Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 3 september 2011, 19:25   #61
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Valentinus Bekijk bericht
volksverraders, snoepje, slavernij, flying fuck ...wat een woorden. Flaminganten komen dikwijls als grof en dom over. Het is zeker een van de redenen waarom zij zo weinig overtuigend zijn..
(sarcasmemodus on)
Natuurlijk mijn beste,wij zijn nu eenmaal niet zo fijnbesnaard in onze woordkeuzes zoals de franstaligen dat op forums zoals le soir plachten neer te schrijven..

Van sales flamands over fascisten,racisten en andere nazi's toe...

Noch schrijven onze kranten zulke positieve commentaren op de anderstaligen in het land zoals le soir en co het vrijwel dagelijks presteren door ieder incidentje tot enorme proporties op te blazen..

Onze Vlaamse politici laten het nu eenmaal niet na om de francofone politici dagelijks te beschimpen én te provoceren tot in het oneindige...

De francofone politici proberen daarentegen het debat uiterst beschaafd te houden en zich dan ook nooit laten verleiden tot provocatie...
Daarom beperken zij zich slechts tot het gebruik van de middelvinger en het woord parasiet als ze het over de Nederlandstaligen hebben,om hun standpunt duidelijk te maken...

De engeltjes wonen dus duidelijk in het zuiden ,en de baarlijke duivels in het noorden..

(sarcasmemodus off....)
Svennies is offline  
Oud 3 september 2011, 19:42   #62
Valentinus
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Oeioei, helemaal niet. De NV Belgie heeft tot taak die regels te implementeren die de inwoners van het gebied waar de NV Belgie voor verantwoordelijk is, allemaal samen "mutueel voordelig" vinden. Maw, de NV Belgie is het platform waar de individuen die op het grondgebied Belgie wonen, kunnen samenwerken om mutueel voordelige dingen te doen.

.
Uiteraard. Ik wilde mijn zin niet te lang maken. Gewoonlijk zeg ik dat België de organisatie is die de zekerheid moet geven dat het scheppen en rechtvaardig verdeeln van toegevoegde waarde mogelijk is. Een eerste voorwaarde is daarbij rechtszekerheid.

Het gevaar bestaat dat wij terugkeren naar situaties als leenheer-leenman zoals na het uiteenvallen van het Romeinse Rijk, of zoals na de Sovjet-Unie of Joegoslavië het zoeken naar bescherming bij maffia organisaties. Soms heeft men de indruk dat dit het doel is van sommige huidige Vlaamse beleidsmensen:een zekere chaos creëren om dan met nieuwe baronieën het vacuüm op te vullen.

Anders dan jij geloof ik wel dat een centrale organisatie gekozen door alle deelnemers de gevormde toegevoegde waarde zal verdelen. Uiteraard met controle. Daarom was het afschaffen van de federale kieskring een foutieve beslissing.
Zolang de Vlaamse Eerste minister meent recht te hebben op een jaarsalaris van 254 000 euro, terwijl de Nederlandse Eerste minister met 170 910 (incl. vakantiegeld en eindejaarspremie) genoegen neemt, ben ik van overtuiging dat de splitsingen in gewesten en gemeenschappen meer met zelfverrijking te maken hebben dan met het welzijn van de bevolking.
Valentinus is offline  
Oud 3 september 2011, 20:06   #63
Valentinus
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
(sarcasmemodus on)
Natuurlijk mijn beste,wij zijn nu eenmaal niet zo fijnbesnaard in onze woordkeuzes zoals de franstaligen dat op forums zoals le soir plachten neer te schrijven..

Van sales flamands over fascisten,racisten en andere nazi's toe...

Noch schrijven onze kranten zulke positieve commentaren op de anderstaligen in het land zoals le soir en co het vrijwel dagelijks presteren door ieder incidentje tot enorme proporties op te blazen..

Onze Vlaamse politici laten het nu eenmaal niet na om de francofone politici dagelijks te beschimpen én te provoceren tot in het oneindige...

De francofone politici proberen daarentegen het debat uiterst beschaafd te houden en zich dan ook nooit laten verleiden tot provocatie...
Daarom beperken zij zich slechts tot het gebruik van de middelvinger en het woord parasiet als ze het over de Nederlandstaligen hebben,om hun standpunt duidelijk te maken...

De engeltjes wonen dus duidelijk in het zuiden ,en de baarlijke duivels in het noorden..

(sarcasmemodus off....)
Daarin moet ik je - spijtig genoeg - tegenspreken. Ik ben Esperantist en was in Boston te gast bij een jonge man. Hij was/is een briljantman die heel veel wist over de Europese geschiedenis. hij begon spontaan over België. Wat ik dan hoorde heeft mij geschokt.Volgens hem was België een oord waar elke een synagoge in brand gestoken werd. In Brussel kon men zonder wapen niet op de straat maar de centrale overheid belette dat. De reden was dat België binnenkort volledig zal overgeleverd zijn aan de Mahgreb fundamentalisten.

Ik zegde dat België daarin niet herkende. Hij wilde mij niet geloven. Het bleek dat zijn informatie kwam van een rechts blad dat wordt uitgegeven door de man van een Vlaamse politica (Vlaams Belang). In de VS moet hij veel aanzien hebben.

Ik lees maar zelden Le Soir - vind dat er weinig in staat. Maar de keren dat ik het deed ben ik echte scheldpartijen niet tegen gekomen. Dat zij aandacht besteden aan het Spiegel - interview van Bart De Wever lijkt mij logisch. Dat heeft ons ook veel gekost.

Neen aan het besmeuren van het imago van België hebben naar mijn weten de rechts nationalisten de meeste schuld.
Zolang de Vlaamse Eerste minister meent recht te hebben op een jaarsalaris van 254 000 euro, terwijl de Nederlandse Eerste minister met 170 910 (incl. vakantiegeld en eindejaarspremie) genoegen neemt, ben ik van overtuiging dat de splitsingen in gewesten en gemeenschappen meer met zelfverrijking te maken hebben dan met het welzijn van de bevolking.
Valentinus is offline  
Oud 3 september 2011, 20:13   #64
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daarin moet ik je - spijtig genoeg - tegenspreken. Ik ben Esperantist en was in Boston te gast bij een jonge man. Hij was/is een briljantman die heel veel wist over de Europese geschiedenis. hij begon spontaan over België. Wat ik dan hoorde heeft mij geschokt.Volgens hem was België een oord waar elke een synagoge in brand gestoken werd. In Brussel kon men zonder wapen niet op de straat maar de centrale overheid belette dat. De reden was dat België binnenkort volledig zal overgeleverd zijn aan de Mahgreb fundamentalisten.

Ik zegde dat België daarin niet herkende. Hij wilde mij niet geloven. Het bleek dat zijn informatie kwam van een rechts blad dat wordt uitgegeven door de man van een Vlaamse politica (Vlaams Belang). In de VS moet hij veel aanzien hebben.

Ik lees maar zelden Le Soir - vind dat er weinig in staat. Maar de keren dat ik het deed ben ik echte scheldpartijen niet tegen gekomen. Dat zij aandacht besteden aan het Spiegel - interview van Bart De Wever lijkt mij logisch. Dat heeft ons ook veel gekost.

Neen aan het besmeuren van het imago van België hebben naar mijn weten de rechts nationalisten de meeste schuld.
Toch een meer op de website van Le Swaar of het Vrije België gaan kijken, vrees ik. Ook al staat er niets, maar de lezersreacties zijn wel verhelderend. Daartegenover is wat je hier soms leest maar flauwe kost!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 3 september 2011, 20:18   #65
DucDEnghien

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Toch een meer op de website van Le Swaar of het Vrije België gaan kijken, vrees ik. Ook al staat er niets, maar de lezersreacties zijn wel verhelderend. Daartegenover is wat je hier soms leest maar flauwe kost!
Wie een groep van 2 �* 300 steevast dezelfde foramensen als representatief voorstelt voor meer dan drie miljoen mensen kan je alleen als "debiel" kwalificeren.
DucDEnghien is offline  
Oud 3 september 2011, 20:27   #66
Dirk A
Minister

Dirk A's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Wie een groep van 2 �* 300 steevast dezelfde foramensen als representatief voorstelt voor meer dan drie miljoen mensen kan je alleen als "debiel" kwalificeren.
Wat sommige mensen (durven) schrijven op fora, is wat vele mensen denken.
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier
Dirk A is offline  
Oud 3 september 2011, 20:28   #67
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Het ging net over de doorsnee Waal, manneke, het ging over de Franstalige media en alles wat eraan vasthangt!

Citaat:
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 3 september 2011, 20:32   #68
DucDEnghien

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Het ging net over de doorsnee Waal, manneke, het ging over de Franstalige media en alles wat eraan vasthangt!
Dat zei ik toch net.
DucDEnghien is offline  
Oud 3 september 2011, 20:39   #69
stropke
Minister-President

stropke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Lijdt gij aan het syndroom van La Tourette ofzo?
Ik vraag mijn af aan welk syndroom ge lijdt.
Oud 3 september 2011, 21:23   #70
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Een echte franstalige én linkse belgicistische reactie...

En ik lees le soir alle dagen op mijn werk....

Maar tja,als quisling moet u immers uw hoofd blijvend onder het zand steken nietwaar...

En de strik zijn nota gaat ons nog véél meer kosten...

Citaat:
Zeg het eens mijn beste...

In hoevéél schandalen én corruptie en omkopingspraktijken zijn de rechtsnationalen de laatste decennia al betrokken geweest...

En in hoevéél schandalen zijn de linkse partijen mét de PS op kop zoal betrokken geraakt ,en dit met moord er bovenop...

Vertel het eens mijn beste quisling...
Svennies is offline  
Oud 3 september 2011, 21:25   #71
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropke Bekijk bericht
Ik vraag mijn af aan welk syndroom ge lijdt.
Dat van het onnozel manneke natuurlijk...

"hier zén de mosselen".....
Svennies is offline  
Oud 4 september 2011, 00:22   #72
BWarrior

BWarrior's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Een echte franstalige én linkse belgicistische reactie...

En ik lees le soir alle dagen op mijn werk....

Maar tja,als quisling moet u immers uw hoofd blijvend onder het zand steken nietwaar...

En de strik zijn nota gaat ons nog véél meer kosten...

Zeg het eens mijn beste...

In hoevéél schandalen én corruptie en omkopingspraktijken zijn de rechtsnationalen de laatste decennia al betrokken geweest...

En in hoevéél schandalen zijn de linkse partijen mét de PS op kop zoal betrokken geraakt ,en dit met moord er bovenop...

Vertel het eens mijn beste quisling...
Ik ben helemaal niet voor Elio Di Rupo en zijn Waals Blok. Ik ben een unitarist. Het is net door het "federalisme" dat corrupte regionalistische partijen vrij spel hebben.

Het unitarisme is gewoon een logische keuze. Wat de gewesten doen, kunnen de provincies ook.
BWarrior is offline  
Oud 4 september 2011, 06:51   #73
nihao
Minister

nihao's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat de gewesten doen, kunnen de provincies ook.
Dit verraadt verregaande onwetendheid.

Wie een beetje vertrouwd is met de 'kwaliteit' van de vergunningen die de provincies afleveren... Nee, dank u !
Oud 4 september 2011, 07:40   #74
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Ik ben helemaal niet voor Elio Di Rupo en zijn Waals Blok. Ik ben een unitarist. Het is net door het "federalisme" dat corrupte regionalistische partijen vrij spel hebben.

Het unitarisme is gewoon een logische keuze. Wat de gewesten doen, kunnen de provincies ook.
Welke corrupte regionalistische partijen ken jij? Graag uitleg en bron! Dank je wel!

Citaat:
Bokkenreyder is offline  
Oud 4 september 2011, 08:08   #75
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uiteraard. Ik wilde mijn zin niet te lang maken. Gewoonlijk zeg ik dat België de organisatie is die de zekerheid moet geven dat het scheppen en rechtvaardig verdeeln van toegevoegde waarde mogelijk is. Een eerste voorwaarde is daarbij rechtszekerheid.
Uiteraard is rechtszekerheid een basisopgave van de staat. Het "herverdelen" van die toegevoegde waarde, daar zijn we het dus al niet over eens. Condities scheppen om toegevoegde waarde kunnen te kreeeren, wel, maar (aangezien ik liberaal ben) komt die toegevoegde waarde vooral toe aan zij die ze kreeren, zoals bepaald door marktmechanismen (ttz de resultante van de vrije keuze van de individuen).

Citaat:
Het gevaar bestaat dat wij terugkeren naar situaties als leenheer-leenman zoals na het uiteenvallen van het Romeinse Rijk, of zoals na de Sovjet-Unie of Joegoslavië het zoeken naar bescherming bij maffia organisaties. Soms heeft men de indruk dat dit het doel is van sommige huidige Vlaamse beleidsmensen:een zekere chaos creëren om dan met nieuwe baronieën het vacuüm op te vullen.
Nee, die chaos is eerder zo goed als verzekerd in het huidige systeem dat volledig is vastgelopen om evidente redenen.

Splits bevoegdheden op in kleinere meer homogene cellen, en van de slag worden die ook beter uitgeoefend.

Citaat:
Anders dan jij geloof ik wel dat een centrale organisatie gekozen door alle deelnemers de gevormde toegevoegde waarde zal verdelen. Uiteraard met controle. Daarom was het afschaffen van de federale kieskring een foutieve beslissing.
Dat ze die ZAL verdelen, daar twijfel ik ook niet aan. Er is altijd een democratische meerderheid van minderbegoeden te vinden, die de macht van de staat zal misbruiken om zich (in mijn ogen onrechtmatig) een deel van de door een succesvolle minderheid gecreerde welvaart toe te eigenen. Maw, een beetje 3 wolven en 2 schapen stemmen democratisch voor wat er op het menu komt.

Maar goed, dat is nu eenmaal een nadeel van de democratie dat men moet aanvaarden, om het grote voordeel ervan, namelijk het kunnen buitengooien van een TE slecht bestuur.
patrickve is offline  
Oud 4 september 2011, 08:15   #76
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wel, het zijn inderdaad grotendeels dezelfde mensen per website, krant enz. Maar weest er van overtuigd dat die relatief kleine groep vrij representatief is voor wat er omgaat in de geest van de modale Vlaming. Want velen zouden ook wel eens hun gedacht willen uitschrijven, maar komen er niet toe. Sommigen omdat ze iets minder taalvaardig zijn, anderen omdat ze doodgewoon het té druk hebben. Maar ze denken wél in dezelfde richting. De periodieke opiniepeilingen bevestigen dit trouwens.
Oud 4 september 2011, 08:21   #77
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Alle partijen zijn regionalistisch, er bestaat geen enkele federaal overkoepelende partij meer tenzij BUB misschien. Maar ik denk dat je veel meer denkt aan de acht taditio's die nu aan het zogezegd "onderhandelen" zijn. Corruptie is tot op heden veel frequenter dáár opgedoken dan in een partij zoals N-VA. Waarmee ik niet wil gezegd hebben dat iedereen daar voor corruptie immuun zou zijn.
Oud 4 september 2011, 09:06   #78
Valentinus
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Wel, het zijn inderdaad grotendeels dezelfde mensen per website, krant enz. Maar weest er van overtuigd dat die relatief kleine groep vrij representatief is voor wat er omgaat in de geest van de modale Vlaming. Want velen zouden ook wel eens hun gedacht willen uitschrijven, maar komen er niet toe. Sommigen omdat ze iets minder taalvaardig zijn, anderen omdat ze doodgewoon het té druk hebben. Maar ze denken wél in dezelfde richting. De periodieke opiniepeilingen bevestigen dit trouwens.
Ik ben het met je eens. Ik leerde vroeger van een Prof die communicatiewetenschappen gaf, dat elke lezersbrief overeenkwam met 50 mensen die hetzelfde dachten. Ik weet niet of deze redenering nu met de PC- fora nog opgaat. Wel mij wel opvalt is dat in fora van de Tijd en de Redactie (VRT) aanhangers van het NVA veel actiever zijn dan van andere partijen. Soms doet het denken aan georkestreerde acties.
Valentinus is offline  
Oud 4 september 2011, 09:15   #79
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Ik ben het met je eens. Ik leerde vroeger van een Prof die communicatiewetenschappen gaf, dat elke lezersbrief overeenkwam met 50 mensen die hetzelfde dachten. Ik weet niet of deze redenering nu met de PC- fora nog opgaat. Wel mij wel opvalt is dat in fora van de Tijd en de Redactie (VRT) aanhangers van het NVA veel actiever zijn dan van andere partijen. Soms doet het denken aan georkestreerde acties.

Of zou het gewoon aan de realiteit te wijten zijn dat er heel veel mensen op dit moment achter N-VA staan? Ik herinner me dat er voeger ook meer CCD&V:CVP-ondersteunende reacties in lezersbrieven( en op forums) terug te vinden waren. Dus dat van die 'georchestrreerde acties' is eigenlijk iets wat niet-N-VA'ers zichzelf graag wijsmaken om de pil te vergulden.

Citaat:
Bokkenreyder is offline  
Oud 4 september 2011, 09:21   #80
poekieJ
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
De N-VA staat nu eenmaal (zeer) sterk onder jongeren en internetgebruikers, en vaak overlappen deze twee categorieën nog erg. Daar komt nog is bij dat N-VA nu eenmaal meer aanhangers/kiezers/militanten telt dan de andere partijen.

Dit alles zorgt ervoor dat je op internetfora en websites van allerlei slag procentueel veel meer Vlaams-nationalisten vind.

De traditionele kiezer van CD&V bv. is ongeveer 50 jaar of ouder, die zul je niet zo sterk terugvinden.
poekieJ is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be