Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 september 2011, 17:49   #321
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Niet als het van mensen als Savatage afhangt, dan werd zonlicht geprivatiseerd en verkocht aan de lopende kilowatt per uur...

Jammer dat ik geen zonnemelk kon betalen. Djuu toch.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2011, 18:03   #322
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pibo® Bekijk bericht
juist wel , hoe kan ik in de winter terwijl ik gaan WERKEN ben dit schoonhouden !!!!! indien ze dit weigeren zelfs dopgeld inhouden , en aan de werkenden uitbetalen , ik zou dan immers verlof moeten nemen , en da's niet betaaldof bij ouderen van dagen die slecht te been zijn !!!!

en ik spreek dan niet over iemand ie juist zen job verloren heeft , echter wel over echt langdurig werklozen of jongeren

en ja mijn ex buren waren ouderen en slecht te been ..... dus met sneeuw ruimde ik die ook voor hun deur , en erna ook strooien !!!!
Moest je dan niet werken?
Oud 1 september 2011, 18:10   #323
pibo®
Parlementslid

pibo®'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar pibo®
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Moest je dan niet werken?

nope , ik heb soms ook wel is weekend he ..... al valt dat regelmatig in de week door weekend werk . en ik doe meestal de vroege al duurt die af en toe wel van 6 's morgens tot 9 a 10 uur 's avonds !!!!
pibo® is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2011, 18:16   #324
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
nope , ik heb soms ook wel is weekend he ..... al valt dat regelmatig in de week door weekend werk . en ik doe meestal de vroege al duurt die af en toe wel van 6 's morgens tot 9 a 10 uur 's avonds !!!!
Ah ok, je kan dus gemakkelijk iemand betalen om de sneeuw te ruimen?
Oud 1 september 2011, 18:19   #325
pibo®
Parlementslid

pibo®'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ah ok, je kan dus gemakkelijk iemand betalen om de sneeuw te ruimen?
Als alleenstaande ???? bij ons opt werk is elke euro cent of seconde aangegeven !!!! moest ik men brutto pree netto krijgen dan wel ... en van de lasten die ik moet betalen gaat een groot deel naar werlozen , dus eigenlijk betaal ik al mensen die sneeuw kunnen ruimen

erger nog , als er voor mijn deur iemand zou vallen ben ik wel verantwoordelijk , ge zou dan nog serieus moeten lopen enzo om moeite te doen voor te bewijzen dat je niet thuis was toen het sneeuwde !!!

Laatst gewijzigd door pibo® : 1 september 2011 om 18:21.
Oud 1 september 2011, 18:23   #326
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
juist wel , hoe kan ik in de winter terwijl ik gaan WERKEN ben dit schoonhouden !!!!!
dat is het probleem van eenieder van ons.
Hoe ga je trouwens uitvogelen welke "werkloze" juist welk deel van een voetpad vrijgemaakt heeft, als er een voorbijganger valt en iets breekt ?? Want juist daarom, is iedere bewoner verantwoordelijk voor de toestand van zijn/haar deel vh voetpad.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2011, 18:32   #327
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als alleenstaande ???? bij ons opt werk is elke euro cent of seconde aangegeven !!!! moest ik men brutto pree netto krijgen dan wel ... en van de lasten die ik moet betalen gaat een groot deel naar werlozen , dus eigenlijk betaal ik al mensen die sneeuw kunnen ruimen

erger nog , als er voor mijn deur iemand zou vallen ben ik wel verantwoordelijk , ge zou dan nog serieus moeten lopen enzo om moeite te doen voor te bewijzen dat je niet thuis was toen het sneeuwde !!!
Kom nu, je klopt alle dagen een dubbele shift, dat is niet alleen een dubbele pree maar ook dubbele shiftvergoeding.

Jij bent iemand van vijf a zesduizend € per maand. En je hebt geen kosten want je komt alleen thuis om te slapen.
Oud 1 september 2011, 18:34   #328
pibo®
Parlementslid

pibo®'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
dat is het probleem van eenieder van ons.
Hoe ga je trouwens uitvogelen welke "werkloze" juist welk deel van een voetpad vrijgemaakt heeft, als er een voorbijganger valt en iets breekt ?? Want juist daarom, is iedere bewoner verantwoordelijk voor de toestand van zijn/haar deel vh voetpad.

elke langdurig werkloze zou in de buurt waar hij woont , verantwoordelijk moeten zijn voor een gebied .( een dienst op de gemeente moet toezien of dit al dan niet gebeurd is , of als de langdurig werklozen belt met een reden waarom dit niet kan , ze een andere kunnen sturen)
Met weinig uitvluchten waarom hij dit niet zou kunnen ..... enkel een doktersbriefje van de dag zelf ( met risico op controle arts , zoals elke werknemer dit ook van zijn baas kan krijgen ) , een solicitatie gaan voeren bij een werkgever ( met schriftelijk bewijs van die firma )

dus niet als reden , k gaan naar de kroeg of shoppe in de stad , enz !!!!!

elke vorm van fraude op de bewijzen van dokter of eventuele werkgever of vdab zou hard gestraft moeten worden door de rva , met eventuele schorsingen , hetzelfde met weigeraards

langdurig werklozen leven op kosten van de maatschapij , ze mogen wel iets terug doen .... en zoveel sneeuwt het hier niet he !
Oud 1 september 2011, 18:39   #329
pibo®
Parlementslid

pibo®'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kom nu, je klopt alle dagen een dubbele shift, dat is niet alleen een dubbele pree maar ook dubbele shiftvergoeding.

Jij bent iemand van vijf a zesduizend € per maand. En je hebt geen kosten want je komt alleen thuis om te slapen.
dubbele shift is maar af en toe .... , indien er collega's ziek zijn en het werk het nodig heeft ..... en ik kan tussen die twee shifts wel een 1 of 2 uurtjes naar huis momenteel zitten we wel met twee langdurig zieken , dit wordt opgevangen door alle collega's ............ dus nu kan het zijn dat die dubbele shifts ne keer of drie per maand voorkomen !
Oud 1 september 2011, 18:41   #330
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
langdurig werklozen leven op kosten van de maatschapij , ze mogen wel iets terug doen ....
dat is gewoon de visie (nu ja ) van een zelfvoldaan en volgevreten individu met vast werk.
Maar soit, indien die piste eventueel nog zou gevolgd worden, kan het nooit om particulieren te helpen zich van hun verantwoordelijkheid te onttrekken.
Oud 1 september 2011, 18:49   #331
pibo®
Parlementslid

pibo®'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dat is gewoon de visie (nu ja ) van een zelfvoldaan en volgevreten individu met vast werk.
Maar soit, indien die piste eventueel nog zou gevolgd worden, kan het nooit om particulieren te helpen zich van hun verantwoordelijkheid te onttrekken.
zelfvoldaan en volgevreten individu ???? eh ik moet meestal opt einde van de maand ook wel krabben als alleenstaande , ik kan ook niet alles kopen wat ik wil !!!!!!!

vast werk , JA maar denk jij echt dat ne werkmens elke dag met evenveel goesting naar zen werk gaat ????

en mijn piste is anders , als de maatschappij soldair moet zijn met langdurig werlozen ....... waarom kunnen die dan niet een beeke solidair terug zijn ???? ah ja , van da beeke dat het in dees land sneeuwt enkele momenten afstaan om iets terug te doen , daar zal je wel van sterven zeker ?
Oud 1 september 2011, 18:59   #332
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
zelfvoldaan en volgevreten individu ???? eh ik moet meestal opt einde van de maand ook wel krabben als alleenstaande , ik kan ook niet alles kopen wat ik wil !!!!!!!

vast werk , JA maar denk jij echt dat ne werkmens elke dag met evenveel goesting naar zen werk gaat ????

en mijn piste is anders , als de maatschappij soldair moet zijn met langdurig werlozen ....... waarom kunnen die dan niet een beeke solidair terug zijn ???? ah ja , van da beeke dat het in dees land sneeuwt enkele momenten afstaan om iets terug te doen , daar zal je wel van sterven zeker ?
Bon soit, wie draagt dan op dat moment de verantwoordelijkheid als een voorbijganger valt (met breuken) over JOUW besneeuwde trottoir ??
Oud 1 september 2011, 19:07   #333
pibo®
Parlementslid

pibo®'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bon soit, wie draagt dan op dat moment de verantwoordelijkheid als een voorbijganger valt (met breuken) over JOUW besneeuwde trottoir ??
Mijne besneeuwde trottoir ????????????? de trottoir is eigendom van de gemmeente of staat . maar begrijp je vraag , op de moment ik , maar mijn familiale verzekering betaalt de schade !
Oud 1 september 2011, 19:24   #334
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mijne besneeuwde trottoir ????????????? de trottoir is eigendom van de gemmeente of staat . maar begrijp je vraag , op de moment ik , maar mijn familiale verzekering betaalt de schade !
Eigendom vd stad of gemeente, maar iedere bewoner is wel verantwoordelijk voor het onderhoud van zijn/haar deel vh trottoir. Ook hondedrollen vallen daar onder.
Het is dan nog maar de vraag, of jouw verzekeraar zal gaan betalen wanneer derden en niet betrokken personen jouw trottoir moeten onderhouden.
Oud 1 september 2011, 19:40   #335
freelancer
Banneling

Standaard

Hondedrollen is zijn specialiteit...
freelancer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2011, 19:43   #336
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
Hondedrollen is zijn specialiteit...
oeverloos en inhoudsloos gezeik is dan weer jouw specialiteit, eh Chipie.
Oud 1 september 2011, 19:57   #337
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eigendom vd stad of gemeente, maar iedere bewoner is wel verantwoordelijk voor het onderhoud van zijn/haar deel vh trottoir. Ook hondedrollen vallen daar onder.
Het is dan nog maar de vraag, of jouw verzekeraar zal gaan betalen wanneer derden en niet betrokken personen jouw trottoir moeten onderhouden.
Ik vraag mij af waarom men de bewoners ook niet verantwoordelijk stelt voor zijn deel van de rijweg.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2011, 21:36   #338
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
En weer spreekt ge uzelf tegen.
Waarom zou hij dat OK moeten vinden ?
Hij staat ingeschreven als werkzoekend en heeft dus dat werk te aanvaarden.
Niet gelijk welk werk met gelijk welk loon. D�*t is een natte droom van dictateurkes. Vergeet het maar zou ik zeggen. Eerder mogen de kapitaalkrachtigen zich klaarmaken voor een stevige aderlating, het volk mort wereldwijd.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2011, 21:43   #339
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Inderdaad, de draad gaat over tewerkstellen van werklozen.
Nergens was sprake van het loon maar direct worden allerlei uitvluchten aangehaald om niet te moeten werken.
Begin al maar eens met direct over een behoorlijk loon te spreken, vooraleer de mensen te willen dwingen jobs te aanvaarden. Misschien krijg je dan minder negatieve reacties.
Een bende gemene smeerlappen zitten met hun poten aan de vetpotten, en zijn steeds minder akkoord om een deeltje af te staan , en loon naar werken te betalen. D�*t moet veranderen, voor te beginnen.
Miljarden rijke profiteurs en bedriegers, witte boord bandieten die samen onder één hoedje spelen en informatie uitwisselen om goede zaakjes te doen op de kap van het volk, DIE moeten vastgenomen worden, en in de bak geslingerd, na in beslagneming van al hun bezittingen.
Herverdeling is het orde woord.
Oud 1 september 2011, 21:46   #340
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Juist, dus waarom gaat ge er dan van uit dat ze geen loon zouden krijgen ?
Wat ik begrepen heb is dat men voorstelde om leefloners fulltime te doen werken, voor het behoud van hun uitkering, en dus NIET voor een volwaardig loon met bijgaand arbeidscontract...
En dat jij dat een heel goed idee vond.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be