Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 augustus 2011, 20:28   #41
lollysticky
Minister

lollysticky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Hoe kan je jezelf nu sterk Vlaamsgezind noemen en je zo interesseloos opstellen ivm met de IJzerbedevaart ?

Louter het feit dat je stemt op Vlaams-Nationalistische partijen maakt nog geen sterk Vlaamsgezinde.
Zeg mij dan eens waarom ik als vlaams-nationalist naar de ijzerbedevaart zou moeten gaan? Je reactie laat vermoeden dat je het erg vind, maar ik zou graag de reden weten...

P.S. Ik ga ook niet naar het zangfeest. Quelle horreur!
Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad."

Laatst gewijzigd door lollysticky : 31 augustus 2011 om 20:32.
lollysticky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2011, 20:37   #42
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LcGrs Bekijk bericht
Etienne Vermeersch (een van de leden van de Gravensteengroep) stelt in een artikel in Knack ("Nationalisme in Vlaanderen zo goed als dood") een vraag waar ik toch eens een antwoord op zou willen zien komen
Da's flauwekul. Als als als.... Dat is niets waard, zo'n "als-redenering".
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2011, 20:39   #43
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salvadorii Bekijk bericht
Ge ontwijkt mijn vraag - waarom mogen overheids instanties die berekeningen niet maken? Ik zal voor u antwoorden - omdat het veel makkelijker is prive instanties verdacht te maken...
http://www.nbb.be/doc/TS/Publication...evIII2008E.pdf

Je moet bij dergelijke studies wel altijd het hele document proberen te doorgronden en niet altijd met cliché-getallen als 12.7 miljard € per jaar afkomen.

Lees het eens grondig tezamen met de KUL Vives studie [/u]en dan begrijp je al veel beter hoe ridicuul de sloganeske roep naar meer transparantie is zonder te zeggen hoe je Brussel en de sociale zekerheid gaat aanpakken.

Citaat:
Dit is gewoon een afleidingsmanoever .Nog steeds de vraag aan t ontwijken waarom de franstaligen dat weigeren te laten berekenen door overheids instanties, ondanks herhaaldelijke vragen van Vlaamse partijen om dit wel te doen...
Bron ? De studies van de Nationale bank en alle studies gebaseerd op de cijfers van de Nationale bank spreken je tegen.

Citaat:
Nu niet meer, tien jaar geleden wel, hoewel die toen even reeel waren. Nu proberen ze gewoon de omvang ervan te ontkennen, minimaliseren en verdoezelen.
Dit kan in ieder geval niet meer onder druk van Europa. Maar nogmaals, de EU ziet de regio's niet noodzakelijk samenvallen met de deelstaten.

Citaat:
Ze werden niet teruggefloten door VOKA, dat voorstel werd vierkant geweigerd door de franstaligen.
http://www.voka.be/startpagina/nieuw...n,nietRVA.aspx

Citaat:
Maar dit is echt een van de verwerpelijkste pseudo-argumenten van de Belgicysten (de professionele leugenaars): De Vlamingen komen met een plan, de franstaligen zeggen nee. De Vlamingen komen met tweede een plan, de franstaligen zeggen nee. De Vlamingen komen met een derde plan, de franstaligen zeggen nee, en bovendien weten die Vlamingen helemaal niet wat ze willen. Van cynische hypocrisie gesproken... jongen, jongen ik hoop echt dat er een hel is...
En de Franstaligen komen met Plan B waarbij ze ondanks de grote verschillen tussen de partijen in zéér vergaande mate eensgezind mee naar buiten komen.

Misschien denken ze een beetje meer na en onderhandelen beter onder elkaar voordat ze publiek met iets naar buiten komen.

Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide !
Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2011, 20:41   #44
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky Bekijk bericht
Zeg mij dan eens waarom ik als vlaams-nationalist naar de ijzerbedevaart zou moeten gaan? Je reactie laat vermoeden dat je het erg vind, maar ik zou graag de reden weten...

P.S. Ik ga ook niet naar het zangfeest. Quelle horreur!
Om bij je soortgenoten eens rond te toeven ?

Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide !
Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt.
Oud 31 augustus 2011, 20:45   #45
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander Bekijk bericht
Nog nooit van het terugverdieneffect gehoord? Wat doen die Zuid-Belgen met hun geld? Ze geven het vooral aan bedrijven en horeca uit het noorden !
Dus kunnen we best aan iedereen geld uitdelen zolang ze het maar hier uitgeven.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2011, 20:46   #46
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
Wat een nonsens...
Valt wel mee voor een BUBer
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2011, 20:46   #47
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Bent U op de defilé van 21 juli met uw koekendoos tussen de koekendozen aanwezig?
freelancer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2011, 20:50   #48
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
Bent U op de defilé van 21 juli met uw koekendoos tussen de koekendozen aanwezig?
Neen. Ik ben ook geen nationalist en zeker geen Belgicist, hoewel je er natuurlijk van kan uitgaan dat er op een politiek forum er op los gescholden wordt.

Oud 31 augustus 2011, 20:51   #49
lollysticky
Minister

Standaard

Citaat:
en dit kan enkel op de ijzerbedevaart of het zangfeest? Het is dus niet mogelijk om gewoon op straat een vlaams-nationalist tegen te komen? En waarom zou ik met andere vlaams-nationalisten moeten samenkomen? Omdat u dus een gedachtegoed met iemand anders deelt, MOET u er mee vertoeven?

u bent nog meer wereldvreemd dan ik initieel dacht.
Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad."
Oud 31 augustus 2011, 21:29   #50
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
en dit kan enkel op de ijzerbedevaart of het zangfeest? Het is dus niet mogelijk om gewoon op straat een vlaams-nationalist tegen te komen? En waarom zou ik met andere vlaams-nationalisten moeten samenkomen? Omdat u dus een gedachtegoed met iemand anders deelt, MOET u er mee vertoeven?

u bent nog meer wereldvreemd dan ik initieel dacht.
Je stelt dat je STERK Vlaamsgezind bent. Je uitlaten getuigen eerder dat je een salonfähige supporter bent.

Oud 31 augustus 2011, 21:33   #51
lollysticky
Minister

Standaard

Citaat:
Je stelt dat je STERK Vlaamsgezind bent. Je uitlaten getuigen eerder dat je een salonfähige supporter bent.
wat ben jij toch een zuur zielig type :')

dus een bepaalde overtuiging verplicht je om naar die meetings te gaan? Naar je overtuiging handelen en stemmen is dus niet voldoende volgens jou? Dus volgens jou zijn er maar een 500tal vlaams-nationalisten; nl diegene die naar de ijzerbedevaart gaan? Indien dat verhaaltje je beter helpt slapen, mij niet gegeven.

Meer woorden maak ik er niet aan vuil. Om leterme te parafraseren: ofwel ben je te dom om het te snappen, ofwel wil je niet.

P.S. naar je overtuiging handelen =/= naar de ijzerbedevaart gaan he...

Laatst gewijzigd door lollysticky : 31 augustus 2011 om 21:35.
Oud 31 augustus 2011, 21:37   #52
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
wat ben jij toch een zuur zielig type :')

dus een bepaalde overtuiging verplicht je om naar die meetings te gaan? Naar je overtuiging handelen en stemmen is dus niet voldoende volgens jou? Dus volgens jou zijn er maar een 500tal vlaams-nationalisten; nl diegene die naar de ijzerbedevaart gaan? Indien dat verhaaltje je beter helpt slapen, mij niet gegeven.

Meer woorden maak ik er niet aan vuil. Om leterme te parafraseren: ofwel ben je te dom om het te snappen, ofwel wil je niet.

P.S. naar je overtuiging handelen =/= naar de ijzerbedevaart gaan he...
Dat zeg ik niet. Ik stel gewoon dat je geen sterk Vlaamsgezindheid vertoont aan de hand van je uitlatingen.

Oud 31 augustus 2011, 21:50   #53
stropke
Minister-President

stropke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen. Ik ben ook geen nationalist en zeker geen Belgicist, hoewel je er natuurlijk van kan uitgaan dat er op een politiek forum er op los gescholden wordt.
Iemand met de BUB vlag in scherm die geen belgist is...
Zeg nie mee mijn voeten spelen hé.
Oud 31 augustus 2011, 22:11   #54
lollysticky
Minister

Standaard

Citaat:
Dat zeg ik niet. Ik stel gewoon dat je geen sterk Vlaamsgezindheid vertoont aan de hand van je uitlatingen.
OK, nu ben ik geïnteresseerd...

wat soort uitlatingen voldoet volgens jou dan aan 'sterk vlaamsgezind'?
Heb jij echt zo'n gedacht van 'vlamingen' dat ze racistische/fascistische/nazistische uitspraken/uitlatingen moeten verkondigen om te qualificeren als 'sterk vlaamsgezind' ?

schets mij aub het soort uitlatingen van een - voor jou dan - 'typische' sterk-vlaamsgezinde persoon...
Oud 1 september 2011, 00:40   #55
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Die vraag is al even impertinent als de vraag: stel eens dat de kippen hun knieën naar voor stonden.

Er is nooit of te nimmer een netto transfert van zuid naar noord geweest. (prof Hannes).
Ook niet toen de Vlamingen letterljk van de honger stierven.
Waren het niet de Walen die in Limburg 7 mijnen gefinancierd hebben? Waren het geen Walen die spoorwegen financierden ook in Vlaanderen. En dat was in de tijd dat er eenheidspartijen over de taalgrens heen bestonden. Namelijk Christelijke en liberalen. Voor die tijd waren Vlamingen wat men nu noemt keuterboeren. Klein en braaf gehouden door onze Vlaamse pastoors. Ook de financiering van de uitbreiding van de Antwerpse haven was grotendeels van Waalse financiers.
Over geen transfers van Zuid naar Noord gesproken.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2011, 00:53   #56
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
OK, nu ben ik geïnteresseerd...

wat soort uitlatingen voldoet volgens jou dan aan 'sterk vlaamsgezind'?
Heb jij echt zo'n gedacht van 'vlamingen' dat ze racistische/fascistische/nazistische uitspraken/uitlatingen moeten verkondigen om te qualificeren als 'sterk vlaamsgezind' ?

schets mij aub het soort uitlatingen van een - voor jou dan - 'typische' sterk-vlaamsgezinde persoon...
Lees eens objectief de antwoorden van Vlaamsgezinde posters, die gegeven worden op iedereen die ook maar een woord kritiek geeft op hun soms klakkeloos overgenomen standpunten van VB en N-VA. Dan weet je wat een "typisch sterk Vlaamsgezinde persoon" is.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2011, 06:53   #57
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

DIe solidariteit op zich is geen probleem.
Het probleem is dat je een deficitaire economie hebt, die we al 50jaar zitten te steunen, en waarvan het sociale model die wij helpen financieren zowat de enige bestaansreden blijkt te zijn om verder te doen.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2011, 07:23   #58
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LcGrs Bekijk bericht
Etienne Vermeersch (een van de leden van de Gravensteengroep) stelt in een artikel in Knack ("Nationalisme in Vlaanderen zo goed als dood") een vraag waar ik toch eens een antwoord op zou willen zien komen
het moment dat er nog maar sprake is van een dreiging dat er op middellange termijn transfers van zuid naar noord zouden kunnen gaan, is de splitsing een feit, de Franstaligen gaan nooit van hun leven betalen voor de Nederlandstaligen.
Oud 1 september 2011, 07:30   #59
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Lees eens objectief de antwoorden van Vlaamsgezinde posters, die gegeven worden op iedereen die ook maar een woord kritiek geeft op hun soms klakkeloos overgenomen standpunten van VB en N-VA. Dan weet je wat een "typisch sterk Vlaamsgezinde persoon" is.
Dat zijn dan geen 'typisch sterk Vlaamsgezinde personen', maar partijslaven.
SDG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2011, 07:30   #60
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDG Bekijk bericht
Dan vroegen de Franstalige politieke partijen dezelfde dag nog eensgezind de scheiding aan. En er zouden in tegenstelling tot nu géén 'Red De Solidariteit'- of andere Belgavox-initiatieven opgestart worden, noch zouden er Marsen Voor De Eenheid gehouden worden om 'de Belgische identiteit opnieuw te versterken'.
²

..en werd er een paar miljard compensatie aangeboden om Bruxelles en een corridor(de rand) te kunnen anexeren..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be