Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 12 september 2011, 22:49   #221
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Alles.
Dit topic gaat over "Rechtse extreme psychopaat-islamofoben" en hoe ze integratie belemmeren.
Door haat te zaaien en racisme te verspreiden zorgt men er voor dat minder autochtonen open staan voor allochtonen, en dat beperkt de integratie.
Het is niet mogelijk om je te integreren in een groep die je uitsluit, die er niet voor open staat.
Openstaan is ook bereid zijn de "ander" te leren kennen.
Heb je die onnozele zever helemaal zelf verzonnen?

Kan of durf je de vraag die al zo vaak gesteld is beantwoorden;

WAAROM kon elke �*ndere groep allochtonen; Italianen, Spanjaarden, Polen, Grieken, Russen, Portugezen, zelfs Chinezen wèl integreren en aanpassen, zonder noemenswaardige problemen, de meesten zelfs na 1 (één) generatie, waarom is daar nergens ter wereld 'n probleem mee ('n uitzondering daargelaten), waarom is daarover nooit maar dan ook nooit zoveel heisa om geweest of gemaakt, zonder �*l die faciliteiten, toegevingen en miljarden die er tegenaan gesmeten zijn, waarom?

Enkel die ène groep met die bepaalde religie/ideologie k�*n of w�*l 't niet.
In geen enkel land ter wereld!
Waarom is dat?

Kan je daar nu eindelijk 'n antwoord op geven?

Sociaal-economisch? Achtergesteld, kansarm? Gediscrimineerd?

Al die andere groepen van Italianen tot Chinezen zijn nochtans ook niet welvarend aangekomen in 't land waar ze heentrokken!
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2011, 23:10   #222
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Het antwoord op je vraag staat voor je neus: "die groep = autochtonen" sluit anderen, met reden, enkel uit als er niets mee aan te vangen is, als ze enkel symbool staan voor last, profitariaat, gevaar en middeleeuwse stommeriken. Niet de vele vreemdelingen die we sinds decennia herbergen, enkel een bepaald soort islamlastposten die men overal ter wereld uitspuwt.
En diegene die meent een draad te moeten starten over "rechtse extreme enz" moet zijn hypocriete komedie maar elders gaan verkopen. In een islamland misschien? Niet eens de moeite om verder in te gaan op dat soort afgezaagde onnozelheden. Staat het hem niet aan, moet hij maar vertrekken
dubbel.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2011, 05:24   #223
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Heb je die onnozele zever helemaal zelf verzonnen?
Heb je alweer geen argumentatie?
Weerleg wat ik neerschreef.

Citaat:
Kan of durf je de vraag die al zo vaak gesteld is beantwoorden;
Ik wil die vraag gerust beantwoorden in een draad waar ze wel on-topic is.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2011, 05:47   #224
OilOnFire
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Alles.
Dit topic gaat over "Rechtse extreme psychopaat-islamofoben" en hoe ze integratie belemmeren.
Door haat te zaaien en racisme te verspreiden zorgt men er voor dat minder autochtonen open staan voor allochtonen, en dat beperkt de integratie.
Het is niet mogelijk om je te integreren in een groep die je uitsluit, die er niet voor open staat.
Het is dus overduidelijk dat jij (Artischok' niet bent geprogrammeerd of gevormd om passende antwoorden te bieden in het kader van het huidige gangbare scenario.

Namelijk: Uw 'moslim beschermelingen' (de criminele onwetende en ongeschoolde fractie ervan dewelke integratie sinds decennia en 3 generaties over het hoofd zien) - Liggen aan de basis en het ontstaan van een nieuwe geestelijke aandoening dat men aanwijst met: "Rechtse extreme psychopaat-islamofoben".

Deze laatste gaan de integratie helemaal niet tegen maar worden misbruikt en dienen wel als 'zondebok', om het falen ervan bedrieglijk te verantwoorden.
OilOnFire is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2011, 10:01   #225
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Artisjok
De Islam is niet te integreren in een moderne democratie zolang ze hun theocratische en atavistische opstellingen niet laten vallen die voor elke moderne democratie onaanvaardbaar zijn.

Laatst gewijzigd door eno2 : 13 september 2011 om 10:02.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2011, 10:20   #226
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Iets wat jij uit je duim zuigt zou ik moeten weerleggen?
Bewijs jij maar eens dat wat je neerschrijft waar is, zònder vooroordelen naar autochtonen toe en zonder beschuldigingen van haat zaaien en racisme naar 'n hele bevolkingsgroep toe.

't Bewijs (of weerlegging) dat wat je 'neerschrijft' pure duimzuigerij is, vooroordelen zijn over autochtonen en beschuldigingen aan 'n hele bevolkingsgroep is; de ettelijke miljarden/jaar die er tegenaan gesmeten werden en nog steeds worden om die integratie-onwilligen desondanks proberen geïntegreerd te krijgen - iets wat bij geen enkele andere groep immigranten nodig was.

Derhalve is 't volgende wat ik schreef (de vraag waarom die 'anderen' 't wèl konden) wel degelijk 'on topic'!

Citaat:
Die vraag is reeds meermaals gesteld en is nooit beantwoord.
Oud 13 september 2011, 19:21   #227
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Iets wat jij uit je duim zuigt zou ik moeten weerleggen?
Je zou tenminste kunnen pogen te vertellen wat en waarom het niet klopt.
Citaat:
Bewijs jij maar eens dat wat je neerschrijft waar is, zònder vooroordelen naar autochtonen toe en zonder beschuldigingen van haat zaaien en racisme naar 'n hele bevolkingsgroep toe.
Moet ik dit bewijzen?
Dat is toch de evidentie zelve;
Probeer gerust eens om je te integreren in een groep die je uitsluit.

Citaat:
't Bewijs (of weerlegging) dat wat je 'neerschrijft' pure duimzuigerij is, vooroordelen zijn over autochtonen en beschuldigingen aan 'n hele bevolkingsgroep is; de ettelijke miljarden/jaar die er tegenaan gesmeten werden en nog steeds worden om die integratie-onwilligen desondanks proberen geïntegreerd te krijgen - iets wat bij geen enkele andere groep immigranten nodig was.
Waar lees jij vooroordelen over autochtonen en/of beschuldigingen aan 'n hele bevolkingsgroep?
Welke miljarden die voor wat gebruikt worden?
Citaat:
Derhalve is 't volgende wat ik schreef (de vraag waarom die 'anderen' 't wèl konden) wel degelijk 'on topic'!

Citaat:
Die vraag is reeds meermaals gesteld en is nooit beantwoord.
Er zijn al talloze topics die daarover gaan.
Oud 13 september 2011, 19:25   #228
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
De Islam is niet te integreren in een moderne democratie zolang ze hun theocratische en atavistische opstellingen niet laten vallen die voor elke moderne democratie onaanvaardbaar zijn.
Eno2, mijn beste, gelieve een poging te doen om on-topic te reageren.
Nogmaals, dit topic gaat over ""Rechtse extreme psychopaat-islamofoben" en hoe ze integratie belemmeren."
Ik ken wel rechtse extreme moslims, maar niet direct moslims die islamofoob zijn.
Oud 13 september 2011, 22:26   #229
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Dus voor u is de ander leren kennen het begin van een betere samenleving?

Ok..hoeveel Vlaams belangstemmers kent u zoal persoonlijk en wat ondernam u om deze mensen te leren kennen?
Of geldt de inspanning die u anderen graag oplegt niet voor uzelf?
Misschien is het iets gecompliceerder dan u beweert?

Laatst gewijzigd door alice : 13 september 2011 om 22:27.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2011, 22:54   #230
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je zou tenminste kunnen pogen te vertellen wat en waarom het niet klopt.

Moet ik dit bewijzen?
Dat is toch de evidentie zelve;
Probeer gerust eens om je te integreren in een groep die je uitsluit.
Jij bent degene die moet bewijzen dat er daadwerkelijk sprake �*s van 'uitsluiting'.

Citaat:
Waar lees jij vooroordelen over autochtonen en/of beschuldigingen aan 'n hele bevolkingsgroep?
Die 'uitsluiting', dat zijn toch de autochtonen die volgens jou (bepaalde) allochtonen uitsluiten?
Citaat:
Welke miljarden die voor wat gebruikt worden?
Miljarden die er tegenaan gesmeten worden om die bepaalde groep te helpen 'integreren', straathoekwerkers, pleinanimators, inburgeringscursussen, de hele reutemeteut die alle andere immigranten nóóit gehad hebben en desondanks tòch hebben kunnen integreren/aanpassen.

Citaat:
Er zijn al talloze topics die daarover gaan.
Over de reden waarom alle andere groepen immigranten, die in dezelfde omstandigheden als die ène groep, wèl hebben kunnen integreren/aanpassen?

Was daar dan al 'n antwoord op gekomen, werden die groepen dan niet 'uitgesloten'?

Laatst gewijzigd door SDX : 13 september 2011 om 22:55.
Oud 14 september 2011, 07:11   #231
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Jij bent degene die moet bewijzen dat er daadwerkelijk sprake �*s van 'uitsluiting'.
Moet dat voor jou serieus nog bewezen worden?
Je bent niet op de hoogte van discriminatie op de werkvloer? Nog nooit van gehoord?
Moet ik citaten aanhalen van de forummers die vertellen dat ze geen vreemdelingen willen leren kennen? Die zelfs geen vreemdeling willen zien in hun gezichtsveld.

Citaat:
Die 'uitsluiting', dat zijn toch de autochtonen die volgens jou (bepaalde) allochtonen uitsluiten?
Neen, niet de autochtonen, wel een onbepaald meervoud autochtonen.
Citaat:
Miljarden die er tegenaan gesmeten worden om die bepaalde groep te helpen 'integreren', straathoekwerkers, pleinanimators, inburgeringscursussen, de hele reutemeteut die alle andere immigranten nóóit gehad hebben en desondanks tòch hebben kunnen integreren/aanpassen.
Inburgeringscursussen kan je nog meerekenen.

Citaat:
Over de reden waarom alle andere groepen immigranten, die in dezelfde omstandigheden als die ène groep, wèl hebben kunnen integreren/aanpassen?
SDX toch, waarom wil je kost wat kost die mensen zien als groepen?
Het zijn mensen die integreren.

Citaat:
Was daar dan al 'n antwoord op gekomen, werden die groepen dan niet 'uitgesloten'?
Wil je daar nu over discussiëren in de gepaste draad?
Oud 14 september 2011, 07:21   #232
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Dus voor u is de ander leren kennen het begin van een betere samenleving?

Ok..hoeveel Vlaams belangstemmers kent u zoal persoonlijk en wat ondernam u om deze mensen te leren kennen?
Of geldt de inspanning die u anderen graag oplegt niet voor uzelf?
Misschien is het iets gecompliceerder dan u beweert?
Moet je het juiste aantal kennen?
Ik ken wel wat Vlaams belang stemmers. Het is soms wel moeilijk om ze als Vlaams Belang stemmer te herkennen, want niet iedereen vertelt voor welke partij hij/zij stemt.
Ik onderneem niets speciaals om mensen te leren kennen. Dat gaat vanzelf. Je moet er enkel voor openstaan. Dat vraagt geen noemenswaardige inspanning.
Oud 14 september 2011, 07:46   #233
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ken wel wat Vlaams belang stemmers. Het is soms wel moeilijk om ze als Vlaams Belang stemmer te herkennen, want niet iedereen vertelt voor welke partij hij/zij stemt.
Bedoel je nu : "ze doen net alsof ze normale mensen zijn"?
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2011, 07:50   #234
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Bedoel je nu : "ze doen net alsof ze normale mensen zijn"?
Het zijn meestal normale mensen.
Ik bedoel wat ik schrijf : "niet iedereen vertelt voor welke partij hij/zij stemt."
Oud 14 september 2011, 11:58   #235
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik onderneem niets speciaals om mensen te leren kennen. Dat gaat vanzelf. Je moet er enkel voor openstaan. Dat vraagt geen noemenswaardige inspanning.
Je doet dus niets wat anderen ook niet doen...ben je het ermee eens dat dit voldoende is, openstaan om anderen te leren kennen, maar dat je niet voor een bepaalde groep meer moeite moet doen dan voor anderen?
Oud 14 september 2011, 12:27   #236
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Je doet dus niets wat anderen ook niet doen...
Er zijn hier forummers die zelfs dit niet willen; die anderen niet willen leren kennen, die pleiten voor segregatie en uitsluiting, en zelfs haat zaaien en racisme verspreiden.
Citaat:
ben je het ermee eens dat dit voldoende is, openstaan om anderen te leren kennen, maar dat je niet voor een bepaalde groep meer moeite moet doen dan voor anderen?
Ja, dat is voldoende. Openstaan voor anderen, hen leren kennen.
Oud 14 september 2011, 15:19   #237
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Je bent niet in staat om op die vraag te antwoorden zonder door de mand te vallen nietwaar? Daarom dat je hem telkens ontwijkt en wij die meer en meer zullen stellen omdat al de rest dikke zever is!
"Welke vraag? - welke mand?-wat valt er?-waar heb ik dat gezegd" enz enz enz enz enz enz enz...zijn voor ons geen antwoorden.

Laatst gewijzigd door andev : 14 september 2011 om 15:26.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2011, 22:31   #238
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er zijn hier forummers die zelfs dit niet willen; die anderen niet willen leren kennen, die pleiten voor segregatie en uitsluiting, en zelfs haat zaaien en racisme verspreiden.

Ja, dat is voldoende. Openstaan voor anderen, hen leren kennen.
Sorry maar het is niet omdat jij dat ervan maakt dat anderen dit bedoelden, dat is de manier waarop je iets uit een contekst haalt en daar ga ik niet in mee.

Wat forummers wel bedoelen en dat kun je evengoed afleiden uit wat ze schrijven, is dat je maar duurzame verbinding krijgt wanneer je iets deelt, gemeenschappelijk hebt en dat hebben we niet met iedereen op dezelfde manier, daarom selecteren mensen met wie ze omgaan.
Dat wil niet zeggen dat ze nergens voor openstaan en nog minder dat ze haat zaaien, segregatie of andere zware beschuldigingen, wel dat ze met wie vanuit een andere cultuur en zeden leeft, vaak te weinig basis biedt om mekaar beter te leren kennen.
Dat wil daarom niet zeggen dat je niet vreedzaam naast mekaar kunt bestaan, hopelijk ziet u die logica en stopt u met een debat te voeren over zaken die nergens aan de orde zijn.
Oud 15 september 2011, 05:41   #239
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Sorry maar het is niet omdat jij dat ervan maakt dat anderen dit bedoelden, dat is de manier waarop je iets uit een contekst haalt en daar ga ik niet in mee.
Hoe interpreteer jij "hun zeden en gewoonten moeten ze privé houden" of "een pleidooi voor aparte scholen" of "ik wil geen vreemdelingen zien op straat"?

Citaat:
Wat forummers wel bedoelen en dat kun je evengoed afleiden uit wat ze schrijven, is dat je maar duurzame verbinding krijgt wanneer je iets deelt, gemeenschappelijk hebt en dat hebben we niet met iedereen op dezelfde manier, daarom selecteren mensen met wie ze omgaan.
Akkoord, maar je kan pas selecteren als je iemand hebt leren kennen.
Hoe maak jij anders een selectie?

Citaat:
Dat wil niet zeggen dat ze nergens voor openstaan en nog minder dat ze haat zaaien, segregatie of andere zware beschuldigingen, wel dat ze met wie vanuit een andere cultuur en zeden leeft, vaak te weinig basis biedt om mekaar beter te leren kennen.
Dat wil daarom niet zeggen dat je niet vreedzaam naast mekaar kunt bestaan, hopelijk ziet u die logica en stopt u met een debat te voeren over zaken die nergens aan de orde zijn.
Ik heb al talloze keren geschreven dat integratie van 2 kanten moet komen.
Oud 15 september 2011, 06:28   #240
OilOnFire
Gouverneur

Standaard Rechtse extreme psychopaat-islamofoben

Rechtse extreme psychopaat-islamofoben

Is aan de orde van de dag en bijlange niet; de geesteskwellingen van een paar 'Moslimas' die hier hun 'Taqiya' aan het kwijtraken zijn.

Dient nogmaals gesteld, dat ze (Moslims) Europa en elders onder de voet aan het lopen zijn en dit; met tientallen Miljoenen 'miserieventers'

Velen (met behulp van hun verwerpelijke en hatelijke 'Islam' idealogie en theologie) het leven onherroepelijk hebben verzuurt enne verbeurt en nu; maar komen klagen, dat wij ze niet willen verstaan. In "t tegendeel =Wij verstaan ze maar al te best!!!

Wee ons voor allerlei verraderlijke strategieën, o.m.: de ellebogentechniek of: de 'mol' uithangen!.
OilOnFire is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be