![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Als je had geklaagd dat er te weinig beweging in de markt zat waardoor er te weinig keus was aan rookvrije kroegen had je wel een punt gehad. Maar als je het hele uitgaansleven voor jezelf opeist niet. Het punt met jou is dan ook niet dat je zelf rookvrij wilt kunnen uitgaan, het punt is dat jij samen met de rokers wil uitgaan in een door rokers en rooktoleranten in stand gehouden uitgaansleven, maar dan zonder rook. De rokers moeten m.a.w het ideale decor vormen voor jouw toch al niet zo geslaagde uitgaansavond. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Het punt met jou is dan ook niet dat je zelf al rokend wilt kunnen uitgaan, het punt is dat jij samen met de niet-rokers wil uitgaan in een door minderheid gedomineerd uitgaansleven, maar dan altijd voorzien van een sigaretje. Ik geef toe dat het geen goede strategie is, nonsens met nonsens bestrijden loopt zelden goed af. Maar soms kan het eens amusant zijn. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
En nee hoor, ik ben een voorstander van een rookverbod op kantoor, het werk, het treinstation, het bushok, de bibliotheek, het theater, de sporthal, het gemeentehuis en dergelijke openbare voorzieningen. Kinderen kunnen zelf niet kiezen waar ze zich bevinden dus die moeten ook vrijgehouden worden van rook en over huisdieren maak ik mij niet zo druk, dat lijkt me de verantwoordelijkheid van de eigenaar, dus als die ze niet meeneemt naar de kroeg om uit te sparen op de dierenarts zal ik de beesten niet naar binnen jagen. Citaat:
En kennelijk gaf die zogenaamde "meerderheid" van rookvrijen toch niet genoeg geld uit om een rookvrije kroeg rendabel te houden. Anders had die "meerderheid" wel zonder verbod gemaakt dat er een enorme keus was aan rookvrije uitgaansgelegenheden. Het enige wat het rookverbod nu bewerkstelligt, wanneer het zou werken althans, is dat je bij rokers kunt zijn zonder dat je in de rook staat. Rookvrij uit kon je daarvoor ook al, maar dan afzonderlijk van de rokers, en dat was blijkbaar niet leuk genoeg. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Niet-rokers hebben dit probleem uiteraard niet. Wanneer er 1 persoon in een groep van 20 is die rookt, dan zal hij te vuur en te zwaard zijn "recht" om te roken verdedigen, terwijl de niet-rokers hun schouders ophalen. Maar wij zitten wel met de gebakken peren: passief roken, stinkende kleren, pijn aan de ogen en vermoeidheid wegens weinig zuurstof. Maarja onze kameraad is verslaafd dus we zullen wel naar een zaak gaan waar gerookt mag worden. DAT is de werkelijkheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ik geloof dat De schoofzak dit ook al eens vermeldde. Het lijkt dus toch niet zo'n ongewone gedachtegang bij niet-rokers.
![]() |
![]() |
#106 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Was hypocrisie..nu heb je geen excuus meer..tenzij je wil komen mekkeren over het feit dat je kameraad nu altijd op het (ijskoude) terras wil zitten... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
|
![]() Citaat:
Het is inderdaad waar dat niet-rokers, bij wijze van geste en bij wijze van sportiviteit, in het verleden te snel toegaven en de roker dan maar vergezelden naar één of ander duister, stinkend rokershol. Ook ik heb die fout begaan. Per slot van rekening zijn niet-rokers een stuk flexibeler dan rokers.. Rookverbod of niet, maar die fout maak ik evenwel niet meer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
- kom we gaan naar rookvrij cafe X - nee ik wil naar Y want dan kan ik roken - Deze keer gaan we naar X - Dan kom ik niet mee - Doe niet flauw, we willen u er echt wel bij - enkel bij Y - allez dan...... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
Gouverneur
|
![]() Ook snap ik niet waarom mensen die zo dachten of nog steeds denken dit proberen toe te schrijven aan hun 'sportiviteit', omdat die nodig zou zijn om tegemoet te komen aan de verslaving van de roker. Het is niet alsof die roker de hele avond niet mag roken omdat de groep naar een rookvrij café gaat, toch? Dus die redenering loopt behoorlijk krom.
![]() |
#111 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#112 |
|
![]() Het leek mij nochtans een vrij realistische, verkorte weergave van de realiteit hoor.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
|
![]() Citaat:
Ik begrijp dan op mijn beurt niet waarom de rokers zich niet kunnen amuseren zonder een sigaretje. Ook begrijp ik niet echt wat er gezellig is aan een duur gif dat je lichaam aantast. Zo hebben we allemaal onze vragen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
De dingen die u zich afvraagt zijn nogal belachelijk. Ten eerste kunnen sommige rokers zich amuseren zonder sigaret. Ten tweede is het voor fel verslaafde rokers nogal wiedes dat ze zich niet kunnen "amuseren" (ik zou het eerder niet kunnen functioneren noemen) zonder sigaret, ze zijn namelijk verslaafd. Dat "gif" is enkel "duur" omdat de staat het zo maakt, en aangezien de meeste mensen nog altijd niet hun eigen tabak kunnen verbouwen zijn ze dus aangewezen op de tabak en sigaretten die in omloop zijn. Het enige wat u dus niet begrijpt is waarom mensen roken, en misschien bij uitbreiding, waarom mensen drugs tot zich nemen.
Once he saw the officials of a temple leading away someone who had stolen a bowl belonging to the treasurers, and said, "The great thieves are leading away the little thief." Laatst gewijzigd door donzigschaap : 6 september 2011 om 21:36. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
|
![]() Citaat:
Het interessante is dat quasi alle rokers zelf niet begrijpen hoe ze ooit zo stom kunnen geweest zijn - hun woorden, niet de mijne. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
Gouverneur
|
![]() Dat is juist: de meeste rokers zijn niet blij met hun verslaving, sommigen kan het niets schelen (of dat maken ze zichzelf wijs) en sommigen zijn niet verslaafd (o.a. mensen die geen sigaretten roken of "gelegenheidsrokers" die niet de hele of elke avond bedelen).
![]() |
#117 | ||
|
![]() Citaat:
Zo zie je maar. Ik dacht nl. dat het gewoon een vorm van toegeeflijkheid was. Rokers die geen karakter hebben en hun sigaret niet laten kunnen, en constant excuses verzinnen om toch maar te kunnen roken (jama 'k hem stress), d�*t is pas slapheid. Men heeft mij meer dan genoeg sigaretten aangeboden vroeger. Ik heb ze allemaal beleefd maar krachtig afgewezen. De meeste rokers van nu hadden vroeger evenwel te weinig karakter, of beter gezegd, ze waren te slap. En een rookverslaving verstevigt je karakter niet bepaald. Je wordt er enkel een grotere zeur van. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Overigens heb ik niet beweerd dat verslaafd zijn aan roken (of eender wat) geen slapheid is, dus ik zie niet goed in waarom u weer de eigen slapheid probeert goed te praten met die van een ander. Dat heeft met toegeeflijkheid niets te maken. Als mensen jarenlang dingen doen die ze niet willen doen, terwijl niemand hun dwingt, dan ligt dat enkel aan hunzelf. Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#119 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
!!!! green morons !!!! !!!! 1000% akkoord !!!!
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
En aangezien je vrije avond er een is waarbij je niks moet en het volledig gaat om wat je wilt doen, is de wil om te roken het enige relevante, en is de afschuw waarmee je op een deel van je eigen leven terugkijkt volslagen irrelevant. Ikzelf kan ook gerust zonder sigaret, maar tijdens mijn ontspanning wil ik niet alles wat ik kan, snap je? Het gaat immers om vrijetijdsbesteding. Citaat:
En als volwassen mensen ervoor kiezen om een plek op te zoeken die stinkt en waar je prikkende ogen van krijgt, wie ben jij dan eigenlijk om te zeggen dat hun ogen niet mogen prikken? Laatst gewijzigd door Coldwave : 6 september 2011 om 23:31. |
||
![]() |
![]() |