![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#301 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die doen ook alsof men daarvoor hoogopgeleiden, invaliden en ouderen zou gebruiken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#302 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als ik het voor het zeggen zou hebben ![]() Probleem is natuurlijk de 'motivatie' van de opgeroepenen... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#303 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#304 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#305 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik denk toch dat er een structureel probleem van werklozen is. Dit bestaat voornamelijk in het zuiden van het land, bij mensen met een lagere socio economische status (oorzaak of gevolg, dat buiten beschouwing gelaten) en bij ... migranten. Denk bv. ook aan vrouwen die er bv. voor kiezen thuis te blijven om de kinderen op te voeden, dit zijn werklozen, die structureel werkloos blijven. Bij Arabische families is het de standaard dat de vrouw niet gaat werken, ze geniet dan een uitkering. Dit zijn mensen die nooit zullen gaan werken, vaak is het niveau van NL dat ze spreken ook zeer beperkt omdat ze zich enkel binnen hun eigen vroegere kringen begeven. Dan heb je nog de mensen die heel veel van statuut wisselen, je kent het wel, zeven stielen en acht mislukkingen. Mensen die enkele dagen werken tot ze aan het minimum zitten om een uitkering te kunnen genieten. Als de RVA/VDAB dan te veel achter hun veren zit gaan ze solliciteren maar stellen ze zich zo slecht mogelijk voor, omdat het hun enkel over het sollicitatiebewijs gaat. Worden ze dan bij overmaat van ramp toch aangeworven komen ze te laat of zijn ze ziek na een week of dergelijke, vaak een ziekte die ergens tussen de mazen van wetenschappelijk en pseudowetenschappelijk zit en waarvan dokters dus ook moeilijk objectief kunnen controleren of je eraan lijdt en in welke mate, enzovoort. Zo ken ik toch wel wat mensen moet ik zeggen. In mijn buurt zijn er zo toch een pak die eigenlijk nooit zijn gaan werken. Ze zijn dan bv. invalide verklaard (rugpijn, één van de dingen die je moeilijk kan hard maken: hoeveel pijn heeft iemand exact?) maar staat eigenlijk in de bouw of verdient bij als vrijwilliger (vrijwilligerswerk kan ook betaald worden en is volledig belastingsvrij ![]() Kassa kassa dus. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#306 | ||
|
![]() Citaat:
De realiteit is dat al wie regelmatig criminele activiteiten uitvoert allicht geen werknemer is en dus bijdrages krijgt. Er zijn al vaak artikels verschenen overigens over hoe werkloosheidsuitkeringen en leeflonen terrorisme financiëren. Je moet niet doen alsof die mensen thuis allemaal in de zetel zitten. "Wie officieel niets doet, doet ook niets slecht" Citaat:
Met zo'n redenering kunnen we allemaal op ons gat gaan zitten overigens. Ahja, want wie werkelijk niets doet, kan ook niets verkeerd doen. Misschien dat ze in grote delen van Afrika ook dat idee hadden. Vandaar dat er nu nog steeds te weinig ziekenhuizen, scholen, wegen, .... laat staan een deftig politiek bestel of bestuur met een sociale zekerheid-systeem waarvan je kan genieten is. ![]() Als wij dat ook hadden gedaan kwamen ze allicht niet en masse naar hier, dat is wel een feit. Maar dan zaten we nu niet op de pc te tokkelen ... En ik prefereer toch wel enige vooruitgang liefst. Mensen die in staat zijn om te werken maar dit weigeren om op kosten van de gemeenschap te leven en zo gebruik te maken van het deel van het budget bestemd voor werkelijk invaliden, mensen die echt geen werk kunnen vinden, mensen die door omstandigheden echt niet kunnen gaan werken, zieken, ouderen, ... Dat zou ik niet niets slecht doen noemen, maar het wijst er al op hoe asociaal deze mensen zijn ...
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 1 september 2011 om 12:42. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#307 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
volgens groentje toch sociale appartementen zijn er in overvloed, uiteraard exclusief voor asielzoekers en illegalen en ook zijn werklozen luiaards die zich grotendeels in wallonie bevinden en die hun spaarpot maandelijks met 100'en euro's zien goreien. Laatst gewijzigd door 1207 : 1 september 2011 om 12:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#308 | |||
|
![]() Citaat:
Goed idee, dan hebben ze tenminste nog een extra middel om hun begrotingen recht te trekken. Gewoon de rente op leningen wat verhogen en de intrest op rekeningen wat verlagen ... Citaat:
De praktijk is dat vele werklozen geen job zoeken .... Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#309 | |
|
![]() Citaat:
Lees jij met je ogen dicht ofzo? Dit vind ik laster. Moedwillig leugens verspreiden over een persoon, of je bent te incompetent om mee te discussiëren (begrijpend lezen is te moeilijk). Dat zijn de enige mogelijkheden.
![]() |
![]() |
![]() |
#310 |
|
![]() Inderdaad, anders is schorsen mogelijk.
![]() |
![]() |
#311 | ||
|
![]() Citaat:
Snap-ie? Citaat:
Idd. De kermis voor werklozen hier zal rap gedaan zijn.[/quote]
![]() |
![]() |
![]() |
#312 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#313 | |
|
![]() Citaat:
ik moet een maand werken van het ocmw, gratis en voor niets. Ik krijg niet meer dan mijn 485 euro (terwijl ik dus recht heb op 700 gezien ik alleensta maarja gezien ik mijn domiciel niet kan zetten in het krot dat ik huur en ik niets heb aan die 700 euro als ik iets duurder moet gaan huren...). Dat gebeurt dus al!!! Het is maar logisch ook dat ze iets terugvragen voor wat ze doen. Probleem is wel dat ze daardoor het andere waaraan ik werk blokkeren waardoor ik langer leefloon-behoeftig zal zijn want dat moet op pauze gezet worden, maarja ... Ze willen het zo, al slaat het dus nergens op (zowel voor mij als voor hen is het puur verlies).
![]() |
![]() |
![]() |
#314 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#315 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() Fuck Keynes.
![]() |
![]() |
#316 |
Parlementslid
|
![]() efkes back to topic , die fruittelers gaan helpen op ruimen is een rand geval ...... wat absoluut wel moet kunnen , is bij sneeuwval de fiets en voetpaden sneeuw vrij houden
![]() |
#317 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() juist niet, iedereen is verantwoordelijk voor zijn/haar eigen voetpad.
![]() |
#318 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
en ik spreek dan niet over iemand ie juist zen job verloren heeft , echter wel over echt langdurig werklozen of jongeren en ja mijn ex buren waren ouderen en slecht te been ..... dus met sneeuw ruimde ik die ook voor hun deur , en erna ook strooien !!!!
http://www.youtube.com/watch?v=m2ywO...eature=related Laatst gewijzigd door pibo® : 1 september 2011 om 17:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#319 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#320 |