![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kom kom, nu niet terugkrabbelen. Genoeg linksen zien criminelen als slachtoffers van de maatschappij die crimineel worden omdat ze geen andere keus hebben. Waarom zouden deze slavendrijvers nu ineens streng moeten worden aangepakt?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Banneling
|
![]() Uw denken in termen als links en rechts zijn zeer kortzichtig, je weet toch wel dat ook de meningen binnen links en rechts enorm kunnen verschillen? Ik heb mijn mening gegeven, ga daar dus op verder. Of hou je het bij uw kortzichtig gedoe?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Polen, Letten, Slovenen etc. Ze een officieel contract laat tekenen met het in Duitsland geldende minimumloon dat daar nog steeds niet bestaat en niet meer moet zijn als de Hart IV toelage van 360 euro per maand. Zo kan men deze mensen tewerkstellen in gans Europa. En bij de eerste controle word de boel opgedoekt en men begint onder een andere naam opnieuw. Slavernij bestaat nog steeds en dichter bij de deur als je denkt. En Merkel, Sarkozy en de ganse Europese kliek veranderen niets aan deze vorm van moderne slavernij. En nog even staan mensen van hier ook bloot aan deze vorm van slavernij. Daarom moet elke vorm van slavernij niet hard, maar keihard aangepakt worden. En dat betekent ook, dat degenen die gebruik maken (de werkgevers, die doen alsof hun neus bloed) van deze mensen, keihard aangepakt worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Enfin; het zou leuker zijn als er een hoger loon werd betaald, maar stel nu eens dat dat het hoogste loon is dat die mensen kunnen krijgen in de huidige samenleving. Stel verder dat die mensen (1) perfect weten welk loon ze krijgen, (2) weten welk werk ze moeten doen, (3) en verder hun vrijheid behouden om zelf hun geld uit te geven, zelf onderdak te vinden, enzovoort. Waarom zou jij dat dn willen verbieden?
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het probleem ontstaat dus wanneer men laakbare praktijken gaat gebruiken om die mensen te dwingen om voor dit loon te gaan werken. Meestal zit er een vorm van 'dwingen' achter al was het maar uit hoofde van de fantastisch winsten die er mee gegenereerd kunnen worden. Het is juist daarom dat er een vorm van overheid moet zijn, die dergelijke misbruiken dient te voorkomen. Laat het nu net ook weer daar een probleem zijn, want ook de overheid bedient zich vaak te pas en onpas van dwingelandij om haar zin te krijgen, al dan niet onder invloed van corrupte politici of politici met het objectief om vooral hun eigen situatie te verbeteren. Laatst gewijzigd door Stingray : 16 september 2011 om 08:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
waarom zou je dat willen verbieden, onder de vooronderstellingen die ik daar geschetst heb? Kan je daar op antwoorden?
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
|
![]() Citaat:
1) zij tekenen contracten met hogere lonen op vermeld. Maar krijgen de hart IV loonnorm 2) Ze krijgen meestal een matras in een caravan als onderkomen. En die delen ze in de meeste gevallen met 6 tot 8 personen. Eten is op eigen kosten. 12 tot 15 uren per dag werken is normaal. (overuren worden om de drie maanden uitbetaald) 3) Zelf onderdak zoeken is met de uitbetaalde bedragen onmogelijk. 4) De laatste maand en hun overuren worden zelfs niet betaald, omdat ze hun uitzend kantoor opgedoekt hebben. Ik heb je op een andere draad al eens gevraagd van je wolk af te stappen, om een kijkje te nemen in de reële wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
|
![]() Eens te nmeer een teken aan de wand dat een fiscale eenheid binnen de EU een volstrekte utopie is. En toch maar door blijven drammen in Brussel.
Maar ook alhier zou men toch eens moeten gaan beseffen wat een waanzin die hele EU is.
![]() |
#75 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je zal je trouwens wel herinneren dat ik eens een vraag in deze aard gesteld heb met betrekking tot het vormen van prijsafspraken door werkgevers. Herinner je je wat je toen geantwoord hebt ? Laatst gewijzigd door Stingray : 17 september 2011 om 08:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Want duurzame, succesvolle prijsafspraken zijn er enkel als ze worden afgedwongen met krachte van wet. Het verhaal dat jij schetst is simpelweg een issue van fraude. En dat mag niet, he. Maar vermits dat je blijft niet antwoorden, ga ik er van uit dat er niets mis is met de praktijk zoals geschetst en dat het gewoon legaal moet zijn, zoals het daar staat. Goed; dan is er geen meningsverschil.
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb een bepaalde mogelijkheid geschetst - een ideaaltype (in de Weberiaanse betekenis). Ik vraag enkel en alleen of de praktijk, zoals in dat ideaaltype geschetst, behoort legaal te zijn. Dat fraude illegaal behoort te zijn, is evident. Dus; kan je nu eindelijk eens antwoorden? Of is dat te moeilijk?
Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 17 september 2011 om 10:20. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Denk je dat je de werkelijkheid kunt begrijpen/interpreteren zonder theorie?
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
|
![]() Citaat:
Ik heb dus geen ideaal type genomen, omdat dat in een reële context niet bestaat. Dat er gradaties bestaan tussen ideaal en crimineel, weet het kleinste kind. In het ideaal type, dat realistisch bekeken niet bestaat en dat je kan trachten te bereiken, zie je in mijn realistisch geva,l dat het legaal kan en word misbruikt, om mensen en de overheid te misbruiken. Zoals je zelf zegt is dit fraude. Leg jij me nu eens concreet uit, waar je het fraude noemt en waar niet. In dit geval is strenge reglementering door de overheid niet uit te sluiten. |
|
![]() |
![]() |