![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Kan ik me voorstellen, maar ge zult op uw honger blijven zitten.
Ik heb alvast een paar andere voorbeelden gegeven.
![]() |
#182 |
Banneling
|
![]() Marxistisch gedachtengoed..bedrijven hebben zeker geen 'verplichte' maatschappelijke opdracht, ze hebben zeker geen opdracht om in de buurt te investeren, vacature's staan altijd open voor iedereen die de juiste kwalificaties heeft..dus ook voor buurtbewoners
|
![]() |
![]() |
![]() |
#183 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#184 |
Banneling
|
![]() Welke politieke pârtij heeft dit dan in zijn programma opgenomen dat bedrijven maatschappelijke opdrachten hebben en moeten investeren in de buurt en haar inwoners ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#186 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#187 | |||
|
![]() Citaat:
Maar ik heb u een aantal linken geschreven naar gelijkaardige situaties, zodat ge ook die schoon kunt negeren. ![]() Citaat:
PS. Een vzw is even goed een bedrijf hoor. Citaat:
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein) Laatst gewijzigd door Alboreto : 30 augustus 2011 om 19:46. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#188 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een vzw is een vereniging zonder winstoogmerk, dat kan, maar is meestal geen bedrijf omdat het geen doelstelling is om winst te maken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#189 | |
|
![]() Citaat:
Wat ik wel zeg is dat de bewoners een grote invloed (kunnen) hebben op het bedrijf. Dat gaat van klachten tegen het bedrijf wegens (vermeende) overlast, vandalisme (omwille van verschil in mening), bezwaren bij openbaar onderzoek, ... Het bedrijf kan daar zelf veel aan doen door een goede verankering in de buurt. Het is daartoe niet verplicht, ook dat zegt niemand, maar door het wel te doen kan het wel degelijk een verschil uitmaken. Ik heb al in twee bedrijven gewerkt die een VZW waren. De winst werd terug in het bedrijf geïnvesteerd, waardoor het kon groeien in eigendom en personeelsleden (tot de dag dat de bewoners het anders zagen). Een bedrijf blijft een bedrijf ook als het verlieslatend is (hoewel het dan vermoedelijk niet lang een bedrijf zal blijven, tenzij het een staatsbedrijf is ![]()
![]() |
![]() |
#190 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En wanneer we besluiten dat een bedrijf baat heeft bij een positieve relatie met een buurt, maar dit geen vereiste is en niet opgelegd kan worden, zijn we het ook eens? En dan de laatste ; een buurt mag bezwaar aantekenen tegenover bedrijven in hun buurt, maar dat moet gegrond zijn, anders kunnen bewoners niets ondernemen tegenover bedrijven want niet bewoners maar wetgeving leggen vast wat wel of niet kan en mag. Mee eens! Mooi zo! ![]() Laatst gewijzigd door alice : 31 augustus 2011 om 11:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#191 |
Banneling
|
![]() Heb ik nu goed begrepen dat indien er een halal slager in mijn buurt komt wonen, deze verplicht is om personeel uit de straat aan te werven om er zo voor te zorgen dat zijn ruiten niet worden ingegooid?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#192 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#193 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Wat wel en niet mag en in de wet staat is reden om een bouwaanvraag onmiddellijk af te wijzen, daar komen de bewoners niet in tussen. Maar het openbaar onderzoek laat toe dat bewoners ook subjectieve bezwaren indienen. Maar zoals ge zegt is het dan aan de gemeente of hogere overheden om te beslissen daar al dan niet rekening mee te houden. Maar naar mijn ervaring wordt er wel degelijk geluisterd naar die stemmen. Wat soms een voordeel en soms een nadeel kan opleveren. Inderdaad. Ik denk, dat onze standpunten niet zo ver uiteen liggen als ge wel denkt, Alice.
![]() |
![]() |
#194 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#195 | |
|
![]() Citaat:
Als ge zelf denkt dat onze standpunten niet zo ver uiteen liggen, waarom komt ge dan toch altijd met van die stropoppen op de proppen?
![]() |
![]() |
#196 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Misschien voer je wel kruisvaart tegenover wie helemaal niet als vijand bekeken moet worden hoor. ![]() Daar moet je toch eens over nadenken ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#197 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#198 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#199 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#200 |
Banneling
|
![]() sinds wanneer zijn vacatures beperkt tot "niet-buurtbewoners"??? Als je burgerlijke ingenieurs zoekt en je zit in een buurt waar ze amper het middelbaar hebben afgemaakt, moet je dan je kandidaten persé in hun midden gaan zoeken omdat ze wèl arabisch kunnen spreken?
|
![]() |
![]() |