Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 september 2011, 15:02   #21
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
De bedoeling is de wet zo te formulieren, de uitzonderingen zo te voorzien, dat slechts moslims er last van hebben. Snappie?
Dan is het goed, ik dacht al ...
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2011, 15:03   #22
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De bedoeling is de wet zo te formuleren en te implementeren dat slechts moslims er last van hebben. Snappie?
het zijn ook enkel zij die bidden op straat snappie
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2011, 15:07   #23
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Wel, ik wou de huidige discussie en de nu te nemen stap, beperken tot wat blijkbaar een gewoonte is in Parijs en andere Franse grootsteden: heelder wijken worden ingenomen, straten en voetpaden, door biddende moslims. Ga daar maar eens door als Westers geklede vrouw - enerzijds doe je dat niet om die mensen niet voor het hoofd te stoten, maar anderzijds doe je dat niet uit pure schrik.

Hoe dan ook: in Frankrijk is blijkbaar de wet gestemd, en zouden er even weinig humoristen zijn die zoals jij het onderhoud van de kerken - als bewaring van erfgoed - op een belachelijke manier in vraag stellen.
Erfgoed ok, Is een restaurant in een kerk ook ok. Waar het waardevol interieur apart verkocht word om een industriële keuken en zoveel mogelijk tafeltjes met stoelen te kunnen plaatsen. Dat word zelfs gedaan door nonnen. Die moeten toch zeker weten dat Jezus de kooplieden uit de tempel verdreef en dat zij eraan meewerken om die tempel terug vol kooplieden te krijgen. Als al die schijnheiligen die zich Christen noemen, het geld niet ingezameld krijgen om hun patrimonium te onderhouden, moeten ze het maar schenken aan de gemeenschap die het onderhoud en zich niet eigenaar wanen van een patrimonium dat in vroegere tijden ook reeds op kosten van de gemeenschap werd gebouwd. Ze willen wel de baten, maar de ganse gemeenschap draait op voor de kosten.
In Duitsland geef je op je belastingbrief aan of je "kirchensteuer" betaald of niet. Daar heb je nog de kans om niet te betalen voor die schijnheilige onzin. Hoeveel gemeentelijke privaat kapellen zijn er de laatste 50 jaar platgewalst om er bouwgrond van te maken. Sommigen stonden ook al 400 jaar. Erfgoed kan als het geen winst in de weg staat. Dat is de Christelijke regel. Praat jij maar over het belachelijk maken van erfgoed. Dat belachelijk maken, doet de kerk zelf wel.

Trouwens ben jij misschien ook zo een die beweert gelovig te zijn, maar niet zo fanatiek dat ik nog naar de kerk ga. Er moest maar eens een hemel bestaan, als ik nog een beetje geloof kom ik er misschien nog in. Ik geef je een goede raad koop wat aflaten in plaats van aandelen. Dan komt dat dik in orde.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2011, 15:27   #24
Quorn
Banneling

Standaard

Citaat:
De bedoeling is de wet zo te formuleren en te implementeren dat slechts moslims er last van hebben. Snappie?
Bidden kan je ook thuis, overal, hoef je niet een straat voor de blokkeren je weet wel, die openbare ruimte ...
Ik mag mijn auto er toch ook niet even zetten?
Quorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2011, 16:24   #25
An Arkos
Minister

An Arkos's schermafbeelding

Standaard

is er eigenlijk een probleem daarmee in België?
Oud 17 september 2011, 16:36   #26
subocaj

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door An Arkos Bekijk bericht
Als er geen is creëren ze er wel een. Maak je maar niet ongerust.
Oud 17 september 2011, 16:44   #27
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Quorn Bekijk bericht
Dat is al verboden onder hinderen verkeer, vrije doorgang en weet ik nog welke gemeenteverorderingen
net zoals het verbod op vermomming!

Het probleem zit hem er in dat moslims bestaande wetgeving lichtjes ombuigen en dan massaal overtreden. (men mag even op zijn knieën zitten op het voetpad, of een turnoefeningetje maken. alleen belemmert dat de doorgang als men het massaal gaat doen, en dan nog eens vijf keer per dag!)

en dan is het weer eens noodzakelijk om een "moslim-apartheidswet" in te stellen! Wanneer gaan die mensen zèlf eens normaal doen? Dat ze een paar voetbalvelden afhuren hé.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2011, 19:09   #28
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Er zijn er hier die echt niet weten waarover het gaat. Die zelfs de link niet gelezen hebben.
Dus, een klein citaatje uit de link:
In bepaalde delen van Genk is het normaal dat er om de zoveel tijd Moslim-gebeden door straten via luidsprekers, pleinen, ... galmen.
Alles moet dan stopgezet worden, incluis voetbalmatchen bv.
Met andere woorden moeten ook niet-Moslims (degenen die nog niet gevlucht zijn, tenzij op voorvallen zoals voetbalmatchen) op twee wijzen gehoorzamen aan de wetten van Allah:
- het aanhoren van de gebeden (en aanzien van de reacties)
- het stopgelegd worden van het gehele openbare leven voor de duur van het gebed...

Wat de publieke opinie niet weet, niet deert ... Maar je zou het maar meemaken. Mensen weten niet wat hun overkomt en rondom hun gebeurd in hun eigen geboorteplaats.

Btw: in een shopping of zelfs supermarkt rondlopen als (blonde) jonge vrouw zonder aangesproken te worden (met de grootste nonsens ) is er on-mogelijk, dan mag je nog zo "zedig" gekleed gaan en zo weinig mogelijk maquillage gebruiken als je wil.
Oud 17 september 2011, 19:23   #29
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door An Arkos Bekijk bericht
Ja dus ... zie Genk en omstreken.
Oud 17 september 2011, 19:29   #30
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 17 september 2011 om 19:36.
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2011, 19:34   #31
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Voor iedereen hetzelfde, maar dan ook gedaan met subsidies aan de kerk, onderhoud kerken voor de kerkfabriek, geen pastoors betaald door de staat, geen Te Deums meer op TV met politieke verantwoordelijken. Geen christelijke zuil in het onderwijs.
Ja Schoof, daar zijn we het dan wel over eens. Of was dat niet wat je bedoelde?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Kerktorens zouden ook uit het zich verwijderd moeten worden.
Ik denk niet dat het d�*t is wat schoofzak wil.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2011, 19:41   #32
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Klokken behoren ook tot ons 'cultureel' erfgoed zullen sommigen zeggen. Die moet iedereen horen luiden. Daar dient dus een uitzondering voor gemaakt zal men argumenteren.

Net zoals deze uitzondering die de draadopener wil voorzien

Poging tot moslimpestwet dus, meer niet.
Dat is wel heel stout van jou.

Herlees mijn openingspost: niets belet dat de moslims enkele malen per jaar eens naar buiten komen; ze vragen daarvoor de toelating van de burgemeester, zoals er ook een gevraagd wordt voor een braderij of whatever.

Maar ja, als meneer nog maar hoort dat er iets mis is met de moslims, dan moet de boodschapper wel een vreselijke extremist zijn ...

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 17 september 2011, 19:59   #33
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
100% akkoord.

Bidden verbieden op straat, amai.
Schietgebedje voor een belangrijke meeting -> boete van 100€.
's ochtends even langs het kapelletje -> 200€.
'Goddank dat het goed weer is' -> Ga direct naar de gevangenis, ga niet langs de kerk...

Laat inderdaad de gelovigen zelf betalen voor hun geloof en steek de belastingen in belangrijker zaken of verminder ze.
Schoofzak had het alléén over moslims, hé.

Laatst gewijzigd door filosoof : 17 september 2011 om 19:59.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2011, 20:19   #34
subocaj

Standaard

Citaat:
Dat is wel heel stout van jou.

Herlees mijn openingspost: niets belet dat de moslims enkele malen per jaar eens naar buiten komen; ze vragen daarvoor de toelating van de burgemeester, zoals er ook een gevraagd wordt voor een braderij of whatever.

Maar ja, als meneer nog maar hoort dat er iets mis is met de moslims, dan moet de boodschapper wel een vreselijke extremist zijn ...
Schoofje, ik ben ongelovig, heiden of niet gekerstend of hoe ze het ook noemen willen. Ik ben zelfs geen atheïst. Hoe kan ik ergens tegen zijn wat in mijn ogen niet bestaat. Ik laat iedereen geloven in wat hij zelf wil. Maar ik vraag wel, en daar is er misschien wel een overeenstemming, dat gelovigen van alle religies, mij hetzelfde behandelen als ik hun.
Oud 17 september 2011, 21:53   #35
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Schoofje, ik ben ongelovig, heiden of niet gekerstend of hoe ze het ook noemen willen. Ik ben zelfs geen atheïst. Hoe kan ik ergens tegen zijn wat in mijn ogen niet bestaat. Ik laat iedereen geloven in wat hij zelf wil. Maar ik vraag wel, en daar is er misschien wel een overeenstemming, dat gelovigen van alle religies, mij hetzelfde behandelen als ik hun.
Mijn reply dat "hij" stout was, was wel tegen den Bolle hé.
Overigens ben ik ook ongelovig, heiden of niet gekerstend of hoe men het ook wil noemen. Ik beschouw al die dinges al behorend tot de geschiedenis.
Behalve dat al die gasten, moslim of kaloot, nogal ambetant kunnen overkomen, met hun "groot gelijk". Ze zijn eigenlijk zo'n soort theoretische hooligans ...

Oud 17 september 2011, 22:49   #36
Alboreto

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ah, een racistische wet, zeg dat dan meteen
Oud 17 september 2011, 22:51   #37
Alboreto

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Schoofzak had het alléén over moslims, hé.
Oud 17 september 2011, 22:53   #38
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Welk ras zijn moslims nu ook alweer?

Bovendien mag �*k nu ook geen gymnastische oefeningetjes meer doen in 't midden van't straat als ik naar Parijs ga......jij ook niet trouwens.

Racistische Fransen, bijna zo erg als de Vlamen!
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2011, 22:56   #39
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Bidden en onzin uitkramen doe je thuis tussen de vier muren.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2011, 22:58   #40
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Iedereen weet wat de bedoeling is maar het moet liefst lijken alsof het over 'alle godsdiensten' gaat. Het is niet gemakkelijk hoor antimoslimwetten te bedenken die niet tegelijk de Christenen en de Joden raken en tegelijk de indruk geven niet specifiek de moslims te proberen raken. Uiteindelijk is dit niet meer dan een hypocriet spel dat iedereen doorziet. Ook de moslims.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 17 september 2011 om 23:00.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be