Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 september 2011, 15:19   #361
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht

Denk je nu echt dat het hele leger van uitkeringskrijgers dat Limburg telt een volledige maand tewerkgesteld kan worden op die plantages?

Als iedereen vier uurkes gaat, is het al opgelost volgens mij.
Pak dan nog acht uur voor de mannen en vier voor de vrouwen, gezien het zwaar werk is en vrouwen allicht ook voor hun kinderen moeten zorgen.
Maar ach ja, discriminatie op grond van geslacht is verboden zeker hé.

Die mensen moeten echt niet vast in dienst blijven bij die plantages. Je verdraait de hele discussie tot iets wat hij helemaal niet is, om daar vervolgens op te reageren.
Als ze vandaag mensen kunnen dwingen om een " paar uurkes " te gaan werken ergens, dan word dat morgen " een paar dagen ", daarna een paar weken, dan maanden, en tot slot jaren aan een stuk.
Ik ben tegen het principe ! Als je weet wat dat woord betekent...
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2011, 15:23   #362
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
Ik wenste Uw aandacht te vestigen op uw extreme 'linkse' post...

Deze draad gaat over fruittelers, die door een natuurramp in de problemen geraakt zijn én over het feit dat sommigen werkzoekenden en leefloners willen inschakelen...

Niet over ► "Miljarden rijke profiteurs en bedriegers, witte boord bandieten die samen onder één hoedje spelen en informatie uitwisselen om goede zaakjes te doen op de kap van het volk, DIE moeten vastgenomen worden, en in de bak geslingerd, na in beslagneming van al hun bezittingen.
Herverdeling is het orde woord" ◄

En wijs de post eens aan waar ik in deze draad zit te brullen over "profiterende doppers"...
Heb ik je naam vernoemd ? Maar kom, als je je geviseerd voelt...Wie het schoentje past trekke het aan.
Oud 2 september 2011, 15:27   #363
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Als ze vandaag mensen kunnen dwingen om een " paar uurkes " te gaan werken ergens, dan word dat morgen " een paar dagen ", daarna een paar weken, dan maanden, en tot slot jaren aan een stuk.
Hoe vaak heb ik al geplaatst dat ik verplicht full time moet gaan werken, zonder betaald te worden, een maand lang! Het OCMW mag voorwaarden opleggen voor zijn leefloon!!!
Oud 2 september 2011, 20:54   #364
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dwingen is iets dat aan twee kanten werkt.
1)Je kan (volgens de meesten) de mensen niet dwingen te gaan werken.
2)De (zelfde) meesten dwingen hun recht af op het niet dwingen te gaan werken ondertussen.

De vraag is dus; wie dwingt hier wie?

Laatst gewijzigd door Mambo : 2 september 2011 om 21:02.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2011, 20:58   #365
Descartes Jr
Banneling

Descartes Jr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
2)De (zelfde) meesten dwingen hun recht af op het niet dwingen te gaan werken ondertussen.

Oplossing : iedereen zelfstandig. Het volstaat slechts een beetje eigen risico te nemen. Meer niet. Doen ?
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2011, 21:10   #366
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr Bekijk bericht
Oplossing : iedereen zelfstandig. Het volstaat slechts een beetje eigen risico te nemen. Meer niet. Doen ?
Goed gedacht.

Allen werken onder het eigen zelfstandig statuut bij de baas.
Geen werk is geen inkomen en geen bijdragen betaald is geen dop of pensioen.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2011, 21:25   #367
Descartes Jr
Banneling

Descartes Jr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Goed gedacht.

Allen werken onder het eigen zelfstandig statuut bij de baas.
Geen werk is geen inkomen en geen bijdragen betaald is geen dop of pensioen.
Zeg pipo, denk eerst eens na over de term "zelfstandig" vòòr je zo'n verklaringen doet. Ik ben zelfstandig en heb dus GEEN baas. Sommige dagen werk ik 20 uur, andere 4 uur. Wie gaat mij wat zeggen? Maar het moet gezegd : het gemiddelde ligt rond 12 u en dat is er waarschijnlijk teveel aan voor de gesyndiceerde werknemer-met-het-gewaarborgd-verlof-en-ontslagregeling.

Kweetet, als ik failliet ga heb ik niks meer. Maar ik werk dan ook gemiddeld 12u/dag. Weekends inbegrepen.

Laatst gewijzigd door Descartes Jr : 2 september 2011 om 21:27.
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2011, 21:28   #368
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr Bekijk bericht
Zeg pipo, denk eerst eens na over de term "zelfstandig" vòòr je zo'n verklaringen doet. Ik ben zelfstandig en heb dus GEEN baas. Sommige dagen werk ik 20 uur, andere 4 uur. Wie gaat mij wat zeggen? Maar het moet gezegd : het gemiddelde ligt rond 12 u en dat is er waarschijnlijk teveel aan voor de gesyndiceerde werknemer-met-het-gewaarborgd-verlof-en-ontslagregeling.

Kweetet, als ik failliet ga heb ik niks meer. Maar ik werk dan ook gemiddeld 12u/dag. Weekends inbegrepen.
Nu maakt de ene zelfstandige de andere uit voor pipo...
freelancer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2011, 22:13   #369
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Hoe vaak heb ik al geplaatst dat ik verplicht full time moet gaan werken, zonder betaald te worden, een maand lang! Het OCMW mag voorwaarden opleggen voor zijn leefloon!!!
Als dat waar is, moet dat veranderd worden.
Mag ik op uw steun rekenen om deze wanpraktijken aan te klagen ?
Oud 3 september 2011, 03:14   #370
pibo®
Parlementslid

pibo®'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar pibo®
Standaard

Citaat:
is dat woord WERKEN ??????????
pibo® is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2011, 03:18   #371
pibo®
Parlementslid

pibo®'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
eigenlijk , niet meer dan normaal !!!!! voor mijn " leefloon " van mijne baas moet ik ook elke maand gaan werken !!!!!
Oud 3 september 2011, 03:33   #372
pibo®
Parlementslid

pibo®'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Terwijl de OCMW budgetten de pan uit swingen en onbetaalbaar worden voor de gemeenten, stond dit politiek correct artikel in de krant:

Ik wil daar nogmaals graag bij vermelden dat ik als alleenstaande het met <500 euro per maand doe, gezien ik mijn domiciel niet in hetgeen ik huur kan zetten en dus officieel samenwoon. Ik lijd geen honger, maar ik leef ook niet in luxe. En ik geniet zelfs van het leven, als mijn gezondheid even meewil.

Als de alleenstaanden met +700 euro per maand een sociale huurwoning hebben, zijn ze dus een stuk beter af als mij. Mijn conclusie is dan ook dat er niet geklaagd moet worden.

Maar zie deze reactie bv.:

Hij heeft het zich goed bekeken: gaan werken is niet slim, want dan moet ik meer huur betalen. Zoals iedereen zonder sociale woning die gaat werken. Wat een schande toch. Ja, waarom krijgen we niet allemaal een gesubsidieerde woning die we moeten betalen met geld dat we gekregen hebben?

Weet dat je voor een krappe en oude studio al zeker 300 euro de maand ophoest en een sociale huurwoning meestal een veelkamergelegenheid is. Mogelijk dan ook nog eens voorzien van alle moderne comfort (zie Vlaamse wooncode).
Ze mogen het hebben, daarvan niet. Maar kunnen we een beetje ernstig blijven aub?
zeveraars , als men kot binnenkort afbetaald is , wordt ik ook ziek of ga ik doppen !!!!!! op andermans kosten leven ............ want eigenlijk ben ik ne stomme kloot !!!!!!! nen dikke stoemme kloot ........ want voor enkele euro's meer as den dop per maand ga ik werken ( vroeg opstaan erbij !!!! ) !!!!!

dan ga ik ook profiteren en op kosten van de maatschappij leven , ende klagen ende zagen dat den " dop " te laag is !!!!!!

Laatst gewijzigd door pibo® : 3 september 2011 om 03:36.
Oud 3 september 2011, 05:11   #373
pibo®
Parlementslid

pibo®'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:

en de staat DWINGT mij om zelfverdiende centjes af te geven aan lang durige werklozen , da zijn in mijn ogen profiteurs van ons sociaal systeem , paria's van de maatschapij !
Oud 3 september 2011, 06:34   #374
pibo®
Parlementslid

pibo®'s schermafbeelding

Standaard

trouwens , efkes snel gerekend ...........

begin dop rond de 1000 euro per maand denk ik , leefloon is 770.18 voor ne alleenstaande

denk zelfs sommige " doppers " van een 1100 euro ............

dus eigenlijk ga ik werken voor enkele 100 euro's meer , moet ik wakker worden voor die enkele euro's meer ..... erger nog men bio ritme is om zeep , op ne vrije dag word ik ook al wakker voor 6 uur

lang leve den dop , de grootste werkgever ...... iedereen tevree

en dan durven hier sommigen nog beweren , dat een schup en wa zout vastnemen in de winter voor de deuren van de buren teveel is !!!!!!

ze moesten ze verdorrie allemaal hun niet verdiende centjes afnemen !!!!!!

anti dop !!!!!! en neen ik ik ben ni pissed op iemand die zen job is verloren , wel op langdurige profiteurs !!!!!!

Laatst gewijzigd door pibo® : 3 september 2011 om 06:37.
Oud 3 september 2011, 12:48   #375
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pibo® Bekijk bericht
en de staat DWINGT mij om zelfverdiende centjes af te geven aan lang durige werklozen , da zijn in mijn ogen profiteurs van ons sociaal systeem , paria's van de maatschapij !
Tja, dat is de prijs die je betaald voor uw "leve Belgie" geroep.
Oud 3 september 2011, 14:18   #376
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pibo® Bekijk bericht
trouwens , efkes snel gerekend ...........

begin dop rond de 1000 euro per maand denk ik , leefloon is 770.18 voor ne alleenstaande

denk zelfs sommige " doppers " van een 1100 euro ............

dus eigenlijk ga ik werken voor enkele 100 euro's meer , moet ik wakker worden voor die enkele euro's meer ..... erger nog men bio ritme is om zeep , op ne vrije dag word ik ook al wakker voor 6 uur

lang leve den dop , de grootste werkgever ...... iedereen tevree

en dan durven hier sommigen nog beweren , dat een schup en wa zout vastnemen in de winter voor de deuren van de buren teveel is !!!!!!

ze moesten ze verdorrie allemaal hun niet verdiende centjes afnemen !!!!!!

anti dop !!!!!! en neen ik ik ben ni pissed op iemand die zen job is verloren , wel op langdurige profiteurs !!!!!!
Uw stem, uw redenering en uw conclusie is een conclusie die door meer en meer mensen gemaakt wordt.
Als je even in de krant kijkt, onder het artikel, op HLN heeft het meer dan 200 geljikaardige reacties, in andere kranten zie je ook dat de mensen er massaal op reageren en zich afvragen waarom ze gaan werken, want als ze de sociale voordelen, verplaatsingskosten, kinderopvang, feit dat ze huishoudelijke taken moeten uitbesteden en dan nog vooral het feit dat ze zeer weinig tijd hebben om de mensen te zien die ze graag zien en de dingen te doen die ze graag doen, zie je dat de frustraties oplopen. Hoger en hoger.
Dat is overigens bij de hele werkende klasse van Europa het geval ...

Volgens mij staan we aan de vooravond van een grote probleem-escalatie.
(btw: k wil me zelf zo graag en zo snel mogelijk aansluitende bij de "werkende klasse" omdat ik hier veel persoonlijke voldoening uithaal. Het hoeft ook geen topbaan te zijn, gewoon iets wat ik graag doe. Anders kan je het volgens mij niet volhouden. Want vanwege mijn gezondheid zal het mogelijk part-time zijn, wat dus nauwelijks meer zal opbrengen per maand als het leefloon, terwijl je er in investeert.
Oud 3 september 2011, 14:22   #377
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jawel dus. De wereld is iets minder rooskleurig dan je denkt.
In totaal zal ik dat zelfs bijna twee jaar gedaan hebben, als die periode achter de rug is. En dan hopen dat er mij iemand wil betalen gezien ik het toch al gewoon ben onbetaald te werken. (Let op: onbetaald is wel degelijk onbetaald, dus zelfs geen maaltijdscheques, geen vrijwilligerswerkbijdrage, niente, nada, nul, zero, ... )
Dat is dan toch wel heel gek werk. Je moet er 8 uur per dag staan, elke dag lang (full time) werken en je krijgt er helemaal niets voor. Waarom zoek je dan geen ander werk dat wel gewoon betaald?

Citaat:
Ik heb die niet te verschuiven.
Jij mag wel proberen als je wil. Ik geef je graag het nummer
.

Zo moeilijk kan het niet zijn een afspraak te verschuiven.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2011, 14:42   #378
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Dat is dan toch wel heel gek werk. Je moet er 8 uur per dag staan, elke dag lang (full time) werken en je krijgt er helemaal niets voor. Waarom zoek je dan geen ander werk dat wel gewoon betaald?
Als dat een optie zou zijn, zou ik er denk ik al zelf achtergekomen zijn dat dit interessanter was hé. Of desnoods het ocmw.

Citaat:
Zo moeilijk kan het niet zijn een afspraak te verschuiven.
Je snapt het echt niet hé.

Dat is geen afspraak tussen mij en iemand anders.
Dat zijn duizend mensen die een brief hebben ontvangen: die dag is het verhuizen. Oude sleutel inleveren en nieuwe afhalen. Klaar.
Oud 3 september 2011, 15:20   #379
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als dat een optie zou zijn, zou ik er denk ik al zelf achtergekomen zijn dat dit interessanter was hé. Of desnoods het ocmw.

Je snapt het echt niet hé.

Dat is geen afspraak tussen mij en iemand anders.
Dat zijn duizend mensen die een brief hebben ontvangen: die dag is het verhuizen. Oude sleutel inleveren en nieuwe afhalen. Klaar.
Dus het is verboden je gerief eerder weg te halen?
Zevert eens niet jong.
Oud 3 september 2011, 15:46   #380
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Dus het is verboden je gerief eerder weg te halen?
Zevert eens niet jong.
Lees wat er staat. Herlees het desnoods nog een keer.

Ik vraag me trouwens af wat voor een geweldige oplossing me je hier komt voorstellen?

Mijn gerief een dag een paar dagen op straat laten rusten misschien in afwachting tot ik de sleutel van de andere kamer kan gaan halen?

Enfin, bedankt voor de hulp in ieder geval. Het zal zeker goed bedoeld zijn.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be