Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 5 september 2011, 10:34   #9701
Bulevardi
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Het systeem laat misbruiken toe, helaas. Maar allochtonen maken er wel erg gretig gebruik van!
Fijn voor jou. Maar ik ken ook autochtonen die gebruik, of zelfs misbruik maken van het systeem.

'ja , maar dit topic gaat over allochtonen, dus maak een apart over autochtonen die misbruik maken'
*zucht*

Eigenlijk mag er in dit topic dus niets anders gezegd worden en mag je énkel bashen op allochtonen, om ze nog wat extra in een negatief daglicht te brengen.
Terwijl er ook slechte praktijken gebeuren bij de autochtone bevolking. Dit topic brengt totaal geen realistisch beeld meer over de samenleving omdat er blijkbaar een censuur staat op bepaalde reacties die de realiteit willen staven.
Bulevardi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2011, 10:37   #9702
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Wat baten kaars en bril als men "on-topic" niet begrijpen wil....
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2011, 10:38   #9703
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bulevardi Bekijk bericht
Fijn voor jou. Maar ik ken ook autochtonen die gebruik, of zelfs misbruik maken van het systeem.

'ja , maar dit topic gaat over allochtonen, dus maak een apart over autochtonen die misbruik maken'
*zucht*

Eigenlijk mag er in dit topic dus niets anders gezegd worden en mag je énkel bashen op allochtonen, om ze nog wat extra in een negatief daglicht te brengen.
Terwijl er ook slechte praktijken gebeuren bij de autochtone bevolking. Dit topic brengt totaal geen realistisch beeld meer over de samenleving omdat er blijkbaar een censuur staat op bepaalde reacties die de realiteit willen staven.
Deze topic gaat wel vooral over zware feiten...is het de schuld van het Belgisch systeem indien iemand een jong meisje verkracht en vermoord?

Doe aub een topic over autochtonen open...eens kijken hoeveel feiten je bij mekaar krijgt. Dat is ook de reden waarom er nog niemand deze topic heft opgestart.

Dus volgens jou heb je hier op dit forum maar 1 topic nodig waarin over alles mag gediscussieerd worden?

Je hebt het over extra in negatief daglicht gestelt worden...dus deze feiten mogen niet bekentgemaakt worden? Kortom, verdoezeld? Zo niet...wat is dan wel goed?

Laatst gewijzigd door illwill : 5 september 2011 om 10:41.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2011, 10:43   #9704
Bulevardi
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
In Finland zijn amper moslims. Gelieve geen appels met citroenen te vergelijken.
Nu niet meer neen.
Maar jaren terug heeft dat land wel met dezelfde problematiek te kampen gehad.

Laatst gewijzigd door Bulevardi : 5 september 2011 om 10:43.
Oud 5 september 2011, 10:45   #9705
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

*zucht*

Waarom fijn voor mij? Ik vind aan de hele toestand niks fijn aan!
Inderdaad, het topic gaat over allochtonen, dat staat duidelijk in de titel. Maar de bedoeling is dat er gediscussieerd wordt, dus mag u altijd proberen te bewijzen dat de vele misdaden gepleegd door allochtonen en de vele misbruiken door allochtonen van ons systeem, geen reden zijn om iets tegen allochtonen te krijgen. Echt waar, ik stond vroeger heel open tegenover die mensen maar een paar onaangename ervaringen en de vele keren dat we met hen in het nieuws op negatieve wijze geconfronteerd worden, maken het erg moeilijk om die houding vol te houden.
Oud 5 september 2011, 10:45   #9706
Bulevardi
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
...is het de schuld van het Belgisch systeem indien iemand een jong meisje verkracht en vermoord?
Ga je er meteen weer iets anders bijhalen?

Neen... het zal wel meteen de schuld zijn van een allochtoon, en voornamelijk een moslim zeker?
Een autochtoon kan het nooit zijn. Ik denk niet aan Dutroux.
Oud 5 september 2011, 10:49   #9707
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:

*zucht*

natuurlijk zijn er ook autochtonen die misbruik maken van het systeem, maar het percentage is een pak kleiner. Als 5% een goed werkend systeem misbruikt is dat geen probleem. Als 65% het misbruikt gaat het systeem om zeep.
OCMW hulp is ideaal voor mensen die buiten hun wil om in de problemen geraakt zijn (faillissement, echtscheiding - vroeger was dat amper een probleem want men scheidde niet, nu lopen thuisblijvende vrouwen een groot risico wegens geen recht op dop - e.d.gevallen ). Het OCMW werd niet ingesteld als "beroepskeuze", noch als doelstelling. Wat gebeurt er nu met mensen die naar hier komen? Samen met het plannetje van de te volgen mensenhandelaars krijgt men het plannetje richting OCMW dienst.

Dat is inderdaad niet de "schuld" van de allochtoon of asielzoeker. Als men mij vertelt dat ik zomaar in de VS binnenkan en daar het dubbele van mijn huidige pensioen ontvang, dan doe ik zelfs de moeite niet om een valies in te pakken. Ben IK dan in de fout? of het VS systeem dan ridicuul geworden?
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2011, 10:52   #9708
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ga je er meteen weer iets anders bijhalen?

Neen... het zal wel meteen de schuld zijn van een allochtoon, en voornamelijk een moslim zeker?
Een autochtoon kan het nooit zijn. Ik denk niet aan Dutroux.
Iets anders? Dit is 1 vb van de zware feiten welke al genoeg zijn voorgekomen...mag dat niet geweten zijn dus?
Je hebt trouwens hetzelfde probleem als Arti...wat je niet past om op te antwoorden laat je weg.

Ik weet niet wie "de" allochtoon is,maar het is de schuld van de dader en niemand anders en als dit een allochtoon is...ja...als het een moslim is...ja.

Waarom maak je er iets anders van. Wie zegt dat het NOOIT een autochtoon kan zijn?

Wel hilarisch dat je opnieuw Dutroux bovenhaalt. Nogmaals de bevestiging waarom er geen topic is over autochtonen.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2011, 11:05   #9709
Bulevardi
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Dat is inderdaad niet de "schuld" van de allochtoon of asielzoeker. Als men mij vertelt dat ik zomaar in de VS binnenkan en daar het dubbele van mijn huidige pensioen ontvang, dan doe ik zelfs de moeite niet om een valies in te pakken. Ben IK dan in de fout? of het VS systeem dan ridicuul geworden?
Dat moet jij nu eens zelf uitmaken.
Ik denk niet dat de VS u een pensioen zal uitbetalen als je er nooit gewerkt hebt.

In bepaalde landen krijg je pas een verblijfsvergunning wanneer je er een werkvergunning kan voorleggen. Zoals in Canada.
Ben ik kamelenjockey, fijn, maar ik wil een job als loodgieter omdat ik hiervoor kan solliciteren in Canada? Goed, dan studeer ik daarvoor en solliciteer ik
Men gaat niet zomaar even verhuizen naar Groenland op Ijsberen jagen bij de Eskimo's als men nog nooit is gaan jagen hé.

Je moet je de vraag stellen: waarom wil een mens naar Canada verhuizen?
- Enkel om te profiteren van het systeem, maakt niet uit welk land het is? Als het systeem het daar toelaat, kan die reden dus ook bestaan.
- Of omdat men effectief in dat land geïnteresseerd is, er wil gaan wonen en werken.
Oud 5 september 2011, 11:11   #9710
Bulevardi
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Wie zegt dat het NOOIT een autochtoon kan zijn?
Jullie blijkbaar... dat wordt hier absoluut in dit topic niet getolereerd.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lantjes
Wat baten kaars en bril als men "on-topic" niet begrijpen wil....
Ja lantjes, dat weten we. Dan mag het topic ook gesloten worden omdat iedereen intussen weet dat men hier enkel over het vertekend beeld mag praten van de maatschappij.
Oud 5 september 2011, 11:20   #9711
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Jullie blijkbaar... dat wordt hier absoluut in dit topic niet getolereerd.

Ja lantjes, dat weten we. Dan mag het topic ook gesloten worden omdat iedereen intussen weet dat men hier enkel over het vertekend beeld mag praten van de maatschappij.
Het doet echt pijn hé dat uw geliefde allochtoontjes met kop en schouders de misdaadstatistieken aanvoeren. Alle mogelijkheden zijn goed om dat met de mantel der allachtonenliefde te bedekken. Brute pech makker. Ook als je uw ogen sluit verdwijnt de realiteit niet.
Oud 5 september 2011, 11:36   #9712
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat moet jij nu eens zelf uitmaken.
Ik denk niet dat de VS u een pensioen zal uitbetalen als je er nooit gewerkt hebt.
de wonderen zijn de wereld nog niet uit. In Belgique kan je levenslang doppen zonder dat je er ooit gewerkt hebt (nou ja, één dag).

Citaat:
In bepaalde landen krijg je pas een verblijfsvergunning wanneer je er een werkvergunning kan voorleggen. Zoals in Canada.
Ben ik kamelenjockey, fijn, maar ik wil een job als loodgieter omdat ik hiervoor kan solliciteren in Canada? Goed, dan studeer ik daarvoor en solliciteer ik
Men gaat niet zomaar even verhuizen naar Groenland op Ijsberen jagen bij de Eskimo's als men nog nooit is gaan jagen hé.
uw punt is?
Citaat:
Je moet je de vraag stellen: waarom wil een mens naar Canada verhuizen?
- Enkel om te profiteren van het systeem, maakt niet uit welk land het is? Als het systeem het daar toelaat, kan die reden dus ook bestaan.
- Of omdat men effectief in dat land geïnteresseerd is, er wil gaan wonen en werken.
ik dacht dat we het net over het vetgedrukte hadden?

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 5 september 2011 om 11:36.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2011, 11:49   #9713
Bulevardi
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
uw punt is?
... al verschillende keren aangehaald en verduidelijkt, dank u.
Citaat:
ik dacht dat we het net over het vetgedrukte hadden?
Wel, leer lezen en interpreteren: ik had het net niét daarover.
Ik hoop dat je mijn punt nu wél hebt.
Oud 5 september 2011, 11:55   #9714
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
... al verschillende keren aangehaald en verduidelijkt, dank u.

Wel, leer lezen en interpreteren: ik had het net niét daarover.
Ik hoop dat je mijn punt nu wél hebt.
Waarom zou Cynara moeite doen als jij na +480 pagina's nog steeds niet begrepen hebt waar deze topic om draait?
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2011, 12:07   #9715
Bulevardi
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lantjes Bekijk bericht
Waarom zou Cynara moeite doen als jij na +480 pagina's nog steeds niet begrepen hebt waar deze topic om draait?
Dat ik na +480 pagina's door moet hebben dat het hier gaat over een discussieforum, waar slechts 1 mening telt.

Waarom bestaat dit topic dan nog als er geen dialoog mogelijk is...
Enge mensen zijn jullie... in elke betekenis dan wel.

Laatst gewijzigd door Bulevardi : 5 september 2011 om 12:08.
Oud 5 september 2011, 12:37   #9716
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Dat ik na +480 pagina's door moet hebben dat het hier gaat over een discussieforum, waar slechts 1 mening telt.
Het is 1 topic op een forum waar vele andere topics zijn.
En we hebben genoeg zijsprongetjes gemaakt om andere invalshoeken te bekijken.

Citaat:
Waarom bestaat dit topic dan nog als er geen dialoog mogelijk is...
Er is een dialoog mogelijk, tussen mensen van goeie wil.

Citaat:
Enge mensen zijn jullie... in elke betekenis dan wel.
U noemt me mens, waw, da's een unicum.
Oud 5 september 2011, 13:28   #9717
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Doe aub een topic over autochtonen open...eens kijken hoeveel feiten je bij mekaar krijgt.
Ik vind een belastingfraude van 20 miljard euro per jaar een vrij zwaar feit.

Het zijn waarschijnlijk ook veel meer feiten per week dan jij ooit aan tasjesdieven in een heel leven kan vinden.

Maar dat is ook het leuke.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2011, 13:40   #9718
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Dat is een zwaar feit.

Citaat:
Het zijn waarschijnlijk ook veel meer feiten per week dan jij ooit aan tasjesdieven in een heel leven kan vinden.
Die kans bestaat, open daarvoor uw "oude belgen zijn crapul draad".
Oud 5 september 2011, 13:44   #9719
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht

Maar dat is ook het leuke.
ga uw verhaal zoeken bij ne maat zijn moeder die haar oog kwijt is door een van uw tasjesdieven...
Oud 5 september 2011, 14:11   #9720
Bulevardi
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Die kans bestaat, open daarvoor uw "oude belgen zijn crapul draad".
Dus als het plots uw mening niet is, moet men maar een apart onderwerp starten... vrij zwakke argumentatie.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lantjes Bekijk bericht
ga uw verhaal zoeken bij ne maat zijn moeder die haar oog kwijt is door een van uw tasjesdieven...
Als dat uw volwassen manier is om een conversatie aan te gaan.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be