Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 4 september 2011, 16:50   #121
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Inderdaad, het is een post van mij waar ik de vraag van illwill citeer.
Zie je de vraag niet staan? Het eerste citaat.
En je delete meer dan de helft van de vraag en plakt er zelf dan maar een stukje bij.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2011, 16:52   #122
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Ik zoek de link naar de vraag van Illwill. Niet de link waarin gij gewoon vertelt dat ge de vraag citeert. Moeilijk hé.
Gewoon klikken op de blauwe knop met ">" teken na "oorspronkelijk geplaatst door illwill"
Moeilijk hé.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2011, 16:53   #123
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
En je delete meer dan de helft van de vraag en plakt er zelf dan maar een stukje bij.
Ik heb niets uit die post gedelete!
Oud 4 september 2011, 16:56   #124
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
nee hoor! onze pinokkio heeft NIKS gedelete:

Citaat:
Nu moet je mij eens laten weten wat een school of gemeenschap hieraan moet gaan doen? Ze willen overal hun vod op hun hoofd kunnen aandoen...daar komen ze massaal voor op straat om te eisen dat zelf willen doen en laten wat ze willen...maar nu moet de regering weer wel gaan bepalen welke taal ze thuis moeten gaan spreken?

Zolang je de schuld maar op anderen kan steken e.

Wie heeft de schuld dat ze thuis een andere taal spreken?
Wie heeft de schuld dat ze van een lagere sociale klasse komen?
Wie heeft de schuld dat ze vroegtijdig de scholen verlaten zonder diploma?
Wie heeft de schuld dat ze hun kinderen later naar school sturen?
Wie heeft de schuld dat het opnieuw hier meestal over moslim jongeren gaat? Altijd toevallig zeker.
Waarom flaureren andere nationaliteiten wel? De scholen zijn nog steeds dezelfde.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2011, 16:56   #125
Macchiavelli
Minister

Macchiavelli's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad, het is een post van mij waar ik de vraag van illwill citeer.
Zie je de vraag niet staan? Het eerste citaat.
En ik zie jouw "antwoord" daarop: Een linkje dat als bewijs dient voor "Recepten voor goede schoolresultaten" van een website die "chengetheworld.org" heet. Die zijn zelf blijkbaar niet lang genoeg naar school geweest om te weten dat je in het Engels toch echt "change" schrijft, en niet "chenge". "Chenge" is niet eens een bestaand Engels woord.

Maar zulke lieden die zulk een schabouwelijk Engels hanteren, hebben volgens jou "Recepten voor goede schoolresultaten".

Welnu, ik betwijfel dat ten stelligste.
Oud 4 september 2011, 16:56   #126
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom zou ik daarop moeten antwoorden?
Toon eerst aan dat wat je aanhaalt meer voorkomt in België dan in alle andere landen.
Ik had nooit verwacht dat je zou toegeven dat je niet op de vraag wil antwoorden. Zelfs al zeg je enkele posts terug dat je het wel hebt gedaan.

Wat? Amaj, iemand met zulke arrogantie ben ik nog nooit tegengekomen. Ongelooflijk. Eerst ontwijk je mijn vraag de hele tijd. Dan zeg je dat je erop geantwoord hebt. Dan verander je mijn vraag zelfs. Dan zeg je dat je er niet op wil antwoorden en zou ik eerst iets moeten doen wat helemaal niet terzake doet.
Wat een stuk pretentie ben jij? Ik heb medelijden met de mensen die dicht bij je leven.

Wat alvast duidelijk is geworden...je kan niet op de vraag antwoorden omdat het dan tegen je kraampje in gaat.

Het amuzement nog meid.
Oud 4 september 2011, 16:57   #127
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oud 4 september 2011, 16:58   #128
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat kan idd iedereen meteen zien.
Je maakt je belachelijk.

Laatst gewijzigd door illwill : 4 september 2011 om 16:58.
Oud 4 september 2011, 16:59   #129
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli Bekijk bericht
En ik zie jouw "antwoord" daarop: Een linkje dat als bewijs dient voor "Recepten voor goede schoolresultaten" van een website die "chengetheworld.org" heet. Die zijn zelf blijkbaar niet lang genoeg naar school geweest om te weten dat je in het Engels toch echt "change" schrijft, en niet "chenge". "Chenge" is niet eens een bestaand Engels woord.

Maar zulke lieden die zulk een schabouwelijk Engels hanteren, hebben volgens jou "Recepten voor goede schoolresultaten".

Welnu, ik betwijfel dat ten stelligste.
Oud 4 september 2011, 17:01   #130
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik had nooit verwacht dat je zou toegeven dat je niet op de vraag wil antwoorden. Zelfs al zeg je enkele posts terug dat je het wel hebt gedaan.

Wat? Amaj, iemand met zulke arrogantie ben ik nog nooit tegengekomen. Ongelooflijk. Eerst ontwijk je mijn vraag de hele tijd. Dan zeg je dat je erop geantwoord hebt. Dan verander je mijn vraag zelfs. Dan zeg je dat je er niet op wil antwoorden en zou ik eerst iets moeten doen wat helemaal niet terzake doet.
Wat een stuk pretentie ben jij? Ik heb medelijden met de mensen die dicht bij je leven.

Wat alvast duidelijk is geworden...je kan niet op de vraag antwoorden omdat het dan tegen je kraampje in gaat.

Het amuzement nog meid.
om te gieren!
Oud 4 september 2011, 17:04   #131
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
om te gieren!
Idd, en ongelooflijk. Hebt zo iemand in huis.
Ik heb echt waar, ik zweer het, compassie met diegene die bij haar is.
Oud 4 september 2011, 17:12   #132
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:

Het amuzement nog meid.
Over welke vraag/vragen heb je het nu?

Dit schreef ik
Illwill, ik heb je geantwoord wat er allemaal kan gedaan worden om gelijke kansen te bevorderen.
Blijkbaar bevallen die oplossingen je niet. Ik heb wel geen idee waarom.
http://forum.politics.be/showthread....81#post5669181

Wat maak jij ervan!
Waar schreef ik dat ik op die specifieke vragen geantwoord had?

Laatst gewijzigd door artisjok : 4 september 2011 om 17:15.
Oud 4 september 2011, 17:15   #133
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Over welke vraag/vragen heb je het nu?
Je bent een grap, niet meer en niet minder.

Je hebt mijn punt al bewezen, meer is niet nodig.
Oud 4 september 2011, 17:16   #134
Macchiavelli
Minister

Standaard

Wel weer typisch dat er door de linkse medemens in dit topic compleet voorbij gegaan wordt aan het onderzoek van Prof.Dr. Jaap Dronkers van de Universiteit van Maastricht waaruit ik eerder vandaag citeerde.

Misschien nog maar eens herhalen:

Citaat:
Leerlingen afkomstig uit islamitische landen hebben een substantiële achterstand in taalscores op vergelijkbare migrantenleerlingen afkomstig uit andere herkomstlanden, en die achterstand kan niet met de sociaal economische individuele achtergrond, de schoolkenmerken of de onderwijsstelselkenmerken verklaard worden.

(Blz. 5)
En:
Citaat:
Een hoger percentage leerlingen afkomstig uit niet-islamitische Aziatische landen op een school verhoogt de leerprestaties van autochtone leerlingen (1.2 punt op de taalvaardigheid test per 1.0% meer leerlingen uit niet-islamitische Aziatische landen).

Dat betekent dat leerlingen afkomstig uit nietislamitische Aziatische landen hun niet-significante voorsprong op de taalvaardigheidtest (1.6)16 op scholen met veel leerlingen afkomstig uit niet-islamitische Aziatische landen al snel kunnen omzetten in een significante voorsprong in onderwijsprestaties, alvast in vergelijking met andere leerlingen met een migrantenachtergrond.

(Blz. 17)
Voorts:
Citaat:
Leerlingen afkomstig uit islamitische landen hebben een substantiële achterstand in taalscores op andere migrantenleerlingen afkomstig uit andere herkomstlanden, die niet met de sociaal-economische individuele achtergrond, de schoolkenmerken of de onderwijsstelselkenmerken verklaard kan worden. Meerdere verklaringen kunnen hiervoor gegeven worden: een discriminerende houding ten opzichte van kinderen van immigranten afkomstig uit islamitische landen; negatieve selectiviteit van gastarbeiders-programma’s, waarbij de meeste gastarbeiders in Europa uit Islam-landen kwamen; waarden en normen van de huidige Islam die minder geschikt zijn voor succes in moderne samenlevingen (eer, ongelijke geslachtsrollen). André, Dronkers en Fleischmann (2009) laten met data uit het European Social Survey zien dat de mate van subjectieve discriminatiegevoelens bij immigranten in de EU niet groter is dan bij Orthodox-Griekse of Joodse gelovigen. Dronkers en Heus (2010a) laten zien dat de negatieve selectiviteit van immigranten uit Turkije niet groter is dan die uit niet-islamitische gastarbeiderlanden (Joegoslavië; Italië; Portugal). Dronkers en Fleischmann (2010) laten zien met dezelfde ESS data dat tweede generatie mannelijke aanhangers van de Islam in Europa een lager onderwijsniveau halen dan vergelijkbare migranten die andere religies aanhangen. Ook laten zij zien dat de islamitische godsdienst van de individuele immigrant leidt tot een lager onderwijsniveau, en niet de herkomst uit een land met een islamitische meerderheid.

(Blz. 21)
Tenslotte:
Citaat:
Leerlingen afkomstig uit islamitische landen hebben substantieel lagere onderwijsprestaties, die dus niet met de sociaal-economische individuele achtergrond, de schoolkenmerken of de onderwijsstelselkenmerken verklaard kunnen worden. Het hameren op de sociaal-economische achtergrond of de kenmerken van scholen of onderwijsstelsels (bijvoorbeeld door Nederland bekent kleur) als verklaring van deze lagere onderwijsprestaties is dus geen bijdrage aan het verbeteren van de situatie bij deze leerlingen.

(Blz. 22)
Alles duidt er dus op dat, niet geheel onverwacht, de islam de grote rem is op schoolprestaties en daarmee ook op verdere integratie en assimilatie. Het is de islam die mensen dom houdt en het is de islam die mensen belet te integreren.
Eenieder die de koran eens goed gelezen heeft, had dat natuurlijk al kunnen weten, want daarin staat gewoon dat de islam zich niet mag aanpassen, maar dat in tegendeel de omgeving aan de islam aangepast moet worden.
Oud 4 september 2011, 17:22   #135
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

o machiavelli, maar d�*t staat niet in de chengetheworld studie hé.
Oud 4 september 2011, 17:26   #136
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb inderdaad niet gedelete bij het citeren. Dat heb je goed opgemerkt.
Oud 4 september 2011, 17:42   #137
Macchiavelli
Minister

Standaard

Citaat:
Ik heb inderdaad niet gedelete bij het citeren. Dat heb je goed opgemerkt.
Dat is waar: je hebt gewoon het relevant gedeelte van het citaat weggelaten en gaat van daaruit verder met je typische forumbezigheden.
Oud 4 september 2011, 17:49   #138
Macchiavelli
Minister

Standaard

Citaat:
o machiavelli, maar d�*t staat niet in de chengetheworld studie hé.
Dat klopt. Wat ik aanhaalde komt niet van chengetheworld waar moordenaar Che Guevara verheerlijkt wordt, en die nog het meeste weg heeft van de homepage van de Komsomol.

Ik haalde slechts een artikel van de Universiteit van Maastricht aan.
Oud 4 september 2011, 19:12   #139
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli Bekijk bericht
Wel weer typisch dat er door de linkse medemens in dit topic compleet voorbij gegaan wordt aan het onderzoek van Prof.Dr. Jaap Dronkers van de Universiteit van Maastricht waaruit ik eerder vandaag citeerde.

Misschien nog maar eens herhalen:

En:

Voorts:

Tenslotte:

Alles duidt er dus op dat, niet geheel onverwacht, de islam de grote rem is op schoolprestaties en daarmee ook op verdere integratie en assimilatie. Het is de islam die mensen dom houdt en het is de islam die mensen belet te integreren.
Eenieder die de koran eens goed gelezen heeft, had dat natuurlijk al kunnen weten, want daarin staat gewoon dat de islam zich niet mag aanpassen, maar dat in tegendeel de omgeving aan de islam aangepast moet worden.
Interresante studie van Dronkers. Het lijkt er sterk op dat je gelijk hebt. Het verklaart de slechte prestaties van kinderen met een moslimachtergrond (hoewel ik altijd heb begrepen dat meisjes het veel beter doen dan de jongens) maar het verklaart niet waarom Vlaanderen het dan ook nog eens zoveel slechter doet dan de andere Europese landen.

Heeft toch echt met taal- en inburgeringscursussen te maken, denk ik.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2011, 19:29   #140
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Interresante studie van Dronkers. Het lijkt er sterk op dat je gelijk hebt. Het verklaart de slechte prestaties van kinderen met een moslimachtergrond (hoewel ik altijd heb begrepen dat meisjes het veel beter doen dan de jongens) maar het verklaart niet waarom Vlaanderen het dan ook nog eens zoveel slechter doet dan de andere Europese landen.

Heeft toch echt met taal- en inburgeringscursussen te maken, denk ik.
Vlaanderen "doet het niet slechter" het VERSCHIL is groter. Het niveau van de moslimkinderen kan dus best hoger liggen dan dat van vb. de nederlandse moslimkinderen, alleen scoren de vlaamse kinderen nog een pak hoger.
Er wordt niet gekeken naar de overgedragen kennis, maar naar het verschil.

Nu, taalcursussen of tenminste aanbevelingen om thuis Nederlands te spreken of te stoppen met het steeds opnieuw importeren van taalonkundige en analfabete moeders zal natuurlijk een pak verbetering aantonen.

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 4 september 2011 om 19:31.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be