![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Burger
|
![]() Ik ben eens benieuwd hoe dat akkoord eruit gaat zien.
Als de CDN&V mee in een regeringsakkoord stapt waarin Vlaanderen nogmaals het gelag mag betalen, zullen zij zich moeten ontdoen van NVA in de Vlaamse regering. Of de Vlaamse kiezer dit zal blijven slikken is de vraag. We zouden wel eens getuige kunnen worden van aan lange doodsstrijd van CDN&V. En wat gaan ze dan doen om België te redden van de Vlaamse kiezer? |
![]() |
![]() |
#22 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Tegenwoordig lijken ze meer op CD&Vee
#23 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Opinies BELGIAN JOURNAL: ONGECENSUREERD, NON-CONFORMISTISCH, BELGISCH Hoe grappig Vlaams-nationalisten kunnen zijn: een mooi voorbeeld ![]() Omtrent de nederlaag van "Hallebarde" "Shadowke" geeft eens commentaar bij een bericht uit het dagblad Le Soir... ![]() FONNE, of het verlies van een laatste greintje geloofwaardigheid... BREEK DE CENSUUR Een Vlaamse held :bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag: |
|
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Was het nu zo moeilijk om inhoudelijk te argumenteren. Je wil geen overeenkomst: zeg dat dan en hopelijk tegelijk hoe jij je de toekomst voorstelt. Dan kan men daarover van gedachten wisselen.
Zolang de Vlaamse Eerste minister meent recht te hebben op een jaarsalaris van 254 000 euro, terwijl de Nederlandse Eerste minister met 170 910 (incl. vakantiegeld en eindejaarspremie) genoegen neemt, ben ik van overtuiging dat de splitsingen in gewesten en gemeenschappen meer met zelfverrijking te maken hebben dan met het welzijn van de bevolking. |
|
![]() |
![]() |
#26 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Slavernij is bevolkings groep N laten werken (uitbuiten) voor een andere bevolkingsgroep Z, zonder dat bevolkingsgroep N hierin inspraak heeft. Snoepje is iets wat partij Z geeft aan partij N in ruil voor territorium, geld en macht. Volksverraders zijn actoren die actief meewerken in het creëren van deze foute Belgische concepten. De zaken bij naam noemen kan helpen in het ontvoogdings proces.
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier |
|
![]() |
![]() |
#27 | |
|
![]() Citaat:
![]()
Als Raf je nog ooit op een taalfout wijst, dan kun je genieten van zijn eigen taalblunder op: http://forum.politics.be/showthread....175318&page=23 Laatst gewijzigd door Bokkenreyder : 3 september 2011 om 09:07. |
|
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
|
![]() |
![]() |
#29 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#30 |
Minister-President
|
![]() Ik noem mezelf ook nooit flamingant omdat ik dat als een pejoratief geconnoteerde omschrijving zie van hoe ik mezelf wel omschrijf, namelijk Vlaams-nationalist.
#31 | |
|
![]() Citaat:
![]()
Als Raf je nog ooit op een taalfout wijst, dan kun je genieten van zijn eigen taalblunder op: http://forum.politics.be/showthread....175318&page=23 Laatst gewijzigd door Bokkenreyder : 3 september 2011 om 09:23. |
|
![]() |
![]() |
#32 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door matthias999 : 3 september 2011 om 09:21. |
|
![]() |
![]() |
#33 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
#34 | |
|
![]() Citaat:
Je denkt toch niet dat hij het werkelijk niet begrijpt. Laat er een zuchtje overgaan en je zult zien dat hij doet alsof hij al die begrippen helemaal niet kent, en misschien wel het lef hebben om nog maar eens te vragen om ze uit te leggen, want de Vlaming is niet duidelijk nietwaar...
![]() |
#35 |
|
![]() Misschien eens wat lezersreacties op Le Soir lezen, dan zul je direct weten welk volk en welke taal dom, lomp en grof is.
#36 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() En STEL dat onzen BWarrior OOIT gelijk krijgt... wie zegt dat het dan een GOED akkoord gaat zijn? En wie zegt dat Wallonië ZICH ZAL HOUDEN aan de voorwaarden van dat akkoord?
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#38 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#39 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Elke dag de nieuwsfeiten lezen in dit landje, en er echt eens bij stil staan, is genoeg om te beseffen dat Franstaligen zich superieur wanen, zichzelf steevast voorrechten toeëigenen die ze de Vlamingen steevast ontzeggen, hun boekhouding jaar in jaar uit niet onder controle houden zonder angst voor afstraffing van diegenen die hun putjes opvullen en de Vlamingen altijd gegijzeld houden in een strategie die erop gericht is zoveel mogelijk te eisen als compensatie en nooit iets terug te geven in ruil voor een Vlaamse gunst. Als je daar gewoon eens nuchter bij stil staat (en voor zo'n zaken moet je heus geen propaganda-blaadjes lezen, maar gewoon de actualiteit zoals hij beschreven wordt in de dagelijkse pers) kun je niet anders dan redeneren dat in dit onland de niet-Frans sprekende Belg enkel goed is om te betalen en verder zijn mond te houden. Iemand daarom een Flamingant noemen is goedkoop en etaleert eigenlijk vooral de domheid en kortzichtigheid van hen die liever niet te veel stilstaan bij de uitwassen van het Belgische systeem, en dit enkel vanwege een zekere emotionele houding tegenover "België". Ik heb ooit op TV één van die BUB-ers gezien (één uit Brugge dacht ik) die hier op dit forum actief is en zijn huis werkelijk volgestouwd heeft met Belgische symbolen. Ik kan er niet aan doen, maar zo iemand spoort volgens mij mentaal niet helemaal. Zo'n gasten gaan me écht niet op andere gedachten brengen, zelfs al betitelen ze me dan als Flamingant (een woord waarmee ik mezelf nog nooit heb ingedeeld, maar waar bepaalde échte Belgen graag mee smijten).
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) Laatst gewijzigd door Nierika : 3 september 2011 om 10:15. |
|
![]() |
![]() |
#40 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
B]Slavernij[/b] is bevolkings groep N laten werken (uitbuiten) voor een andere bevolkingsgroep Z, zonder dat bevolkingsgroep N hierin inspraak heeft. Bedoel je dat de NVA voor een federale kieskring moet ijveren om meer inspraak te krijgen? Het ondoordacht splitsen van allerlei instellingen was een fout Belgisch concept. De flaminganten zullen het u niet graag horen zeggen. Slavernij ? kom, kom
Zolang de Vlaamse Eerste minister meent recht te hebben op een jaarsalaris van 254 000 euro, terwijl de Nederlandse Eerste minister met 170 910 (incl. vakantiegeld en eindejaarspremie) genoegen neemt, ben ik van overtuiging dat de splitsingen in gewesten en gemeenschappen meer met zelfverrijking te maken hebben dan met het welzijn van de bevolking. |
|
![]() |