Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 september 2011, 20:54   #141
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik denk dat de BOM-wet uitlokking toelaat, en nog vele meer ook.
Ik volg dat nu niet op de voet maar ...

De BOM Wet en de provocatie:

Art. 47quater Sv., zoals ingevoegd bij art. 4 van de wet van 6 januari 2003, bepaalde dat een politieambtenaar, bij de tenuitvoerlegging van een bijzondere opsporingsmethode, een verdachte niet mag brengen tot andere strafbare feiten dan degene waarop diens opzet reeds tevoren was gericht. Een miskenning van dat verbod had de onontvankelijkheid van de strafvordering tot gevolg wat die feiten betreft.

In het arrest nr. 202/2004 stelde het Hof vast dat die bepaling aan het begrip provocatie een restrictieve interpretatie gaf, waardoor onder
vervolgde personen een discriminatie in het leven werd geroepen naargelang ten aanzien van hen al dan niet de wet betreffende de bijzondere opsporingsmethoden was toegepast. Om die reden vernietigde het Hof de bepaling.

Om tegemoet te komen aan dat bezwaar voegt art. 2 van de bestreden wet in de voorafgaande titel van het Wetboek van Strafvordering een nieuw hoofdstuk V in met als opschrift «Niet-ontvankelijkheid van de strafvordering wegens provocatie». Het hoofdstuk omvat een nieuw artikel 30, dat bepaalt:

«Provocatie van misdrijven is verboden.

Er is provocatie wanneer in hoofde van de dader het voornemen om een misdrijf te plegen rechtstreeks is ontstaan of versterkt, of is bevestigd terwijl hij dit wilde beëindigen, door de tussenkomst van een politieambtenaar of van een derde handelend op het uitdrukkelijk verzoek van deze ambtenaar.

In geval van provocatie is de strafvordering onontvankelijk wat deze feiten betreft».

Nu het verbod van provocatie en de wettelijke omschrijving ervan in de voorafgaande titel van het Wetboek van Strafvordering zijn opgenomen, zijn zij voortaan van toepassing op alle misdrijven en niet langer enkel op de misdrijven die in het raam van de aanwending van een bijzondere opsporingsmethode zijn uitgelokt.

Aldus heeft de wetgever de voormelde discriminatie ongedaan gemaakt.

praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2011, 00:42   #142
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Ik volg dat nu niet op de voet maar ...

De BOM Wet en de provocatie:

Art. 47quater Sv., zoals ingevoegd bij art. 4 van de wet van 6 januari 2003, bepaalde dat een politieambtenaar, bij de tenuitvoerlegging van een bijzondere opsporingsmethode, een verdachte niet mag brengen tot andere strafbare feiten dan degene waarop diens opzet reeds tevoren was gericht. Een miskenning van dat verbod had de onontvankelijkheid van de strafvordering tot gevolg wat die feiten betreft.

In het arrest nr. 202/2004 stelde het Hof vast dat die bepaling aan het begrip provocatie een restrictieve interpretatie gaf, waardoor onder
vervolgde personen een discriminatie in het leven werd geroepen naargelang ten aanzien van hen al dan niet de wet betreffende de bijzondere opsporingsmethoden was toegepast. Om die reden vernietigde het Hof de bepaling.

Om tegemoet te komen aan dat bezwaar voegt art. 2 van de bestreden wet in de voorafgaande titel van het Wetboek van Strafvordering een nieuw hoofdstuk V in met als opschrift «Niet-ontvankelijkheid van de strafvordering wegens provocatie». Het hoofdstuk omvat een nieuw artikel 30, dat bepaalt:

«Provocatie van misdrijven is verboden.

Er is provocatie wanneer in hoofde van de dader het voornemen om een misdrijf te plegen rechtstreeks is ontstaan of versterkt, of is bevestigd terwijl hij dit wilde beëindigen, door de tussenkomst van een politieambtenaar of van een derde handelend op het uitdrukkelijk verzoek van deze ambtenaar.

In geval van provocatie is de strafvordering onontvankelijk wat deze feiten betreft».

Nu het verbod van provocatie en de wettelijke omschrijving ervan in de voorafgaande titel van het Wetboek van Strafvordering zijn opgenomen, zijn zij voortaan van toepassing op alle misdrijven en niet langer enkel op de misdrijven die in het raam van de aanwending van een bijzondere opsporingsmethode zijn uitgelokt.

Aldus heeft de wetgever de voormelde discriminatie ongedaan gemaakt.

Dus, een ondercoveragent, die drugs verhandeld met een drugdealer, is niet aan het provoceren.

Een ondercoveragente, die zich voordoet als hoer, tegenover een klant die een hoer wil bezoeken, is niet aan het provoceren.
Oud 5 september 2011, 07:38   #143
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht
Raf, jij bent een fundamentalistische baptist. En als je ontkent, dan zeg ik ook maar "Kom kom... Stop daar nu maar mee. Niemand trapt daar in"...
Ik heb mij op dit forum nooit geprofileerd als fundamentalistische baptist, terwijl jij je wel tot voor kort uitdrukkelijk profileerde als diepgelovige katholiek. Ofwel speelde je toen een rolletje, ofwel doe je dat nu. Ik gok op het laatste. Het waarom is duidelijk.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2011, 08:37   #144
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Het probleem is de uitbuiting en mensenhandel. Niet de prostitutie.
Waarom moet uitbuiting en mensenhandel als argumenten dienen om prostitutie te verbieden ? In Amsterdam, op de walletjes, staan studentes voor het raam om hun kot te betalen. Die hebben geen last van uitbuiting.

Voor geëmancipeerde vrouwen aan top is het een doorn in het ook om geëmancipeerde vrouwen achter het raam te zien, of op straat te zien tippelen. Zie Antwerpen. Desnoods krijgt de hoerenloper een boete thuisgestuurd, onder het mom van als vrouwlief de factuur onder ogen krijgt het probleem zich wel vanzelf oplost. Het grootste slachtoffer van dergelijke maatregelen blijft de prostituée zelf. Dit is broodroof.

Laatst gewijzigd door Rudy : 5 september 2011 om 08:38.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2011, 09:22   #145
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Ik heb mij op dit forum nooit geprofileerd als fundamentalistische baptist, terwijl jij je wel tot voor kort uitdrukkelijk profileerde als diepgelovige katholiek.
Tot voor kort....
Wees eens specifieker.

Citaat:
Ofwel speelde je toen een rolletje, ofwel doe je dat nu. Ik gok op het laatste.
Da's een drogreden. De "wet van de uitgesloten derde".

Citaat:
Het waarom is duidelijk.
Nee, dat is het niet.

Kijk, ik weet echt niet wat je probleem is. Sinds ik mij profileer als agnost, zit jij in "rage mode". Dat stoort mij echt. Een conclusie kan dan zijn dat JIJ de rol speelt, en dat JIJ mij niet aan deze kant wilt.

Laatst gewijzigd door Albrecht : 5 september 2011 om 09:28.
Albrecht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2011, 11:01   #146
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht
Alhoewel ik niks tegen (niet-gedwongen) prostitutie heb, is het volgens mij een hardnekkige fabel dat het aantal verkrachtingen/aanrandingen spectaculair zou toenemen indien er geen prostituees zouden zijn.
feit blijft dat mannen af en toe over relatief lange periodes geen seks kunnen hebben. al was het maar dat de 50'er niet meer op zijn madam mag kruipen. op die moment komen prostituees goed van pas.
het gros vd huwelijken fuinctioneren op hetzelfde principe. ik onderhoud mijn vrouw en mag er wekelijks op kruipen

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht
En er zullen altijd genoeg vrouwen zijn, om geld te verdienen, deze diensten willen aanbieden. Zij redeneren dan ook vaak "liever 200 euro verdienen door een uur op mijn rug te liggen dan door een week bandwerk te doen".
ik begrijp de problemen niet
de meesten hier bieden hun verstand te koop aan en de meesten hebben hun verstand nog wat gepimpt en opgefokt (studies).
je verstand mag je verkopen en je lichaam niet?
los daarvan, doe het eens een week hé. een hoop stinkende venten pijpen en je een tiental keer per dag anaal laten gebruiken.
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2011, 11:20   #147
Bulevardi
Provinciaal Statenlid

Standaard

Legalisatie houdt ook in dat de overheid hier taksen op kan heffen, positief voor de staatskas.

In landen als Finland is er in elk geval heel weinig prostitutie. En de reden hiervoor is omdat de vrouwen er gewoon veel gewilliger zijn.
Als je daar een gewoon café binnengaat, kan je makkelijk iemand versieren voor een one night stand.
In België moet je daarvoor al bijna naar een stripclub gaan.
Bulevardi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2011, 13:17   #148
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bulevardi Bekijk bericht
In landen als Finland is er in elk geval heel weinig prostitutie. En de reden hiervoor is omdat de vrouwen er gewoon veel gewilliger zijn.
Als je daar een gewoon café binnengaat, kan je makkelijk iemand versieren voor een one night stand.
Je redenering klinkt nogal simplistisch. Als ik je goed begrijp is waar seks doodnormaal is ook geen reden om zich te prostitueren. Terwijl prostitutie gewoon gaat om seks tegen betaling.

Je verwart een toevallige sekspartner met een partner waarvoor je moet betalen om je kwakje kwijt te geraken.

Verkeerde perceptie. Formeel is er in scandinavische landen inderdaad minder prostitutie omdat het bij wet niet toegelaten is, of toch op z'n minst minder gedogen.
Gewilligheid - je bedoelt toch bij de vrouwen ? - heeft hier niets mee te maken.
Neen, prostitutie is voor vrouwen een bron van financiële inkomsten. En, tenzij mij iemand tegenspreekt, geen seksuele behoefte.

Waarom zouden er in Finland zich minder vrouwen prostitueren dan in pakweg in een dorpje rond de Vlaamse kerktoren ?
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2011, 13:30   #149
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bulevardi Bekijk bericht
Legalisatie houdt ook in dat de overheid hier taksen op kan heffen, positief voor de staatskas.
Is dat geen goeie zaak? Ge kunt het toch niet tegenhouden. Waarom dan niet een centje meepikken?

Citaat:
Grappig, met een andere draad ingedachtig zou je de corelatie kunnen maken met de schaarse aanwezigheid van een bepaalde religieuze groep.

Citaat:
Iets verteld me dat ge het verkeerd aanpakt. Of dat ge door moeder natuur een handicap hebt meegekregen.

Citaat:
Of naar een chiro-fuif.
Oud 5 september 2011, 22:29   #150
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Dus, een ondercoveragent, die drugs verhandeld met een drugdealer, is niet aan het provoceren.

Een ondercoveragente, die zich voordoet als hoer, tegenover een klant die een hoer wil bezoeken, is niet aan het provoceren.
volgens mij toch wel....
Let op de strenge(re) bepaling met betrekking tot die derde
Als men tot daar al een restrictie voorziet dan lijkt me undercover ook uit den boze.
Let wel.... het gaat hier over het provoceren met betrekking tot die misdaad... over de rest wordt niet gesproken.
Ik ben nu ook niet thuis in die materie ... maar :
Bv het aanzetten tot het overgaan van de deal van een klant tov undercoveragente die zich als hoer voordoet lijkt me daar onder te vallen.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2011, 04:51   #151
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tot voor kort....
Wees eens specifieker.
Ik heb de exacte datum niet in mijn dagboek genoteerd. Laten we zeggen tot voor een half jaar.

Citaat:
Nee, dat is het niet.
Laat me het dan wat voor je verduidelijken: volgens mij ben jij helemaal geen agnost, maar omdat je op dit forum omwille van je fundamentalistische religieuze ingesteldheid door quasi niemand ernstig genomen werd, heb je besloten om je voor te doen als agnost. Maar wees gerust: je bent niet de enige. De meest rabiate homofoob op dit forum heeft het je al voorgedaan. Het zou me zelfs niets verwonderen, mocht hij je dit "truukje" ingefluisterd hebben. Zo duidelijk genoeg voor je?

Citaat:
Kijk, ik weet echt niet wat je probleem is. Sinds ik mij profileer als agnost, zit jij in "rage mode". Dat stoort mij echt.
Ochottekes toch... "Rage mode" nog wel...

Citaat:
Een conclusie kan dan zijn dat JIJ de rol speelt, en dat JIJ mij niet aan deze kant wilt.
Dat zou dan een verkeerde conclusie zijn. De juiste conclusie zou zijn dat ik een bloedhekel heb aan leugens en schijnheiligheid.
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 6 september 2011, 09:19   #152
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat zou dan een verkeerde conclusie zijn. De juiste conclusie zou zijn dat ik een bloedhekel heb aan leugens en schijnheiligheid.
Stop dan met mij vals te beschuldigen. Je ziet complotten...

Citaat:
Laat me het dan wat voor je verduidelijken: volgens mij ben jij helemaal geen agnost, maar omdat je op dit forum omwille van je fundamentalistische religieuze ingesteldheid door quasi niemand ernstig genomen werd, heb je besloten om je voor te doen als agnost. Maar wees gerust: je bent niet de enige. De meest rabiate homofoob op dit forum heeft het je al voorgedaan. Het zou me zelfs niets verwonderen, mocht hij je dit "truukje" ingefluisterd hebben. Zo duidelijk genoeg voor je?
Dus ik zou mijn eigen godsdienst verloochenen gewoon om één of andere stomme discussie?

Wat Paulus doet kan mij nu eigenlijk echt geen moer schelen. Als hij Christen is, dan is het een erg zielig geval. In de protestantse leer is hij een zondaar, en in de katholieke leer leeft hij in staat van zonde. Maar ik heb noch de tijd noch de zin om daar meer achter te zoeken. Als hij Christen is, dan is dat maar een zaak tussen hem en de godheid die hij verloochende.

Is dit nou jouw logica? Oh, hij verdedigt het homohuwelijk, spreekt over de confiscatie van kerkgoederen in een andere draad, indien hij christen zou zijn zou hij in staat van zonde leven, hij heeft zijn vroegere medestander Inno van geweldsverheerlijking verweten, hij heeft zich positief uitgelaten over het heidendom, hij discussieerde over eugenetica dat één van de grootste katholieke taboes is.... Aha! Hij heeft wat bedenkingen bij homo-adoptie! Zie! Ik wist het wel, hij is nog Christen, nevermind al de rest....

In tegenstelling tot jou ben ik geen statische blok. Ik pas voortdurend mijn standpunten aan als ik overtuigd geraak.

En weet je wat? Als je me niet gelooft, mij best. 't Kan mij eigenlijk al niet meer schelen wat jij denkt. Jouw hele betoog tegen mij is enkel maar op samenzweringstheorieën gebaseerd. Kwaadaardige christenen die zich vermommen als agnosten, ookal betekent dat dat ze zware zonden plegen, gewoon maar om in een discussie serieus genomen te worden. Zoiets neem ik niet ernstig. Spreek dat maar leuk verder over "leugens en schijnheiligheid", maar dat misschien nog wel toepasselijker op jou.

Laatst gewijzigd door Albrecht : 6 september 2011 om 09:20.
Oud 6 september 2011, 13:40   #153
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik pas voortdurend mijn standpunten aan als ik overtuigd geraak.
Bullcrap. Een fundamentalistische katholiek wordt niet van de ene op de andere dag agnost.

Citaat:
En weet je wat? Als je me niet gelooft, mij best. 't Kan mij eigenlijk al niet meer schelen wat jij denkt. Jouw hele betoog tegen mij is enkel maar op samenzweringstheorieën gebaseerd. Kwaadaardige christenen die zich vermommen als agnosten, ookal betekent dat dat ze zware zonden plegen, gewoon maar om in een discussie serieus genomen te worden. Zoiets neem ik niet ernstig. Spreek dat maar leuk verder over "leugens en schijnheiligheid", maar dat misschien nog wel toepasselijker op jou.
Paranoia much?

Citaat:
Oud 6 september 2011, 14:00   #154
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
Bullcrap. Een fundamentalistische katholiek wordt niet van de ene op de andere dag agnost.
Ten eerste, "fundamentalistische katholieken" is een combinatie die niet echt gebruikt wordt.

Ten tweede, ik ben niet van de ene op andere dag agnost geworden. De enige die hier "bullcrap" verkoopt ben jij.

Citaat:
Paranoia much?
Goed dat je het zelf inziet...hopelijk kun je er iets aandoen, voordat je de gehel agnostische gemeenschap gaat afschilderen als vermomde christenen...
Oud 6 september 2011, 14:07   #155
Bulevardi
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Neen, prostitutie is voor vrouwen een bron van financiële inkomsten. En, tenzij mij iemand tegenspreekt, geen seksuele behoefte.

Waarom zouden er in Finland zich minder vrouwen prostitueren dan in pakweg in een dorpje rond de Vlaamse kerktoren ?
Wel, het gaat hem net om de wet van vraag en aanbod.
Daar vrouwen er gewilliger zijn en het er stukken makkelijker is om even een one night stand te hebben (zonder betaling dus), hebben mannen niet echt de behoefte voor betaalde seks, omdat ze het makkelijk gratis kunnen bekomen.

Dat houdt in dat er voor beginnende prostituees bijna geen klanten te vinden zijn, en ze al gauw hun job voor bekeken houden.
Oud 6 september 2011, 14:11   #156
backfire
Minister-President

backfire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Persoonlijke aanvallen tegen mijn dochter als hoer worden gerapporteerd per R.D.
LOL!
Oud 6 september 2011, 14:11   #157
backfire
Minister-President

backfire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Voila, vlaamsnationalisten gaan weer dingen verbieden en strafbaar maken.
Repressie dus......
Nog LOL-der
Oud 6 september 2011, 14:13   #158
Bulevardi
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Grappig, met een andere draad ingedachtig zou je de corelatie kunnen maken met de schaarse aanwezigheid van een bepaalde religieuze groep.
Heb jij het over diezelfde bepaalde religieuze groep die met hun sharia-dreigementen net de prostitutie willen bannen?
Oud 6 september 2011, 14:15   #159
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ten eerste, "fundamentalistische katholieken" is een combinatie die niet echt gebruikt wordt.
Dat is een combinatie die frequent gebruikt wordt.

Citaat:
Ten tweede, ik ben niet van de ene op andere dag agnost geworden.
Natuurlijk wel. Zes maanden geleden was je nog een doorwinterde pilaarbijter.

Citaat:
Goed dat je het zelf inziet...hopelijk kun je er iets aandoen, voordat je de gehel agnostische gemeenschap gaat afschilderen als vermomde christenen...
De "agnostische gemeenschap"? Wat is dat? Waar komen die bijeen?

Citaat:
Oud 6 september 2011, 14:17   #160
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is een combinatie die frequent gebruikt wordt.
Nee, helemaal niet. Traditionalistische katholiek, traditionele katholiek en talibankatholiek. Dat zijn ze zowat.

Citaat:
Natuurlijk wel. Zes maanden geleden was je nog een doorwinterde pilaarbijter.
Nee.

Citaat:
De "agnostische gemeenschap"? Wat is dat? Waar komen die bijeen?
Nog eens een bewijs dat je aan het trollen bent...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be