Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 september 2011, 13:38   #521
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bulevardi Bekijk bericht
2
Maar zij worden wel altijd geviseerd. Allemaal goed en wel, maar dat lost het probleem niet op.

Misschien moet je het systeem eens viseren, dat is de oorzaak. De politiekers die deze wetten maken waardoor dit allemaal toegelaten wordt.
Zij worden geviseerd omdat zij nu eenmaal wel het geld kosten e.
Zij komen massaal naar hier en misbruiken het systeem nu eenmaal.
De politici zijn schuldig omdat ze niets aan het beleid doen en de asielzoekers omdat zij het misbruiken. Kom weer niet af dat zij helemaal onschuldig zijn.

Laatst gewijzigd door illwill : 8 september 2011 om 13:38.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2011, 13:55   #522
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Zij worden geviseerd omdat zij nu eenmaal wel het geld kosten e.
Zij komen massaal naar hier en misbruiken het systeem nu eenmaal.
De politici zijn schuldig omdat ze niets aan het beleid doen en de asielzoekers omdat zij het misbruiken. Kom weer niet af dat zij helemaal onschuldig zijn.
Zij misbruiken niets. Zij gebruiken.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2011, 14:05   #523
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Waar lees jij "eigen volk laatst"?
Sta je blok dat je die toer op moet gaan?
Dat is de reden dat ik linkse trollen tegenwoordig 'links' laat liggen..

Ik stel een duidelijke vraag over de discriminaties tov autochtone armen en er wordt wat rond de pot getaterd over de cliché pvda boosdoeners zoals de multinationals het IMF en blablabla..om vervolgens mij te verwijten dat ik aan het ontwijken ben....ben ik blij dat ik niet met zo'n mensen getrouwd ben..amai nie zeker..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2011, 14:07   #524
Bulevardi
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Het systeem geeft mensen recht op een bedrag. Als die mensen dat bedrag aanvaarden, zijn ze toch niet schuldig, zeker niet als ons systeem hun daartoe het recht heeft verleend?

Wanneer onze politici eens zorgen voor een beter asielbeleid, een beter justitiebeleid, etc... zullen er al heel wat van die problemen opgelost geraken die jij aanhaalt door een bepaalde groep mensen te viseren.
Die problemen geraken niet opgelost door die mensen te blijven viseren, integendeel.

Laatst gewijzigd door Bulevardi : 8 september 2011 om 14:08.
Bulevardi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2011, 14:09   #525
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Het systeem geeft mensen recht op een bedrag. Als die mensen dat bedrag aanvaarden, zijn ze toch niet schuldig, zeker niet als ons systeem hun daartoe het recht heeft verleend?Wanneer onze politici eens zorgen voor een beter asielbeleid, een beter justitiebeleid, etc... zullen er al heel wat van die problemen opgelost geraken die jij aanhaalt door een bepaalde groep mensen te viseren.
Die problemen geraken niet opgelost door die mensen te blijven viseren, integendeel.
eentje om te onthouden..vooral in de linkse discussies over belastingsontwijking, exsessieve ontslagvergoedingen en buitensporige bonussen e.d....

Het zijn wel net de linkiewinkie partijen, waar de asielknuffelaar voor stemt, die de oorzaak zijn van dit wraakroepend beleid..

Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 8 september 2011 om 14:14.
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2011, 14:46   #526
Bulevardi
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Het zijn wel net de linkiewinkie partijen, waar de asielknuffelaar voor stemt, die de oorzaak zijn van dit wraakroepend beleid..
Uhu, die moeten we dus viseren, niet de asielzoekers.
Bulevardi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2011, 14:49   #527
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door karo Bekijk bericht
Plant uw tulpen zelf zou ik zeggen, doe dit in het najaar en je zal er geniet van hebben in het voorjaar.
Ook goed.
Maar waar koopt ge uw plantgoed ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2011, 16:00   #528
karo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Ook goed.
Maar waar koopt ge uw plantgoed ?
Bij de slager.
karo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2011, 16:38   #529
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Salvadorii's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het systeem geeft mensen recht op een bedrag. Als die mensen dat bedrag aanvaarden, zijn ze toch niet schuldig, zeker niet als ons systeem hun daartoe het recht heeft verleend?

Wanneer onze politici eens zorgen voor een beter asielbeleid, een beter justitiebeleid, etc... zullen er al heel wat van die problemen opgelost geraken die jij aanhaalt door een bepaalde groep mensen te viseren.
Ge vergeet wel dat 80% en meer van asielzoekers gewoon fraudeurs zijn om te beginnen; het zijn geen vluchtelingen, ze komen naar hier voor economische redenen en ze hebben dus geen enkel recht om hier te zijn - en dat weten zij ook, en toch vragen ze asiel. Dat is al op zich het systeem 'misbruiken'. Asiel is voor mensen die gepersecuteerd worden, die voor hun leven vrezen niet voor mensen die meer willen verdienen.
Oud 8 september 2011, 17:46   #530
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Zij misbruiken niets. Zij gebruiken.
Vandaar dat er zoveel illegalen zijn en ze meer werk gaan maken van het terugsturen van mensen.
Oud 8 september 2011, 17:50   #531
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

HIer geef ik je deels gelijk. Maar het feit blijft dat ze nog massaal naar hier komen omdat ze weten dat ze hier alles voor niets krijgen en ze onze opgebouwde sociale zekerheid leegmelken waar de werkende burger al generaties voor aan het werken is. Oftewel zijn zij dom, oftewel weten ze dat ook goed genoeg, maar kan het hun geen reet schelen en ontvangen graag alles voor niets. Als het geld hier op is zullen ze ook automatisch het volgende beste land opzoeken.

Dus ok, ze jatten geen geld op zekere hoogte, maar ze weten goed genoeg dat dit geld niet aan de bomen groeit. En verwachten van de werkende mens dat ze dit goed vinden...dat krijg je nooit verkocht. Dus wat jij vraagt van de burger is dat ze elke dag gaan werken...de helft van hun zuur verdiende centen afgeven en dat anderen die geen hol hebben gedaan een deel van dit geld krijgen...met als resultaat er nog meer komen en nog meer en nog meer en nog meer en nog meer. En ja, iedereen is ook kwaad op de politici, heb je dat nog niet door misschien?

Laatst gewijzigd door illwill : 8 september 2011 om 17:52.
Oud 8 september 2011, 20:23   #532
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Het is triestig dat men dit zomaar laatgebeuren.
Men demotiveerd de hard werkende burger op die manier dat het enkel negatieve invloed heeft op dit land. En men trekt meer en meer allochtonen aan.
De belastingen in dit land zijn 1 van de hoogste en ze willen het nog omhoog halen ook, langer laten werken, en dat enkel omdat ze het geld massaal opsmossen aan toestanden als dit. Het kan niet zijn dat men mensen jarenlang in hotels ed moet onderbrengen, geld geven etc. Men moet de toestroom beperken en veel minder luxe geven dan wat men nu geeft. Zo zal het nooit veranderen en zorgen ze voor armoede onder de inheemse bevolking. Zelfs al werken deze.
Overal moet op bij betaald worden, het beste en duurste zorgensysteem...idd, maar we betalen nog eens overal extra voor. Sind enkele jaren betaald iedereen nog eens extra 25 euro voor de oudjes, kankerpatienten komen blijkbaar in de armoede terecht, elk jaar krijgen via allerhande organisaties en ophaalacties verschillende ziektebestrijdingen extra geld...en toch is het geld overal op.
Dit gaat echt niet blijven duren.

Pas hier in dit land...een minimum aan opvang, geen geld en zo snel mogelijk terugsturen.
Mij demotiveert het dat ik mag meebetalen om de banken te redden, en nog een om uit de crisis te geraken die de banken veroorzaakten.

Je moet helemaal niet langer werken. Laat je geen blaasjes wijsmaken. Het is de werkzaamheidsgraad die telt. Het is zinloos om langer te werken terwijl zo veel jongeren aan de dop staan. Dat is enkel een verschuiving.

Waarom hebben wij nog altijd geen miljonairstaks? Geen tobintaks? Waarom worden de cadeaus aan de bedrijven behouden. Miljarden aan notionele intrestaftrek, miljarden aan rsz-verminderingen.
Weet je wat Arcelar metal betaalde een belastingen? Electrabel?
Twee keer niets! De hoogste belastingsdruk. Toch niet voor die bedrijven.
Ook allemaal de schuld van de asielzoekers zeker?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2011, 20:46   #533
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is de reden dat ik linkse trollen tegenwoordig 'links' laat liggen..

Ik stel een duidelijke vraag over de discriminaties tov autochtone armen en er wordt wat rond de pot getaterd over de cliché pvda boosdoeners zoals de multinationals het IMF en blablabla..om vervolgens mij te verwijten dat ik aan het ontwijken ben....ben ik blij dat ik niet met zo'n mensen getrouwd ben..amai nie zeker..
Jij vroeg me zelf wat ik rechtvaardig vind.

Citaat:
Vind je het nu rechtvaardig dat het asielbeleid verplicht om vreemdelingen te herbergen/verzorgen en de wet het tegelijkertijd toelaat dat een staat het nalaat van voor zijn eigen volk te zorgen ?
Citaat:
Neen, ik vind het niet rechtvaardig dat mensen onder knoet gehouden worden door hun eigen (meestal niet-legitieme) regime en uitgezogen worden door (onze) multi-nationals en het IMF, dat mensen in oorlogsgebied moet overleven, dat mensen vervolgd worden omdat ze iets willen veranderen in hun land,....
Ik vind dan ook dat wij op zijn minst over mensenrechten en arbeidsrechten moeten spreken bij het afsluiten van handelsverdragen.
Ik vind dat IEDER land zijn verantwoordelijkheid moet nemen om de millenniumdoelen te halen.
http://www.detijdloopt.be/index.php?...tpage&Itemid=1

Zo lang dat die onrechtvaardigheid bestaat, hebben wij de plicht om asiel te verlenen aan wie het vraagt en nodig heeft.
Over de oorzaak waarom mensen hun thuis en land ontvluchten mag niet gesproken worden, of het wordt "links getrol" genoemd.
De oorzaken interesseren je wellicht niet.

Vertel me nu eens waar jij in mijn post leest "eigen volk laatst". Of was je maar wat een het trollen?
Oud 9 september 2011, 06:44   #534
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mij demotiveert het dat ik mag meebetalen om de banken te redden, en nog een om uit de crisis te geraken die de banken veroorzaakten.

Je moet helemaal niet langer werken. Laat je geen blaasjes wijsmaken. Het is de werkzaamheidsgraad die telt. Het is zinloos om langer te werken terwijl zo veel jongeren aan de dop staan. Dat is enkel een verschuiving.

Waarom hebben wij nog altijd geen miljonairstaks? Geen tobintaks? Waarom worden de cadeaus aan de bedrijven behouden. Miljarden aan notionele intrestaftrek, miljarden aan rsz-verminderingen.
Weet je wat Arcelar metal betaalde een belastingen? Electrabel?
Twee keer niets! De hoogste belastingsdruk. Toch niet voor die bedrijven.
Ook allemaal de schuld van de asielzoekers zeker?
Idd, de asielzoekers zijn hier idd de schuldige voor. Dat ze hen maar snel laten gaan werken om de crisis te betalen.

Je blijft wel hilarisch Arti. Je bent tegen veralgemenen, maar je gooit wel de bankencrisis en azielzoekers op 1 hoop.

Laatst gewijzigd door illwill : 9 september 2011 om 06:47.
Oud 10 september 2011, 07:38   #535
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Idd, de asielzoekers zijn hier idd de schuldige voor. Dat ze hen maar snel laten gaan werken om de crisis te betalen.

Je blijft wel hilarisch Arti. Je bent tegen veralgemenen, maar je gooit wel de bankencrisis en azielzoekers op 1 hoop.
Illwill, jij begint hier over de belastingen, en wat de hard werkende burger demotiveert, en haalt nog van alles aan dat niets te maken heeft met asielzoekers.
Ik mag daar toch wel op repliceren en één en ander rechtzetten.
Ik noteer dat jij daar geen antwoord op hebt, en niet verder geraakt dan "Je blijft wel hilarisch Arti...." en dergelijke nonsens.
Oud 10 september 2011, 07:51   #536
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Illwill, jij begint hier over de belastingen, en wat de hard werkende burger demotiveert, en haalt nog van alles aan dat niets te maken heeft met asielzoekers.
Ik mag daar toch wel op repliceren en één en ander rechtzetten.
Ik noteer dat jij daar geen antwoord op hebt, en niet verder geraakt dan "Je blijft wel hilarisch Arti...." en dergelijke nonsens.
Geef toe Arti, dat het begrotingstekort 1 miljard kleiner zou zijn zonder asielzoekers. Dus We moeten 7miljard bezuinigen, dan denk ik dat die doelgroep die heden zo gratis zich wentelt in onze luxe waarvoor wij keihard werken, mee geresponsabiliseerd wordt.

Dus het idee dat een groep die nu 1miljard kost 1miljard opbrengt is 2miljard verschil op de begroting en is zelfs niet eens een faire correctie voor wat ze krijgt dat ze niet moet krijgen. Dus blijf maar de communistische idealen verdededigen... ER is niemand die zegt dat we asielzoekers GRATIS moeten bedienen, we moeten ze de KANS geven en daarover gaat het

En stel dat je kadhafi hier als asielzoeker krijgt, dan mag hij gerust van mij al zijn rekenening betalen. hij moet dat kunnen.

Laatst gewijzigd door brother paul : 10 september 2011 om 07:52.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2011, 08:18   #537
Francientje
Minister

Standaard

Citaat:
Jij vroeg me zelf wat ik rechtvaardig vind.

Over de oorzaak waarom mensen hun thuis en land ontvluchten mag niet gesproken worden, of het wordt "links getrol" genoemd.
De oorzaken interesseren je wellicht niet.

Vertel me nu eens waar jij in mijn post leest "eigen volk laatst". Of was je maar wat een het trollen?
Mij interesseren die oorzaken dus wel. En ik ben de laatste die aan gelijk wie
een veilige haven zou weigeren.
Maar dat betekent dus wel dat je in ruil voor die veilige haven wil werken.
En niet eist dat je van de ene dag op de andere van alles wat je beschermers
bezitten een deel krijgt.
Francientje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2011, 00:28   #538
Carnivore
Staatssecretaris

Carnivore's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
weeral van de pot gerukte uitspraken...

1) die asielzoekers krijgen dat geld niet het zijn de kosten die de staat maakt

2) pensioenen zijn niet de enigste kost die de staat maakt voor gepensioneerden.
denk maar aan alle voordelen die gepensioneerden krijgen zoals gratis openbaar vervoer en dergelijke en alle verminderingen gepensioneerden krijgen, je zult wel veel meer uitkomen dan die 53 euro per dag
Ja. En illegalen krijgen geen gratis openbaar vervoer of wat?
en de kosten die de staat maakt voor de illegalen, die worden door mij en mss ook door u betaald.

En wat U natuurlijk vergeet, in heel uw simplistisch rekensommetje -dat in se ook een simpel rekensommetje is, maar niet zo simpel als dat van U- is dat die gepensioneerden in het algemeen wel een hele loopbaan hebben afgedragen voor hun pensioen.
yet socially we remain BELLIGERENT NEONATES!

Laatst gewijzigd door Carnivore : 11 september 2011 om 00:29.
Carnivore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2011, 08:35   #539
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Carnivore Bekijk bericht
Ja. En illegalen krijgen geen gratis openbaar vervoer of wat?
en de kosten die de staat maakt voor de illegalen, die worden door mij en mss ook door u betaald.

En wat U natuurlijk vergeet, in heel uw simplistisch rekensommetje -dat in se ook een simpel rekensommetje is, maar niet zo simpel als dat van U- is dat die gepensioneerden in het algemeen wel een hele loopbaan hebben afgedragen voor hun pensioen.
Neen, illegalen krijgen geen gratis openbaar vervoer.
Welke kosten maakt de staat voor de illegalen?
Oud 11 september 2011, 08:39   #540
Aversie
Burger

Aversie's schermafbeelding

Standaard

Slechts 1 oplossing.
Sneller beslissen of ze mogen blijven of niet. Ik heb persoonlijk een Albanees gezin gekend dat hier zo'n 6 jaar heeft gewoond. Ze spraken zelfs perfect Nederlands. 4 Kinderen die hier zijn opgegroeid. Toch moesten deze mensen na 6 jaar terug naar Albanië. Gewoon belachelijk.
Aversie is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be