Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 september 2011, 11:27   #21
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Wij zijn geweest voor 5 dagen, als je iets wil zien en wil doen is dat al afpunten wat je echt wil zien. Alles gepland en de dagen zaten vol.

3 dagen is goe als je met een lege valies vertrekt en gaat voor te winkelen.
Ik zal wel eens de apple store aandoen, maar voor de rest ga ik daar dus niet om te winkelen hé. Ik heb mijn vrouw al gezegd dat ik GEEN kleerwinkels doe.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2011, 11:30   #22
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bij B&H ja zeker langsgaan, ongelofelijk wat die gasten daar allemaal binnen steken hebben. Als je daar in de buurt bent en je hebt tijd over, de Interprid eens bezoeken, (als vliegdekschepen en jets u interesseren tenminste... )
Misschien spring ik daar wel eens binnen ja. Was toch van plan om binnenkort eens een nieuwe lens te kopen.

Vliegdekschepen en jets interesseren me wel, maar als dat betekent dat ik als tegenprestatie een halve dag moet gaan shoppen dan laat ik dat met plezier aan mij voorbijgaan...
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2011, 12:05   #23
Bulevardi
Provinciaal Statenlid

Standaard

Guggenheim Museum was voor mij ietsje tegenvaller. Enkel het gebouw op zich is vanbinnen architecturaal heel leuk, maar uiteindelijk staan er niet zodanig veel kunstwerken uitgestald, toch niet voor een museum met zo'n grote naam.

Bovendien nam de tijdelijke tentoonstelling het meeste van de plaats in, en dat was dat ogenblik Kandinsky, wat eigenlijk niet zozeer mijn stijl was.

Als je de Empire State Building wil doen, weet wel dat je hem zelf niet op foto kan hebben vanboven. Doe dan eerder het Rockefeller Center, vanwaar je wel de Empire State Building op foto kan nemen

Coney Island hebben wij ook gedaan in Zuid Brooklyn, vergane glorie. Het doet wat denken aan een vervallen dijk van Blankenberge. Leuk om eens uit de drukte te zijn en een andere kant van NY te zien.
Er was ooit sprake dat men heel de boel ging afbreken of renoveren... Dus of het er momenteel nog is weet ik niet. Bevraag je eerst voor je er tijd aan verkwist, want het is toch een klein uurtje metro.

Laatst gewijzigd door Bulevardi : 6 september 2011 om 12:05.
Bulevardi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2011, 18:16   #24
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
California, Nevada, Utah, Arizona heb ik al gedaan.
Net dezelfde 4 die ik nu heb gedaan. Route was ongeveer:

LA - Las Vegas - Grand Canyon - Brice Canyon (beste eruit) - Zion Canyon - Antelope Canyon (zeker het googelen eens waard) - St Fransisco - Death Valley - ... - LA
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2011, 18:43   #25
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bulevardi Bekijk bericht
Als je toevallig met fotografie bezig bent, ga eens binnen bij B&H photo.
De bekendste maar niet de goedkoopste zullen de New Yorkers zeggen.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2011, 22:23   #26
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Vorig jaar 5 dagen in NY gezeten. Hotel Marriot Marquee.
Qua ligging was het hotel top; pal op Times Square. Ideaal.
Wel prijzig tov andere hotels daar, maar ik (en mijn reisgezelschap) hadden geen klagen.

Of 5 a 6 dagen genoeg is weet ik niet. Das een beetje persoonlijk. Mocht ik nog eens terug gaan ging ik minstens voor 8 a 10 dagen. Je moet rekenen dat je per dag niet zo gek veel bezienswaardigheden kan bezoeken. Vooral in de zomer moet je op veel plekken aanschuiven en de bijhorende security-checks vertragen de zaak nog wat extra.

Tip; kijk even of de New York Pass iets voor je is. Voor ons was het ideaal en we hebben er honderden dollars mee bespaard. Maar het hangt natuurlijk af van wat je allemaal wil doen aldaar.

Leuke plekken; de nachtelijke skyline van Manhattan vanop Brooklyn Heights is zeer de moeite. Central Park is heel leuk. Tijd verspillen aan de boottocht naar het vrijheidsbeeld zou ik niet meer doen, je staat er echt uren aan te schuiven.

Have fun.
Oud 6 september 2011, 22:28   #27
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

En nu toch iedereen aan het stoefen is; ik ben twee keer in de USA geweest.

1) Disney Orlando, dan vliegen naar San Francisco en van daaruit met de auto naar Yosemite NP, Death Valley NP, Las Vegas (fun!!), Grand Canyon (tip; rij er vanuit LV niet naartoe maar boek een helicoptervlucht vanuit LV), Lake Havasu City (52 graden in de schaduw) en Los Angeles (Huntington Beach)

2) Las Vegas, Zion NP, Bryce NP, Capitol Reef NP (Torrey), Arches NP en Canyonlands NP (Moab), Rock Springs, Yellowstone NP, Grand Teton NP (Jackson), Salt Lake City en dan vliegen naar New York.

Voor volgend jaar of het jaar daarop ben ik momenteel aan't plannen.
Seattle-New York ofzo..
Oud 7 september 2011, 07:40   #28
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
....
Voor volgend jaar of het jaar daarop ben ik momenteel aan't plannen.
Seattle-New York ofzo..
Zijn er mensen hier die in die contreien al rondgereisd hebben? Het zuid-westen van de USA hebben we nu wel een beetje gehad, het noorden is nog onontgonnen terrein voor mij en mijn stam.

Dingen die op mijn lijstje staan maar die ik nog in een route moet kunnen gieten; In de buurt van Seattle; Olympic NP, Mount Rainier NP, North Cascades NP en Glacier NP. Aangezien mijn tijd niet onbeperkt is en ik ook geen duizenden km (of mijlen maar dat is hetzelfde als je 1,6 niet meerekent) wil rondrijden zullen daar vast nog enkele parken afvallen. Ik weet alleen nog niet welke.

Rapid City wordt ook een stopplaats van enkele dagen met Badlands NP (wil ik absoluut naartoe), Wind Cave NP, Mount Rushmore en Devils Tower.
Onderweg naar Rapid City denk ik aan een omweggetje door Yellowstone (de Lamar vallei is bij mijn vorig bezoek niet doorkruist) om dan via de Beartooth Highway de reis verder te zetten.
Ik lees veel lovende dingen over het Makoshika State Park maar ik vrees dat de omweg langs daar richting Rapid City een beetje te lang gaat zijn. Voordeel is dan wel dat Theodore Roosevelt NP dan ook bereikbaar wordt.

Van Rapid City richting Chicago maar dat gedeelte is nog niet bestudeerd. Alle tips zijn dus welkom.

En vanaf Chicago is het nog 1 groot vraagteken. Doorvliegen naar een andere stad voor een city-trip? Doorrijden via de Niagara-falls richting New York? (lijkt me nogal een lange rit voor een grote waterval en een stad waar we al zijn geweest) Wat langer in Chicago blijven en van daaruit terug naar huis? Geen idee voorlopig.

Wat zoek ik nog? Leuke dingen op die route. Ik reis met 2 kinderen die zot zijn van nationale parken maar die natuurlijk wel kinderen blijven. Leuke pretparken op die route? Andere dingen die je met kinderen niet wil missen? Subtropische zwemparadijzen? Out-door activiteiten?

Kortom; zit je met een overmaat aan tips verveeld; u kan hier uw ei kwijt.
Oud 7 september 2011, 15:53   #29
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Misschien spring ik daar wel eens binnen ja. Was toch van plan om binnenkort eens een nieuwe lens te kopen.

Vliegdekschepen en jets interesseren me wel, maar als dat betekent dat ik als tegenprestatie een halve dag moet gaan shoppen dan laat ik dat met plezier aan mij voorbijgaan...
Ja da was bij ons den deal, ... uiteindelijk heb ik daar nog meer gevonden dan zij... en een lens voor een collega meegesleurd en ergens een horloge ook ja met den lage dollar.

In Canada was het overigens wat dat betreft ook interessant, maar in de bush waren gelukkig niet zo veel winkels, ...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2011, 15:59   #30
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vorig jaar 5 dagen in NY gezeten. Hotel Marriot Marquee.
Qua ligging was het hotel top; pal op Times Square. Ideaal.
Wel prijzig tov andere hotels daar, maar ik (en mijn reisgezelschap) hadden geen klagen.

Of 5 a 6 dagen genoeg is weet ik niet. Das een beetje persoonlijk. Mocht ik nog eens terug gaan ging ik minstens voor 8 a 10 dagen. Je moet rekenen dat je per dag niet zo gek veel bezienswaardigheden kan bezoeken. Vooral in de zomer moet je op veel plekken aanschuiven en de bijhorende security-checks vertragen de zaak nog wat extra.

Tip; kijk even of de New York Pass iets voor je is. Voor ons was het ideaal en we hebben er honderden dollars mee bespaard. Maar het hangt natuurlijk af van wat je allemaal wil doen aldaar.

Leuke plekken; de nachtelijke skyline van Manhattan vanop Brooklyn Heights is zeer de moeite. Central Park is heel leuk. Tijd verspillen aan de boottocht naar het vrijheidsbeeld zou ik niet meer doen, je staat er echt uren aan te schuiven.

Have fun.
Wij hebben het vrijheidsbeeld gedaan vanuit de helicopter, en een toerke rond manhatan tot aan het UN gebouw...

Op 20 minuten al de serieuze attracties vanuit de lucht, ... en ideaal voor wat te fotograferen ook.
Oud 7 september 2011, 16:01   #31
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zijn er mensen hier die in die contreien al rondgereisd hebben? Het zuid-westen van de USA hebben we nu wel een beetje gehad, het noorden is nog onontgonnen terrein voor mij en mijn stam.

Dingen die op mijn lijstje staan maar die ik nog in een route moet kunnen gieten; In de buurt van Seattle; Olympic NP, Mount Rainier NP, North Cascades NP en Glacier NP. Aangezien mijn tijd niet onbeperkt is en ik ook geen duizenden km (of mijlen maar dat is hetzelfde als je 1,6 niet meerekent) wil rondrijden zullen daar vast nog enkele parken afvallen. Ik weet alleen nog niet welke.

Rapid City wordt ook een stopplaats van enkele dagen met Badlands NP (wil ik absoluut naartoe), Wind Cave NP, Mount Rushmore en Devils Tower.
Onderweg naar Rapid City denk ik aan een omweggetje door Yellowstone (de Lamar vallei is bij mijn vorig bezoek niet doorkruist) om dan via de Beartooth Highway de reis verder te zetten.
Ik lees veel lovende dingen over het Makoshika State Park maar ik vrees dat de omweg langs daar richting Rapid City een beetje te lang gaat zijn. Voordeel is dan wel dat Theodore Roosevelt NP dan ook bereikbaar wordt.

Van Rapid City richting Chicago maar dat gedeelte is nog niet bestudeerd. Alle tips zijn dus welkom.

En vanaf Chicago is het nog 1 groot vraagteken. Doorvliegen naar een andere stad voor een city-trip? Doorrijden via de Niagara-falls richting New York? (lijkt me nogal een lange rit voor een grote waterval en een stad waar we al zijn geweest) Wat langer in Chicago blijven en van daaruit terug naar huis? Geen idee voorlopig.

Wat zoek ik nog? Leuke dingen op die route. Ik reis met 2 kinderen die zot zijn van nationale parken maar die natuurlijk wel kinderen blijven. Leuke pretparken op die route? Andere dingen die je met kinderen niet wil missen? Subtropische zwemparadijzen? Out-door activiteiten?

Kortom; zit je met een overmaat aan tips verveeld; u kan hier uw ei kwijt.
Als je in Seatle bent, is het dan niet leuk om even langs Vancouver rond te rijden, dat is daar "vlakbij" en daar hebben ze een beroemd aquarium, je kan van daaruit ook trips maken om killer wales en beren te gaan bekijken.
Oud 7 september 2011, 16:08   #32
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als je in Seatle bent, is het dan niet leuk om even langs Vancouver rond te rijden,
Ik zou eerder zeggen, als je in Vancouver bent zou het dan niet leuk zijn een daguitstapje naar Seattle te maken.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2011, 11:43   #33
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als je in Seatle bent, is het dan niet leuk om even langs Vancouver rond te rijden, dat is daar "vlakbij" en daar hebben ze een beroemd aquarium, je kan van daaruit ook trips maken om killer wales en beren te gaan bekijken.
Goeie tip!
Wordt eerstdaags onderzocht.

Thx!!
Oud 8 september 2011, 11:43   #34
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Ik zou eerder zeggen, als je in Vancouver bent zou het dan niet leuk zijn een daguitstapje naar Seattle te maken.
Goeie tip!
Wordt eerstdaags onderzocht.

Thx!!
Oud 8 september 2011, 18:03   #35
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Ik verbleef er in de Waldorf Astoria, maar dat gaat je blijkbaar rond de 5000 dollar kosten...

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be