Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 31 augustus 2011, 16:05   #241
lollysticky
Minister

lollysticky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
U wisselt van gedachten, met iemand die probeert objectief te zijn, iemand die twee POLITIEKERS ziet, die beiden hun eigen agenda hebben, die beiden proberen hun vel te redden als ze in de fout gegaan zijn, die beiden de waarheid geweld aandoen als het in hun kraam past, die beiden .....

U wisselt van gedachten met iemand die uit eerste hand weet hoe de onderhandelingen (die met alle partijen, niet vollezele) gelopen zijn, en dus weet hoe het daar gegaan is.

U wisselt dus van gedachten met iemand die er niet van uitgaat dat de één GOD is , en de andere de DUIVEL, maar beiden politiekers met de eigenschappen die aan politiekers toebedeeld worden op dit forum. Ik maak geen onderscheid op partijbasis over wie goed en wie slecht is, zelfs niet op wat ze zeggen, want dat is toch meestal gewauwel voor eigen achterban, niet zonder overdrijvingen en verzwijgingen, maar op wat ze doen, en ook op wat ze NIET doen.
U zat onder de tafel tijdens de onderhandelingen?
Of nee, het is Di Rupo himself?
Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad."
lollysticky is offline  
Oud 31 augustus 2011, 16:10   #242
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky Bekijk bericht
enkel franstaligen en de koning spreken zo... zeg toch deelstaten
Veel natuurlijker!
Misschien krijgt hij dat niet uit zijn strot, of beter uit zijn toetsenbord.
Oud 31 augustus 2011, 16:50   #243
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Van selectiviteit gesproken!!!! Jullie hebben blijbaar afgesproken om de man te spelen, als er geen argumenten meer zijn, en dan nog wel zonder reden.

waarom neem je alleen de laatste paragraaf (de vergoeilijking van een geestesgfenoot door het OVV) over, en niet de feiten zelf die er net voor staan en er één geheel mee vormen, met daarin duidelijk het woord "blunder"

de volledige tekst dan maar:

Het herenakkoord geschonden
Blunder van: Bart De Wever... en ook een beetje van Elio Di Rupo

Hoezo? De formatie was na de verkiezingen goed vertrokken. De twee grote winnaars zetten zich in de luwte een weekendje bij elkaar in Villa Hellebosch in Vollezele, om discreet de contouren van een akkoord uit te tekenen. Het klikte. Wat Bart De Wever daar nièt doet, geeft hij achteraf zelf toe, is de hervorming van de financieringswet eisen. En laat dat de essentie van een staatshervorming zijn: wie betaalt wat en wie wordt verantwoordelijk voor welk deel van zijn centen.

Dom, dom, dom, want: Elio Di Rupo is een man van zijn eer. Van gesprekspartners verwacht hij dat ze hun woord houden. Doen ze dat niet, dan wantrouwt hij ze voor de rest van zijn dagen.

Had het anders gekund? Uiteraard.

Hoewel... Bart De Wever had echt wel zijn redenen om de financieringswet niet meteen ter sprake te brengen. Hij hoopte dat hij de responsabilisering en de systemische hervorming van onze staat kon invoeren via de regionalisering van een hoop bevoegdheden. Dat laatste was net wat wel in het herenakkoord was overeengekomen, maar daar is volgens Bart De Wever de PS haar beloftes niet volledig nagekomen.
Je kan natuurlijk ook het hele artikel met alle zogenaamde "blunders" publiceren. Maar die "blunders" zijn er uiteindelijk in de eerste plaats in de perceptie van de journalisten die ze hebben uitgevonden, en waarvan iemand bij OVV een samenvatting gemaakt heeft.
Het is trouwens opvallend dat iedereen het heeft over een "herenakkoord", maar dat niemand weet te zeggen wat daar dan wel de inhoud van geweest zou zijn, behalve dan dat ene detail dat er niet was afgesproken de financieringswet te behandelen (pas op, dat is nog iets anders dan zeggen dat de financieringswet niet zou behandeld worden).
fonne is offline  
Oud 31 augustus 2011, 17:37   #244
spherelike
Europees Commissaris

spherelike's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
.
U hebt op geen enkel punt aangegeven dat de gegevens niet kloppen want de schorsingen werden niet behandeld in dat document.
Weet u eigenlijk wel wat u post? Volgende zin uit UW document.

De onvoorwaardelijkheid van die geldstroom moedigt bovendien niet echt aan tot verantwoordelijkheidszin. Zo werden er in Wallonië in 2003 welgeteld twee werklozen geschorst.
Mag ik dan zeggen dat dat verouderd is of niet, en dat het geen argument meer is, wegens nu net andersom?

Wie is hier nu objectief, en wie wil met tendensieuze info de mensen iets wijsmaken?
spherelike is offline  
Oud 31 augustus 2011, 17:44   #245
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Weet u eigenlijk wel wat u post? Volgende zin uit UW document.

De onvoorwaardelijkheid van die geldstroom moedigt bovendien niet echt aan tot verantwoordelijkheidszin. Zo werden er in Wallonië in 2003 welgeteld twee werklozen geschorst.
Mag ik dan zeggen dat dat verouderd is of niet, en dat het geen argument meer is, wegens nu net andersom?

Wie is hier nu objectief, en wie wil met tendensieuze info de mensen iets wijsmaken?
ok mijn fout het stond er toch in en dat stuk is inderdaad verouderd. Ik ben ook maar een mens he. In ieder geval is er sindsdien een inhaalbeweging gebeurd en schorst men in Wallonië nu meer, wat alleen maar logisch is zoals eerder al gezegd. Zelfs statistisch gezien nog een beetje te laag.
Bovendien neemt dat natuurlijk nog steeds niet weg dat er transferten zijn en dat die groot zijn. Ik haalde het document vooral aan om die transferten te belichten omdat u stelde dat die transferten bijna volledig te wijten waren aan uitkeringen voor werklozen en dergelijke. En dat blijkt niet het geval te zijn want dit is slechts ten belope van iets meer dan de helft. Dit gegeven heeft u niet weerlegt.

Laatst gewijzigd door stuyckp : 31 augustus 2011 om 17:57.
stuyckp is offline  
Oud 31 augustus 2011, 17:47   #246
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky Bekijk bericht
enkel franstaligen en de koning spreken zo... zeg toch deelstaten
Veel natuurlijker!
De deelstaten betreft de regio's. De gefedereerde entiteiten betreft de gemeenschappen en de regio's.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 31 augustus 2011, 17:50   #247
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Je kan natuurlijk ook het hele artikel met alle zogenaamde "blunders" publiceren. Maar die "blunders" zijn er uiteindelijk in de eerste plaats in de perceptie van de journalisten die ze hebben uitgevonden, en waarvan iemand bij OVV een samenvatting gemaakt heeft.
Het is trouwens opvallend dat iedereen het heeft over een "herenakkoord", maar dat niemand weet te zeggen wat daar dan wel de inhoud van geweest zou zijn, behalve dan dat ene detail dat er niet was afgesproken de financieringswet te behandelen (pas op, dat is nog iets anders dan zeggen dat de financieringswet niet zou behandeld worden).
niet dat het evangelie is, maar alle info helpt
http://www.demorgen.be/dm/nl/2461/De...nakkoord.dhtml
http://www.vollezele.be/site/index.p...rgen&Itemid=59
spherelike is offline  
Oud 31 augustus 2011, 17:57   #248
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Twee keer De Morgen als bron. En was die journalist er in Vollzele bij of heeft hij zijn info uit 'eerste hand'?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 31 augustus 2011, 17:59   #249
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
ok mijn fout het stond er toch in en dat stuk is inderdaad verouderd. Ik ben ook maar een mens he. In ieder geval is er sindsdien een inhaalbeweging gebeurd en schorst men in Wallonië nu meer, wat alleen maar logisch is zoals eerder al gezegd. Zelfs statistisch gezien nog een beetje te laag.Bovendien neemt dat natuurlijk nog steeds niet weg dat er transferten zijn en dat die groot zijn. Ik haalde het document vooral aan om die transferten te belichten omdat u stelde dat die transferten bijna volledig te wijten waren aan uitkeringen voor werklozen en dergelijke. En dat blijkt niet het geval te zijn want dit is slechts ten belope van iets meer dan de helft.
Ik heb altijd gezegd "voor het grootste gedeelte" en dat is niet gelogen. Dat u u daar meer bij voorstelt, dan wat ik letterlijk schrijf, kan ik zelfs niet weten.

voor de tekst in het rood volgende link met recente informatie :
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...omie/1.1052132

Als u stop met mij voor leugenaar uit te maken, werk ik zelfs mee
spherelike is offline  
Oud 31 augustus 2011, 18:01   #250
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Twee keer De Morgen als bron. En was die journalist er in Vollzele bij of heeft hij zijn info uit 'eerste hand'?
zou je aan hem moeten vragen.
misschien hebben de ps onderhandelaars "gelekt"
spherelike is offline  
Oud 31 augustus 2011, 18:05   #251
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Bart zag er kwaad uit. (met reden he) Hij behield zijn karakteristieke bedaardheid, maar ik had de indruk dat hij zich serieus aan het inhouden was.
als toneelspeler is hij inderdaad erg goed.
azert is offline  
Oud 31 augustus 2011, 18:06   #252
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb altijd gezegd "voor het grootste gedeelte" en dat is niet gelogen. Dat u u daar meer bij voorstelt, dan wat ik letterlijk schrijf, kan ik zelfs niet weten.

voor de tekst in het rood volgende link met recente informatie :
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...omie/1.1052132

Als u stop met mij voor leugenaar uit te maken, werk ik zelfs mee
Dat was ook niet de reden dat ik u een leugenaar noemde. U zei over cijfers te beschikken die de grootte van de financiele transferts weerleggen. Die cijfers hebben we nog steeds niet gezien.
Bovendien was het uw punt dat de uitkeringen het grootste gedeelte betroffen en dat er daarom geen ruimte was voor opleiding en begeleiding van de werklozen. Aangezien het iets meer dan de helft betreft dat voor uitkeringen is bestemd bewijs ik u net dat er wel degelijk nog ruimte is om dat wel te doen. We hebben het hier wel over in totaal 16 miljard Euro. Zelfs 1 procent daarvan is nog heel veel geld.
Sta me toe daar toch vragen bij te stellen. De modale waal, die in de werkloosheidsval zit, wordt in de steek gelaten door zijn eigen overheid omdat hij werkloos blijft.
stuyckp is offline  
Oud 31 augustus 2011, 18:08   #253
De Brabander
Minister-President

De Brabander's schermafbeelding

Standaard

De Wever is een sekteleider, een hogepriester. Hij wil ons iets tegen onze goesting opleggen. En daarom haten we die kerel.
De Brabander is offline  
Oud 31 augustus 2011, 18:13   #254
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Thanks voor die links ! zeer interessante artikels.
peter1962 is offline  
Oud 31 augustus 2011, 18:15   #255
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dat was ook niet de reden dat ik u een leugenaar noemde. U zei over cijfers te beschikken die de grootte van de financiele transferts weerleggen. Die cijfers hebben we nog steeds niet gezien.
Bovendien was het uw punt dat de uitkeringen het grootste gedeelte betroffen en dat er daarom geen ruimte was voor opleiding en begeleiding van de werklozen. Aangezien het iets meer dan de helft betreft dat voor uitkeringen is bestemd bewijs ik u net dat er wel degelijk nog ruimte is om dat wel te doen. We hebben het hier wel over in totaal 16 miljard Euro. Zelfs 1 procent daarvan is nog heel veel geld.
Sta me toe daar toch vragen bij te stellen. De modale waal, die in de werkloosheidsval zit, wordt in de steek gelaten door zijn eigen overheid omdat hij werkloos blijft.
Lees nog eens terug: ik beweerde dat die studie verouderd was en dat er recentere studies waren, die combinaties maakten van voorgaande studies, en zo een IETSander beeld geven. Ik heb het nergens over "weerleggen" gehad, nog over "grote verschuivingen", zelfs niet over "vermindering" U hebt alweer uw eigen interpretatie van wat ik schrijf als basis genomen, en niet wat er echt stond.
spherelike is offline  
Oud 31 augustus 2011, 18:16   #256
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Salvadorii's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
als toneelspeler is hij inderdaad erg goed.
Goed genoeg als politicus in t algemeen om uw prutland aan diggelen te slagen
Oud 31 augustus 2011, 18:19   #257
Bokkenreyder

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
zou je aan hem moeten vragen.
misschien hebben de ps onderhandelaars "gelekt"

En zijn die betrouwbaar?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:

Laatst gewijzigd door Bokkenreyder : 31 augustus 2011 om 18:20.
Bokkenreyder is offline  
Oud 31 augustus 2011, 18:19   #258
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Salvadorii's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander Bekijk bericht
De Wever is een sekteleider, een hogepriester. Hij wil ons iets tegen onze goesting opleggen. En daarom haten we die kerel.
Zei de franstalige, die al jaren zijn wil op legt aan de Vlaming tegen hun goesting in.

Jullie zijn gewoon gefrustreerd omdat het feest afgelopen is, en jullie weten dat. Haat hem en ons zoveel je wilt, het maakt ons enkel sterker. Uw fascistisch onland is dood, de transferts gaan stoppen, en inwoners van de rand zullen zich integreren of ze zullen aangepakt wordt. Begin maar aan die gedachte te wennen
Oud 31 augustus 2011, 18:20   #259
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salvadorii Bekijk bericht
Goed genoeg als politicus in t algemeen om uw prutland aan diggelen te slagen
Hoe was het op de IJzerbedevaart met je 1.999 andere volksgenoten ?

Hoe ver zit het met de oprichting van je eigen land ?

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 31 augustus 2011, 18:23   #260
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
[/b]

En zijn die betrouwbaar?
niet meer of minder dan elke andere pliticus.

maar door naar verschillende klokken te luisteren kun je misschien in de buurt van de waarheid komen
spherelike is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be