Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 30 augustus 2011, 06:27   #181
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
ik ben alvast benieuwd...
Kan ik me voorstellen, maar ge zult op uw honger blijven zitten.
Ik heb alvast een paar andere voorbeelden gegeven.
Oud 30 augustus 2011, 06:37   #182
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door karo Bekijk bericht
Bedrijven hebben zeer zeker een maatschapelijke opdracht, ze kunnen perfect in de buurt investeren en vacature's openstellen voor de buurtbewoners. Het is een win win gevolg voor iedereen in de nabije omgeving.
Marxistisch gedachtengoed..bedrijven hebben zeker geen 'verplichte' maatschappelijke opdracht, ze hebben zeker geen opdracht om in de buurt te investeren, vacature's staan altijd open voor iedereen die de juiste kwalificaties heeft..dus ook voor buurtbewoners
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2011, 11:48   #183
karo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Marxistisch gedachtengoed..bedrijven hebben zeker geen 'verplichte' maatschappelijke opdracht, ze hebben zeker geen opdracht om in de buurt te investeren, vacature's staan altijd open voor iedereen die de juiste kwalificaties heeft..dus ook voor buurtbewoners
Dank u om mijn mening nog eens te herhalen, door te stellen dat het zo is en erbij te schrijven dat het marxistisch zou zijn haal je namelijk geen argumenten aan. Niks nieuws bij u eigenlijk.
karo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2011, 12:02   #184
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Dank u om mijn mening nog eens te herhalen, door te stellen dat het zo is en erbij te schrijven dat het marxistisch zou zijn haal je namelijk geen argumenten aan. Niks nieuws bij u eigenlijk.
Welke politieke pârtij heeft dit dan in zijn programma opgenomen dat bedrijven maatschappelijke opdrachten hebben en moeten investeren in de buurt en haar inwoners ?
Oud 30 augustus 2011, 12:16   #185
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Wat mij betreft wel.

Tuurlijk, en als het best past in de plannen van het bedrijf om lokale mensen te aanvaarden moet dat kunnen.

Tuurlijk. Er zijn natuurlijk ook VZW's en bedrijven die een sociaal doel voor ogen hebben, maar ik vermoed dat ge die niet bedoelt.

Nope, zoals al eerder gezegd, eerdere ervaringen met mensen zoals hier op dit forum nopen me om mijn identiteit verborgen te houden, dus ge kunt stoppen met vissen.

Dat was een voorbeeld over de macht van de omwonenden en wat er tegen kan gedaan worden.
Ge kunt natuurlijk altijd uw vingers in de oren steken en 'lalalaaaa' roepen, maar het is de realiteit, Alice.

http://www.gva.be/antwerpen/wijnegem...s-ahoy-in.aspx

http://www.vastgoedplatform.be/raad-...iale-woningen/

http://www.nieuwsblad.be/article/det...cleid=EN1GT8P1

enz...

Zorg eerst voor een goede verankering in de buurt en zulke dingen zullen minder een probleem vormen.
Een vzw is geen bedrijf en mag geen winst maken, je haalt dus iets aan wat niet kan, ik ben helemaal niet geinteresseerd in jou identiteit maar wil graag nagaan of wat je zegt ook waar is, nu lijkt me dat bewoners die een bedrijf doen verhuizen omdat de woonfunctie in gevaar was, iets waarover toch ergens geschreven zou zijn, dus waarom je geen link wilt geven blijft duister. en kan dus evengoed een halve waarheid of hele leugen zijn....al eens gehoord over sociale economie? Zelfs daar is het geen streefdoel wijkbewoners aan te nemen als aparte doelgroep, en terecht, sociale economie richt zich op iedereen die zwak staat op de arbeidsmarkt zonder discriminatie, en meer moet dat ook niet zijn!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2011, 12:17   #186
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
ik ben alvast benieuwd...
Geen link dus...tja...
Oud 30 augustus 2011, 19:44   #187
Alboreto

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Een vzw is geen bedrijf en mag geen winst maken, je haalt dus iets aan wat niet kan, ik ben helemaal niet geinteresseerd in jou identiteit maar wil graag nagaan of wat je zegt ook waar is, nu lijkt me dat bewoners die een bedrijf doen verhuizen omdat de woonfunctie in gevaar was, iets waarover toch ergens geschreven zou zijn, dus waarom je geen link wilt geven blijft duister.
Daar is inderdaad over geschreven geweest.
Maar ik heb u een aantal linken geschreven naar gelijkaardige situaties, zodat ge ook die schoon kunt negeren.

Citaat:
en kan dus evengoed een halve waarheid of hele leugen zijn
Net zoals alles wat gij zegt.

PS.
Een vzw is even goed een bedrijf hoor.
Citaat:
Niet-commerciële organisaties

Bij niet-commerciële organisaties zoals Non-profits, NGO's en VZW's is dit winststreven niet het eerste doel. Het doel van het bedrijf dient te worden gezocht in een nut of welzijn van (een bepaald deel van) de bevolking.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Bedrijf

Laatst gewijzigd door Alboreto : 30 augustus 2011 om 19:46.
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2011, 21:36   #188
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daar is inderdaad over geschreven geweest.
Maar ik heb u een aantal linken geschreven naar gelijkaardige situaties, zodat ge ook die schoon kunt negeren.

Net zoals alles wat gij zegt.

PS.
Een vzw is even goed een bedrijf hoor.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Bedrijf
Kinderachtig Albo, het is niet omdat je je beweringen niet kunt staven met een link dat anderen halve waarheden of hele leugens vertellen, ik zeg zelfs niet dat jij dit doet, wel dat het niet kan worden nagegaan of dat bedrijf werkelijk op bevel van de bewoners moest opkrassen.
Een vzw is een vereniging zonder winstoogmerk, dat kan, maar is meestal geen bedrijf omdat het geen doelstelling is om winst te maken.
Oud 31 augustus 2011, 06:37   #189
Alboreto

Standaard

Citaat:
wel dat het niet kan worden nagegaan of dat bedrijf werkelijk op bevel van de bewoners moest opkrassen.
Dat zegt ook niemand, alice.
Wat ik wel zeg is dat de bewoners een grote invloed (kunnen) hebben op het bedrijf.
Dat gaat van klachten tegen het bedrijf wegens (vermeende) overlast, vandalisme (omwille van verschil in mening), bezwaren bij openbaar onderzoek, ...

Het bedrijf kan daar zelf veel aan doen door een goede verankering in de buurt.
Het is daartoe niet verplicht, ook dat zegt niemand, maar door het wel te doen kan het wel degelijk een verschil uitmaken.

Citaat:
Een vzw is een vereniging zonder winstoogmerk
Ik heb al in twee bedrijven gewerkt die een VZW waren.
De winst werd terug in het bedrijf geïnvesteerd, waardoor het kon groeien in eigendom en personeelsleden (tot de dag dat de bewoners het anders zagen).
Een bedrijf blijft een bedrijf ook als het verlieslatend is (hoewel het dan vermoedelijk niet lang een bedrijf zal blijven, tenzij het een staatsbedrijf is ) .
Oud 31 augustus 2011, 11:07   #190
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat zegt ook niemand, alice.
Wat ik wel zeg is dat de bewoners een grote invloed (kunnen) hebben op het bedrijf.
Dat gaat van klachten tegen het bedrijf wegens (vermeende) overlast, vandalisme (omwille van verschil in mening), bezwaren bij openbaar onderzoek, ...

Het bedrijf kan daar zelf veel aan doen door een goede verankering in de buurt.
Het is daartoe niet verplicht, ook dat zegt niemand, maar door het wel te doen kan het wel degelijk een verschil uitmaken.

Ik heb al in twee bedrijven gewerkt die een VZW waren.
De winst werd terug in het bedrijf geïnvesteerd, waardoor het kon groeien in eigendom en personeelsleden (tot de dag dat de bewoners het anders zagen).
Een bedrijf blijft een bedrijf ook als het verlieslatend is (hoewel het dan vermoedelijk niet lang een bedrijf zal blijven, tenzij het een staatsbedrijf is ) .
Ok.. dus wanneer we besluiten dat een vzw een bedrijf kan zijn, maar evengoed niet, zijn we het eens?
En wanneer we besluiten dat een bedrijf baat heeft bij een positieve relatie met een buurt, maar dit geen vereiste is en niet opgelegd kan worden, zijn we het ook eens?
En dan de laatste ; een buurt mag bezwaar aantekenen tegenover bedrijven in hun buurt, maar dat moet gegrond zijn, anders kunnen bewoners niets ondernemen tegenover bedrijven want niet bewoners maar wetgeving leggen vast wat wel of niet kan en mag.
Mee eens!
Mooi zo!

Laatst gewijzigd door alice : 31 augustus 2011 om 11:10.
Oud 31 augustus 2011, 11:23   #191
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Heb ik nu goed begrepen dat indien er een halal slager in mijn buurt komt wonen, deze verplicht is om personeel uit de straat aan te werven om er zo voor te zorgen dat zijn ruiten niet worden ingegooid?
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2011, 11:25   #192
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Heb ik nu goed begrepen dat indien er een halal slager in mijn buurt komt wonen, deze verplicht is om personeel uit de straat aan te werven om er zo voor te zorgen dat zijn ruiten niet worden ingegooid?
Ja, nog erger, die mannen worden constant lastig gevallen wanneer er niet minstens een homo, lesbienne, alleenstaande moeder en Oost Europeaan werkt!
Oud 31 augustus 2011, 18:55   #193
Alboreto

Standaard

Citaat:
Ok.. dus wanneer we besluiten dat een vzw een bedrijf kan zijn, maar evengoed niet, zijn we het eens?
Klopt.
Citaat:
En wanneer we besluiten dat een bedrijf baat heeft bij een positieve relatie met een buurt, maar dit geen vereiste is en niet opgelegd kan worden, zijn we het ook eens?
Dat was inderdaad alles wat er beweerd werd.

Citaat:
En dan de laatste ; een buurt mag bezwaar aantekenen tegenover bedrijven in hun buurt, maar dat moet gegrond zijn, anders kunnen bewoners niets ondernemen tegenover bedrijven want niet bewoners maar wetgeving leggen vast wat wel of niet kan en mag.
Ongeveer.
Wat wel en niet mag en in de wet staat is reden om een bouwaanvraag onmiddellijk af te wijzen, daar komen de bewoners niet in tussen.
Maar het openbaar onderzoek laat toe dat bewoners ook subjectieve bezwaren indienen.
Maar zoals ge zegt is het dan aan de gemeente of hogere overheden om te beslissen daar al dan niet rekening mee te houden.
Maar naar mijn ervaring wordt er wel degelijk geluisterd naar die stemmen.
Wat soms een voordeel en soms een nadeel kan opleveren.

Citaat:
Mee eens!
Mooi zo!
Inderdaad.
Ik denk, dat onze standpunten niet zo ver uiteen liggen als ge wel denkt, Alice.
Oud 31 augustus 2011, 22:13   #194
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Klopt.

Dat was inderdaad alles wat er beweerd werd.

Ongeveer.
Wat wel en niet mag en in de wet staat is reden om een bouwaanvraag onmiddellijk af te wijzen, daar komen de bewoners niet in tussen.
Maar het openbaar onderzoek laat toe dat bewoners ook subjectieve bezwaren indienen.
Maar zoals ge zegt is het dan aan de gemeente of hogere overheden om te beslissen daar al dan niet rekening mee te houden.
Maar naar mijn ervaring wordt er wel degelijk geluisterd naar die stemmen.
Wat soms een voordeel en soms een nadeel kan opleveren.

Inderdaad.
Ik denk, dat onze standpunten niet zo ver uiteen liggen als ge wel denkt, Alice.
Of wat gij denkt he Alboreto! Voor u zelf spreken lijkt me echt verstandiger!
Oud 1 september 2011, 06:28   #195
Alboreto

Standaard

Citaat:
Of wat gij denkt he Alboreto! Voor u zelf spreken lijkt me echt verstandiger!
Dit is een eerlijke vraag, zonder bijbedoelingen of pogingen om te beledigen, voor alle duidelijkheid:

Als ge zelf denkt dat onze standpunten niet zo ver uiteen liggen, waarom komt ge dan toch altijd met van die stropoppen op de proppen?
Oud 1 september 2011, 12:12   #196
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dit is een eerlijke vraag, zonder bijbedoelingen of pogingen om te beledigen, voor alle duidelijkheid:

Als ge zelf denkt dat onze standpunten niet zo ver uiteen liggen, waarom komt ge dan toch altijd met van die stropoppen op de proppen?
Sorry hoor, maar het is toch niet mijn probleem dat jij alles wat afwijkt van jou mening een drogreden ( jij noemt dat stropop) noemt?
Misschien voer je wel kruisvaart tegenover wie helemaal niet als vijand bekeken moet worden hoor.
Daar moet je toch eens over nadenken !
Oud 1 september 2011, 12:42   #197
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Bedrijven hebben zeer zeker een maatschapelijke opdracht, ze kunnen perfect in de buurt investeren en vacature's openstellen voor de buurtbewoners. Het is een win win gevolg voor iedereen in de nabije omgeving.
Dat is wel zeer simplistisch.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2011, 12:50   #198
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Marxisme = simplisme
Oud 1 september 2011, 16:17   #199
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Erger, het is onjuist.
Oud 1 september 2011, 16:37   #200
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
sinds wanneer zijn vacatures beperkt tot "niet-buurtbewoners"??? Als je burgerlijke ingenieurs zoekt en je zit in een buurt waar ze amper het middelbaar hebben afgemaakt, moet je dan je kandidaten persé in hun midden gaan zoeken omdat ze wèl arabisch kunnen spreken?
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be