![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
|
![]() Citaat:
'Dit had niemand kunnen voorzien', al werd het wel aangekondigd die dag ... Alle gekheid op een stokje. Het kan, maar ik denk niet dat je moet panikeren. Geologen zeggen dit immers al jaren, en net zoals Yellow Stone en als een komeet die de aarde moet rammen zitten we zogenaamd al wat over de voorspelde datum. Zoiets nauwkeurig voorspellen kunnen we nog niet, dus het blijft gissen. Ik vind het wel vreemd dat ze nu afkomen met een veronderstelde breuklijn... bij mijn weten is de enige breuklijn in de buurt die in Oost-Duitsland. En opdat er een chemisch/nucleair/... ongeval gebeurd hebben we geen aardbeving nodig. De kans is veel reëler (het is zelfs geen kans maar een realiteit ![]() Een dagelijkse geringe blootstelling is immers even nefast als een abrupte grote blootstelling. Alleen springt de eerste niet in het oog en zullen de kranten er bijgevolg ook niet vol mee staan...
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
|
![]() Citaat:
Dat hangt ervan af. Het ene huis is het andere niet. Maar je mag ervan uit gaan van niet. Onder een tafel, in bad of onder een open deur is het dan het veiligst, of eender waar waar je denkt dat zich een nis zal vormen. De laatste "grote" aardbeving die we hier gehad hebben dateert bij mijn weten van '92. Was dat een vier? Ik herinner me nog dat kasten en schilderijen aan muren daverden. Een omvallende kast is potentieel ook niet mis.
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 'k Heb nog nieuws: zelfs een grondverschuiving is mogelijk. En sneeuw en omhoogvallen.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
|
![]() Citaat:
Onze huizen zijn niet vergelijkbaar met die zoals in bepaalde zones, zelfs niet met de huizen in Zuid-Europa. Maar dat wil niet zeggen dat ze tegen alles bestand zijn. Kan het dat men in Nieuw-Zeeland gelijkaardige huizen (bakstenen, dubbele muur, constructie dak,...) heeft? Na die flinke aardbeving daar stonden er ook niet veel meer recht geloof ik...
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Geen enkel normaal huis kan tegen een zware aardbeving. Horizontale krachten zijn altijd dodelijk voor dergelijke constructies. Zelfs beton is alleen verticaal goed in opvangen van krachten. Misschien gewapend beton en dan nog.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Ik denk dat dat ook de democratische wil is van de meerderheid der vlamingen: liever een niet hyperveilige kerncentrale die relatief goedkoop is dan een megaveilige centrale die voor duurdere energie zorgt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Banneling
|
![]() Zijn bunkers er tegen bestand ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Banneling
|
![]() Gezien de aard van die constructies, wapening enz, lijkt me wel.
Alhoewel ik heb ooit geweten van een bunker van de NAVO die gebouwd was om tegen een atoombom te kunnen. Bleek achteraf dat hij op een te zachte ondergrond gebouwd was en dus in de grond zou zakken bij een bombardement...alles is mogelijk met dergelijke zaken. Mja, er werd door de aannemers ook wel een aantal dingen heel goed uitgevoerd ![]() Laatst gewijzigd door Stingray : 14 september 2011 om 23:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() lijkt me toch maar niks om continu in bunkers te zitten omdat er ooit eens een aardbeving kan komen.
![]() |
#56 |
Europees Commissaris
|
![]() De hele discussie draait rond kansen, en risico's die we willen nemen.
De kans is bijna 100% dat er OOIT op de juiste plaats een aardbeving zal zijn die sterk genoeg is om de kerncentrales te vernielen. De kans is klein dat het NU is, maar hoe langer ze blijven staan, hoe groter de kans dat ze vernield worden door een natuurramp. Elke keer dat er beslist wordt ze te laten staan, beslis je dat er eventueel een zeer radioactieve zone ontstaat. Voor mij is dat geen reden om ze ONMIDDELLIJK te sluiten, maar wel een reden om volop in te zetten op alternatieve groene energiebronnen en de kerncentrales ZO SNEL MOGELIJK te sluiten, te sluiten wanneer er genoeg alternatieven gebouwd zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
|
![]() Alles bij elkaar genomen vind ik bommen, raketten, berm-bommen etc , destructiever, dodelijker en met meer kans dat het je overkomt dan een aardbeving. Ben in ieder geval blij dat België geen olievelden heeft, anders was de Amerikaanse "democratie" hier nog sneller ingevoerd. Haïti, ligt slechts enkele honderden kilometers van het Amerikaanse vasteland. Is nu nog steeds een grote puinhoop. Jammer, maar ze hebben geen olie. Buiten enkele kleine hulporganisaties is de Amerikaanse en Europese interesse nihil. Mooie "democratie" is dat, als ze enkel dient om olie multinationals te voorzien van de juiste, lees "Amerikaans-Europese" uitbating licenties. 5 jaar geleden werd Khadaffi nog met alle egards door alle Westerse staatshoofden ontvangen.
Nu word hij door een door het Westen klaargestoomde marionet "democratisch" vervangen. Gevolg de volgende "democratisch", kapitalistische dictatuur kan beginnen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |