Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 4 september 2011, 19:30   #141
Macchiavelli
Minister

Macchiavelli's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Interresante studie van Dronkers. Het lijkt er sterk op dat je gelijk hebt. Het verklaart de slechte prestaties van kinderen met een moslimachtergrond (hoewel ik altijd heb begrepen dat meisjes het veel beter doen dan de jongens) maar het verklaart niet waarom Vlaanderen het dan ook nog eens zoveel slechter doet dan de andere Europese landen.

Heeft toch echt met taal- en inburgeringscursussen te maken, denk ik.
Zo gek veel slechter dan de andere Europese landen doet Vlaanderen het niet. En als je naar de prestaties van de autochtonen kijkt, doet Vlaanderen het gewoon goed.
Het is alleen zo dat er een relatief groot verschil is tussen de prestaties van autochtonen en die van allochtonen in Vlaanderen, en dat heeft m.i. alles te maken met een gebrek aan integratie van de allochtonen in Vlaanderen, die mede mogelijk is en wordt gemaakt omdat de overheid hier nog steeds geen of veel te weinig dwingende maatregelen heeft genomen. Niks moet en alles mag, lijkt hier het devies wel te zijn, en daar gaan mensen echt niet door integreren.
Oud 4 september 2011, 22:27   #142
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Nu, taalcursussen of tenminste aanbevelingen om thuis Nederlands te spreken of te stoppen met het steeds opnieuw importeren van taalonkundige en analfabete moeders zal natuurlijk een pak verbetering aantonen.

Oh? Verbetering? Wat voor invloed zouden de genoemde maatregelen kunnen hebben op de witte provinciaal?

Want hoeft dan het eigen volk niet meer voor 50 % op de eigen tv ondertiteld te worden?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli Bekijk bericht
En als je naar de prestaties van de autochtonen kijkt, doet Vlaanderen het gewoon goed.
Ik kijk daarna , en moet erg hard lachen.

Niet eens in staat om de eigen taal goed uit te spreken...

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 4 september 2011 om 22:29.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2011, 22:44   #143
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Oh? Verbetering? Wat voor invloed zouden de genoemde maatregelen kunnen hebben op de witte provinciaal?

Want hoeft dan het eigen volk niet meer voor 50 % op de eigen tv ondertiteld te worden?

Brengt u in dit leven nog andere argumenten aan dat de ondertiteling op televisie?
Want niemand verplicht u om naar de buis te kijken, laat staan naar programma's die je blijkbaar storen, en wat je doet lachen is vast erg goed voor je !
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2011, 23:12   #144
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Brengt u in dit leven nog andere argumenten aan dat de ondertiteling op televisie?
Een hard argument dus.

De Vlaming wordt al jaren uitgelachen door de Franstaligen, Nederlanders en ander buitenlanders, door het kennelijke onvermogen van velen zich verstaanbaar in de eigen taal uit te drukken.

Meer nog, veel van deze witneuzen, want vooral zij hebben een taalprobleem, weten niet eens of die eigen taal Vlaams of Nederlands heet.

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 4 september 2011 om 23:13.
Oud 4 september 2011, 23:16   #145
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Alles duidt er dus op dat, niet geheel onverwacht, de islam de grote rem is op schoolprestaties en daarmee ook op verdere integratie en assimilatie. Het is de islam die mensen dom houdt en het is de islam die mensen belet te integreren.
Eenieder die de koran eens goed gelezen heeft, had dat natuurlijk al kunnen weten, want daarin staat gewoon dat de islam zich niet mag aanpassen, maar dat in tegendeel de omgeving aan de islam aangepast moet worden.
Dat zijn feiten die de politiek correcte politici niet zo graag horen.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2011, 23:21   #146
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

"Ik kijk daarna"? Waarn�*? N�* w�*t?
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2011, 23:22   #147
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En ik zie jouw "antwoord" daarop: Een linkje dat als bewijs dient voor "Recepten voor goede schoolresultaten" van een website die "chengetheworld.org" heet. Die zijn zelf blijkbaar niet lang genoeg naar school geweest om te weten dat je in het Engels toch echt "change" schrijft, en niet "chenge". "Chenge" is niet eens een bestaand Engels woord.

Maar zulke lieden die zulk een schabouwelijk Engels hanteren, hebben volgens jou "Recepten voor goede schoolresultaten".

Welnu, ik betwijfel dat ten stelligste.
Alle websites/bronnen die sjok gelijk geven zijn goede en dus betrouwbare bronnen voor sjok.
Alle anderen die haar tegen spreken zijn ....... vul zelf maar in.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2011, 09:50   #148
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Wat is een witte provinciaal?

50% worden niet ondertitelt en als dat wel zo is zijn de redenen al meerdere malen gegeven. Dat je dus blindelings deze belachelijke houding blijft aanhouden is dan ook een raadsel.

Buiten het feit dat je duidelijk een vorm van rascime hebt tov blanke vlamingen (hoe ver die gaat is nog niet duidelijk) natuurlijk.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2011, 10:27   #149
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een hard argument dus.

De Vlaming wordt al jaren uitgelachen door de Franstaligen, Nederlanders en ander buitenlanders, door het kennelijke onvermogen van velen zich verstaanbaar in de eigen taal uit te drukken.

Meer nog, veel van deze witneuzen, want vooral zij hebben een taalprobleem, weten niet eens of die eigen taal Vlaams of Nederlands heet.
Wat een minderwaardigheidscomplex heeft u toch!
Oud 5 september 2011, 13:38   #150
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
50% worden niet ondertitelt en als dat wel zo is zijn de redenen al meerdere malen gegeven.
Oh, jouw verhaal dat onze doven de dialectsprekers niet verstaan, maar wonderbaarlijkerwijze de journaallezer wel.

Ik nam aan dat dat een grapje was.

Als je dat echt meent , word ik ineens heel verdrietig.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Dat je dus blindelings deze belachelijke houding blijft aanhouden is dan ook een raadsel.
Je zou beter eens komen uitleggen waarom de helft van de Vlaamse autochtonen zich niet verstaanbaar kan maken voor taalgenoten.
Oud 5 september 2011, 13:44   #151
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Je zou beter eens komen uitleggen waarom de helft van de Vlaamse autochtonen zich niet verstaanbaar kan maken voor taalgenoten.
Met een beetje moeite lukt het altijd hoor. Alleen, met onze pamper en "vadertje staat zorgt voor iedereen" instelling van nu, doen maar weinigen nog de moeite.

Ook, denkt U nu echt dat een dakloze Marrokaan uit Casablanka een Oxford geëduceerde inwoner van Caïro verstaat zonder een paar herhalingen en vooral de moeite willen doen?

Laatst gewijzigd door maddox : 5 september 2011 om 13:44.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2011, 15:02   #152
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oh, jouw verhaal dat onze doven de dialectsprekers niet verstaan, maar wonderbaarlijkerwijze de journaallezer wel.

Ik nam aan dat dat een grapje was.

Als je dat echt meent , word ik ineens heel verdrietig.

Dat komt ervan als je niet alle reacties leest of negeert. Je maakt je opnieuw belachelijk.

Citaat:
Geldgebrek...live uitzendingen...ondertiteling via teletekst beschikbaar...kies maar
Dat is niet het geval dus dat kan geen kat uitleggen.

Ben benieuwd of je ook opkomt tegen het gebruik van "slang" in de zogezegde hiphop teksten van je bruine maatjes? Geen kat die verstaat wat ze daarin brollen.

Laatst gewijzigd door illwill : 5 september 2011 om 15:04.
Oud 5 september 2011, 18:39   #153
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Alle websites/bronnen die sjok gelijk geven zijn goede en dus betrouwbare bronnen voor sjok.
Alle anderen die haar tegen spreken zijn ....... vul zelf maar in.
Heb je al een website gevonden die vertelt dat het onderwijs in Vlaanderen niet het slechtst is voor gelijke kansen?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2011, 18:58   #154
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Heb je al een website gevonden die vertelt dat het onderwijs in Vlaanderen niet het slechtst is voor gelijke kansen?
wil jij liever gelijke kansen onderwijs voor je kinderen, of heb je liever kwaliteitsonderwijs voor je kinderen?
Ik verkies het tweede hoor. als nederlandsonwilligen dan niet meekunnen zal het mij een worst wezen.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2011, 20:38   #155
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Waarom zou hij die site moeten zoeken?
Oud 6 september 2011, 00:10   #156
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Wat een minderwaardigheidscomplex heeft u toch!
Ach er zijn zovelen die niet echt onder de indruk zijn van de gemiddelde Vlaming:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Busse87 Bekijk bericht
De Vlaming is maar een slappe vod dat totaal geen zelfrespect heeft voor zijn land, taal en cultuur. Dus hoe kan je dan met zo'n "volk" ooit een eigen staat beginnen?
Oud 6 september 2011, 06:36   #157
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ach er zijn zovelen die niet echt onder de indruk zijn van de gemiddelde Vlaming:
Bron, cijfers? Jij en wie nog? Jij en Remie waarschijnlijk.
Ahnee, natuurlijk, jij en je bende wannab rappers.

Laatst gewijzigd door illwill : 6 september 2011 om 06:38.
Oud 6 september 2011, 07:11   #158
Conscience
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
wil jij liever gelijke kansen onderwijs voor je kinderen, of heb je liever kwaliteitsonderwijs voor je kinderen?
Ik verkies het tweede hoor. als nederlandsonwilligen dan niet meekunnen zal het mij een worst wezen.
'Gelijke kansen' is het cynische 'Arbeit macht frei' van deze samenleving geworden. De inhoud van het onderwijs is van geen enkel tel meer, wat telt is dat 'wat jij hebt wil ik', het is de spreuk geworden van de afgunstigen en de asocialen, en dat in een wereld waar je bij wijze van spreken Russisch kan studeren door gratis boeken te halen in een bibliotheek en te trainen op internet. Althans dat is wat een collega van mij deed vooraleer in Rusland te gaan werken.

Tevelen zijn beinvloed door de profitariaatscultuur die komt overwaaien uit Afrika en het MO, waar initiatief onbestaande is en individualiteit wordt beschouwd als een misdaad tegen de samenleving. Het is de postfascistische groepscultuur, gedreven door materialistische hebzucht waardoor het nodig is alles te versluieren achter hypocriete religieuze slogans.
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2011, 10:32   #159
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wie is die Busse 87? Nooit van gehoord.
Zijn Nederlands is niet fameus, hoor!
De Vlaming is maar een slappe vod dat totaal geen zelfrespect heeft
moet natuurlijk zijn :
De Vlaming is maar een slappe vod die totaal geen zelfrespect heeft
En waarom durft die persoon zomaar beweren dat "de Vlaming" geen zelfrespect heeft? Hebt u zelfrespect? Ik hoop het! Heb ik zelfrespect? Ja.
Als u ook ja antwoordt dan zijn dat al twee Vlamingen die de opmerking van die Busse weerleggen!
Oud 6 september 2011, 10:34   #160
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Conscience Bekijk bericht
'Gelijke kansen' is het cynische 'Arbeit macht frei' van deze samenleving geworden. De inhoud van het onderwijs is van geen enkel tel meer, wat telt is dat 'wat jij hebt wil ik', het is de spreuk geworden van de afgunstigen en de asocialen, en dat in een wereld waar je bij wijze van spreken Russisch kan studeren door gratis boeken te halen in een bibliotheek en te trainen op internet. Althans dat is wat een collega van mij deed vooraleer in Rusland te gaan werken.

Tevelen zijn beinvloed door de profitariaatscultuur die komt overwaaien uit Afrika en het MO, waar initiatief onbestaande is en individualiteit wordt beschouwd als een misdaad tegen de samenleving. Het is de postfascistische groepscultuur, gedreven door materialistische hebzucht waardoor het nodig is alles te versluieren achter hypocriete religieuze slogans.
2

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be