Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 3 september 2011, 10:11   #101
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
Au contraire, mijn technisch vakmanschap beperkt zich tot goegelen en een meesterlijke beheersing van het plaatsen van diakritische tekens in partijnamen.

Jij leest wel erg vaak wat jij wil lezen, niet? Dat "het NV-A heeft zichzelf aan de zijlijn geplaatst" niet in jouw lijstje van vooringenomen leesvoorkeuren past, moet dan wel erg sneu zijn. Alle begrip.

Hoedanook en wars van mijn ruimhartig begrip, niemand - jij op kop - kon tot op heden definiëren wat een volksverrader dan wel mag zijn, laat staan welk volk er verraden wordt.

Ik vermoed dat het bewuste "volk" en hun pleïade aan "verraders" een greepje zijn uit de mythes die het NV-A krampachtig in stand proberen te houden, vanaf de zijlijn wel te verstaan. Een zijlijn waar het grootse, doch weliswaar niets presterende, NV-A zich bovendien met hun "leider" op kop zelf geplaatst heeft.
Omdat het ook niet juist is. Het is bekokstoofd tussen Genez en Di Rupo. Genez heeft het trouwens toegegeven in de Waalse pers dus ik zie niet in waarom dit keer op keer herhaald moet worden.
Ik vind het wel tekenend dat iemand die tegen het cynisme is in de politiek er zo handig gebruik van maakt.
stuyckp is offline  
Oud 3 september 2011, 10:18   #102
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

4x10E6's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Omdat het ook niet juist is. Het is bekokstoofd tussen Genez en Di Rupo. Genez heeft het trouwens toegegeven in de Waalse pers dus ik zie niet in waarom dit keer op keer herhaald moet worden.
Ik vind het wel tekenend dat iemand die tegen het cynisme is in de politiek er zo handig gebruik van maakt.
Gôh, ik lees niet zo vaak de Waalse pers. Kan je een linkje sturen met het bewuste artikel waarin mevrouw Genez dit gezegd zou hebben.

In afwachting : In de grote grabbelkist van vlaams-nationalistische mythes steekt ook de waanidee dat het NV-A zichzelf niet aan de kant geplaatst heeft tijdens de federale regeringsonderhandelingen in 2011.

Vergeet jouw antwoord op mijn verzoek betreffende "volksverraders" niet.

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 3 september 2011 om 10:19.
4x10E6 is offline  
Oud 3 september 2011, 10:20   #103
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
In het huidige België vallen Luik en Namen ook onder hier en maken dus deel uit van de solidariteit. Maar aangezien ik voorstander ben van een confederaal model zou dat in de toekomst anders zijn.
N-VA is niet tegen een vorm van solidariteit. Om Wallonië de kans te geven om te herstellen was er daarom voorzien dat de transferten geleidelijk afgebouwd werden als een incentive (nota De Wever). Sportcentra bouwen met Europees geld leidt niet tot een economisch en duurzaam herstel.
Science fiction.
Je hebt het genre onder knie, merk ik, want je tekst steekt proppensvol newspeak:
- een "vorm" van solidariteit
- afbouwen als incentive

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 3 september 2011 om 10:25.
4x10E6 is offline  
Oud 3 september 2011, 10:22   #104
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Definieer voor mijn begrip "hier". Vallen Luik en Namen nog onder "hier"?

Voor zover ik weet is die bewuste solidariteit "in feite" bedoeld voor alle Belgen, dus ook voor Luikenaars en Nameraars. Waarom hen dan de "tegenpartij" noemen?

Als je hier mee klaar bent, vertel me dan: Valt Brussel onder "hier".
Als ik me niet vergis is uw solidariteit en vooral die van Uw (moeder)partij bedoeld voor gans de wereld...
freelancer is offline  
Oud 3 september 2011, 10:24   #105
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Science fiction dus.
De sociale zekerheid, waarvoor links reeds decennialang verantwoordelijk is/was... ► dat is pas science fiction!
freelancer is offline  
Oud 3 september 2011, 10:27   #106
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
Als ik me niet vergis is uw solidariteit en vooral die van Uw (moeder)partij bedoeld voor gans de wereld...
En ver daarbuiten, mijn beste, ook de planeet waar jij en je vriendjes op vertoeven valt onder die brede mantel van solidariteit.

4x10E6 is offline  
Oud 3 september 2011, 10:28   #107
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
De sociale zekerheid, waarvoor links reeds decennialang verantwoordelijk is/was... ► dat is pas science fiction!
Nee werkelijkheid. Wanneer ging jij laatst langs bij de tandarts of dokter?

4x10E6 is offline  
Oud 3 september 2011, 10:29   #108
Dirk A
Minister

Dirk A's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gôh, ik lees niet zo vaak de Waalse pers. Kan je een linkje sturen met het bewuste artikel waarin mevrouw Genez dit gezegd zou hebben.

In afwachting : In de grote grabbelkist van vlaams-nationalistische mythes steekt ook de waanidee dat het NV-A zichzelf niet aan de kant geplaatst heeft tijdens de federale regeringsonderhandelingen in 2011.

Stel dat ze zichzelf wel aan de kant hebben gezet, dan blijft het feit dat er geen enkel punt van N-VA in de nota is opgenomen. Op communautair vlak, zie ik persoonlijk geen enkel voordeel in de nota Di Rupo. Nochtans was het volgens Di Rupo de bedoeling om op dat moment, de 2 grootste partijen aan tafel mee te nemen?!?!?!
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier

Laatst gewijzigd door Dirk A : 3 september 2011 om 10:31.
Dirk A is offline  
Oud 3 september 2011, 10:38   #109
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dirk A Bekijk bericht
Stel dat ze zichzelf wel aan de kant hebben gezet, dan blijft het feit dat er geen enkel punt van N-VA in de nota is opgenomen. Op communautair vlak, zie ik persoonlijk geen enkel voordeel in de nota Di Rupo. Nochtans was het volgens Di Rupo de bedoeling om op da, 2 grootste partijen aan tafel mee te nemen
Allemaal goed en wel, doch daarmee heb ik die link nog niet naar het bewuste artikel verschenen in de Waalse pers.

Ik vind het uitermate sympathiek dat jij met ons jouw persoonlijke overtuiging deelt dat jij geen geen voordeel ziet in meneer Di Rupo's nota, doch op dit ogenblik buigen we ons over het uiterst belangwekkende punt of het NV-A zichzelf al dan niet aan de kant gezet heeft tijdens de nu lopende regeringsonderhandeling. Dit vraagstuk houdt de politieke micro-cosmos, die dit forum is, al maanden in de ban.

En attendant, jij weet par hasard ook niet wat een volksverrader is en welk volk er dreigt verraden te worden?

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 3 september 2011 om 10:39.
4x10E6 is offline  
Oud 3 september 2011, 10:39   #110
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

http://www.lesoir.be/actualite/belgi...ver-850028.php
Bij de vijfde vraag antwoordt Gennez:
Citaat:
C'est pour cela que j'ai conseillé �* Elio dans sa note de gérer le communautaire de manière �* amener le CD&V �* la table de négociation et l'économique de manière �* séduire l'Open-VLD.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 3 september 2011, 10:43   #111
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:

Zoals ik al zei ben ik dat niet van plan omdat ik het woord ook nog nooit gebruikt heb. Uw verzoek moet u richten aan de degenen die dat woord gebruiken. Persoonlijk heb ik begrip voor de mensen die het woord wel gebruiken en ook geen moeite om te begrijpen wie ze ermee bedoelen. Op de een of andere manier denk ik dat u dat ook wel weet.
stuyckp is offline  
Oud 3 september 2011, 10:46   #112
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Science fiction.
Je hebt het genre onder knie, merk ik, want je tekst steekt proppensvol newspeak:
- een "vorm" van solidariteit
- afbouwen als incentive
Morgen is ook de toekomst, volgende week, volgend jaar of binnen 3 jaar.
Wat is er mis met het opbouwen van een economie in Wallonië die niet gebaseerd is op transferts ? Maw eentje die op eigen benen kan staan ? Dat lijkt me op zich een goed idee dat voor iedereen beter is.
stuyckp is offline  
Oud 3 september 2011, 10:47   #113
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht

"C'est pour cela que j'ai conseillé �* Elio dans sa note de gérer le communautaire de manière �* amener le CD&V �* la table de négociation et l'économique de manière �* séduire l'Open-VLD. "

Pardonnez my French, doch waar staat hier het NV-A uit de regeringsonderhandelingen "aan de zijlijn geplaatst" moet worden?

Ik vrees dat ook in het Frans jij enkel leest wat jij graag leest.

Ander en beter citaat, graag.

In afwachting : het NV-A heeft zichzelf aan de zijlijn gezet

4x10E6 is offline  
Oud 3 september 2011, 10:49   #114
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Dankjewel dat bespaart me het opzoekwerk.
Ik mag er nu vanuit gaan dat onze vriend die erom vroeg nu nooit meer zegt dat de N-VA zichzelf buitenspel heeft gezet.
stuyckp is offline  
Oud 3 september 2011, 10:50   #115
Dirk A
Minister

Standaard

Citaat:
Allemaal goed en wel, doch daarmee heb ik die link nog niet naar het bewuste artikel verschenen in de Waalse pers.

Ik vind het uitermate sympathiek dat jij met ons jouw persoonlijke overtuiging deelt dat jij geen geen voordeel ziet in meneer Di Rupo's nota, doch op dit ogenblik buigen we ons over het uiterst belangwekkende punt of het NV-A zichzelf al dan niet aan de kant gezet heeft tijdens de nu lopende regeringsonderhandeling. Dit vraagstuk houdt de politieke micro-cosmos, die dit forum is, al maanden in de ban.

En attendant, jij weet par hasard ook niet wat een volksverrader is en welk volk er dreigt verraden te worden?
Hewel, als je het niet begrijpt, dan zal ik het uitleggen:

"De nota Di Rupo is een anti-Vlaanderen nota, met 0% toenadering tot compromis naar N-VA toe en hieruit kan je besluiten dat Di Rupo niet bereid was tot compromis."

"De nota BDW, bevatte een veel groter compromis gehalte, en moest dan ook binnen het uur afgeschoten worden met als enigste argumentatie: Comment est-ce qu'il ose?"
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier
Dirk A is offline  
Oud 3 september 2011, 10:53   #116
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Morgen is ook de toekomst, volgende week, volgend jaar of binnen 3 jaar.
Wat is er mis met het opbouwen van een economie in Wallonië die niet gebaseerd is op transferts ? Maw eentje die op eigen benen kan staan ? Dat lijkt me op zich een goed idee dat voor iedereen beter is.

Je hebt warempel jouw roeping gevonden: Phil Bosmans met newspeak mengen: "Morgen is ook de toekomst".

4x10E6 is offline  
Oud 3 september 2011, 10:53   #117
Dirk A
Minister

Standaard

Citaat:
Je zou beter de Waalse pers lezen, dan kan je vaststellen dat de Waalse politici onomwonden Vlaanderen proberen een rad voor de ogen te draaien:

http://forum.politics.be/showthread.php?t=159241
Dirk A is offline  
Oud 3 september 2011, 10:53   #118
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
"C'est pour cela que j'ai conseillé �* Elio dans sa note de gérer le communautaire de manière �* amener le CD&V �* la table de négociation et l'économique de manière �* séduire l'Open-VLD. "

Pardonnez my French, doch waar staat hier het NV-A uit de regeringsonderhandelingen "aan de zijlijn geplaatst" moet worden?

Ik vrees dat ook in het Frans jij enkel leest wat jij graag leest.

Ander en beter citaat, graag.

In afwachting : het NV-A heeft zichzelf aan de zijlijn gezet
Zelfs op de manier zoals u het interpreteert nog niet want de nota was NIET te nemen of te laten. Maw Di Rupo had zijn nota moeten aanpassen tot er een consensus was. Bent u trouwens al vergeten dat Di Rupo in feite voor hij zijn eigen nota schreef continue aan het tegenwerken was. Zijn bombriefje aan Beke vergeten ? Zijn eigen studiedienst teruggefloten en dergelijke. Als er iemand bang is van verandering en angst heeft voor zijn eigen electoraat dan is het Di Rupo wel.
stuyckp is offline  
Oud 3 september 2011, 10:53   #119
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dankjewel dat bespaart me het opzoekwerk.
Ik mag er nu vanuit gaan dat onze vriend die erom vroeg nu nooit meer zegt dat de N-VA zichzelf buitenspel heeft gezet.
Nee, zie #113.

Eentje om het af te leren. Het is een vlaams-nationalistisch waanidee dat het NV-A aan de kant gezet werd tijdens de regeringsonderhandelingen.

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 3 september 2011 om 10:56.
4x10E6 is offline  
Oud 3 september 2011, 10:54   #120
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Je hebt warempel jouw roeping gevonden: Phil Bosmans met newspeak mengen: "Morgen is ook de toekomst".
Uw weinig inhoudelijke repliek spreekt boekdelen.
stuyckp is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be