Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 september 2011, 18:16   #181
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
Spoiler alert: de duivel is een figuur uit een sprookjesboek

Dus ik heb geen eeuwig leven gekregen?
Albrecht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2011, 18:18   #182
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht

Dus ik heb geen eeuwig leven gekregen?
Zijn we mee bezig, en met "we" bedoel ik atheïstische wetenschappers. Alhoewel het nog een verre droom is, bestaat de kleine kans dat we het nog meemaken voor we sterven.

De clue is alleszins dat ik voor het eeuwige leven nooit ofte nimmer bij god zou aankloppen. Evenmin bij de duivel.

BTW god heeft tienduizenden doden op zijn geweten volgens de bijbel, de duivel exact 1 en dat was dan nog in opdracht van god. Voer tot nadenken

Laatst gewijzigd door Effect : 6 september 2011 om 18:18.
Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2011, 18:21   #183
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor alle duidelijkheid, u heeft geen ziel. Net zomin als ik of Raf trouwens, voordat u mij rapporteert Buiten ons stoffelijk lichaam is er niets.
Bron?
Oud 6 september 2011, 18:22   #184
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
De clue is alleszins dat ik voor het eeuwige leven nooit ofte nimmer bij god zou aankloppen. Evenmin bij de duivel.
Je bent jong en je wilt wat...dus verkochten een vriend en ik in't eerste middelbaar om 12h 's nachts samen onze ziel aan de duivel. Ik heb daarna nog wat geflirt met wicca.

Waar is de tijd...
Oud 6 september 2011, 18:23   #185
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Effect over het eeuwige leven:

Citaat:
Alhoewel het nog een verre droom is, bestaat de kleine kans dat we het nog meemaken voor we sterven.
:confused:
Oud 6 september 2011, 18:26   #186
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Effect over het eeuwige leven:

:confused:
Effect voorspelt al productiefoutjes?
Oud 6 september 2011, 18:29   #187
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
Bron?
Er is nul komma nul nada bewijs voor een mogelijke ziel. Verder is er ontzettend veel bewijs dat ons volledige gedrag bepaald wordt door fysische interacties in de hersenen. Bijgevolg is de ridicuul om aan te nemen dat we een ziel zouden hebben.

Mochten we een ziel hebben dan zouden drugs geen effect hebben, zou een lobotomy geen effect hebben en zou het scheiden van de hersenhelften schizofrenie niet kunnen verlichten. Verder zouden mensen met adhd absoluut niet geholpen worden door rilatine, en net zomin zouden studenten er beter door kunnen studeren.

Het feit dat al deze ingrepen effect hebben op ons gedrag bewijst dat het volledig bepaald wordt door onze hersenen en niet door een imaginaire entiteit.

Bovendien heb ik geen bewijslast, als er een ziel is, bewijs het maar...
Oud 6 september 2011, 18:30   #188
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
Je bent jong en je wilt wat...dus verkochten een vriend en ik in't eerste middelbaar om 12h 's nachts samen onze ziel aan de duivel. Ik heb daarna nog wat geflirt met wicca.

Waar is de tijd...
"geflirt met wicca", bedoel je daarmee het versieren van hippies? In dat geval doe ik daar ook regelmatig aan mee, dat is mijn type =)
Oud 6 september 2011, 18:37   #189
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
"geflirt met wicca", bedoel je daarmee het versieren van hippies? In dat geval doe ik daar ook regelmatig aan mee, dat is mijn type =)
Ik had andere dingen aan mijn hoofd toen. Mensen shockeren met dat onnozel wiccagedoe.

Één van mijn grootmoeders is een bergkristalhippie...als je interesse hebt...
Oud 6 september 2011, 18:49   #190
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er is nul komma nul nada bewijs voor een mogelijke ziel. Verder is er ontzettend veel bewijs dat ons volledige gedrag bepaald wordt door fysische interacties in de hersenen. Bijgevolg is de ridicuul om aan te nemen dat we een ziel zouden hebben.

Mochten we een ziel hebben dan zouden drugs geen effect hebben, zou een lobotomy geen effect hebben en zou het scheiden van de hersenhelften schizofrenie niet kunnen verlichten. Verder zouden mensen met adhd absoluut niet geholpen worden door rilatine, en net zomin zouden studenten er beter door kunnen studeren.

Het feit dat al deze ingrepen effect hebben op ons gedrag bewijst dat het volledig bepaald wordt door onze hersenen en niet door een imaginaire entiteit.

Bovendien heb ik geen bewijslast, als er een ziel is, bewijs het maar...
Neennee vriend, de zaken niet omkeren. Uw stelling was:

Buiten ons stoffelijk lichaam is er niets

De bewijslast ligt bij u.
Oud 6 september 2011, 19:12   #191
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
Neennee vriend, de zaken niet omkeren. Uw stelling was:

Buiten ons stoffelijk lichaam is er niets

De bewijslast ligt bij u.
Ik maak een heel eenvoudige stelling. Er is geen ziel want er is geen enkel bewijs of aanwijzing voor. Er is geen enkele tak van de wetenschap waarbij een eventuele ziel relevant is. Ergo ik kan er eenvoudigweg vanuit gaan dat die niet bestaat.

Als u ervan uitgaat dat de ziel wel bestaat, dan brengt dit een heleboel consequenties met zich mee. Onder meer de volledige psychologie en psychiatrie zoals we ze nu kennen zou waardeloos worden, evenals een heel groot deel van de geneeskunde. Bijgevolg is het aan u om te bewijzen dat er een ziel is.

Laatst gewijzigd door Effect : 6 september 2011 om 19:16.
Oud 6 september 2011, 19:40   #192
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik maak een heel eenvoudige stelling. Er is geen ziel want er is geen enkel bewijs of aanwijzing voor. Er is geen enkele tak van de wetenschap waarbij een eventuele ziel relevant is. Ergo ik kan er eenvoudigweg vanuit gaan dat die niet bestaat.

Als u ervan uitgaat dat de ziel wel bestaat, dan brengt dit een heleboel consequenties met zich mee. Onder meer de volledige psychologie en psychiatrie zoals we ze nu kennen zou waardeloos worden, evenals een heel groot deel van de geneeskunde. Bijgevolg is het aan u om te bewijzen dat er een ziel is.
Een eenvoudige stelling zonder ook maar enig bewijs?

Ik hoef niet het tegengestelde te bewijzen van uw stelling, de bewijslast voor uw stelling is weldegelijk de uwe.
Oud 6 september 2011, 19:58   #193
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
Een eenvoudige stelling zonder ook maar enig bewijs?

Ik hoef niet het tegengestelde te bewijzen van uw stelling, de bewijslast voor uw stelling is weldegelijk de uwe.
Waarom? Welk gevolg heeft mijn stelling? Helemaal niets. Bijgevolg is het ook onnodig om ze te bewijzen.

Vergelijk:
Er is GEEN planeet exact identiek aan de aarde die op 1 lichtjaar afstand rond de zon draait.

Een heel eenvoudige stelling zonder enig gevolg voor onze werkelijkheid. Bijgevolg hoeft ze niet bewezen te worden.
Oud 6 september 2011, 23:04   #194
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:

Waar is de tijd...
Moest een duivel mij voorstellen mijn ziel te kopen, zou ik dat zeker niet doen. Een onsterfbare ziel verwisselen tegen een paar jaartjes geluk hier op aarde lijkt mij een slechte deal.
Maar ik geloof noch in de duivel noch in onsterfbare zielen tot iemand mij bewijst dat zoiets bestaat.
Ondertussen toch maar oppassen : verkocht is verkocht, en als jij nu naar de hel moet, moet je niet klagen...
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2011, 08:43   #195
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom? Welk gevolg heeft mijn stelling? Helemaal niets. Bijgevolg is het ook onnodig om ze te bewijzen.

Vergelijk:
Er is GEEN planeet exact identiek aan de aarde die op 1 lichtjaar afstand rond de zon draait.

Een heel eenvoudige stelling zonder enig gevolg voor onze werkelijkheid. Bijgevolg hoeft ze niet bewezen te worden.
Een goede raad: ga niet in op dat getrol. Wees het volgende spreekwoord indachtig: "Never argue with an idiot. He will drag you down to his level and then beat you with experience".
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2011, 13:18   #196
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Een goede raad: ga niet in op mijn getrol. Wees het volgende spreekwoord indachtig: "Never argue with an idiot. He will drag you down to his level and then beat you with experience".
Ik heb uw post aangepast, het boldgedeelte, zodat die mens u wat beter begrijpt.
Oud 7 september 2011, 18:00   #197
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Een goede raad: ga niet in op dat getrol. Wees het volgende spreekwoord indachtig: "Never argue with an idiot. He will drag you down to his level and then beat you with experience".
Ik ben vrij goed getraind in het trollen Ik heb nogal een geschiedenis als xbox fanboy op bepaalde fora. En als er 1 ding is dat ik in al die tijd geleerd heb, dan is het wel dat de waarheid zeggen de makkelijkste manier van trollen is
Oud 8 september 2011, 11:10   #198
slegie
Staatssecretaris

slegie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Wie mobiel wil bellen achter het stuur krijgt een boete. Auto's worden niet verboden.Wie betaalt voor sex krijgt een boete. Prostitutie wordt niet verboden.

hET IS mijn maatregel niet, het is een Zweedse maatregel. Heel verstandig om de vraag af te knijpen

als consumptie van betaalde sex ongewenst geacht wordt door de maatschappij.
Vooraleer we met prostitutie beginnen te bestraffen of wat dan ook zouden de meeste mensen al blij zijn als moordenaars en verkrachters terug straffen zouden krijgen die evenredig zijn met de misdaad die ze hebben gepleegd.

er is geen rechtvaardigheid meer, vermoord iemand en met wat geluk loop je over een paar jaar terug al rond, ofwel heb je een luxe verblijf in een gevangenis, begrijpen wie begrijpen kan
slegie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2011, 11:14   #199
Bulevardi
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Maar U blijft met Finland dwepen en de corelatie met hun nogal moslimonvriendelijk beleid.
Moet ik er een tekening bij maken?
Dat moet u zeker en vast.
Bulevardi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2011, 17:25   #200
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bulevardi Bekijk bericht
Dat moet u zeker en vast.
U vraagt.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be