor de andere.
inderdaad..geen enkele discriminatie dus..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2011, 11:47   #9465
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Hier ben ik het mee eens, en ik ben dan ook tegen " positieve discriminatie" wat enkel negatieve beeldvorming, ongeacht tot welke groep je behoort, versterkt.
Positieve discriminatie bestaat helemaal niet, wanneer je de ene groep bevoordeeld is dat hoe dan ook het achterstellen van andere groepen.

Wat wel kan is een goed sociaal beleid, waarbij bijvoorbeeld extra maatregels zijn voor alle langdurig werklozen, ongeacht origine.

DE uitbouw van sociale economie is ook een goede sociale maatregel, iedereen met grote afstand tot de arbeidsmarkt kan daar terecht..

Ik zou nooit een baan willen omdat ik een vrouw ben, wel omwille van mijn capaciteiten, ik knok om iets te bereiken liever dan de calimerohoed te dragen!
En zou je het aanvaarden dat je een baan niet krijgt, omdat je vrouw bent?
Oud 31 augustus 2011, 11:48   #9466
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarom denk je dat dat het grootste probleem is?

Ik denk dat beiden een groot probleem is en we dus aan beide moeten werken.
Het heeft ten andere niet veel zin om aan die scholing te werken, als dat diploma niks waard is omdat er gediscrimineerd wordt op afkomst.
Voila alweer het klassieke slachtoffertje spelen dat is een goed idee...
Oud 31 augustus 2011, 11:49   #9467
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
als je met quota werkt kan dit ook gebeuren..teveel is ook geen goede afspiegeling
Oud 31 augustus 2011, 11:59   #9468
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Voila alweer het klassieke slachtoffertje spelen dat is een goed idee...
Mag er nu ook al niet meer gezegd worden dat er gediscrimineerd wordt op de arbeidsmarkt?
Of wens je dat te ontkennen?
Oud 31 augustus 2011, 12:01   #9469
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
als je met quota werkt kan dit ook gebeuren..teveel is ook geen goede afspiegeling
Een quota van 30% als 50% van de kandidaten voldoen, is toch niet te veel.
Oud 31 augustus 2011, 12:02   #9470
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een ICT-bedrijf met 2 IT-ers noem ik geen ICT-bedrijf.
Ik had het wel degelijk over een ICT-bedrijf omdat daar genoeg IT-ers zijn om een quota in te stellen.

Er zijn daar geen cijfers over. Discriminatie bij een aanwerving is moeilijk vast te stellen. Tenzij er interim-medewerker klokkeluider speelt. Daarom is een wet ook niet voldoende.

Maar je gaat toch niet ontkennen dat er discriminatie is. Je stelde zelf meermaals dat je nooit allochtonen zou in dienst nemen.
Ik heb het ook niet over een ICT bedrijf. Ik heb het over eender welk bedrijf met maar 2 IT`ers. Of wil je ook nog eens een onderscheid maken tussen de bedrijven...kortom het ene bedrijf moet wel en het andere niet...kortom het ene bedrijf word gediscrimineerd tov het andere? Je zou er nogal een potje van discriminatie van maken jij.

Als daar geen cijfers over zijn kan je ook moeilijk zeggen of het een echt probleem is en wat de quota dan wel moet zijn.

Leg eens uit hoe je quota wil bepalen als je niet weet over hoeveel % het gaat? Daar ben ik ook wel eens benieuwd naar.

Onzin, ik heb gezegt dat ik geen allochtonen meer aanneem van een bepaalde afkomst.

Laatst gewijzigd door illwill : 31 augustus 2011 om 12:32.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2011, 12:08   #9471
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Mag er nu ook al niet meer gezegd worden dat er gediscrimineerd wordt op de arbeidsmarkt?
Discriminatie op de arbeidsmarkt is geen excuustruus om uw gat te vegen aan uw eigen toekomst..

Ga eens kijken naar het beroepsonderwijs wat de verhoudingen zijn, en daar zit niemand die kan zeggen dat hij/zij al gediscrimineerd is geweest op de arbeidsmarkt...
Oud 31 augustus 2011, 12:09   #9472
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Een quota van 30% als 50% van de kandidaten voldoen, is toch niet te veel.
En als ik nummer 33% of 51% ben , mag men mij dan ook weigeren omdat de quota overschreden zijn ?
Oud 31 augustus 2011, 12:42   #9473
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Ik heb het ook niet over een ICT bedrijf. Ik heb het over eender welk bedrijf met maar 2 IT`ers. Of wil je ook nog eens een onderscheid maken tussen de bedrijven...kortom het ene bedrijf moet wel en het andere niet...kortom het ene bedrijf word gediscrimineerd tov het andere? Je zou er nogal een potje van discriminatie van maken jij.
Uiteraard kan je niet eisen van een bedrijf met maar 2 IT-ers dat de 10 procent vrouw is en 15 % allochtoon.
Je kan maar quota opleggen als er voldoende personeel is.
Je ziet zelf wel in dat dit een gegronde reden is, dus geen discriminatie.

Citaat:
Als daar geen cijfers over zijn kan je ook moeilijk zeggen of het een echt probleem is en wat de quota dan wel moet zijn.
Als er in een bedrijf met meer dan honderd werknemers nooit een allochtoon in dienst wordt genomen, kan je toch iets vermoeden.

Citaat:
Leg eens uit hoe je quota wil bepalen als je niet weet over hoeveel % het gaat? Daar ben ik ook wel eens benieuwd naar.
Zoals ik al stelde, die quota leg je vast op basis van de samenstelling van degenen die voldoen aan de criteria. Voor diploma zijn er cijfers. Ervaring is ook te achterhalen. Als je daar nog een stuk onder blijft, is dat zeker te doen.
Eigenzinnig vond zelfs dat het er mooi uitziet.
http://forum.politics.be/showthread....94#post5661294

Citaat:
Onzin, ik heb gezegt dat ik geen allochtonen meer aanneem van een bepaalde afkomst.
Je geeft hier toch toe dat je discrimineert.
Oud 31 augustus 2011, 12:51   #9474
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Discriminatie op de arbeidsmarkt is geen excuustruus om uw gat te vegen aan uw eigen toekomst..
Natuurlijk mag dat geen excuus zijn. Kan je nu ook eens antwoorden.
Citaat:
Ga eens kijken naar het beroepsonderwijs wat de verhoudingen zijn, en daar zit niemand die kan zeggen dat hij/zij al gediscrimineerd is geweest op de arbeidsmarkt...
Lees eens het artikel dat illwill aanhaalde.
http://www.hbvl.be/Archief/guid/helf...e-2facf5df1678
Oud 31 augustus 2011, 13:02   #9475
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Uiteraard kan je niet eisen van een bedrijf met maar 2 IT-ers dat de 10 procent vrouw is en 15 % allochtoon.
Je kan maar quota opleggen als er voldoende personeel is.
Je ziet zelf wel in dat dit een gegronde reden is, dus geen discriminatie.

Als er in een bedrijf met meer dan honderd werknemers nooit een allochtoon in dienst wordt genomen, kan je toch iets vermoeden.

Zoals ik al stelde, die quota leg je vast op basis van de samenstelling van degenen die voldoen aan de criteria. Voor diploma zijn er cijfers. Ervaring is ook te achterhalen. Als je daar nog een stuk onder blijft, is dat zeker te doen.
Eigenzinnig vond zelfs dat het er mooi uitziet.
http://forum.politics.be/showthread....94#post5661294

Je geeft hier toch toe dat je discrimineert.
Dus vanaf wanneer wel en wanneer niet meer? Hoe groot moet een bedrijf zijn? Wat ga je doen met bedrijven die net aan een bepaald aantal mensen komt? Ik maar iets 101 en je moet er 100 hebben. Wat gaat dat bedrijf doen indien ze eigenlijk willen discrimineren? Idd, 2 man buitenkassen zodat ze er maar 99 meer hebben en de quota moeten volgen.
Andere kwestie, wat als het slecht gaat en er moet 2 man weg en je hebt 110 man in dienst en de laatste 2 waren allochtonen? Dan zou men op vlak van ancienniteit de laatste 2 moeten buitengooien... maar dan voldoe je niet meer aan jouw quota...kortom het bedrijf is verplicht om de allochtonen in dienst te houden en dus eigenlijk van dag 1 werkzekerheid hebben terwijl de autochtonen toch zonder werk kunnen vallen terwijl ze langer aan het werk zijn, hun werk goed doen...? Ga dat maar eens uitleggen.

Als, maar dat is mijn punt nu net...geef cijfers hoe dikwijls dit gebeurt.

Onzin! Nogmaals, niet iedereen solliciteerd of krijgt de functie waarvoor hij/zij heeft gestudeert! Je kan enkel quota opleggen indien bepaalde mensen voor bepaalde functies geweigerd worden omwille van onterechte redenen. En dat weet je momenteel niet. Dus kan je ook geen quota opleggen.
Zoja...je beweerd de nodige cijfers te hebben...geef mij eens een quota en geef dan ook voor welke bedrijven het moet gelden?

Ja, maar niet voor allochtonen. Ik ben zelf allochtoon. Wat wil je nu, ook quota`s opleggen enkel voor allochtonen die moslim zijn? Eigenlijk wil je gewoon positieve discriminatie voor moslims?
Oud 31 augustus 2011, 13:03   #9476
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Natuurlijk mag dat geen excuus zijn. Kan je nu ook eens antwoorden.

Lees eens het artikel dat illwill aanhaalde.
http://www.hbvl.be/Archief/guid/helf...e-2facf5df1678
Ja en? Worden zij gediscrimineerd of hebben ze geen diploma waardoor ze nergens aan de bak komen?
Oud 31 augustus 2011, 13:24   #9477
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

En ook een quota voor homo`s, lesbiennes, ex criminelen, schoolverlaters, bijna gepensioneerden, zwangere vrouwen, mentaal/fysiek gehandicapten,...Je kan moeilijk zeggen dat je wel quota oplegt voor die soort van persoon en niet voor de ander soort van persoon...anders doe je aan discriminatie en dat mag niet...

Leg gewoon voor alles en iedereen quota`s op. Het zou nogal wat worden op onze arbeidsmarkt.
Oud 31 augustus 2011, 15:08   #9478
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Is dat voor u gelijk aan een baan wel krijgen omdat je een vrouw bent?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2011, 15:16   #9479
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kun je er even bijzetten wie gediscrimineerd wordt en waarom?
Nogal een verschil wanneer dit is omwille van huidskleur of omdat je minder dan anderen aan de selectievoorwaarden voldoet?
Wat noemt u eigenlijk discriminatie, iedereen die niet aangenomen wordt en een andere huidskleur heeft, vrouw is of tot een minderheid behoort op één of andere wijze?
Allemaal "discriminatie" wat we gaan wegwerken met verplichte quota?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2011, 16:20   #9480
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Kun je er even bijzetten wie gediscrimineerd wordt en waarom?
Nogal een verschil wanneer dit is omwille van huidskleur of omdat je minder dan anderen aan de selectievoorwaarden voldoet?
Wat noemt u eigenlijk discriminatie, iedereen die niet aangenomen wordt en een andere huidskleur heeft, vrouw is of tot een minderheid behoort op één of andere wijze?
Allemaal "discriminatie" wat we gaan wegwerken met verplichte quota?
Idd, en wat gaat er gebeuren indien je nog 2 kandidaten hebt welke evengoed zijn maar de ene is ne zwarte en de andere ne bleke...kies je ne zwarte dan is het om zijn huidskleur en omdat je niet slecht wil doen en kies je de blanke dan ben je de rascist.

Maar ik ben heel benieuwd naar zijn vb van quota's en voor wie dan precies...

Laatst gewijzigd door illwill : 31 augustus 2011 om 16:20.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be