Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 15 september 2011, 18:29   #241
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door OilOnFire Bekijk bericht
Rechtse extreme psychopaat-islamofoben

Is aan de orde van de dag en bijlange niet; de geesteskwellingen van een paar 'Moslimas' die hier hun 'Taqiya' aan het kwijtraken zijn.

Dient nogmaals gesteld, dat ze (Moslims) Europa en elders onder de voet aan het lopen zijn en dit; met tientallen Miljoenen 'miserieventers'

Velen (met behulp van hun verwerpelijke en hatelijke 'Islam' idealogie en theologie) het leven onherroepelijk hebben verzuurt enne verbeurt en nu; maar komen klagen, dat wij ze niet willen verstaan. In "t tegendeel =Wij verstaan ze maar al te best!!!

Wee ons voor allerlei verraderlijke strategieën, o.m.: de ellebogentechniek of: de 'mol' uithangen!.
Dit is een mooi voorbeeld van het "Rechtse extreme psychopaat-islamofoben"-discours.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2011, 20:09   #242
Macchiavelli
Minister

Macchiavelli's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Dit is een mooi voorbeeld van het "Rechtse extreme psychopaat-islamofoben"-discours.
Ik vind dat eerder een verstandige mensen discours en een gezond tegengeluid tegen het extreemlinkse sociopatische islamofiele gezever van mensen die niet eens de koran hebben gelezen, die de geschiedenis van de islam noch de handel en wandel van Mohamed kennen, maar desondanks toch willen doen alsof ze er iets van weten.
Oud 15 september 2011, 23:20   #243
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoe interpreteer jij "hun zeden en gewoonten moeten ze privé houden" of "een pleidooi voor aparte scholen" of "ik wil geen vreemdelingen zien op straat"?

Akkoord, maar je kan pas selecteren als je iemand hebt leren kennen.
Hoe maak jij anders een selectie?

Ik heb al talloze keren geschreven dat integratie van 2 kanten moet komen.
Post 238 staat het antwoord op je vraag, wat ik denk wat anderen bedoelen met cultuur en zeden.
Onder moslims zelf leeft evengoed het pleidooi van aparte scholen, hoe noemt u dit dan?
U bent eens akkoord, wat fijn, maar ik denk dat je selecteert op wat je verbindt met anderen en vervolgens leert kennen.
Dat is prima, zolang je vreedzaam samenleeft met anderen waarmee veel minder je bindt.
Hou echter wel in de gaten, dat IEDEREEN die bereidheid en ruimdenkendheid moet hebben en niet enkel één bepaalde groep!
Ik heb talloze keren gelezen hoe u voorhoudt wat Vlamingen allemaal moeten, blij te lezen dat u beseft dat iets van 2 kanten moet komen.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2011, 07:22   #244
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Post 238 staat het antwoord op je vraag, wat ik denk wat anderen bedoelen met cultuur en zeden.
Ik vroeg niet wat anderen bedoelen met cultuur en zeden, maar wat ze bedoelen met "hun zeden en gewoonten moeten ze privé houden" of "een pleidooi voor aparte scholen" of "ik wil geen vreemdelingen zien op straat".
Je schrijft
Wat forummers wel bedoelen en dat kun je evengoed afleiden uit wat ze schrijven, is dat je maar duurzame verbinding krijgt wanneer je iets deelt, gemeenschappelijk hebt en dat hebben we niet met iedereen op dezelfde manier, daarom selecteren mensen met wie ze omgaan.
Maar je kan toch pas selecteren als je ze al hebt leren kennen.

Citaat:
Onder moslims zelf leeft evengoed het pleidooi van aparte scholen, hoe noemt u dit dan?
Ik noem dat ook "de ander niet willen leren kennen, pleiten voor segregatie".
En jij? Hoe noem jij dat? "selecteren met wie je omgaat"?

Citaat:
U bent eens akkoord, wat fijn, maar ik denk dat je selecteert op wat je verbindt met anderen en vervolgens leert kennen.
Je kan pas selecteren om wat je verbindt als je ze eerst leert kennen.
Hoe selecteer jij op wat verbindt als je ze niet kent?
Citaat:
Dat is prima, zolang je vreedzaam samenleeft met anderen waarmee veel minder je bindt.
Dat vertel ik toch al de hele tijd. Het absolute minimum is de wetten respecteren.
Citaat:
Hou echter wel in de gaten, dat IEDEREEN die bereidheid en ruimdenkendheid moet hebben en niet enkel één bepaalde groep!
Ik heb talloze keren gelezen hoe u voorhoudt wat Vlamingen allemaal moeten, blij te lezen dat u beseft dat iets van 2 kanten moet komen.
Dat vertel ik ook al de hele tijd.
Het moet van 2 kanten komen.
Daarin schieten de "Rechtse extreme psychopaat-islamofoben" tekort. Daardoor belemmeren ze de integratie.

Laatst gewijzigd door artisjok : 16 september 2011 om 07:24.
Oud 16 september 2011, 07:38   #245
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:

Dat vertel ik toch al de hele tijd. Het absolute minimum is de wetten respecteren.

Daarin schieten de "Rechtse extreme psychopaat-islamofoben" tekort. Daardoor belemmeren ze de integratie.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok
Je begrijpt toch wel dat niemand kan integreren in een gesloten groep, een groep die uitsluit.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox
Wat met groepen die helemaal niet gesloten zijn, maar die iedereen aanmoedigen om zo snel mogelijk tot hun groep te gaan behoren
Oud 16 september 2011, 07:42   #246
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox
Wat met groepen die helemaal niet gesloten zijn, maar die iedereen aanmoedigen om zo snel mogelijk tot hun groep te gaan behoren
In die groepen is integratie wel mogelijk, aangezien ze helemaal niet gesloten zijn, en anderen zelfs aanmoedigen om tot hun groep te behoren.
Oud 16 september 2011, 07:54   #247
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Wees welkom tot de begrippen indoctrinatie, intimidatie, geweld, dwingelandij en groepsdruk.

Stel je voor. De aanmoediging "of je ondergaat nu 5 keer per dag een kwartiertje hersenspoeling, en U belooft trouw aan een vriend die U nooit gaat zien. Of U mag extra belastingen betalen"

Of om het in mijn termen uit te drukken. Het recht van de sterkste.

In groffe bewoordingen, die ik in 90% van de mensheid zou kunnen waarmaken.
Citaat:
Doe wat ik U zeg, of krijg zo'n pak slaag dat uw grootmoeder bloed pist.
Gelukkig dat ik zulke geweldadige gedachten nog maar 1 keer in mijn leven heb verwezelijkt. En regel 2 van maddox niet overtreden heb.

Laatst gewijzigd door maddox : 16 september 2011 om 07:57.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2011, 08:09   #248
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Wees welkom tot de begrippen indoctrinatie, intimidatie, geweld, dwingelandij en groepsdruk.

Stel je voor. De aanmoediging "of je ondergaat nu 5 keer per dag een kwartiertje hersenspoeling, en U belooft trouw aan een vriend die U nooit gaat zien. Of U mag extra belastingen betalen"

Of om het in mijn termen uit te drukken. Het recht van de sterkste.

In groffe bewoordingen, die ik in 90% van de mensheid zou kunnen waarmaken.

Gelukkig dat ik zulke geweldadige gedachten nog maar 1 keer in mijn leven heb verwezelijkt. En regel 2 van maddox niet overtreden heb.
Maddox toch, dat is iets heel anders dan "groepen die helemaal niet gesloten zijn, maar die iedereen aanmoedigen om zo snel mogelijk tot hun groep te gaan behoren"
Je bent toch niet verplicht om je aan te sluiten bij zo'n groep zoals je nu omschrijft.

Je omschrijft wel goed de groep van rechtse extreme psychopaat-islamofoben

Laatst gewijzigd door artisjok : 16 september 2011 om 08:10.
Oud 16 september 2011, 08:24   #249
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maddox toch, dat is iets heel anders dan "groepen die helemaal niet gesloten zijn, maar die iedereen aanmoedigen om zo snel mogelijk tot hun groep te gaan behoren"
Je bent toch niet verplicht om je aan te sluiten bij zo'n groep zoals je nu omschrijft.
Probeer dan maar eens te leven als echte Christen in Iran.
Oud 16 september 2011, 08:25   #250
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Probeer dan maar eens te leven als echte Christen in Iran.
Wat heeft dit nu weer te maken met dit topic?
Oud 16 september 2011, 08:33   #251
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Antwoord op de vraag.
Het is Uw extra vraag. Dit wil zeggen, geen antwoord op mijn orginele vraag.

Oftewel, mijn beste trol,(niemand kan zo achterlijk zijn zo konsekwent draden te verneuken) niet ontwijken, gij uit de kamelenaars gespoten streptococcus dhimmitudus.

Druk dat rode driehoekje, aub, doen. Ga ervoor, geef me strafpunten.
Oud 16 september 2011, 09:03   #252
OilOnFire
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Klopt volkomen (voor één keer); weliswaar, zonder enige vindingrijkheid uwentwege maar... dit kenmerkt je al eerder.

Hèt is zo, wegens het onverwacht dubieus wangedrag en houding tegenover 'volkeren' welke ze liever als slaven willen gebruiken in plaats van te leren genieten van de deugden van onze oprecht eerlijke en solidair democratisch s. model.

Psychologische pathologieën hebben meestal een 'background' waaruit te leren valt hoe de aandoening ontstaat. Welke evenementen er toe kunnen lijden dat individuen het aandoen?

Daar het hoogstwaarschijnlijk is dat het allochtone 'moslim' wangedrag een fors deel schuld zou kunnen toegeschreven krijgen,denk ik niet dat je het leuk zou vinden hierover te 'quoten'.
OilOnFire is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2011, 09:12   #253
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik vroeg niet wat anderen bedoelen met cultuur en zeden, maar wat ze bedoelen met "hun zeden en gewoonten moeten ze privé houden" of "een pleidooi voor aparte scholen" of "ik wil geen vreemdelingen zien op straat".
Je schrijft
Wat forummers wel bedoelen en dat kun je evengoed afleiden uit wat ze schrijven, is dat je maar duurzame verbinding krijgt wanneer je iets deelt, gemeenschappelijk hebt en dat hebben we niet met iedereen op dezelfde manier, daarom selecteren mensen met wie ze omgaan.
Maar je kan toch pas selecteren als je ze al hebt leren kennen.

Vreemd, u stelt een vraag om vervolgens het antwoord te citeren, maar blij dat het nu voor u duidelijk is wat ik denk dat anderen bedoelen met zeden en cultuur!

Ik maak een selectie zoals de meeste mensen dit doen, ik ben open tegenover iedereen maar enkel met mensen waarmee ik me verbonden voel is er kans op een diepgaander contact, wat mogelijk leidt tot vriendschappen, mekaar toelaten in de privésfeer..of wilt u nu in alle ernst beweren dat u uw vrienden en kennissen selecteert vanuit het gegeven" ik moet zoveel autochtonen en allochtonen leren kennen, ik ken nog geen Jood of Indier dus daar ga ik me nu in verdiepen se"..natuurlijk doet u dit ook niet, dus wat hou je nu voor aan anderen?
Herkenning en verbinding, iets wat je denkt gemeenschappelijk te hebben, is voor andere mensen evengoed de manier waarop je selecteert, en verklaart waarom er sociale klassen en milieu's bestaan.
Al die groepen leven meestal vreedzaam naast mekaar, maar in werkelijkheid leidt een open houding dus helemaal niet tot meer integratie, daarvoor blijven de contacten te oppervlakkig en is er helemaal geen wederzijdse nood om mekaar nu echt zo veel beter te leren kennen, er is te weinig wat ons bindt.
En dat is goed, niets mis mee, zolang we vreedzaam naast mekaar bestaan.

Ik stelde u trouwens ook een vraag, hoe noemt u moslims die een pleidooi houden voor aparte scholen?

Sociologen bestuderen allang het menselijk verkeer binnen de samenleving, gaat u nu beweren dat dit een pleidooi zou zijn voor segregatie ???
Het één heeft niets met het ander te maken, bovendien bewijzen onderzoeken zoals moslims die zich erg gelukkig voelen in Antwerpen uw ongelijk, er is voldoende openheid, maar te weinig wat ons bindt om tot verder dan vreedzaam naast mekaar leven te komen,behalve u heeft ook niemand daar een probleem mee, zelfs niet op dit forum.
Oud 16 september 2011, 09:14   #254
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Alles, ook dat gaat namelijk over die wederkeringheid die u graag oplegt.
Oud 16 september 2011, 09:16   #255
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Je omschrijft wel goed de groep van rechtse extreme psychopaat-islamofoben
Neen, blijkbaar kent u het begrip dawa niet, daar heeft Maddox het namelijk over, het uitnodigen tot je geloof, zodat de ander lid wordt van je groep.
Misschien, gezien uw constante aanwezigheid in discussies over deze onderwerpen, zou u toch eens iets aan basiskennis mogen doen.
Dat kan door bijvoorbeeld de Koran eens te lezen?
Oud 16 september 2011, 09:20   #256
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In die groepen is integratie wel mogelijk, aangezien ze helemaal niet gesloten zijn, en anderen zelfs aanmoedigen om tot hun groep te behoren.
Een werkelijk gesloten groep is een sekte, waarbij je wordt aangemoedigd alle andere groepen te verlaten en excusief deel uit te maken van een enkele groep.
Integratie is trouwens niet gelijk aan deel uitmaken van een groep, je haalt vanalles door mekaar.
Oud 16 september 2011, 14:59   #257
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Vreemd, u stelt een vraag om vervolgens het antwoord te citeren, maar blij dat het nu voor u duidelijk is wat ik denk dat anderen bedoelen met zeden en cultuur!
Ik corrigeer je weergave van de vraag en haal de tekst aan die jij aangeeft als zijnde het antwoord.
Daarbij legt ik ook nog uit wat er niet klopt aan je antwoord.
Wat is daar vreemd aan?

Citaat:
Ik maak een selectie zoals de meeste mensen dit doen, ik ben open tegenover iedereen maar enkel met mensen waarmee ik me verbonden voel is er kans op een diepgaander contact, wat mogelijk leidt tot vriendschappen, mekaar toelaten in de privésfeer..
Ik dacht ook dat dit de logische volgorde is. We zijn het dus eens.
Open staan, leren kennen, selecteren.
Citaat:
of wilt u nu in alle ernst beweren dat u uw vrienden en kennissen selecteert vanuit het gegeven" ik moet zoveel autochtonen en allochtonen leren kennen, ik ken nog geen Jood of Indier dus daar ga ik me nu in verdiepen se"..natuurlijk doet u dit ook niet, dus wat hou je nu voor aan anderen?
Alice toch. Waar haal jij vandaan dat ik zoiets zou beweren?

Citaat:
Herkenning en verbinding, iets wat je denkt gemeenschappelijk te hebben, is voor andere mensen evengoed de manier waarop je selecteert, en verklaart waarom er sociale klassen en milieu's bestaan.
Al die groepen leven meestal vreedzaam naast mekaar, maar in werkelijkheid leidt een open houding dus helemaal niet tot meer integratie, daarvoor blijven de contacten te oppervlakkig en is er helemaal geen wederzijdse nood om mekaar nu echt zo veel beter te leren kennen, er is te weinig wat ons bindt.
En dat is goed, niets mis mee, zolang we vreedzaam naast mekaar bestaan.
Ja, natuurlijk.

Citaat:
Ik stelde u trouwens ook een vraag, hoe noemt u moslims die een pleidooi houden voor aparte scholen?
Ik heb daar op geantwoord. En heb je ook een vraag gesteld. Niet gezien? Ik herneem het voor jou.
Citaat:
Sociologen bestuderen allang het menselijk verkeer binnen de samenleving, gaat u nu beweren dat dit een pleidooi zou zijn voor segregatie ???
Alice, kom aan zeg! Waar haal je vandaan dat ik zou beweren dat dat een pleidooi is voor segregatie?

Citaat:
Het één heeft niets met het ander te maken, bovendien bewijzen onderzoeken zoals moslims die zich erg gelukkig voelen in Antwerpen uw ongelijk, er is voldoende openheid, maar te weinig wat ons bindt om tot verder dan vreedzaam naast mekaar leven te komen,behalve u heeft ook niemand daar een probleem mee, zelfs niet op dit forum.
Er is openheid, uiteraard.
Maar deze draad gaat over "Rechtse extreme psychopaat-islamofoben " en hoe zij de integratie belemmeren.
Oud 16 september 2011, 15:02   #258
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Alles, ook dat gaat namelijk over die wederkeringheid die u graag oplegt.
Deze draad gaat niet over Iran, deze draad gaat over : "Rechtse extreme psychopaat-islamofoben" en hoe zij de integratie belemmeren.
Oud 16 september 2011, 15:03   #259
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen, blijkbaar kent u het begrip dawa niet, daar heeft Maddox het namelijk over, het uitnodigen tot je geloof, zodat de ander lid wordt van je groep.
Misschien, gezien uw constante aanwezigheid in discussies over deze onderwerpen, zou u toch eens iets aan basiskennis mogen doen.
Dat kan door bijvoorbeeld de Koran eens te lezen?
Ik kom niet in de discussies over "godsdienst en levensovertuiging".
Oud 16 september 2011, 17:27   #260
Macchiavelli
Minister

Macchiavelli's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik kom niet in de discussies over "godsdienst en levensovertuiging".
Dat hoeft ook niet, maar je zou er verstandig aan doen om je eens wat meer te verdiepen in de religieuze achtergrond van de grootste groep allochtonen waar jij keer op keer voor in de bres meent te moeten springen. Moslims dus.

Jij staat immers toch zo open voor andere mensen en hun zeden en gewoontes?
Laat dat dan eens zien en ga o.a. die koran eens lezen zodat je tenminste een notie hebt van waar je over mee wilt praten. Zolang jij dat niet doet, is heel dat gezaag van je over "open staan" niets meer dan holle woorden om maar met je moraliserende vingertje te kunnen wijzen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be