Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 5 september 2011, 21:53   #41
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JanJanssens Bekijk bericht
O hai !

Wat zou er gebeuren indien een groep "terrorristen" op één of ander wijze ALLE TV-ontvangst in Vlaanderen zou saboteren. Daarbij hoeft absoluut niemand gewond of gedood te worden.

Stel U voor: ipv van naar programma's te kijken voor mentaal gehandicapte kleine kinderen, beginnen de mensen weer met elkaar te spreken, te discussieren, al was het uit pure verveling. Stel U voor dat ze onder elkaar de huidige "politiek" beginnen te bespreken, af te wegen, stelling te nemen.

O ramp !

Dit ware, naar mijn bescheiden mening, de méést staatsgevaarlijke situatie die ooit zou ontstaan, zonder dat er zelfs één enkel wapen aan te pas zou komen.

8 weken géén TV. LOL. *gniffel*. Bertje knijpt er van de schrik een royale drol uit en Di Pipo iets anders.

Kthxbai.

Jan.
ole ole ole

Ik propageer dat ook al jaren. Gooi die TV buiten! Ga de straat op

Pas op, he, in Spanje is dat effectief als actie voorgesteld. Werd verboden, want zogezegd pro-ETA.

Ge hebt dus een ferm punt met wat ge hier zegt.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline  
Oud 5 september 2011, 21:53   #42
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Dit is voorwaar het meest revolutionaire én doeltreffende voorstel dat ik ooit gelezen heb op dit forum
ik zeg dat toch ook al jaren?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline  
Oud 5 september 2011, 21:59   #43
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door soms Bekijk bericht
Blijkbaar zie je zelf niet dat NVA zeer rechts is en is iedereen die een andere mening is toegedaan dan de uwe niet welkom.
De N-VA 'extreem-rechts' noemen is geen mening, het is simpelweg fout. Je mag me altijd aantonen welke programmapunten 'zeer rechts' kunnen genoemd worden. Dat ze liberaal zijn, te liberaal naar mijn zin, ga ik niet ontkennen, maar dat rechtvaardigt jouw gratuite uitspraken over de N-VA nog niet.

Maar kom, nu zit ik hier veel tijd te verspillen aan redeneren met wat misschien wel gewoon de zoveelste trollende dubbelnick is.
Vlaanderen Boven is offline  
Oud 5 september 2011, 22:05   #44
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Salvadorii's schermafbeelding

Standaard

IK denk niet dat soms een dubbelnick is - die komt niet over als iemand die hier al lang is... ik kan ongelijk hebben natuurlijk...
Oud 5 september 2011, 22:08   #45
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salvadorii Bekijk bericht
IK denk niet dat soms een dubbelnick is - die komt niet over als iemand die hier al lang is... ik kan ongelijk hebben natuurlijk...
Het maakt niks uit. Flauwekul blijft flauwekul.
Txiki is offline  
Oud 5 september 2011, 22:55   #46
soms
Vreemdeling

soms's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salvadorii Bekijk bericht
Toch iets waar we het eens over zijn. Ben pas vorige zaterdag de eerste keer op het forum gekomen.

Friedrich Nietzsche
(1844-1900)
soms is offline  
Oud 6 september 2011, 01:27   #47
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er is een groot verschil tussen confederalisme gebruiken als tussenstap en een confederalisme als verbetering van het huidige federale model.
Voor de francofonen is er hélemaal geen verschil wat dat betreft...
Ze willen géén van beide en zijn vooral uit op het behoud van de status quo die hen financieel enorm bevoordeelt door dat misbaksel van een bijzondere financiëringswet en alle bijbehorende grendelwetten én alarmprocedures..

Zij waren destijds dé vragende partij om het unitaire belgië op te splitsen in gewesten,én dit alléén om de groeiende macht der Vlamingen effectief te kunnen indijken én hen zo uit hun gewest te kunnen houden wat medezeggenschap betreft...

Citaat:
Met sommige ergernissen dat de NVA aankaart ga ik zeker akkoord, ik sta zeker niet achter de manier waarop ze de problemen willen aanpakken
Vertel dan eens hoe ze de zaken wél moeten aanpakken in een land waarin de rijke Vlaamse meerderheid door het huidige zo goed als failliete federale beleid financieel naar de afgrond wordt geleid door een minderheid die het woord besparen niet kennen en die alles zoveel mogelijk willen afwentelen op het rijke gewest omdat hun grote voorganger tijdens de verkiezing plechtig heeft beloofd "dat er géén enkele franstalige er armer mag van worden"...

Citaat:
Sociaal economisch is de NVA een conservatieve zeer rechtse partij. Met de meevaller dat ze een zeer sluwe, gladde partijvoorzitter hebben.
Zullen we wallonië eens bekijken mijn beste,om wat de zegeningen op sociaal economisch niveau van een conservatie linkse partij ginds tot een grote catastrofe hebben geleid die het héle gewest diep in de rode cijfers doet duiken..
Ondanks de Vlaamse miljardentransferts hebben ze nog een gat in hun begroting van méér dan 800 miljoen euro...

Citaat:
Als je mij vraagt om op straat te komen om dit te laten gebruiken door extreem rechtse partijen om hun separatistische boodschap kracht bij te zetten is mijn antwoord NEE!
U komt dus alléén op straat als er gratis frietjes worden weggegeven om de geldverslindende linkse partijen, en hun regimeslaafjes te steunen die dit land langzaam maar zeker naar de verdoemenis helpen...

Laatst gewijzigd door Svennies : 6 september 2011 om 01:30.
Svennies is offline  
Oud 6 september 2011, 06:45   #48
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
²
SDG is offline  
Oud 6 september 2011, 07:26   #49
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan heb ik een beter excuus, als je ook maar iets durft te zeggen wordt je afgeschilderd als een separatist.
Ik ben ver van een separatist maar ik zie wel dat het land zoals het bestaat onbestuurbaar is geworden. Het zal meer dan 5 minuten politieke moed vergen om de politieke ethiek te krijgen in België. Het onnoemelijk ingewikkelde kluwen aan wetten en decreten, de postjes jagerij, het verdelen van bevoegdheden die niet mogen verdeeld worden en omgekeerd.
Politieke ethiek is dan ook iets waar je niet moet op rekenen, nergens. Een werkend systeem is een systeem waarbij postjesjagerij en goesting voor macht en invloed, en het idee van vriendjespolitiek middelen zijn die een beleid oplevert dat zijn doelen haalt. Met andere woorden, je systeem moet zo in elkaar zitten dat OM postjes kunnen te krijgen, politici (die niet anders zijn dan alle andere mensen met een dominatiedrang) precies moeten doen wat je van hen verlangt. Het eenvoudigste is dat politieke acties en beslissingen zo transparant mogelijk zijn, en dat er tussen de informatie over de uitgevoerde taken en de aanstelling in postjes (= verkiezingen) een zo kort mogelijke weg is. Hoe meer tussenstappen, hoe slechter de "feedback" tussen de mensen tevreden stellen en verkozen worden en een postje krijgen.

Denken dat de meeste politici iets anders doen met hun machten, mandaten en postjes dan hun eigen voordeel zoeken, is de sleutel tot mislukte beleidsystemen. Er moet een direct verband bestaan tussen eigen voordeel (voor de politicus) en goed beleid.
Oud 6 september 2011, 07:27   #50
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDG Bekijk bericht
²
De Pel negeert ons
Txiki is offline  
Oud 6 september 2011, 09:26   #51
soms
Vreemdeling

soms's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Politieke ethiek is dan ook iets waar je niet moet op rekenen, nergens. Een werkend systeem is een systeem waarbij postjesjagerij en goesting voor macht en invloed, en het idee van vriendjespolitiek middelen zijn die een beleid oplevert dat zijn doelen haalt. Met andere woorden, je systeem moet zo in elkaar zitten dat OM postjes kunnen te krijgen, politici (die niet anders zijn dan alle andere mensen met een dominatiedrang) precies moeten doen wat je van hen verlangt. Het eenvoudigste is dat politieke acties en beslissingen zo transparant mogelijk zijn, en dat er tussen de informatie over de uitgevoerde taken en de aanstelling in postjes (= verkiezingen) een zo kort mogelijke weg is. Hoe meer tussenstappen, hoe slechter de "feedback" tussen de mensen tevreden stellen en verkozen worden en een postje krijgen.

Denken dat de meeste politici iets anders doen met hun machten, mandaten en postjes dan hun eigen voordeel zoeken, is de sleutel tot mislukte beleidsystemen. Er moet een direct verband bestaan tussen eigen voordeel (voor de politicus) en goed beleid.
Dit valt zeker niet te ontkennen, een goed evenwicht en transparantie zou al een goed begin zijn. Momenteel is er geen enkel verband, veel postjes, veel geld te verdelen maar geen beleid.

Friedrich Nietzsche
(1844-1900)
soms is offline  
Oud 6 september 2011, 09:45   #52
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb u dat wel al horen zeggen, maar nog niet weten neerschrijven op dit forum ze
Pelgrim is offline  
Oud 6 september 2011, 09:48   #53
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Ik heb u dat wel al horen zeggen, maar nog niet weten neerschrijven op dit forum ze
Alé... En "gooi die TV buiten" dan?

Ik hoor het al. 'k Ga het document waaraan ik meegeschreven heb, moeten vertalen van het Baskisch naar het Nederlands... Miljaar, weer werk erbij.
Txiki is offline  
Oud 7 september 2011, 12:39   #54
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Nieuw is het idee alleszins niet:

Somebody has to kill the babysitter!

Pelgrim is offline  
Oud 7 september 2011, 12:49   #55
Frans Oghtendlicht
Parlementslid

Standaard

Waarvoor precies zouden 'we' op straat moeten komen?

Alle keren d�*t er op straat wordt gekomen staan de mannekes met plastron te zagen over hoe stout die mensen wel zijn en roepen ze om waterkanonnen.
Frans Oghtendlicht is offline  
Oud 7 september 2011, 14:27   #56
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door White Raven Bekijk bericht
Waarvoor precies zouden 'we' op straat moeten komen?

Alle keren d�*t er op straat wordt gekomen staan de mannekes met plastron te zagen over hoe stout die mensen wel zijn en roepen ze om waterkanonnen.
Het leven is hard.
Txiki is offline  
Oud 7 september 2011, 14:38   #57
Frans Oghtendlicht
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Het leven is hard.
't gaat niet minder hard worden met de politiekers die vandaag naar 't parlement worden gestuurd om ons te 'vertegenwoordigen'.

Ook de vlaams-nationalisten die hier vinden dat 'ze' op straat moeten komen sturen zo'n politiekers naar 't parlement.

Ik zie die 'ze' trouwens niet direct op straat komen.
Oud 7 september 2011, 14:48   #58
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
't gaat niet minder hard worden met de politiekers die vandaag naar 't parlement worden gestuurd om ons te 'vertegenwoordigen'.

Ook de vlaams-nationalisten die hier vinden dat 'ze' op straat moeten komen sturen zo'n politiekers naar 't parlement.

Ik zie die 'ze' trouwens niet direct op straat komen.
Dat is hun probleem.
Txiki is offline  
Oud 7 september 2011, 14:50   #59
Frans Oghtendlicht
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Dat is hun probleem.
Maar ze claimen wel in naam van 'de vlaming' te spreken.
Oud 7 september 2011, 15:20   #60
soms
Vreemdeling

soms's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar ze claimen wel in naam van 'de vlaming' te spreken.

Friedrich Nietzsche
(1844-1900)
soms is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be