![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Natuurlijk mijn beste,wij zijn nu eenmaal niet zo fijnbesnaard in onze woordkeuzes zoals de franstaligen dat op forums zoals le soir plachten neer te schrijven.. Van sales flamands over fascisten,racisten en andere nazi's toe... Noch schrijven onze kranten zulke positieve commentaren op de anderstaligen in het land zoals le soir en co het vrijwel dagelijks presteren door ieder incidentje tot enorme proporties op te blazen.. Onze Vlaamse politici laten het nu eenmaal niet na om de francofone politici dagelijks te beschimpen én te provoceren tot in het oneindige... De francofone politici proberen daarentegen het debat uiterst beschaafd te houden en zich dan ook nooit laten verleiden tot provocatie... Daarom beperken zij zich slechts tot het gebruik van de middelvinger en het woord parasiet als ze het over de Nederlandstaligen hebben,om hun standpunt duidelijk te maken... De engeltjes wonen dus duidelijk in het zuiden ,en de baarlijke duivels in het noorden.. (sarcasmemodus off....) |
|
![]() |
![]() |
#62 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Het gevaar bestaat dat wij terugkeren naar situaties als leenheer-leenman zoals na het uiteenvallen van het Romeinse Rijk, of zoals na de Sovjet-Unie of Joegoslavië het zoeken naar bescherming bij maffia organisaties. Soms heeft men de indruk dat dit het doel is van sommige huidige Vlaamse beleidsmensen:een zekere chaos creëren om dan met nieuwe baronieën het vacuüm op te vullen. Anders dan jij geloof ik wel dat een centrale organisatie gekozen door alle deelnemers de gevormde toegevoegde waarde zal verdelen. Uiteraard met controle. Daarom was het afschaffen van de federale kieskring een foutieve beslissing.
Zolang de Vlaamse Eerste minister meent recht te hebben op een jaarsalaris van 254 000 euro, terwijl de Nederlandse Eerste minister met 170 910 (incl. vakantiegeld en eindejaarspremie) genoegen neemt, ben ik van overtuiging dat de splitsingen in gewesten en gemeenschappen meer met zelfverrijking te maken hebben dan met het welzijn van de bevolking. |
|
![]() |
![]() |
#63 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ik zegde dat België daarin niet herkende. Hij wilde mij niet geloven. Het bleek dat zijn informatie kwam van een rechts blad dat wordt uitgegeven door de man van een Vlaamse politica (Vlaams Belang). In de VS moet hij veel aanzien hebben. Ik lees maar zelden Le Soir - vind dat er weinig in staat. Maar de keren dat ik het deed ben ik echte scheldpartijen niet tegen gekomen. Dat zij aandacht besteden aan het Spiegel - interview van Bart De Wever lijkt mij logisch. Dat heeft ons ook veel gekost. Neen aan het besmeuren van het imago van België hebben naar mijn weten de rechts nationalisten de meeste schuld.
Zolang de Vlaamse Eerste minister meent recht te hebben op een jaarsalaris van 254 000 euro, terwijl de Nederlandse Eerste minister met 170 910 (incl. vakantiegeld en eindejaarspremie) genoegen neemt, ben ik van overtuiging dat de splitsingen in gewesten en gemeenschappen meer met zelfverrijking te maken hebben dan met het welzijn van de bevolking. |
|
![]() |
![]() |
#64 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#65 |
|
![]() Wie een groep van 2 �* 300 steevast dezelfde foramensen als representatief voorstelt voor meer dan drie miljoen mensen kan je alleen als "debiel" kwalificeren.
|
![]() |
![]() |
#66 |
Minister
|
![]() Wat sommige mensen (durven) schrijven op fora, is wat vele mensen denken.
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier |
![]() |
![]() |
#67 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#68 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Minister-President
|
![]() Ik vraag mijn af aan welk syndroom ge lijdt.
![]()
#70 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ik lees le soir alle dagen op mijn werk.... Maar tja,als quisling moet u immers uw hoofd blijvend onder het zand steken nietwaar... En de strik zijn nota gaat ons nog véél meer kosten... Citaat:
In hoevéél schandalen én corruptie en omkopingspraktijken zijn de rechtsnationalen de laatste decennia al betrokken geweest... En in hoevéél schandalen zijn de linkse partijen mét de PS op kop zoal betrokken geraakt ,en dit met moord er bovenop... Vertel het eens mijn beste quisling... |
||
![]() |
![]() |
#71 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
|
![]() Citaat:
Het unitarisme is gewoon een logische keuze. Wat de gewesten doen, kunnen de provincies ook.
Opinies BELGIAN JOURNAL: ONGECENSUREERD, NON-CONFORMISTISCH, BELGISCH Hoe grappig Vlaams-nationalisten kunnen zijn: een mooi voorbeeld ![]() Omtrent de nederlaag van "Hallebarde" "Shadowke" geeft eens commentaar bij een bericht uit het dagblad Le Soir... ![]() FONNE, of het verlies van een laatste greintje geloofwaardigheid... BREEK DE CENSUUR Een Vlaamse held :bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag: |
|
![]() |
![]() |
#73 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Wie een beetje vertrouwd is met de 'kwaliteit' van de vergunningen die de provincies afleveren... Nee, dank u !
![]() |
#74 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#75 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Splits bevoegdheden op in kleinere meer homogene cellen, en van de slag worden die ook beter uitgeoefend. Citaat:
Maar goed, dat is nu eenmaal een nadeel van de democratie dat men moet aanvaarden, om het grote voordeel ervan, namelijk het kunnen buitengooien van een TE slecht bestuur. |
|||
![]() |
![]() |
#76 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wel, het zijn inderdaad grotendeels dezelfde mensen per website, krant enz. Maar weest er van overtuigd dat die relatief kleine groep vrij representatief is voor wat er omgaat in de geest van de modale Vlaming. Want velen zouden ook wel eens hun gedacht willen uitschrijven, maar komen er niet toe. Sommigen omdat ze iets minder taalvaardig zijn, anderen omdat ze doodgewoon het té druk hebben. Maar ze denken wél in dezelfde richting. De periodieke opiniepeilingen bevestigen dit trouwens.
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#78 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
#79 | |
|
![]() Citaat:
Of zou het gewoon aan de realiteit te wijten zijn dat er heel veel mensen op dit moment achter N-VA staan? Ik herinner me dat er voeger ook meer CCD&V:CVP-ondersteunende reacties in lezersbrieven( en op forums) terug te vinden waren. Dus dat van die 'georchestrreerde acties' is eigenlijk iets wat niet-N-VA'ers zichzelf graag wijsmaken om de pil te vergulden. ![]()
![]() |
#80 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Dit alles zorgt ervoor dat je op internetfora en websites van allerlei slag procentueel veel meer Vlaams-nationalisten vind. De traditionele kiezer van CD&V bv. is ongeveer 50 jaar of ouder, die zul je niet zo sterk terugvinden. |
|
![]() |