Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 september 2011, 16:32   #181
karo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
wie quote er nu Corse zijn teksten, miljaar dan mag je zogoed als een bijbel quoten
Ik weet niet wie u bent en waar u voor staat (nog niets van u gelezen), ik zou u dus graag de tekst van Corse en eventueel mijn posts hier zien weerleggen. Zulk gezever, wat je nu schrijft ben ik na het gedoe van Jozefje beu geworden, ik reageer daar dus niet meer op.
karo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2011, 16:39   #182
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door karo Bekijk bericht
Ik weet niet wie u bent en waar u voor staat (nog niets van u gelezen), ik zou u dus graag de tekst van Corse en eventueel mijn posts hier zien weerleggen. Zulk gezever, wat je nu schrijft ben ik na het gedoe van Jozefje beu geworden, ik reageer daar dus niet meer op.
Hoch Karo, doodsimpel als je aan het discuteren gaat met corse krijg je zo ineens een joekel van een tekst, als je daar inhoudelijk op begint te reageren, komt daar nog een grotere joekel van tekst, dus we zijn allemaal al gewend van die tekst zeker 500 keer te zien... Dus azo reageer je natuurlijk zogoed als apatisch op zo'n teksten. Eeen beetje input is leuk, maar zo'n massieve teksten waar je merkt dat de persoon niet discuteert met u maar u gewoon overspoelt met teksten, en dit repetitiev honderden keren met alle forumards hier doet, ben je natuurlijk al overtuigd van de waarde van die tekst.

Kijk in feite, is dat gewoon een stukje moderne marxistische oneliners.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2011, 16:46   #183
karo
Banneling

Standaard

Citaat:
Hoch Karo, doodsimpel als je aan het discuteren gaat met corse krijg je zo ineens een joekel van een tekst, als je daar inhoudelijk op begint te reageren, komt daar nog een grotere joekel van tekst, dus we zijn allemaal al gewend van die tekst zeker 500 keer te zien... Dus azo reageer je natuurlijk zogoed als apatisch op zo'n teksten. Eeen beetje input is leuk, maar zo'n massieve teksten waar je merkt dat de persoon niet discuteert met u maar u gewoon overspoelt met teksten, en dit repetitiev honderden keren met alle forumards hier doet, ben je natuurlijk al overtuigd van de waarde van die tekst.

Kijk in feite, is dat gewoon een stukje moderne marxistische oneliners.
Die tekst is nochtans een heel juist gegeven, het is een zeer juists analyse van onze hedendaagse 'zogezegde democratie'.
karo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2011, 16:52   #184
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De werknemers vormen de overgrote meerderheid van het bedrijf en zijn dus de rechtmatige groep die het bestuur en hun leiders horen te kiezen, dat is democratie Adrian. Als je daartegen bent dan ben je gewoon geen democraat, democratie hoort ook niet thuis in uw wereldje waar geld boven de mensen staan. Heel het systeem waar jij voor staat is een wreed systeem, gebaseerd op monetaire ongelijkheid, het is een op hebzucht gebaseerd systeem. De rijkdom is gestolen van arme mensen via de 'vrije' handel, monetaire ongelijkheid is daar een essentieel deel van, het is niet die monetaire ongelijkheid die gelijk staat aan democratie. Die ongelijkheid staat gelijk aan dictatuur, de dictatuur van het kapitaal.
wie zegt er dat democratie optimaal werkt ?? Kijk naar Belgie, we kiezen democratisch 100clowns die allemala kijken om een jobke te hebben, en die van die regelkes verzinnen waarom ze zelfs als ze niet regeren moeten betaald worden, en die dan allemaal zitten te lullen en egotrippen en opiniegestuurd verstarren en niet meer durven regereen.

Een bedrijf moet toch wel op een andere manier denken, dus vergeet democratie in een bedrijf bij de selectie van werknemers. Er is democratie in de raden van beheer, in die zin dat beslissingen collectief genomen worden, maar dat collectief aspect is om knopen door te hakken. Er wordt geen politiek gedaan in bedrijven, vanaf je politiek verzandt, strandt uw bedrijf ga je over de kop.

Dus een democratie moet je daar interpreteren dat elke goeie persoon op het goeie ogenblik de kans krijgt om een bedrijf te sturen. Maar democratie betekent niet dat de diegene die meest populistisch aanhang geniet met een budget die gestuurd wordt door andere motieven dan het belang van het bedrijf, daar automatisch baas kan worden. Het belang van het bedrijf staat bovenop.

Delloite en TOuch heeft daarentegen wel een democratisch systeem van selecteren van leider uit een krans van 100 vennoten. Dus daar lijkt het wel te werken, een gelijke onder gelijken wordt verkozen.

Laatst gewijzigd door brother paul : 6 september 2011 om 16:54.
Oud 6 september 2011, 17:17   #185
Lavox
Gouverneur

Lavox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Weet je hoe je hetzelfde kan bereiken maar veel effectiever en mensvriendelijker?

Belastingen verlagen. Uitkeringen verlagen/afschaffen.
Hoezo is dit mensvriendelijk?

Heer, laat het prinsenvolk der oude Nederlanden, niet ondergaan in haat, in broedertwist en schande.
Lavox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2011, 17:32   #186
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Maar dan zorgen ze ook maar dat ze werknemers bij overproductie in dienst houden ipv ze dan op onze kosten naar het stempel bureau te sturen. Of spreek je nu je eigen contract tegen. Werknemers moeten flexibel zijn. Werkgevers niet. Als jij bij een herstructurering aan de deur gezet word zou jij bij een stijging van de vraag weer terug beginnen bij die zelfde werkgever. Moest ik geen ander werk vinden dan zou ik nog liever de rest van mijn leven doppen dan daar terug te gaan.
Waarom zouden werknemers flexibel 'moeten' zijn? Als je niet flexibel wenst te zijn, kan je perfect vragen om in je overeenkomst vast te leggen dat je niet eenvoudig ontslagen kan worden. (Je zal dan wrslk wel moeten inboeten aan je netto loon in vergelijking met je collega's.)

Enfin; idealiter. In de werkelijkheid is dit verboden, daar de vakbonden een one size fits all onderhandelen waar je niet van mag afwijken (je mag bijvoorbeeld geen lager loon aanvaarden).

En of een werknemer ontslagen kan worden en de voorwaarden daarvan, hangt af van de contractuele overeenkomst die onderling is afgesproken.

Als jij dat niet wilt, dan moet jij niet, he. Enfin; alweer: idealiter. In de wereld waarin we leven hebben de vakbonden en werkgevers een afspraakje dat ze ons door ons strot rammen.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2011, 17:34   #187
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lavox Bekijk bericht
Nog ene die het verschil niet begrijpt tussen 'mensvriendelijker' (vergelijkend) en 'mensvriendelijk' (absoluut).

Maar goed; natuurlijk zou uitkeringen afschaffen mensvriendelijk zijn. De mensen die bestolen worden zouden dan minder bestolen kunnen worden.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
Oud 6 september 2011, 18:13   #188
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nog ene die het verschil niet begrijpt tussen 'mensvriendelijker' (vergelijkend) en 'mensvriendelijk' (absoluut).

Maar goed; natuurlijk zou uitkeringen afschaffen mensvriendelijk zijn. De mensen die bestolen worden zouden dan minder bestolen kunnen worden.
Dat die mensen die werkloos worden en jij kan blijven zeggen dat dit hun eigen schuld is, is dit zeker niet meer het geval de laatste jaren. Herstructureringen, saneringen, verhuis naar lage loonlanden, kan jij zelfs niet ontkennen dat deze mensen die aan het werk waren recht hebben op werklozensteun, die ze trouwens zelf betaald hebben tijdens hun, nu afgebroken loopbaan. Degenen die dan zeggen, afschaffen die werkloosheid. Dat is hetzelfde als zeggen, ik betaal mijn leven lang bijdragen voor mijn pensioen, maar pensioenkassen je mag het mijne houden als ik op pensioen ga. Dat politici de boel naar de filistijnen geholpen hebben gedurende al die jaren is NIET de schuld van die werkloos geworden burger. Dus als je wil kankeren op iemand, begin dan op diegenen, die voor puur winst en eigenbelang, het door ons werkenden bijeen gebrachte kapitaal verkwanseld hebben.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2011, 18:16   #189
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
De werknemers vormen de overgrote meerderheid van het bedrijf en zijn dus de rechtmatige groep die het bestuur en hun leiders horen te kiezen, dat is democratie Adrian. Als je daartegen bent dan ben je gewoon geen democraat, democratie hoort ook niet thuis in uw wereldje waar geld boven de mensen staan. Heel het systeem waar jij voor staat is een wreed systeem, gebaseerd op monetaire ongelijkheid, het is een op hebzucht gebaseerd systeem. De rijkdom is gestolen van arme mensen via de 'vrije' handel, monetaire ongelijkheid is daar een essentieel deel van, het is niet die monetaire ongelijkheid die gelijk staat aan democratie. Die ongelijkheid staat gelijk aan dictatuur, de dictatuur van het kapitaal.
U bent dan ook een anti-democraat.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2011, 18:33   #190
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lavox Bekijk bericht
Toont in elk geval meer respect voor werken versus steuntrekken inderdaad.
in feite s het de arbeid van de prive industrie die alles betaalt
Oud 6 september 2011, 18:45   #191
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat die mensen die werkloos worden en jij kan blijven zeggen dat dit hun eigen schuld is, is dit zeker niet meer het geval de laatste jaren. Herstructureringen, saneringen, verhuis naar lage loonlanden, kan jij zelfs niet ontkennen dat deze mensen die aan het werk waren recht hebben op werklozensteun, die ze trouwens zelf betaald hebben tijdens hun, nu afgebroken loopbaan. Degenen die dan zeggen, afschaffen die werkloosheid. Dat is hetzelfde als zeggen, ik betaal mijn leven lang bijdragen voor mijn pensioen, maar pensioenkassen je mag het mijne houden als ik op pensioen ga. Dat politici de boel naar de filistijnen geholpen hebben gedurende al die jaren is NIET de schuld van die werkloos geworden burger. Dus als je wil kankeren op iemand, begin dan op diegenen, die voor puur winst en eigenbelang, het door ons werkenden bijeen gebrachte kapitaal verkwanseld hebben.
En de oplossing is: onmiddellijk met dat systeem stoppen.
Oud 6 september 2011, 18:47   #192
subocaj

Standaard

Citaat:
Toont in elk geval meer respect voor werken versus steuntrekken inderdaad.
in feite s het de arbeid van de prive industrie die alles betaalt
Alles? Dan hadden we geen staatsschuld van 325 miljard.
Oud 6 september 2011, 18:54   #193
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Alles? Dan hadden we geen staatsschuld van 325 miljard.
Ja dat gat in het hand van de overheid moet de overheid aanpakken
Oud 6 september 2011, 19:01   #194
subocaj

Standaard

Citaat:
Ja dat gat in het hand van de overheid moet de overheid aanpakken
Doen ze nu al 60 jaar, maar dat gat in de hand is nu al zo groot dat er geen hand meer is. Dus olé, op voor de volgende 60 jaar.
Oud 6 september 2011, 21:26   #195
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Doen ze nu al 60 jaar, maar dat gat in de hand is nu al zo groot dat er geen hand meer is. Dus olé, op voor de volgende 60 jaar.
nee hoor, bulldozer dehaene heeft eens moeten de vuiligheid opkuisen, dus na EDR zoeken we een bulldozer
Oud 7 september 2011, 00:54   #196
subocaj

Standaard

Citaat:
Waarom zouden werknemers flexibel 'moeten' zijn? Als je niet flexibel wenst te zijn, kan je perfect vragen om in je overeenkomst vast te leggen dat je niet eenvoudig ontslagen kan worden. (Je zal dan wrslk wel moeten inboeten aan je netto loon in vergelijking met je collega's.)

Enfin; idealiter. In de werkelijkheid is dit verboden, daar de vakbonden een one size fits all onderhandelen waar je niet van mag afwijken (je mag bijvoorbeeld geen lager loon aanvaarden).

En of een werknemer ontslagen kan worden en de voorwaarden daarvan, hangt af van de contractuele overeenkomst die onderling is afgesproken.

Als jij dat niet wilt, dan moet jij niet, he. Enfin; alweer: idealiter. In de wereld waarin we leven hebben de vakbonden en werkgevers een afspraakje dat ze ons door ons strot rammen.
Geloof je in je eigen sprookjes?
1) Je zal niet alleen waarschijnlijk, maar zeker niet aangenomen worden.
2) Ik weet niet of je het weet, maar zelfs management functies worden contractueel over een bepaalde tijdsperiode afgesloten. Meestal 3 jaar, die stilzwijgend verlengd worden met dezelfde periode als je voldoet aan de eisen. Pas als je bewezen hebt goed te zijn in je job kan jij eisen beginnen te stellen. Dit is dus niet mogelijk voor een gewone productie medewerker.
3) En je zegt het zelf idealiter bestaat niet. Maar wil jij gaan werken, in een lage loonland, waar er geen contractuele verbintenissen bestaan en je volledig afhankelijk bent van de willekeur van je baas? Ik vermoed van niet.
Oud 7 september 2011, 01:05   #197
subocaj

Standaard

Citaat:
En de oplossing is: onmiddellijk met dat systeem stoppen.
En de gestorte bedragen terugstorten, of zeg jij wat ik gestort heb mag je houden, omdat je het toch al verkwanseld hebt? Fijn voor de mensen die al tussen 5 en 44 jaar aan het systeem hebben bijgedragen. Ik wil je niet beledigen, maar volgens mij zou ik, als ik jou was die vijzen, een beetje laten bijdraaien.
Oud 7 september 2011, 01:18   #198
subocaj

Standaard

Citaat:
nee hoor, bulldozer dehaene heeft eens moeten de vuiligheid opkuisen, dus na EDR zoeken we een bulldozer
Vraag eens aan Dehaene wat hij aan de problemen, die hij zelf heeft helpen veroorzaken gaat doen. Het enige wat hij kon zeggen was: het is evident dat ik geen commentaar geef tot de problemen zich stellen. Laat hem nu dan maar eens uitleggen hoe het komt dat de staatsschuld in 50 jaar is opgelopen van 11 miljard frankskes tot 325 miljard euro. Hij is er zeker met de bulldozer doorgegaan. Hij heeft die poen, met die bulldozer, bij zijn kapitalisten-vriendjes binnen gereden.
Oud 7 september 2011, 01:37   #199
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vraag eens aan Dehaene wat hij aan de problemen, die hij zelf heeft helpen veroorzaken gaat doen. Het enige wat hij kon zeggen was: het is evident dat ik geen commentaar geef tot de problemen zich stellen. Laat hem nu dan maar eens uitleggen hoe het komt dat de staatsschuld in 50 jaar is opgelopen van 11 miljard frankskes tot 325 miljard euro. Hij is er zeker met de bulldozer doorgegaan. Hij heeft die poen, met die bulldozer, bij zijn kapitalisten-vriendjes binnen gereden.
U zegt....

Maar mijn beste,Dehaene moest het puin ruimen die anderen hebben nagelaten....

Als u met de vinger wil wijzen ,stel dan vooraleerst de franstaligen met hun opsplitsing van belgië in gewesten samen met de kleine eyskens en wilfried van den eerste tot en met de negende Martens maar verantwoordelijk voor het exploderen van de staatsschuld tot méér dan 130% ...

Leer eerst uw geschiedenis wat dat betreft....

Zegt het woord wafelijzerpolitiek u iets,verdiep u erin....
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2011, 06:45   #200
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
dehaene heeft nochthans de schuld doen zakken van 100% naar 60%
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be