![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Eh, ik ben Vlaams-nationalist en heb nog nooit aan de Gordel meegedaan.
Maar aangezien de opkomst blijkbaar als graadmeter kan gebruikt worden kunnen we stellen dat het op zijn minst tienduizenden mensen genoeg kan schelen om op te dagen. Zo had ik het nog niet bekeken, Rode Willem, bedankt daarvoor. |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#24 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#26 |
Vreemdeling
|
![]() Dan heb ik een beter excuus, als je ook maar iets durft te zeggen wordt je afgeschilderd als een separatist.
Ik ben ver van een separatist maar ik zie wel dat het land zoals het bestaat onbestuurbaar is geworden. Het zal meer dan 5 minuten politieke moed vergen om de politieke ethiek te krijgen in België. Het onnoemelijk ingewikkelde kluwen aan wetten en decreten, de postjes jagerij, het verdelen van bevoegdheden die niet mogen verdeeld worden en omgekeerd. Als zich men daaraan al durft te ergeren wordt je als extreme flamingant afgeschilderd. Ik erger me er dood aan maar ik denk niet dat de oplossing voor deze problemen ligt in een onafhankelijk Vlaanderen maar in een confederaal model. Op straat komen kan je enkel doen met een gezamelijke boodschap niet met de helft separatisten en de andere helft Belgisisten.
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#28 | |
|
![]() Citaat:
Confederalisme zou al een hele verbetering zijn, maar ik denk eigenlijk dat dat begrip veel verder gaat dan de meeste mensen lijken te denken. Dan kunnen we beter meteen de onafhankelijkheid uitroepen. De franstaligen zouden overigens nooit akkoord gaan met een confederaal model, omdat zij dat zien als een wens van een Vlaanderen dat de voordelen van de onafhankelijkheid wil, maar niet de nadelen. |
|
![]() |
![]() |
#29 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
#31 |
Vreemdeling
|
![]() Er is een groot verschil tussen confederalisme gebruiken als tussenstap en een confederalisme als verbetering van het huidige federale model. Met sommige ergernissen dat de NVA aankaart ga ik zeker akkoord, ik sta zeker niet achter de manier waarop ze de problemen willen aanpakken.
Sociaal economisch is de NVA een conservatieve zeer rechtse partij. Met de meevaller dat ze een zeer sluwe, gladde partijvoorzitter hebben. Als je mij vraagt om op straat te komen om dit te laten gebruiken door extreem rechtse partijen om hun separatistische boodschap kracht bij te zetten is mijn antwoord NEE!
#32 |
|
![]() Nogmaals, franstaligen gaan nooit, nooit, nooit een confederalistisch systeem aanvaarden. Daar hebben zij nu eenmaal niets bij te winnen.
|
![]() |
![]() |
#33 | |
|
![]() Citaat:
Hoe is het overigens in godsnaam mogelijk om 'sociaal economisch conservatief' te zijn? |
|
![]() |
![]() |
#34 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Wat zou er gebeuren indien een groep "terrorristen" op één of ander wijze ALLE TV-ontvangst in Vlaanderen zou saboteren. Daarbij hoeft absoluut niemand gewond of gedood te worden. Stel U voor: ipv van naar programma's te kijken voor mentaal gehandicapte kleine kinderen, beginnen de mensen weer met elkaar te spreken, te discussieren, al was het uit pure verveling. Stel U voor dat ze onder elkaar de huidige "politiek" beginnen te bespreken, af te wegen, stelling te nemen. O ramp ! Dit ware, naar mijn bescheiden mening, de méést staatsgevaarlijke situatie die ooit zou ontstaan, zonder dat er zelfs één enkel wapen aan te pas zou komen. 8 weken géén TV. LOL. *gniffel*. Bertje knijpt er van de schrik een royale drol uit en Di Pipo iets anders. Kthxbai. Jan. |
|
![]() |
![]() |
#35 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Noot: we hebben u niet nodig hoor jochie.
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tenzij we natuurlijk eerst eenzijdig de boel splitsen, en de Franstaligen er plots alles bij te winnen hebben om in een confederatie te stappen.
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Last van nachtmerries?
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
![]() |
![]() |
#38 |
|
![]() Nee, want ze lijden nu al volgens mij aan het 'nukkig kind'-syndroom dat we ook bij forumlid DucDEnghien waarnemen. 'Zoek het zelf maar uit als jullie ons niet willen!' Dan moeten wij collectief onze schouders ophalen en zeggen 'goed dan'.
|
![]() |
![]() |
#39 | ||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Blijkbaar zie je zelf niet dat NVA zeer rechts is en is iedereen die een andere mening is toegedaan dan de uwe niet welkom. Dat zegt meer over u dan over mij denk ik
"En de heersenden keerde ik de rug toe, toen ik zag wat zij thans heersen noemen: sjacheren, loven en bieden om macht - met het gepeupel!" Friedrich Nietzsche (1844-1900) Laatst gewijzigd door soms : 5 september 2011 om 21:50. |
||
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |