![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ons Carolientje heeft zelf bevestigd dat ze Di Rupo tips gaf om hoe VLD en CD&V in het bad te krijgen, en NVA te dumpen. Als NVA een beetje trouw wil blijven aan haar programma, konden ze niet anders dan weigeren. Nuja, dit is een eerste akkoord. Me dunkt zijn we er nog lang niet en een tripartite regering zal ook geen zijn van grote slaagkracht...
![]() |
#42 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Tsja, de N-VA heeft de bal in hun kamp gesjot. De Walen hadden er uiteraard niets bij te verliezen. Ik zou hetzelfde doen in hun plaats.
N-VA kon er enkel goed bij doen door maar iets toe te geven en zo een akkoord te bereiken, maar ze willen niet onderhandelen. Dan moet je maar niet in de politiek gaan. Laatst gewijzigd door Bulevardi : 15 september 2011 om 15:12. |
![]() |
![]() |
#43 |
Partijlid
|
![]() Het feit dat de Franstaligen hier tevreden mee zijn zegt al voldoende (hun plan B ligt op schema indien nodig).
Hopelijk kan de schade teruggedraaid worden na de volgende verkeizingen, en kan er dan ook komaf gemaakt worden met die 6 resterende faciliteitengemeenten. |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De N-VA-kiezer is geen VB-kiezer.
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Heeft N-VA ooit geloof gelegd aan de wanhoopscommunicatie van Plan B van de PS/Cdh/Ecolo ? Ken je trouwens het 1ste programmapunt van de PS ? Stop nu eens met altijd de nadruk te leggen op het 1ste programmapunt van de N-VA.
![]() Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide ! Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt. |
|
![]() |
![]() |
#46 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#48 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
CD&V en OVLD zijn overstag gegaan (en hebben daar door woordbreuk de oorzaak voor deze nederlaag veroorzaakt) op t moment dat N-VA de nota DR afschiet was er een afspraak onder VL partijen van nooit zonder N-VA verder te gaan ... franstaligen daarentegen hebben alles binnengehaald, omdat ze steeds onderling zijn blijven overleggen (zelfs in de periode dat MR niet mee aan tafel zat waren er de structurele franstalige voorzittersvergaderingen) ... onderschat dit toch niet. |
|
![]() |
![]() |
#49 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Een gematigde reactie, heel wat meer klasse dan de voorspelbare afwijzing van het Vl Bl.
|
![]() |
![]() |
#50 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Nee hoor, integendeel zelfs. Indien dit het beste is wat de franstaligen wilde geven was het een ramp geweest om te aanvaarden. Nu kunnen ze kritiek geven en toch iets bereiken.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country." -Hermann Goering (1893 - 1946) Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor The second in command of the Third Reich |
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() dat denk ik ook ; een deel zal teruggaan naar het VB, en het andere deel terug naar de CD&V, want "Marcske vd kampioenen" gaat dan wel veel goei punten krijgen.
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik vind hun kritiek anders wel zeer mild (zeker in vergelijking met de vl.nationalistische forummers, hier aanwezig)
Laatst gewijzigd door Pietje : 15 september 2011 om 15:21. |
![]() |
![]() |
#53 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De n-va zegt dit omdat het akkoord bijzonder goed verkocht wordt in de pers. Ik kan nooit geloven dat ze zelf zoiets zouden slikken.
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik herhaal wat ik al eer in een andere draad gezegd heb:
- mijn gedacht was dat het akkoord van de acht onderhandelende partijen, van mijnentwege slechts een twee of drie op twintig zou krijgen - maar met wat ik nu toch al weet, hebben ze begod toch zes of zeven op twintig. Ze hebben het slim gespeeld. De onderhandelende partijen hadden een tweede agenda: de nva trachten in de vernieling te rijden. Wellicht hebben de Vlaamse onderhandelende partijen herhaalde malen gesmeekt bij de Franstaligen om meer toegevingen, want daarmee zouden ze helpen om de nva dood te maken. Dus inderdaad: ze hadden het veel gemakkelijker kunnen maken voor de nva. Nu moeten we opboksen tegen een akkoord waarin een paar goede elementjes zitten; elementjes waar zij (als partij, geholpen door de media) de nadruk op kunnen leggen Voor een definitief oordeel: toch nog even wachten op addertjes onder het gras. Nu, er komen nog andere proeven voor de onderhandelende partijen. Namelijk de staatshervorming en het budget (de besparingen of de belastingen). We zijn benieuwd !!
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
#55 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Franstaligen zullen bij een splitsing tov internationale waarnemers terecht duidelijk kunnen bewijzen dat zij medezeggenschap hebben over de 6 ... waardoor deze bij Brussel zullen gerekend worden en zo een geografische WALLO-BRX realiseren. door dit akkoord is Vlaanderen Brussel en de Vlaamse rand rond Brussel kwijt bij een Franstalig plan B, Franstaligen kunnen nu nog simpel het moment afwachten dat Vl volledig uitgemolken is om dan te vertrekken, met Brussel en de faciliteitengemeenten. |
|
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er trekken er hier inderdaad heel wat compleet verkeerde conclusies. De euforie zal van korte duur zijn.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ach, er is immers geen akkoord zonder dat men over alles een akkoord heeft.
We zijn er nog niet. Kijk, zonder draconische besparingen en tal van nieuwe belastingen komen de speculanten in aktie = Belgie kapot. Met draconische besparingen en tal van nieuwe belastingen zijn bij de volgende verkiezingen de partijen in de regering die ze uitvoert kapot. Het gelach van de Belgiscisten is op zijn minst een beetje voorbarig.
![]() |
![]() |
#58 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het was voor mij de reden om ze te steunen, ik dacht dat ze dat meenden.
#59 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#60 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wel, dan verdienen de Vlamingen niet beter dan hun grond kwijt te geraken en uitgemolken te worden, he. Saluukes zou ik zeggen.